Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sukupuolet ja homoseksuaalisuus  (Luettu 7076 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pohjansapeli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« : 09.11.2005 05:52:33 »

Tervehdys,

olen lueskellut horoskooppeja ja tutustunut astrologiaan jo useamman vuoden ajan, ja olen kiinnittänyt erityisesti huomiota siihen kuinka monet horoskoopit antavat erilaiset kuvaukset eri sukupuolille, ja ihmissuhdehoroskoopeissa on aina puhe heteropareista - ymmärrettävästi.

Haluaisinkin kysyä että mistä miesten ja naisten erot horoskoopeissa tulevat; jos samassa sairaalassa syntyy samalla hetkellä mies sekä nainen, eikö heillä pitäisi olla käytännössä identtinen syntymäkartta?

Tästä huolimatta, esim. täällä Astro.fi:ssä nuo parisuhdehoroskoopit (esim. kaksos-mies parisuhteessa / kaksos-nainen parisuhteessa) erittelevät sukupuolet, ja tulkinnoissa on pieniä eroavaisuuksia. Itse olen kuitenkin huomannut että monissa tulkinnoissa tunnistan itseni enemmän naisille tarkoitetuista tulkinnoista (olen siis homomies), mahdollisesti sen vuoksi että kasvaessani perheessäni koin erilailla sukupuoliroolit.

Kysyn siis, onko miesten ja naisten eriävillä tulkinnoilla jotain olennaista eroa - voinko lukea molemmat ja turvautua siihen joka kuulostaa osuvammalta, vai olenko "vangittu" miesten tulkintoihin?
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #1 : 09.11.2005 05:59:33 »

Heips! Mielestäni voit lukea rauhassa molemmat. Onhan meissä kaikissa sekä feminiinen että maskuliininen puoli. Minun varmaan (naisena) pitäisi lukea miehen horoskooppi, koska kartallani on niin paljon enemmän maskuliinista kuin feminiinistä elementtiä.
Muutoin aiemmin astrologian piirissä oli se käsitys, että naiset ilmentävät enemmän Kuutaan, koska maskuliinisen Auringon ilmaiseminen ei ollut sallittua naisille. Samoin kuin feminiisen Kuun ilmaiseminen ei ollut sopivaa miehelle. Ajat on kuitenkin muuttumassa ja muuttuu edelleen.
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #2 : 09.11.2005 07:18:50 »

Ollos huoleton. Lue molemmat luonnekuvaukset ja valitse se, joka näyttää sinulta.

Ainakin joillain sivustoilla on ollut tämä "valitse sukupuoli" myös nais-nais ja mies-mies -parien parisuhdekarttaa varten. Vielä kun dementikko muistais, missä sivustolla...  coolsmiley Muistaakos kukaan muu?
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #3 : 09.11.2005 08:15:13 »

Muutoin aiemmin astrologian piirissä oli se käsitys, että naiset ilmentävät enemmän Kuutaan, koska maskuliinisen Auringon ilmaiseminen ei ollut sallittua naisille. Samoin kuin feminiisen Kuun ilmaiseminen ei ollut sopivaa miehelle. Ajat on kuitenkin muuttumassa ja muuttuu edelleen.

Hoho, minun kohdalla tuo on hieman ristiriitaista kun aurinko on vaa'assa ja kuu oinaassa. Olisi siis soveliaampaa käyttäytyä hyvin oinasmaisesti kun se on kuumerkkini ja olen nainen? No kyllähän tuo sopii. knuppel2 Uskon että jokainen, sukupuoleen riippumatta käyttäytyy kuumerkin mukaisesti läheistensä parissa, ilmaisee sitä syvintä osaa itsestään, muuten hallitsee aurinkomerkki (ja nouseva merkki).

Astro.comin lyhyessä tulkinnassa on ainakin mahdollista valita kummankin osapuolen sukupuoli. En sitten tiedä miten se vaikuttaa siihen tulkintaan. Huh
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #4 : 09.11.2005 08:19:43 »

Kokeile  Grin
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
solnesko
Vieras
« Vastaus #5 : 09.11.2005 11:42:05 »

... monet horoskoopit antavat erilaiset kuvaukset eri sukupuolille, ja ihmissuhdehoroskoopeissa on aina puhe heteropareista - ymmärrettävästi.
Tässä kohden tulisi ottaa huomioon myös trans- ja intersukupuolisten horoskoopit, muutoin tilastosi vääntyy harhaan jo alkaessaan...  Shocked [/size]
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #6 : 09.11.2005 11:49:19 »

Onhan meissä kaikissa sekä feminiinen että maskuliininen puoli. Minun varmaan (naisena) pitäisi lukea miehen horoskooppi, koska kartallani on niin paljon enemmän maskuliinista kuin feminiinistä elementtiä.
Aina on ollut "miehekkäitä" naisia ja "naisellisia" miehiä riippumatta heidän seksuaali-identiteetistään. Ja myöskin riippumatta heidän sukupuoli-identiteetistään. Miehekkyys ja naisellisuus ovat täysin kulttuurisidonnaisia käsitteitä - ei siitä voi vetää mitään suoria johtopäätöksiä perimmäiseen luonteeseen.[/size]
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #7 : 09.11.2005 15:34:49 »

Tilasin joskus parivuotta sitten ensimmäisen luonnetulkinnan Sepolta ja soitin heti hädissäni perään, että kuinka homona(tai miehiin suuntautuneena bi-seksuaalina, ettei Solnesko taas räjähdä) tätä tulisi lukea ja ainakin Seppo oli sitä mieltä, että paremmin sopivan saa valita... noh kun mulla on venus kaksosissa ja mars vaa'assa(ja kolmiossa keskenään) niin ei ne nyt niin hirveän erillaisa loppupeleissä ole... itse kan tunnistin ehkä enemmän naisen tulkinnasta.
Astro.com.issa saa muuten valittua tällaisen symbolin  mars mars, jos kokee edustavansa sateenkaarikansaa, silloin tulkinnat ovat muokattu hiukan sopivimmiksi.
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #8 : 09.11.2005 15:47:01 »

...soitin heti hädissäni perään, että kuinka homona (tai miehiin suuntautuneena bi-seksuaalina, ettei Solnesko taas räjähdä) tätä tulisi lukea ...
2funny 2funny 2funny
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #9 : 09.11.2005 15:57:03 »

laugh Jooh, no, kun lukaisin noita luonnekuvauksia, niin Kuun osalta sopi paremmin nais- kuin mieskuvaus, ja Auringon+ askendantin osalta molempi parempi..No, kaikki nämä ovat itselläni maskuliinissa merkeissä, josko tosiaan Vaaka-askendanttia hallitsee Venus, ja Kuu-Kaksosta pidetään useasti androgyyninä.

Ja tottahan se on, että käsitykset "miehisyydestä" tai "naisellisuudesta" on kulttuurisidonnaista ja siten myös vaihdelleet aikojan saatossa paljonkin.
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #10 : 11.11.2005 11:37:11 »

Vielä kun saataisiin väännettyä tämä "sukupuolijako" sellaiseksi, että oltaisiin ensisijaisesti ihmisiä, eikä mitään sukupuolesta riippuvia kummajaisia.

Siis tarkoitan sitä, että mielikuvan ykköstuotos olisi IHMINEN ja vasta sen jälkeen määriteltäisiin sukupuolisuus ja sen suuntautuminen.  Huh

Tunnen nimittäin aivan ääääärettömän maskuliinisia homomiehiä ja aivan tavallisia naisia, jotka ovat aivan äääääretttömän maskuliinisia. Samoin aivan bimboblondipissiskikattelija -homoja ja samanlaisia naisimmeisiä.

Minua kun on vaan pennusta asti ryssinyt tämä tyttö/poika -jaottelu."Eijei! Ei pojat leiki nukeilla!!" "Ei tytöt tee tuollaista, että kiipeävät puuhun.." "Et saa lainata sitä kirjaa, kun se on poikien kirja." "Ei pojat saa tyttöjen leluja.Tuo on tyttöjen värityskirja." Kaikki nämä kommentit ovat elävästä elämästä, tosin kultaiselta kuusikymmenluvulta, mutta kuitenkin.  uglystupid2

Äh, ajauduin taas sivuraiteelle.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: