Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 423655 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
jim
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #330 : 28.10.2010 21:57:08 »

kerroppa seuraava asia: tein astro.com:issa progekartan,  kuu on 8 ast neitsyttä, onko sen sijainti tuon 1998 tilanteen ( 9.5.1998 - 4.2.2028) mukaan vai tämän päivän tilanteen mukaan.
Onko sen nopeus  1 aste kuukaudessa vai  tuo noin 2.5 vuotta kussakin merkissä.......alottelen tässä
opiskelemista siksi kysymykset   idiot2
 

Jos teit progekartan tälle päivälle, eli siis etusivulla on tämä päivämäärä, on kartta tälle hetkelle elämässäsi.

Kuun nopeus vaihtelee sen elliptisen kiertoradan mukaan, ja sen nopeuden mukaan kuinka nopeasti se on liikkunut syntymän hetkellä, mutta keskimääräisesti se on siis 1 aste kuukaudessa, mikä tekee 2,5 vuotta yhdessä merkissä kun yksi merkki on 30 astetta.
no nyt selkis tämäkin...kiiiiiitos sulle   smitten


tallennettu
jim
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #331 : 28.10.2010 21:58:52 »

kerroppa seuraava asia: tein astro.com:issa progekartan,  kuu on 8 ast neitsyttä, onko sen sijainti tuon 1998 tilanteen ( 9.5.1998 - 4.2.2028) mukaan vai tämän päivän tilanteen mukaan.
Onko sen nopeus  1 aste kuukaudessa vai  tuo noin 2.5 vuotta kussakin merkissä.......alottelen tässä
opiskelemista siksi kysymykset   idiot2
 

Jos teit progekartan tälle päivälle, eli siis etusivulla on tämä päivämäärä, on kartta tälle hetkelle elämässäsi.

Kuun nopeus vaihtelee sen elliptisen kiertoradan mukaan, ja sen nopeuden mukaan kuinka nopeasti se on liikkunut syntymän hetkellä, mutta keskimääräisesti se on siis 1 aste kuukaudessa, mikä tekee 2,5 vuotta yhdessä merkissä kun yksi merkki on 30 astetta.


no otetaanpa uusiksi eli  nyt selkis tämäkin....kiiitos paljon, homma jatkuu  smitten
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #332 : 02.11.2010 12:08:08 »


 Kumpaa katson,--kun tein comissa -natal and progressed,--ja pelkän progressio kartan,

 samalle päivälle,--niin esim. kuu- on samassa merkissä, MUTTA eri huoneessa. MIKSI ?

 Voisiko Emilia tai joku muu neuvoa,--yritän opetella tätä progea.

 Voi olla että tällä sivustolla on tietoa siitä,--mutta tarvii "apuopetusta"
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #333 : 02.11.2010 22:10:49 »

Natal + progressed chart -kartalla näkyy syntymäkartan huonejaot ja prog-taivaankappaleet ovat syntymäkartan ympärillä, mutta progressio -kartalla kaikki huoneet ovat edistettyjä myös.

Esim. omalla proge -kartallani Aurinko on edennyt kartalla 40 astetta, eli on Vaa'assa ja  askendentti on  aspect_squ radix eli natal  askendentti ensi vuoden kesäkuussa - eli olen 40 vuotias.  Grin

Auttoiko tämä yhtään...?
tallennettu

Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #334 : 02.11.2010 23:07:17 »


 Kiitos Emilia,--kyllä auttoi,---innostuin näistä progekartoista, kun Johanna

 katsoo niitä aina Astro tv:ssä,--ja tuntuu toimivan.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #335 : 09.11.2010 16:56:49 »

En millään jaksa selata koko ketjua läpi, jotta anteeksi vaan, jos toistan jo olemassa olevaa.

Johanna puhuu usein progressiivisesta kuunvaiheesta.   Katsotaanko se siis suoraan siitä progressiivisesta kartasta samoin kuin perus-syntymäkartasta, Auringon ja Kuun suhde?  Jos niin on, niin mulla on pian täydenkuun vaihe.  Nytkö mä saan korjata sitä mitä on tullu kylvettyä vuosien varrella?  Vai kuinka se meni?
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #336 : 11.11.2010 09:22:09 »

En millään jaksa selata koko ketjua läpi, jotta anteeksi vaan, jos toistan jo olemassa olevaa.

Johanna puhuu usein progressiivisesta kuunvaiheesta.   Katsotaanko se siis suoraan siitä progressiivisesta kartasta samoin kuin perus-syntymäkartasta, Auringon ja Kuun suhde?  Jos niin on, niin mulla on pian täydenkuun vaihe.  Nytkö mä saan korjata sitä mitä on tullu kylvettyä vuosien varrella?  Vai kuinka se meni?

Hei

Luulen että olet ymmärtänyt ihan oikein.
Kuunvaiheen näkee progressiiviselta kartalta ihan niinkuin radix/perus syntymäkartalta.
Ja  kyllä varmasti onnistut korjaamaan kylvettyä satoa, jos täysikuu on meneillään.

Monesti on kiva katsoa myös missä merkissä Progressio Kuu liikkuu.

Huoneiden kanssa olen vähän itse vielä hämillään (eli katsotaanko kuun sijaintia progressiokartalta vaiko radix kartalta), tosin luulen että nämä on näitä moninaisten mahdollisuuksien kirjoa - eli kukin tekee vähän omia valintojaan itse sitten elämässään.

Uutta kuuta odotellessani (vielä vuosi kaksi jäljellä)... ehtii mietiskellä maailmaa vähän liiankin.

Jos Uusikuu tapahtuu  leijona :ssa radix huoneessa 11 (progressio 10) - mitä se sitten kertoo?
« Viimeksi muokattu: 11.11.2010 09:28:37 kirjoittanut helinä » tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #337 : 11.11.2010 15:23:08 »

Tänäänhän Johanna taas puhui Astro-tv:ssä progressiivisesta kuunvaiheesta.  Luulen, että alan pikkuhiljaa pääsemään kärryille!  Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #338 : 24.02.2011 17:24:53 »

ehkä vähän vanha ketju, mutta progr  kuu siirtyy parin viikon päästä neitsyeen.  ???Syntymäkartan ysihuoneessa. 

P. kuu tekee silloin  aspect_tri venus ja transitoiva  neptunus on 0 astetta  kalat samaan aikaan.  Hmmmm?

 leijona kuu oli tietyllä tavalla mielestä jaksoa. Tykkäsin olla vähän lejonana , kun ei muuten ole sattunut yhtään planeetta jellonaan. Ja olen aina tykännyt niistä hieman  Kiss
Mutta rankkaakin on ollut sillä työpaikalla en ole saanut niin paljon huomiota kuin olisin halunnut ja kun mars pakitti lejoinassa tehden yhtymää proge-kuuhun ja  aspect_opp syntymäkartan  mars monen kuukauden ajan, niin huh-huh

Jaa, p  kuu yhtymä nataali  pluto kuulostaa kyllä voimalliselta, jos näin on. Mutta progressiivisestikin kuu liikkuu nopeasti, ei ole mitään pitkäkestoisia juttuja nämä kuun tekemät aspektit.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #339 : 25.02.2011 23:48:40 »

Kuitenkin, oma kuuni on nyt skorpionissa, siellä  kuu aspect_con pluto (tai toisin päin, tämäkin on vähän epäselväasia minulle, kuu on kuitenkin Pluton yläpuolella) huoneessa 2. Se kuulostaa ja näyttää voimalliselta. Olisiko kellään tuosta mitään ajatusta? (:Nämä skorpionin teemat ovat kyllä tulleet tutuiksi; äitipuolella oli syöpä ja mummo kuoli kesällä, muun muassa.

Sitähän se juuri on, kuolemaa, veroasioita ja muuttoja. Itseltäkin sukulaisia ja tuttavia kuoli ko. progetransiitin aikana paljon erinäisiin tauteihin, kaksi nimenomaan syöpiin (joka on varsin plutoninen sairaus.) Elämän vähemmän nättiin puoleen tutustumista. :Smiley

Itselläni nyt progekuu  jousimies aspect_opp chiron, ei ole ihan mannaa sekään.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #340 : 02.03.2011 20:58:09 »

Proge-Kuu teemaan Skorpionissa liitetään todellakin kuolema, veroasiat, mutta ettei aivan synkäksi menisi niin syntymäkin sopii kuvioihin. Juuri kuulin että kaverini odottaa vauvaa ja vilkaisin mielenkiinnosta missä proge-Kuu menee niin Skorpparissahan se ! Helppoa aikaa se ei kyllä ole, ja ehkäpä elämän ja kuoleman koko kirjo isketään parin vuoden kuluessa eteen.

Minulla taas alkoi juuri kauan odottamani aika: Proge-Kuun tuli juuri MC:lleni! Eli jotain voisi tapahtua uralla piakkoin... ? Vesimiehessä ollessaan ehkä jotain radikaaliakin. Transiitti-Venus tulee pian samaan pisteeseen.

Ylennystä odotellessa...  Cheesy Cheesy
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #341 : 06.03.2011 17:40:24 »

En oikein ymmärrä näitä progressiojuttuja, mutta vilkaistuani progekarttaa näkyi siellä tuon kuun olevan 7 astetta  vaaka 2. huoneessa. Kymmenen asteen päästä tulataisiin sitten konjuktioon radix-Junon kanssa..... Hmmm... Kauan tuossa muuten kestää tuolla kuulla kulkea nuo 10 astetta ? Anteeksi, on niin hämäränpeitossa vielä mulle nämä jutut että pakko kysyä (:
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #342 : 09.03.2011 14:28:26 »

Hei

Progressiivinen kuu on minulle vähän vieras. Se on minulla juuri siirtynyt kaksosiin ja on vielä 11 huoneen puolella. Mitä odottaa proge kaksoskuulta Smiley
Onko se ikäänkuin seuraavan 2,5 vuoden teemat aina?
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #343 : 09.03.2011 18:51:24 »

Kalaprogekuun aikana en meinannut saada mitään aikaan. Oli semmoinen leijuva, saamaton olo. Heti kun kuun siirtyi oinaaseen tein päätöksen ottaa muutamia riskejä, ja muuttaa omaa toimintaani. On ihan erilainen olo kuin kalakuuaikaan. Ulkoiset tapahtumat eivät niinkään ole tätä ilmentäneet. Lähinnä päättäväisyyttä on tullut mukaan ja olen oinaana enemmän omassa elementissäni.
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #344 : 09.03.2011 20:18:40 »



 Minun proge kuu on 22ast. neitsykkää, ja kolmen asteen päässä tekee yhtymää   saturnus:een

 ..nihkeää yksinäistä aikaa, leikkauksia toipumisia jne.

 Odotan mielenkiinnolla, mitä mitä   kuu vaaka tuo tullessaan,...ehkä sosiaalisempaa elämää??

 
tallennettu
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: