Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 419373 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #465 : 29.02.2016 14:05:18 »

Emine, minulla proge uusikuu oli erittäin voimakas. Olin n. parikymppinen ja lähdin kauas opiskelemaan ja se oli hienoa aikaa. Eli muutoksia on sinulle tulossa ihan varmasti ja 10. huone viittaisi tuohon työelämään. Älä nyt liiaksi totuttele kotielämään vaan ole aktiivinen. Minusta tuo sinun sisäinen paine viittaa juuri siihen, että vaistoat muutokset etkä enää malttaisi olla paikallasi. Koita selvittää mitä mahdollisuuksia sinulla työelämässä on niin olet valmiimpi kun uusikuu alkaa kunnolla vaikuttaa. Tsemppiä!
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #466 : 02.03.2016 12:04:58 »

Hieman erilaisesta näkökulmasta löytyy juttua proge- Kuusta kotisivujeni blogista... http://emelia.suntuubi.com/?cat=15
tallennettu

downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #467 : 19.03.2016 23:39:44 »

Kiitos Emelia tuosta linkistä, olen tainnu joskus kyllä sivuillasi käynyt lukemassa, mutta suoraan sanoen en ole oikeastaan Progressioihin paljoakaan aiemmin kiinnittänyt huomiota, tai jaksanut perehtyä. Tuo sivullasi oleva "kaavio", selvensi paljon! Nuo progressiot on ollut vähän vaikeita käsittää... Monenlaisia näkökulmia olen lukenut enempi enkku versioina, mutta tuon kaaviosi avulla selvensi paljon. Smiley
tallennettu
Ee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #468 : 11.04.2016 11:05:57 »

Taas mietin tätä kuuta !  Shocked Tajusin yks päivä buukanneeni kaikenmaailman sosiaalisia menoja melko lailla, onneks tuo sijaisuusputki alakoulussa nyt hetkeksi loppui. En muutoin ehtisi kaikkialle. Selityskin löytyi kun taas vilkaisin tuota karttaa, proge kuuu siirtyi vihdoin 1. huoneesta 2. huoneeseen jatkaen tosin edelleen neitsyessä. Mutta ei että mä ootan mitä se sosiaalisessa vaa'assa saa aikaan jonkun hetken päästä.

Sitten tuosta käsityöstä vielä, voisiko tämä kuu neitsyessä liittyä siiihen?
6. huoneessa ei mitään planettoja ei edes progekartalla, 4. huoneessa on uranus (29'37  skorpioni) ja neptunus( 24'49  jousimies ), niin progressiiviset kuin nataalikartallakin, eli siellä on tulossa "törmäyskurssia" parin vuoden sisään reilustikin.  Vai onko kyseessä  solar arcin  mars yli MC:llä ?
tallennettu

aurinko oinas, kiinalainen kukko.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #469 : 12.04.2016 08:37:41 »

Taas mietin tätä kuuta !  Shocked Tajusin yks päivä buukanneeni kaikenmaailman sosiaalisia menoja melko lailla, onneks tuo sijaisuusputki alakoulussa nyt hetkeksi loppui. En muutoin ehtisi kaikkialle. Selityskin löytyi kun taas vilkaisin tuota karttaa, proge kuuu siirtyi vihdoin 1. huoneesta 2. huoneeseen jatkaen tosin edelleen neitsyessä.
Sitten tuosta käsityöstä vielä, voisiko tämä kuu neitsyessä liittyä siiihen?
Toki. Kiireisyys, aherrus ja kaikenlainen väkerrys, eli myös käsityöt liittyvät paitsi 6. Huoneeseen, myös Neitsyeen. Kannattaa aina muistaa katsella merkkejä ja huoneita pareittain, ja tietenkin ottaa huomioon myös vastakkaiset merkit ja huoneet.
tallennettu

meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #470 : 09.05.2016 09:42:34 »

Katsastin tuossa kesävaatteita ja pidin melkoiset rättisulkeiset kun sovittelin vaatteita, vieläkö ne sopii vai onko isoja ja sopiiko yhteen, kyllä te tiedätte.. Monen vaatteen kohdalla mietin, että tässä pitäisi olla joku koru, ei oo mitään kivaa.  Sitten pysähdyin, että ei oo ihan tyypillistä ajattelua mulle, en juuri käytä koruja, siksi niitä ei ookkaan.  Taisin sanoakin, että taitaa olla progekuu vaihtanut merkkiä.  Ja niinhän se on, jo melkein asteen verran Vaa'assa!  Naurattaa, miten nämä Kuun progressiot tuntuu mussa paljon enemmän kuin isotkaan transiitit.

Lueskelin tai selasin läpi koko tämän ketjun.  Aina silloin tällöin joku kyseli, että miltä tuntuu tai mitä on odotettavissa, kun progekuu tulee yhtymään syntymäkartan Kuun kanssa, mutta kukaan ei oikeen vastannut.  Tai en huomannut vastausta.  Kertokaa nyt mulle!  Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #471 : 17.02.2017 16:38:04 »

Progekuun paluu oli itselläni ainakin aika sekavaa aikaa. Tosin ei ihme kun se oli kalojen merkissä kalat buck2 En oikeen osaa siitä sanoa mitään. Proge uusikuu oli sen sijaan tosi voimakas. Nyt ihan muutaman viikon sisällä vaihtuu proge kuu rapu ja proge aurinko on jo  kauris, joten jossain vaiheessa tulee proge täysikuu. Onko proge täysikuusta kokemuksia?

Allekirjoitan ihan täysin, että progekuun merkkivaihdos tuntuu ja huomaan, että jotenkin omituinen tunnelma tässä on kun progekuu menee kriittisessä asteessa 29'  kaksoset. Olen ollut äreä, väsynyt ja jotenkin levoton. Muistan tosi usein progekuun merkkivaihdokseen on liittynyt tällaista tunnelmaa. Toivottavasti helpottaa kevään mittaan. crazy2

Vaikka itselläni on syntymäkartalla  kuu kalat niin proge vesikuut on ollu jotenkin vaikeita. Tosin skorpioni sattui vaikeaan teini-ikään ja kalat taas jotenkin sellaiseen vaiheen elämässä, että olin aika pihalla. En tiedä millaista tästä rapuajasta tulee, mutta ac rapuna saa toivottavasti viettää aikaa kotona, nukkua riittävästi, liikkua ja pitää villasukkia  smitten
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017 16:43:12 kirjoittanut meryem » tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #472 : 28.06.2017 08:17:12 »

Keväällä vaihtui progekuu Kaloihin ja sen lisäksi mulla on tänä vuonna vaihtamassa progekartalla merkkiä sekä MC (nyt 29  leijona) ja Merkurius (nyt 28  jousimies) Suuria muutoksia on ollut viime aikoina ja ilmeisesti lisääkin tulee.

Kuluvan vuoden aikana on ainakin ollut tavallista kovempi tahto päästä elämässä eteenpäin, ja onnistuinkin saamaan pitkään tavoittelemani työpaikan, olkoonkin että taustalla on epäilemättä vaikuttanut transitoiva Jupiter-Pluto-neliö piiskaamassa mun nataali-Marsia maaliviivalle.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #473 : 07.07.2017 21:42:51 »

Progekuu siirtyi  rapu ja tällä hetkellä juuri ohittanut progekartan noususolmun. Kohta progekartalla täysikuu. Ihmettelen vain miksi minä en huomaa mitään.  Huh Onko muilla menny tällaiset progekuviot ihan huomaamatta ohi?
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #474 : 09.07.2017 09:21:47 »

 rapu -energia ei ole varsinaisesti tunnettu ulospäinsuuntautuneisuudestaan.

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #475 : 13.07.2017 10:51:39 »

Huomasin että mun proge-MC on tarkassa yhtymässä nataali-Onnenpisteeseen kymppihuoneessa Leijonassa, ja sain ainakin pitkään tavoittelemani työpaikan joka on haastava ja sisältää reilusti vastuuta. Ei tuo Fortunan asema oikein muuten toteudukaan jos työ ei ole sellaista.

tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #476 : 15.01.2018 00:00:10 »

Minulla on vasta tulossa ensimmäinen proge-uusikuu 19.8.2019, joten aiempaa kokemusta ei ole tästä asetelmasta. Se osuu  kaksoset :siin 9. huoneeseen, ja rx. kartalla  keskitaivas on  kaksoset :ssa. Asteen päässä tuosta uudestakuusta on rx.  vesta . Tuota progekarttaa hallitsee mahdollisuuksien kolmio  aurinko aspect_con kuu  aspect_opp  pluto ja  aspect_tri  neptunus . Nytkin se on "päällä". Kai tässä koko ajan on mahdollisuudet tarjolla osoittaa ja ottaa käyttöön omat vahvuudet tai jotakin. Tosin kun kahdessa kulmassa on hitaat Pluto ja Neptunus, niin en tiedä viittaisiko se vain yleisesti otolliseen elämän kykyjenetsintä- ja kykyjenosoittamiskilpailuun, mikä taas viittaisi tässä iässä työelämän muodostumiseen. Huoneet 9-3-5.. tai olisiko kyse sittenkin elämäntavasta ja "omannäköisestä elämästä": mitä haluaa lähiympäristöltään (3), millaiselle ajatukselle/ajatusmaailmalle koko elämä pohjautuu (9) ja lopulta miten tämä kaikki liittyy elämästä nauttimiseen (5).

Evea, mikä on tuolloin tarkin aspekti progen uudellekuullesi (nataalilta ja/tai progelta)? Mietin vaan voisiko se kertoa tarkemmin senhetkisistä energioista ja miten kokisit muutokset silloin.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #477 : 16.01.2018 20:14:42 »

Mulla on tänä vuonna tulossa progeauringon yhtymä nataali-Venukselle  jousimies:ssa. Toivoisin sen meinaavan, että eräs pitkäaikainen projekti alkaisi kantamaan hedelmää, Venus kun sattuu olemaan mun nousumerkin hallitsija.
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #478 : 18.01.2018 18:22:50 »

Tässä jakoon ajatuksia  aurinko aspect_con kuu
Uusikuu on uudistuminen ja uuden alku. Se on kuin ensimmäinen huone ja Oinaan alkupiste.
Progressiivinen kartta kuvaa sisäistä kehitysprosessiamme.

Aurinko on elinvoimaisuus, motivaatio, aktiivisuus, maskuliinisuus ja isä. Kuu on tunteet, vaistot, reaktiot, feminiinisyys ja äiti.
Kun nämä kaksi yhdistyvät, sisäinen isämme ja äitimme kohtaavat ja luovat uutta.

Aurinko on Maasta katsoen suoraan Kuun takana valaisten tämän meille pimennossa olevan puolen. Se on kuin hedelmöittymisen täydellinen onnistuminen. Valo täyttää pimeän. Pimeä puoli on odottanut kypsintä hetkeä keräten elämän materiaalia, oppeja itseensä.

Kokemusten kyllästämässä mullassa alkaa viihtyä toisenlaiset lajit, ja Aurinko antaa viimesilauksen levittämällä valoa kaikkialle. Se on ratkaiseva tekijä, joka saa kaiken kasvamaan ja kurkottanaan ulos ja ylös pimeästä.
Herää kuin tarve puskea ulos jostakin vanhasta. Emme välttämättä edes haluaisi sitä, mutta meidän vaistomme ohjaavat meitä kurkottamaan valoon.

Kokemuksemme yksittäin ovat meille tuttuja, mutta kun ne yhdistyvät, niiden kokonaisuus on uutta ja aiemmin kokematonta.
Jos kukoistusta odottava kasvualusta on kolmas huone, koemme muutosten pohjautuvan tähän huoneeseen. Täällä on muutoksen juuristo, jolla ei ole enää maan alla tilaa levittäytyä. Kuin kasvukivuissa, proge-uudenkuun aikaan koemme lyhyessä ajassa paljon uusia muutoksia, jotka tuntuvat vievän paljon energiaa.

Muutokset saattavat olla raskaampia, jollemme tahdo luovuttaa maasta eli itsestämme mitään uudistuaksemme. Tekee kipeämpää taistella luontaista kasvua ja luontaista valonjanoa vastaan, kuin antaa kaikki tarvittava kasvun hyväksi. Siinä tulee kuin revityksi kahteen eri suuntaan, maahan ja maan päälle, jos emme luota maanpäällisen olevan meille hyödyllisempi.
Luulemme ehkä jo olevamme maan päällä. Olemme kuitenkin vähitellen hautautuneet aikojen saatossa. On aika karistaa multa harteilta ja nousta.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #479 : 18.03.2018 14:42:51 »

Mulle tuli mieleen progekarttasi kautta mieleen arkkienkelit (  proge  saturnus rx ja  chiron rx ja pohjoisen ja lännen vartijat )
ja ap-kartallasikin on tiedon ja tietämyksen enkeli nousulla..
mutta siis ite kävin uteliaisuudesta messuilla Aurasoma-tulkinnassa
ja siellä tuli tulkinnoissa noita enkeleitä vastaan,
ja värit tulivat jotenkin mieleen, koskapa tuon progekuusi seurana on tuolla progekartalla myös  venus ja  mars,
Venuksesta nuo värit,
tai jotakin konkreettista kehoon liittyen,
 mars taas liikkeelle paneva voima, ihan konkreettinenkin liike (intialainen päähieronta.. Smiley oinas ja pää
toinen mitä tuli mieleen oli aromaterapia,  venus tuoksut (yhellä tutulla aromaterapeutilla  jupiter venus oinas )
mutta siis
ja voihan se olla, kun nuo henk.kohtaset  mars ja  venus ovat mukana niin
se opiskelu vois olla jotakin ihan itseäsi varten,
jos se siis opiskeluna näyttäytyy,
 kuu mars  oinas vois olla ihan jonkun uuden liikuntamuodon aloittamista
(tai auton osto.. angel pieni punainen ferrari..)
Sullahan on nyt ap-kartalla  kuunsolmu ceres leijona,
liittyneekö ruokaan, ravinto-oppiin vai naisen kolmanteen ikään ylipäätään,
en tiedä.
Ehkä sitä opiskelua kantsii katsoa myös seuraavalta ap-kartalta,
henkis-fyysinen hyvinvointi, irti dogmeista,
tai totuutta vois etsiä unista,
uskonnollinen herääminen,
ja takaisin enekeleihin...

entiijä

Itelläni on nyt progella  kuu leijona aspect_opp saturnus vesimies
joka syntymäkartalla on solmuakselilla.
Nyt siis ilman solmujen "rasitetta" (isän aurinko yläsolmu-kuulla)
ja silti huomaan miettiväni päätöksien edessä, että mitähän isä tekisi.
Ja
hra aika ja kuinen aika,
ostin Greenwich-kellokangasta verhoiksi.. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: