Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lahjakkuus ja lahjattomuus  (Luettu 5074 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 08.11.2005 21:18:13 »

Kyselin tästä jo edellisellä foorumilla mutta päivää ennen kuin muutos tapahtui, en ikinä kerinnyt lukea mahdollisia vastauksia.
Eli mitenkäs kartalta voi löytää erityiset lahjansa? Joillain on puhelahjoja, toinen taas osaa laulaa taikka maalata, mitenkäs teillä lahjakkailla näkyy lahjanne kartalla? Itse olen melko lahjaton tyyppi  Smiley En osaa laulaa, enkä piirtää. Tarinoita tykkään kirjoitella, tai ainakin ennen kirjoittelin enemmän. Olisi ihanaa osata kirjoittaa kauniita runoja esimerkiksi  Smiley Mistä voi löytää merkkejä tietyistä lahjoista?
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #1 : 09.11.2005 16:48:38 »

Kyselin tästä jo edellisellä foorumilla mutta päivää ennen kuin muutos tapahtui, en ikinä kerinnyt lukea mahdollisia vastauksia.
Eli mitenkäs kartalta voi löytää erityiset lahjansa? Joillain on puhelahjoja, toinen taas osaa laulaa taikka maalata, mitenkäs teillä lahjakkailla näkyy lahjanne kartalla? Itse olen melko lahjaton tyyppi  Smiley En osaa laulaa, enkä piirtää. Tarinoita tykkään kirjoitella, tai ainakin ennen kirjoittelin enemmän. Olisi ihanaa osata kirjoittaa kauniita runoja esimerkiksi  Smiley Mistä voi löytää merkkejä tietyistä lahjoista?

Arkisimmat lahjakkuuden indikaattorit taitavat olla yhtymät/stelliumit (potentiaali) ja trinit (helppokäyttöisyys), kyseessä olevista planeetoista riippuen.  Tongue
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #2 : 11.11.2005 15:15:41 »

No millasia lahjoja mikäkin trini tai yhtymä tarkoittaa? Jos on vaikka neppis-jupiter-yhtymä kolmosessa? Entä lasketaanko jonkun planeetan trini/yhtymä akseleihin, kuten AC:hen tai MC:hen?
tallennettu
Maisa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 75


Profiili
« Vastaus #3 : 14.11.2005 11:16:21 »

Kaipa ne jokainen itsestään löytää... Minulla on 12-ykköshuoneen stellium (Skorppari-)Jousimiehessä:  marsaskendenttimerkuriusneptunuskuunsolmuaurinkovenus ja  vesta.  Suurkolmioissa löytyy tulen elementissä, kulmilla Kuu Leijonassa huoneessa 8, Kheiron Oinaassa huoneessa 4 ja yhtä nurkkaa tekevät tarkimmin stelliumin Aurinko, Noususolmu ja Neptunus. Vesi- ja ilmakolmioitakin löytyy.

 Mikä sitten on erityistä lahjakkuutta, ja mikä opettelun tulosta? Kirjoittaminen (runot, asia-artikkelit, kaunokirjallisuus, sanoitukset) on ollut aina helppoa ja teen sitä paljon. Haaveissa olisi joskus saada jotain isompaakin julkaistua.

Kuvataide (maalaan enimmäkseen öljyväritöitä kankaalle, mutta rakastan erilaisten materiaalien kokeilua, kollaaseja, freskoja... mitä milloinkin)  on sydäntä lähellä.

Vaatesuunnittelu (saatan luomukseni tosin ihan valmiiksi asti... useimmiten!), kankaiden suunnittelu ja painaminen, neulemallien suunnittelu ja neulominen, mattojen suunnittelu ja kutominen... käsityöt ihan kaikkineen. Tein alle kouluikäisenä itselleni ekat lapaset ja kesähousut  Smiley

Musiikki... soitan mielelläni mitä soittimia vaan, vaikken kaikkia ihan "oikeasti" kovin hyvin osaakaan soittaa. Ja laulan paljon!

Lahjakkuuksinani pidän kuitenkin tarkkanäköisyyttä tai "psykologista silmää", sitä, että ihmisten tunteita, fiiliksiä ja todellisia ajatuksia on useimmiten hirmuisen helppo "lukea"; ja sitä, että pystyn tekemään melkoisen montaa asiaa ihan kunniallisesti samaan aikaan; ja sitä, että opin ja sisäistän uusia asioita halutessani äärimmäisen helposti.
tallennettu

Au Jouskari, AC Skorpioni, Kuu Jellona
Keltainen Solaarinen Aurinko
Kiinalainen Tiikeri
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 14.11.2005 22:23:43 »

Aurinko, merkurius, mars, chiron ja ceres kaksosissa minulla onpi ja sanajärjestykset lauseissani outoja ovat toisinaan juu. Kirjoitan paljon ja luen paljon, olen hyvin kiinnostunut lähes mistä vain ja haluan tietää, oppia ja saada selville. Eikä puhelahjoissakaan varmaan mitään vikaa ole, *krhm*  Cheesy (itsekehuhan EI haise) Elikkä siis hyvin tulevat nuo kaksosten lahjat minussa esille, mutta negatiiviset jututkin ehkä toisinaan, mutta niistähän emme puhu nyt??  Grin

Olen myös aika näppärä käsistäni, kekseliäs ja musikaalinen, mutta enpä tiedä mihin ne sitten liittyvät.

**punainen resonoiva taivaanvaeltaja**[/color]
tallennettu
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2005 14:19:44 »

Saman olen huomannut stelliumien merkityksistä.

Voisiko olla, että riippuen missä merkissä tuo stellium on, mihin lahjakkuudet suuntautuvat. Kaksos stelliumilla hajanaisesti kaikkea, härkästelliumilla keskittyneesti vaikkapa ruuanlaitossa? Kaurisstelliumilla lahjakkuus olisi pitkälle oman pitkäjänteisyyden ja ahkeruuden tulosta?

Täytyypi selata tuttujen karttoja.

Toisaalta voisi kuvitella, olen huomannut, että monituiset neliöt tuovat tarpeen lahjakkuudelle, sillä vaativat purkautumista ja ilmaisemista. Nuo kolmiot ja sekstiilit varmaan luovat niitä purkautumis väyliä.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 15.11.2005 18:16:36 »

Raskaiden vesien! Itselläni on stellium oinaassa 11 huoneessa. Joku joskus sanoi että toimin kuulema hyvin ryhmässä, muistaakseni. Eli kaipa senkin voi lukea lahjakkuudeksi  Smiley
Kivaa että löysin edes yhden sellaisen  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: