Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten muut ihmiset suhtautuvat mielenkiintoosi astrologiaa kohtaan ?  (Luettu 25843 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« : 08.11.2005 22:20:03 »

Tuli tässä mieleeni vain sellainen asia, että millaisia suhtautumisia olette saaneet muilta ihmisiltä kun olette kertoneet kiinnostuksestanne astrologiaan ? Minulla on muutama kaveri joiden kanssa juttu asiasta luistaa, koska ovat itsekin asiasta kiinnostuneita, mutta suurin osa varsinkin miespuoliset näyttävät pitävän sitä hölynpölynä johon naiset voivat sotkeentua eivätkä sen jälkeen uskalla enää hengittääkään jos horoskooppi ei siihen anna lupaa  Smiley
Minua kyseiset huomautukset eivät ole haitanneet, koska olen sitä mieltä että se on jokaisen oma asia mistä pitää ja oma asia haluaako uskoa kaikkea mitä lukee.Minusta kun astrologia on mielenkiintoinen lisä oman itsensä tuntemisessa ja kun taidan muutenkin omata hiukan vahvemman itsetunnon en ole moisten huomautusten takia jaksanut stressiä ottaa Smiley.
Olisi kiinnostava kuulla millaisia kokemuksia teillä muilla on  Cheesy
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Tara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #1 : 08.11.2005 22:31:33 »

Olen todennut että parempi valikoida aika tarkkaan kenelle astrologiasta puhuu. Toiset ymmärtävät ja arvostelevat naistenlehtien "astrologian" perusteella  angel Sitten taas ystäväiseni joka on tutustunut tähän enemmän puhuu ohituksista ja muista jolloin tipun minä sitten kärryiltä... idiot2
tallennettu

kuu kalat, aurinko vesimies, merkurius kalat, venus kauris, mars kalat, jupiter neitsyt, saturnus oinas, uranus neitsyt, neptunus skorpioni,
Idaserafiina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #2 : 08.11.2005 22:38:20 »

Pääsääntöisesti törmää kyllä niihin joiden mielestä koko touhu on yhtä "huuhaata"  Huh, tai sitten kuuntelevat mitä minulla on siitä sanottavana, mutta suhtautuvat neutraalisti. Sitten aina välillä tapaa hengen heimolaisia  Wink (kuten mm. tällä saitilla), joiden kanssa on oikein virkistävää keskustella.

Huvittavinta on se, kun ihminen on henkeen ja vereen vastaan astrologian mukaista luonnemääritelmää - ja pitää sitä aivan hölmöjen hommana, ollen samalla ihan klassinen oman karttansa edustaja  Shocked, silloin on joskus vaikeaa pitäytyä provosoimasta  Wink sanomalla mm. että juuri noinhan sinun kuuluisikin suhtautua / käyttäytyä! Yleensä eivät tykkää ollenkaan  Wink..

Pääsääntöisesti yritän kyllä kunnioittaa toisen uskoa ja vakaumusta, jos ei ole tahtoa tähän hommaan - sitä ei vain ole. Eikä se siitä muuksi muutu, vaikka sanoisi / koittaisi mitä. Parhaimmillaanhan astrologia toimii omaa ymmärrystä laajentavana ja itsetuntemusta (sitä kautta toisen tuntemista) syventävänä tekijänä, siksi sen pitäisi nimenomaan lähteä itsestä - omasta halusta tutkiskella astrologiaa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius ja Venus kaloissa
Kuu vesimiehen kohdalla
Nousussa neitsyt
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2005 22:43:11 »

Myös minä olen huomannut, että ainakin suomalaiset miehet pitävät koko hommaa ihan huuhaana.. Keskustelin asiasta poikaystäväni kanssa ja hän arveli sen johtuvan miesten luonteesta.. Eli siis miehestä tulee epävarma kun hän ei voi hallita tapahtumia. En ihan ymmärtänyt, mutta lähinnä kai sama kun joillain jumalan kanssa, että jos ei näe, ei usko. Undecided
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Filipendula
Vieras
« Vastaus #4 : 08.11.2005 23:05:58 »

Minun kihlattuni lähinnä naurahtaa, kun puhun astrologiasta tai Jumalatar uskostani. Hän on täysi ateisti, joka suhteessa.  Wink Kyllä hän mielellään kuuntelee minun puheitani noituudesta, astrologiasta ja ennustamisesta sekä sen sellaisesta, mutta ei hän osoita itse millään lailla uskovansa niihin. Siskoni kanssa taas saattaa mennä tovi jos toinenkin näistä asioista jutellessa. smitten
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #5 : 08.11.2005 23:08:45 »

itsekkin olen pieni noita, aloittelen vasta, mutta kuitenkin..
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #6 : 08.11.2005 23:28:40 »

Myös minä olen huomannut, että ainakin suomalaiset miehet pitävät koko hommaa ihan huuhaana.. Keskustelin asiasta poikaystäväni kanssa ja hän arveli sen johtuvan miesten luonteesta.. Eli siis miehestä tulee epävarma kun hän ei voi hallita tapahtumia. En ihan ymmärtänyt, mutta lähinnä kai sama kun joillain jumalan kanssa, että jos ei näe, ei usko. Undecided

Tuohan on hyvä pointti! Sehän oiski ihan tajuttava asia, että miehille se on vaikea asia koska he tuntevat jäävänsä toiseksi astrologialle  Smiley ! Ajatelkaa jos he kuvittelevat, että heidän sanomansa ei merkitse mitään jos nainen on kiinnostunut astrologiasta , koska nainen uskoo enempi sitä kuin miestään  Smiley

Tietämättömyyskään ei aina ole hyvä asia !!!! Sehän se kasvattaa vastustusta ja epäilyjä eniten !   Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.2005 23:39:36 »

Monet miehet varmaan tosiaan pelkäävät jotain mitä eivät voi itse hallita. Että koko ajatus, että ei olisikaan "oman itsensä herra" niin täydellisesti, olisi pelottava. Mies haluaa uskoa omaan järkeensä kuin Jumalaan. Kun taas naisilla tuntuu usein olevan just päinvastoin: halutaan uskoa johonkin korkeampaan ja salaperäiseen.

Mun isäni ei tiedä astrologiasta mitään eikä myöskään muuttaisi kantaansa, koska "planeetat ei nyt vaan mitenkään voi vaikuttaa meidän elämään". Tai hän pitää astrologiaa pikemminkin ihan hihhulimeininkinä. Se on hänen mielipide, mutta mun nähdäkseni ensin pitäis tutkia ja sitten vasta hutkia. Ja kappas, mun usko astrologiaan on alkanut horjua sitä enemmän, mitä enemmän olen ottanut siitä selvää. Grin Yhtä hyvin se voisi mennä toisin päin.
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #8 : 08.11.2005 23:58:24 »

Monet miehet varmaan tosiaan pelkäävät jotain mitä eivät voi itse hallita. Että koko ajatus, että ei olisikaan "oman itsensä herra" niin täydellisesti, olisi pelottava. Mies haluaa uskoa omaan järkeensä kuin Jumalaan. Kun taas naisilla tuntuu usein olevan just päinvastoin: halutaan uskoa johonkin korkeampaan ja salaperäiseen.

Mun isäni ei tiedä astrologiasta mitään eikä myöskään muuttaisi kantaansa, koska "planeetat ei nyt vaan mitenkään voi vaikuttaa meidän elämään". Tai hän pitää astrologiaa pikemminkin ihan hihhulimeininkinä. Se on hänen mielipide, mutta mun nähdäkseni ensin pitäis tutkia ja sitten vasta hutkia. Ja kappas, mun usko astrologiaan on alkanut horjua sitä enemmän, mitä enemmän olen ottanut siitä selvää. Grin Yhtä hyvin se voisi mennä toisin päin.

No koska itsekin olen sellainen epäilevä sielu asiassa ku asiassa, niin tein viime vuonna testin horoskooppiasioissa.Seurasin päivittäin mitä horoskooppi minulle lupasi ( minun syntymäajan perusteella laadittu ) ja pitikö mikään paikkaansa.No ei kyllä pitänyt! Mutta se mitä luonneanalyysini pitää sisällään on kyllä suurimmaksi osaksi totta! Tunnen itseni jo aika hyvin Smiley! Minusta astrologia on sellainen suuntia antava (jos niitä kaipaa), mutta mitään ei saakkaan ottaa liian vakavasti ja onhan se kiinnostavaa Smiley!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #9 : 09.11.2005 00:08:34 »

Minulla on sellainen käsitys, että useimmat naiset ovat sellaisia 'pintauskovia', ehkä minäkin. Siis sellaisia, jotka yleensä lukevat horoskooppeja, tutkivat luonteenpiirteitä ja vertailevat, mutta eivät viitsi syventyä astrologian matemaattisiin kiemuroihin.

Ukkoni viittaa puhtaasti kintaalla. Mutta olen sitten todennut, että kun miehet tarttuu horoskooppeihin ja muuhun siellä, he tutkivat sitä tosi syvältä.

vähän niin kuin naisen ruoan laitto ja miehen ruoan laitto. Naisen arkirutiinia ja miehelle luomus ja suuri juttu.
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #10 : 09.11.2005 00:23:57 »

Minä olen lisännyt keskusteluihin astrologiasta usein tuon muinaisen efektin - 'jo kolme itämaan viisasta tietäjää aikoinaan...' on ollut hyvin käyttökelpoinen lause. Ja moni on ollut ihan ihmeissään, kun heille kerrotaan, että kahta samalaista karttaa ei ole ja ettei aurinkomerkki kerro kovinkaan paljon ihmisistä. Monelle astrologia on huuhaa-viihdettä ja viihteenä heile päivän vitsi tai kevennys, toisille itsensäkehittämisen työväline. Täysin neutraalisti aiheeseen suhtautuvia ihmisiä en ole tavannut. Kaikkein mielenkiintoisinta ihmisille on yleensä ihmissuteisiin liittyvä astrologia, se miten kaksi ihmistä tulee toimeen keskenään tai eivät tule. Monia kiinnostaa myös se, onko kyseinen päivä hyvä vai huono ja mitä työn sekä taloudellisen elämän puolella tapahtuu.
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #11 : 09.11.2005 16:34:39 »

Sanotaan näin, että kyllästyttyäni iänikuisiin saatananpalvoja-kommentteihin olen käännyttänyt perheeni sekä satunnaista kiinnostunutta/skeptistä väkeä. Cool
tallennettu
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #12 : 10.11.2005 16:25:55 »

No ihan ärsyttääkseni vedän hyvin positiivisen johdannon kun puhe siirtyy taivasasioihin. KUKAAN ei ilkeä puhua sen jälkeen kauhean pahasti - vaikka katse kiertäisikin seiniä.

Minä en kyllä vaivaudu kommentoimaan sen kummemmin, uskon minä Jumalaankin - no joo - jumaluuteen niin kuin suurin osa ihmisistä kai, miksei saa uskoa että muullakin on merkitystä kuin meidän omilla "tosifiksuilla" pähkäilyillämme taistelussa päivittäisestä elämästä ja murkinasta joulupöytään?

Kyllä minun paksu nahkani kestää arvostelun, jos sitä nyt sitten tulee.
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #13 : 10.11.2005 17:27:31 »

Öööö... Ihan ensimmäiseksi kommentti siihen, että miehet pelkäisivät jotenkin astrologiaa tai mitä tahansa henkisempää. Minusta tällainen on kyllä karkeaa miessukupuolen aliarviointia, anteeksi vain. Luulen, että miehiä lähinnä kummastuttaa kaikki se, mihin nainen niin toimella paneutuu, kuten yleistäen sanottuna naisilla on taipumus  Wink. Ja löytyy miehistäkin "henkistyneitä", jostain syystä tässä ajassa enemmistö henkisten asioiden pariin hakeutuvista vain "sattuu" olemaan naisia. Olisiko Äiti Maan, tai ylipäätään feminiinisillä energioilla jotain tekemistä asian kanssa, hmm?
Olet oikeassa. Perustin kommenttini lähinnä oman lähipiirini miespuolisiin Wink
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #14 : 10.11.2005 18:21:33 »

Mun tutuista osa suhtautuu kiinnostuneesti ja ovat itsekin kiinnostuneita ja saadaan asiasta aikaan hyviä ja hauskoja keskusteluja  Smiley
Mutta sitten on lähipiirissä niitäkin, jotka pitävät astrologiaa ihan täys humpuukina ja tietysti mua kahjona  Grin Mutta heille en edes vahingossakaan aloita asiasta mitään jutskaamaan, annan pitää käsityksensä, ei jaksa kiinnostaa käännyttäminen  Smiley
Ja sit on vielä näitä, jotka eivät tiedä kumpaa mieltä olisivat, olisivatko kiinnostuneita tai lähinnä KEHTAISIVATKO OLLA kiinnostuneita..oikeasti siis ovat, mutta joku siinä sitten hävettää  :Smiley
Miestä ei ole  knuppel2 joten ei ole sitä ongelmaa tällä hetkellä, että kotona tulisi kinasteltua asiasta jonkun kanssa...paitsi lapset kyllä tietää oman aurinko- ja nousumerkkinsä ja joskus kyselevät jotakin hassua asiasta.
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: