Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eri ruoka-aineiden vaikutus "yhteyteen"  (Luettu 15887 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #15 : 07.08.2006 09:14:58 »

No onpas lohduttavaa kuulla, että muillakin on samanlaisia kokemuksia.

Todellakin, tupakki aiheuttaa nykyään sellaista kuvotusta... että... ja samoin alkoholi. Vaikka ei tosiaan joisi kuin sen yhden siiderin niin silti.

Kahvi on suureksi ihmeekseni viime aikoina maistunut suorastaan pahalta. Ei ole  tehnyt kauheasti mieli, mutta olen sen verran pahasti kofeiiniaddikti, että pakko se pari kupillista on juoda. Teessä sama juttu. Se maistuu kyllä hyvältä, mutta ei vain jotenkin tee mieli.

No voi tietysti johtua näistä helteistäkin... Mutta jos talvella jatkuu niin sitten harkitsen tosissani voisinko luopua kahvista ja teestä tai ainakin vähentää reilusti niiden juomista.

Suklaa... että piti tämäkin päivä nähdä... Olen aina ollut suklaan ystävä, mutta nykyään suklaasta tulee jotenkin äklö makee olo.

Punainen paprika on uusi rakkauteni, tuntuu auttavan myös PMS oireisiin paremmin siinä missä ennen suklaa.  Shocked

Saa nähdä minkälaisia muutoksia nämä uudet energiat vielä aiheuttavat ruokavaliooni. Kovasti hämmästellen odotan. Huh
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #16 : 07.08.2006 09:30:21 »

Taitaa olla asia niin, että ihmiset ovat alkaneet kuunnella kehoaan tarkemmin kuin aiemmin. Enää ei syödä kaiken maailman pöperöitä vain syömisen pakosta vaan jätetään rohkeasti pois sellaiset mitkä tukkivat elimistöä.. Lähipiirissäni ei ole "samanlaisia" tapauksia ja usein katsotaan kieroon kun ei halua grillata lihaa tai makkaraa.. jupistaan vaan että laihdutetaan ja muuta roskaa... ärsyttävää  knuppel2
Kamala ajatella, että yhtäkään eläintä tarvitsee tappaa ihmisten tarpeiden tyydyttämiseksi.. Toivottavasti ihmiset alkavat pian ajatella, että ihmiset ovat eläimiä varten eikä päinvastoin. smitten smitten
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #17 : 07.08.2006 10:14:47 »

smitten

Todellakin, tupakki aiheuttaa nykyään sellaista kuvotusta... että... ja samoin alkoholi. Vaikka ei tosiaan joisi kuin sen yhden siiderin niin silti.

Kahvi on suureksi ihmeekseni viime aikoina maistunut suorastaan pahalta. Ei ole  tehnyt kauheasti mieli, mutta olen sen verran pahasti kofeiiniaddikti, että pakko se pari kupillista on juoda. Teessä sama juttu. Se maistuu kyllä hyvältä, mutta ei vain jotenkin tee mieli.
Suklaa... että piti tämäkin päivä nähdä... Olen aina ollut suklaan ystävä, mutta nykyään suklaasta tulee jotenkin äklö makee olo.
Punainen paprika on uusi rakkauteni, tuntuu auttavan myös PMS oireisiin paremmin siinä missä ennen suklaa.  Shocked
Saa nähdä minkälaisia muutoksia nämä uudet energiat vielä aiheuttavat ruokavaliooni. Kovasti hämmästellen odotan. Huh

Minä tulin yhdestä lasillisesta viiniä humalaan ja seuraavana päivänä oli krapula.... crazy2
Parista sauhusta tupakkaa tosiaan se parin päivän päänsärky ja oksettava olo...
Vaikka kahvia olen juonut 25-vuotta -en pysty sitä enää juomaan. Sain aivan mielettömiä vatsaoireita siitä ja nyt viikon verran kärvisteltyä ilman , olen alkanut voida hyvin (vaikka sisälläni vapisuttaa vähän, kun ajattelen kahvia...)
Ja hauskaa huomata, että nämä oireet ovat ilmestyneet ihan muutamien viikkojen aikana -KAIKKI.  buck2

Ehkäpä se tarkoittaa, että olen oikealla tiellä....  smitten Hyvä niin... smitten

Hyvä me! smitten angel
tallennettu
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #18 : 07.08.2006 10:20:50 »

Kamala ajatella, että yhtäkään eläintä tarvitsee tappaa ihmisten tarpeiden tyydyttämiseksi..

jes  smitten
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
härkä-69
Vieras
« Vastaus #19 : 07.08.2006 10:50:24 »

Kerran alkoi tekemään mieli kanelia ja ripottelinkin sitä sitten vaniljajäätelön päälle. Nam.  Smiley
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #20 : 08.08.2006 23:14:18 »

Hieman asian sivusta.. Muuan viksu ex-vegaani sanoi taannoin näistä periaatteista koskien erilaisia syömisiä, että miten hän voisikaan kieltäytyä hänelle ajalla ja Rakkaudella laitetusta ateriasta todeten isännille vain "Sori en voi syödä". Tämä oli minusta aika tärkeä juttu, enkä olekaan sen koommin kieltäytynyt minulle tarjotusta ruoasta, oli se eläinperäistä tai ei.

Jouduin vaavi-ikäisen lapseni allergioiden myötä lopettamaan kananmunan ja maitotuotteiden käytön, samalla oli helppo vaihtaa liha pois. Keväällä tämä tapahtui ja värisin kyllä ihan kiitettävästi, ruokavalion puhdistuttua. Mutta kyllä minä nytkin värisen Wink Pääsin irti monesta riippuvuudesta, sokeriin, lihajuttuihin, makuihin yleensä joita en tarvinnut mutta egoni teki mieli - mielen tekoja siis. Maidon myötä katosivat oikeastaan vain - herkut (suklaa, jäätelö, suuri osa kekseistä, juustot ja tuorenamijuustot)..

Kuitenkin Hiillos tuolla käristyy nytkin terassilla tai siis rillissä. Riippuvuutta on myös ajatus, että minun täytyy syödä vegaani- tai kasvisruokaa. En oikein tiedä onko yhteys pätkinyt rillisafkan myötä mutta syön nykyisin vapaana riippuvuuksista, ainakin suurinpiirtein. Kahvia tekee mieli kuppi päivässä, ja ainakin koetan olla riippumatta ajatuksessa kahvin haitallisuudesta - siten käy miten uskomme käyvän. Vettä huiviin vain paljon niin kaikki virtaa, emmehän mekään muuta oo kuin energiakimppuja, jotka näyttää vähän kiinteämmiltä ihmissilmin.

Hiphei angel


Oli pakko vielä muokata, siis aiempiin keskusteluihin viitaten tuosta kahvista (haitallista/ei-haitallista vs. yhteyteen vaikuttaminen)..sen oman tuntemuksen ja kokemuksen mukaan niin kuin tekin ketkä tästä puhuitte.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2006 23:19:56 kirjoittanut Valo » tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #21 : 09.08.2006 14:02:49 »

Minusta tuntuu ihan päinvastaiselta. Olen käynyt jo lääkärilläkin minun olotilan vuoksi; olen viimeiset kolme viikkoa ollut niin uuvuksissa etten ole jaksanut tehdä juuri mitään, töistä sänkyyn sängystä töihin. Kahvi ei tunnu vaikuttavan, mutta Battery toimii yllättävän hyvin ainakin pari tuntia. Kun viikonloppu tulee jolloin porukalla ollaan "vähän ottamassa", se poistaa väsymyksen juuri sinä päivänä ja väsymys on poissa pari seuraavaa päivää. Olen ihan varma että alkoholin vaikutus virkistää jotain minussa, toisaalta saa seuraavalle viikolle vielä kovemman uupumuksen.

Vegaaniuteen olen vähän samaistunut, punaista lihaa vähemmän sekä meetvurstin tilalle lauantaimakkaraa  Wink
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #22 : 09.08.2006 14:42:40 »

Oireesi voivat olla juuri näitä energia-aaltojen sivuvaikutuksia. Muutes se kyllä tuli mieleen, että 1½v sitten kun siirryin ihan tavan kasvikseksi niin töissä jaksaminen oli ihan toista luokkaa. Joo ja nyt muistan senkin että kahvia ei enää tarvinnut kitata niin hurjasti kuin möhköfanttiaterioiden jälkeen kun mieli ja kroppa pysyi alerttina hienosti. Minäkin syön Lauantaita, mitä jauhoisempi, sen parempi.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2006 15:59:49 kirjoittanut Valo » tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #23 : 09.08.2006 15:01:44 »

http://www.oikeuttaelaimille.net/galleria/

Vitsaillaan lisää laillisesta murhaamisesta, silpomisesta, kiduttamisesta jne...
Katsokaa nuo kuvat ja miettikää kuinka paljon naurattaa sen jälkeen  Smiley
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #24 : 09.08.2006 15:59:11 »

(otin hymiöt poies edellisestä viestistäni varmuuden vuoksi)
tallennettu
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #25 : 09.08.2006 17:14:56 »


Tässä on yksi kasvisruokavalion tärkein periaate: ettei eläinten tarvitse kuolla sen johdosta, mitä valitsen pöytään ruuaksi. Ja totta kai jokaisella oli oikeus valita mitä syö.
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #26 : 09.08.2006 21:27:59 »

Voi kun noista eläinten kärsimyksistä tulee aina niin paha mieli.  Cry
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #27 : 09.08.2006 22:07:45 »

Olet itse vegaani Rakkauden enkeli?
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #28 : 10.08.2006 11:47:40 »

Voi kun noista eläinten kärsimyksistä tulee aina niin paha mieli.  Cry

Niin, jotkut pitävät koiriakin kerrostalossa sisätiloissa yksin pitkiäkin aikoja eikä ulkoiluta tarpeeksi. Pitää vaan se koira olla mitä voi sitten huvikseen vaikka potkia.  knuppel2
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #29 : 10.08.2006 12:46:51 »

Täällä Lahdessa on noussut hivräe haloo yleisönosastolle lehteemme, kun eräs lukija ilmoitti tekstarilla, että eräässä kaupunginosassa asuvan henkilön tulisi lopettaa koiransa hakkaaminen.

Hirveä viestitulva! kaikki olivat todella vihaisia ja käskivät viestin lähettäjää soittamaan heti eläinsuojeluviranomaisille tai Päijät-Hämeen eläinsuojeluyhdistykseen sen sijaan, että ilmoittelee asiasta yleisönosastolla. Rääkkäjä sai myös vihaa niskoilleen.

Hienoa, että ihmiset vielä välittävät. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: