Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 423318 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #90 : 28.05.2007 20:51:47 »

Vilkasimpa minäkin, milloin proge  askendentti vaihtui Ravusta Leijonaan ja josko jotain suurta olisi tapahtunut silloin. Se tapahtui  v.93 lopulla ja eipä silloin mitään erityistä sattunut, no ehkä se minun hurjin meno- ja bailuvaihe ajoittui tuohon aikaan, ehkäpä tulin sen myötä myös enemmän Leijona-maiseksi eli piti päästä ulos itseään näyttelemään ja samalla kaupungin kermaa tapailemaan...

Huh, onneksi tässä olen jo hieman rauhoittunut.  buck2

 
huomasinpa hämmästyksekseni että proge askendentti on vaihtunut
 jousimies:stä kauriiseen juuri äidin kuoleman aikaan toukokuulla 2001,proge 

Jousimies-nousuisella miehelläni muuten vaihtuu proge  askendentti Kauriiseen parin vuoden päästä, samaan aikaa hänellä on ikävä kuvio ap-kartalla,  kuu aspect_con saturnus   aspect_opp  uranus kun taas hänen äidillään siirtyi juuri trans.  pluto 6:seen. No eipä kannata tuota vielä murehtia.

Proge-Venus tällä hetkellä on vajaan orbin päässä nataali-auringosta, mitähän se tahtoo sanoa?

Voisi liittyä noiden kahden planeetan merkitysten yhdistämiseen, yksi mahdollisuus on tietty se suuri rakastuminen, toinen se että löydät itsestäsi kauneutta, naisellisuutta, oma käsitys itsestäsi pehmenee ja muutut "venusmaiseksi", no mikä ettei tuo sitten ole seurausta siitä suuresta rakkaudesta..  Wink

Nikille vielä että proge-Kuu Jousimiehessä ei olekaan niin kiva mitä kirjat ja opukset antavat olettaa. Pitäis kuulemma nauttia elämästä ja välttää lihomista, tosin lakimiehillä varotetaan ja niitä on minunkin elämääni ilmestynyt kuin tyhjästä. Sitä luvattua hauskuutta ei ole vielä ilmaantunut, mutta kummasti olen alkanut pohtia kouluttamiseen liittyviä juttuja, jotka ovatkin varsin  jousimies-tyyppisiä.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #91 : 28.05.2007 21:45:53 »

ehkä tuo proge   kuu jousimies kääntää kiinnostuksen henkisempiin asioihin skorpionin jälkeen,
minäkin ahmin kaiken maaliman kirjallisuutta laijasta laitaan tuolloin
ihan kyllästykseen asti,niin alkoholismista kuin anteeksiannosta ja
psykologiasta ja vaikka mistä,
tilasin myös hakupaperit uuteen (jatko/yrittäjä) koulutukseen,mutten hakenut kuitenkaan,
ammattini puitteissa suoritettiin mittava laatukoulutus ja ammattitutkinto,jatkokoutustapa hyvinkin jousimiehen tyyliin,
ja risteilin tyttäreni kera useaan otteeseen hänen siihen tykästyttyään,
ulkomaille Ruotsiin asti,
lihomaan en päässyt,laihduin entisestään,
ehkäpä se natal-kartan  jupiter chiron sitten haavoitti
jousimieskuun aikaan progekartalla tunneasioissa?
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #92 : 28.05.2007 23:57:29 »

Ihan samoja huomioita tuosta prog. kuu jousimies-ajasta, se osui aikaan jolloin opiskelin ja prog. kuu oli tulossa juuri radix-Jouskari-MC:lleni kun valmistuin. Smiley Opiskeluaikana luin tietysti paljon, myös henkistä kirjallisuutta, ja pohdiskelin asioita. Prog. kuu siirtyi opiskeluvapaasta Jouskarista työteliääseen ja kurinalaiseen Kauriiseen, kun olin juuri aloittanut ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani ja silloinhan en saanut vielä edes täyttä kesälomaa. Myös prog. MC oli tuolloin Kauriissa ja prog. Mars tarkalleen Merkuriukseni päällä, mikä kuvaisi mm. työsopimuksen tekemistä - prog. AC lisäksi juuri siirtynyt Kaksosiin. Ja itse työ olikin yhtä puhelimessa istumista ja hulinaa silloin alussa!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #93 : 08.06.2007 19:42:08 »

Lilja, tarkistin Kuun progressioita niin  vesimies:stä ja  kalat:sta.

Kuun ollessa Vesimiehessä tapasin ensimmäisen poikaystäväni, joka sattumoisin oli Vesimies. Proge-Kuun ollessa yhtymässä radix-MC:hen, joka on  vesimies:ssa, tulin opiskelemaan samalle paikkakunnalle, missä poikaystävä asusteli. Meille tuli kuitenkin ero n. 9 kk myöhemmin, jolloin Kuu oli siirtynyt jo Kaloihin. Tänä aikana minulla oli jonkinlainen bailausvaihde, jolloin poikaystävät vaihtuivat, kokeiltiin vapaita suhteita ja vapaata seksiä ja jäin kiinni erääseen epäterveeseen suhteeseen.

Tätä jatkui käytännössä siihen asti, kun pr-Kuu siirtyi 10o oinas:seen, yhtymään rx- saturnus:sen kanssa (DC:n hallitsija, eli Rakkauden Planeetta meikäläisen kartalla), jolloin tapasin ensimmäisen avomieheni.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #94 : 08.06.2007 21:12:45 »

ja kokemuksia muuten proge Kuu kalat ajasta kaipailisin, jos teillä on.

Onhan tuo aika ainakin tuoreessa muistissa - prog. kuuni oli Kaloissa vuosina 2003-2006. Ensimmäinen juttu joka tulee mieleen, että sinä aikana ainakin muutimme avomiehen kanssa ensimmäiseen omaan asuntoon, eli siinä mielessä ehkä tunteellista/romanttista aikaa...asunnon etsintä alkoi juuri 2003 ja kauppoja tehtiin molemmin puolin vuodenvaihdetta 2003/2004. Nyt on taas alkanut tuntua siltä, että voisi vaihtaa asuntoa - meillä liikkuvat muuten nuo prog. kuut hauskasti vastakkain, eli miehellä vaihtui jokin aika sitten merkki Vaakaan, kun minulla se vaihtui Oinaaseen. Smiley Ehkä asunnon hankkimisessa näkyi Kalat-kuun jonkinlainen utopistisuus siten, että etsin kai jonkinlaista "ihanneasuntoa", mutta jouduinkin tyytymään realistisempaan ratkaisuun. Prog. kuu voisi yleisesti ottaen tuoda juuri tällaisia toiveita/haaveita kodin tai perheen suhteen pinnalle.

Cafeastrology sanoo prog. kuusta Kaloissa näin:

Lainaus
Progressed Moon in Pisces

Heightened sensitivity and an emotional need to connect with your inner world is dominant during this period. This is often a more introverted period in your life when the focus is on your dreams and longings, personal creativity, and sensitivity.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #95 : 10.06.2007 11:04:48 »

Lilja, proge-Kuu liikkui tuolloin progressiivisen kartan 10. huoneessa. Radixillahan Saturnus on minulla 11. huoneessa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #96 : 13.06.2007 20:09:03 »

Kiitos Lilli ja Ajatus. Sanoisinko että aika eri tavalla olette tuon proge Kalat kokeneet.

Näin varmaankin, mutta pitää ottaa huomioon että minulla prog. kuu Kaloissa ollessaan kulkee radix-auringon ja Jupiterin yli. Ei siis kovin pahoja yhtymiä ainakaan tee. Smiley

Tuosta prog. kuiden oppositiossa liikkumisesta kiinnostaisi kyllä kuulla, onko kellään muulla pariskunnalla samanlaista? Tai oletteko ylipäätään huomanneet synkkaa näissä?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #97 : 14.06.2007 11:20:55 »

Ainakin prog. kuu on silloin sinulle hyvin läheisessä ja tutussa merkissä, voisi kuvitella että se Kalat-kuu-puoli sinusta korostuu hyvällä tavalla (jos aspektitkin ovat hyvät). Ai teillä on myös prog. kuut oppositiossa! Mielenkiintoista. Onnea tuoreelle suhteelle! smitten
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
astroilija
Vieras
« Vastaus #98 : 14.06.2007 12:39:24 »


mitenkäs pitkään kuun progressio kestää?

tein astrodienstin "progressed charti":n. näemmä on siirtynyt huhtikuun loppuvaiheilla proge kuu  kaksoset sta   rapu un. Huhtikuussa alkoi aivan yllättävä kodin feng shui + kunnostus kiinnostus. TODELLA yllättäen alkanut myös viihtyä sukulaisten kanssa.  Shocked

Seuraavana jellona....  :Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #99 : 14.06.2007 12:54:43 »

mitenkäs pitkään kuun progressio kestää?

Yhdessä merkissä prog. kuu viihtyy noin 2,5 vuotta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #100 : 14.06.2007 20:15:31 »

Minulla Kuu vaihtaa merkkiä joskus heinä-elokuussa. Viimeiset 2 vuotta se on lymyillyt Vaa´assa, joka ensinnäkin pisti pitkäaikaisen parisuhteen kriisiin (pr-Kuu oli kriisin alkaessa näemmä juuri Vaa´an ensimmäisessä asteessa) ja lopulta eroon vuosi sitten. Sen jälkeen on romanssirintamalla ollut kohtuullisen vilkasta. Useamman kuukauden olen nyt onnistunut sitkuttelemaan miehen kanssa, jolla sattumoisin on Vaaka askendenttimerkkinä ja hänenkin pr-Kuunsa on vaellellut Vaa´assa.

Proge-Kuu Skorpionissa... viimeksi näin on ollut, kun menin yläasteelle. Se oli hyvää aikaa, tietty voimallisia ihastumisia (ilman vastakaikua tosin) ja  kuukautiset alkoivat. Yksi ikävämpi, väkivaltainen tapahtuma ulkomailla, mutta muuten kaikki OK.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #101 : 18.06.2007 08:44:59 »

Nyt ehkä ymmärrän miksi tuo  kuu progre ei tunnu  kaksoset kivalta huone 8:ssa...
Mulla hyvät kulmat tehdä kaikkea hyvää:
Progre  kuu  kaksoset huone 8/9 aspect_tri  askendentti  vaaka  aspect_tri  kuunsolmu  +  mars ret.  vesimies huone 4

Voimat vaan ei meinaa riittää...
Vasta kolmio:
 aurinko  venus laskusolmu  leijona huone 10  aspect_tri  chiron   oinas huone 6 vasten näitä...

Kaikki voimat menee huone 12 Lilit ja  uranus  vaaka voimavaroista.
No - Astro kirjoittelua on riittänyt jos ei muuta  :Smiley

Ja koti on komistunut...  Tongue

Näin yleisenä virtauksena taas ei ole nuo koti-teemat ollut viimeaikoina muodissa... Tai sitten tää on vaan mun laskusolmun mielleyhtymää...
tallennettu
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #102 : 20.06.2007 11:05:09 »

Hei,

proge  kuu siirtynyt kauriiseen ja 7. huoneeseen. Mitä voisi merkitä ihmissuhteille? ja mitä muuta kannattaisi tsekata?

A-S
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #103 : 20.06.2007 14:49:28 »

Heips Anna Sofia, minulla tuo Kauris-kuu-aika oli melkoisen "karua" ainakin parisuhteessa. Näin jälkeenpäin katsottuna eräänlaista alustusta erolle, joka tapahtui prog. kuun siirryttyä Vesimieheen (tarkalleen ottaen n. 2 kk ennen merkin vaihtumista muutin pois). Minulla tosin prog. kuu osui silloin karttani 1. huoneeseen, mutta 7. huonehan on sen vastapari. Tarkoititko itse prog. kartan huonetta vai radix-kartan huonetta? Molemmat kannattaa ottaa huomioon, mutta etenkin radix-kartan huone, mihin kuu osuu.

Kuu Kauriissa kuvastaisi käytännöllisyyttä, ehkä suhteen vakiinnuttamista tai vaihtoehtoisesti loppumista. Kauris karsii tarpeettomat sälät pois, joten muissakin suhteissa voi tapahtua näin. Kannattaa tsekata prog. kuun muodostamat aspektit etenkin syntymäkartan tekijöihin, niistä näkee onko mukana haasteellisia vai tukevia tekijöitä. Minulla tuo Kauris-prog. kuu oli esim. eron aikaan ensin sekstiilissä radix-Jupiteriin ja sitten neliössä radix-Uranukseen. Mitään äkkinäistä eroa Kauris-kuu ei varmaankaan tuo, vaan pikemminkin vaatii vain määrittelemään uudelleen olemassaolevien suhteiden laadun ja keston. Vastuu- ja sitoutumiskysymyksiä varmaankin tulee eteen.

Carol Rushman muuten mainitsee kirjassaan The Art of Predictive Astrology, että prog. kuu Kauriissa voi tuoda mm. iho-ongelmia (Saturnus/Kauris yhdistetään mm. ihoon ja luustoon). Itselläni ei ole mitään allergioita, mutta kyseisenä aikana sain parikin kertaa ympäri kroppaa mystisiä näppylöitä ja ihottumaa myös kasvoihini. Kumpikaan ei ole toistunut sen jälkeen. Tulkitsin silloin että eron aiheuttama "ahdistus" purkautui siten ja jännästipä tuo Rushmanin kuvaus osuu yksiin!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #104 : 20.06.2007 17:27:15 »

Kiitos perusteellisesta ja valaisevasta vastauksesta!

Mietinkin tuota huoneiden merkitystä,eli kumpi merkitsee enemmän. Proge-kartalla  kuu siis 7.huoneessa ja radixilla 10.huoneessa.

Tutkailin karttaani vähän taaksepäin ajassa ja kuinkas ollakaan, proge-kuun siirtymän aikaan ero puolisosta alkoi puheen ja alustavien järjestelyjen tasolla. Varsinainen muutto erilleen tapahtui hiukan myöhemmin ja noista vastuukysymyksistä neuvotellaan edelleen.Karua on kyllä ollut, ja toivoisin kyllä jo jotain muuta Sad

Tutkailen noita aspekteja vielä, olen niiden kanssa aika pihalla, mutta tämä on ollut varsin informatiivinen ketju. Iho-ongelma on aika jännä, aurinkoihottumaa lähinnä, ei onneksi sen pahempaa...Kiitos kirjavinkistä!!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: