Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suitsukkeiden käyttö??  (Luettu 38016 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #30 : 06.12.2005 02:06:22 »

Eteerisistä öljyistä aitoja ja luotettavia ovat ainakin Primaveran, Floramen, Eve Taylorin ja UMG:n tuotteet. Tämä ei ole mainos, mutta itse käytän vain niitä  coolsmiley

Mielestäni myös Frantsilan öljyt on hyviä!
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #31 : 06.12.2005 02:39:29 »

näyttää olevan Energiakeksuksessa myös suitsukkeitakin Smiley
WAU, tässähän ihan tulee tajunnanlaajennus kuin huomaamatta laugh

/quote]

Olen myöskin tilannut sieltä AIRS- merkkisiä suitsukkeita, jotka ovat todella voimakkaita! Niitä ei voi heti polttaa, vaan pitää asettaa vain huoneeseen. En tiedä miten vaikuttavat kissoihin. Meditoin CHAMPA tuoksun palaessa ja jouduin jonnekin toiseen maailmaan. Tehokasta oli!
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #32 : 06.12.2005 03:07:08 »

Ostin kerran Portugalin matkallani eräästä "noitakaupasta" pussillisen poltettavia yrttejä(incense), en vain tiedä mitä ne olivat, kun ei ollut mitään mainintaa. Siinä luki vain tekstiä Kristuksesta, Neitsyt Mariasta ja Jumalasta. Kotona lapseni(aikuisia jo silloin) sanoivat, että ne tuoksuu huumaavalle ja tulee päänsärkyä. Minulle ei tullut kuin hyvä olo, en ehkä enää ole niin herkkä kuin nuorempana. Pitkä on matka ostoksille... Tietääkseni vastaavia kyllä löytyy Suomestakin!
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #33 : 06.12.2005 20:18:54 »

Eteerisistä öljyistä aitoja ja luotettavia ovat ainakin Primaveran, Floramen, Eve Taylorin ja UMG:n tuotteet. Tämä ei ole mainos, mutta itse käytän vain niitä  coolsmiley

Mielestäni myös Frantsilan öljyt on hyviä!

Niin ovat, niiden puuttuminen oli korjattu jo aiemmin viestiketjussa.  coolsmiley
tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #34 : 06.12.2005 21:20:28 »

smitten
Kiitos Elektra! En ollut lukenut koko viestisarjaa vaan kommentoin lukiessani. Myöhemmin kyllä huomasin. Minulla on tän tietokoneen kanssa ongelmia, kaatuu koko ajan, joten on hankalaa kirjoittaa tai vastata ja lukeakin.  Embarrassed
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #35 : 07.12.2005 12:04:26 »

smitten
Kiitos Elektra! En ollut lukenut koko viestisarjaa vaan kommentoin lukiessani. Myöhemmin kyllä huomasin. Minulla on tän tietokoneen kanssa ongelmia, kaatuu koko ajan, joten on hankalaa kirjoittaa tai vastata ja lukeakin.  Embarrassed

Oletko laittanut mitään pönkää sille?

Kakkosnelosparru tietokoneen kupeessa antaa sille tukea, ettei kaatumista niin hevillä tapahdu Wink
tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #36 : 07.12.2005 18:10:03 »

Oletko laittanut mitään pönkää sille?
Kakkosnelosparru tietokoneen kupeessa antaa sille tukea, ettei kaatumista niin hevillä tapahdu Wink

 Grin Grin Eipä sitä enää mikään taidä pystyssä pitää,
                                      uutta kehiin vaan!  knuppel2
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Mirjam
Vieras
« Vastaus #37 : 16.12.2005 19:07:14 »

Heipähei 'suitsujen ystävät'!

Ostin toissapäivänä oikein aitoja 'alkuperäisiä' suitsukkeita, eli ei mitään tikkuja taikka pyramideja, vaan hiiltä, yrttejä, astia jne..
Olen nyt kokeillut kaksi kertaa ja voin sanoa, että kyllä jää suitsuketikut nyt toiseksi...
Jo itsessään koko sytyttäminen ja polttaminen on ns'rituaali' ja lisäksi se tuoksu.... angel
Voin lämpimästi suositella suitsukkeiden ystäville! Varsinkin jos tuntee omakseen sen, että niiden polttamiseen liittyy samalla hiljentyminen, puhdistumisen ja tuoksuttelun lisäksi.

Itselle nousi vahavasti mieleen kymmenen vuoden takainen matkani Israeliin ja siellä niissä kaikissa vanhoissa paikoissa ja temppeleissä käynnit. Ennenkaikkea se tunnemuistofiilis tuli vahvana, kun olimme jossain näistä Kristuksen aikaisissa suurissa temppeleissä ja siellä kulki nämä papit suitsukeastioitaan heilutellen.

 smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #38 : 17.12.2005 17:40:30 »

Hieno Mirjam,

Varmaankin upea kokemus!

Olen haaveillut vastaavasta jo pidemmän aikaa - poikamme sai syntymälahjakseen nimittäin 'kuninkaiden lahjan'. Intuitiivinen selvänäköinen pariskunta 'tiesi' hänen syntyvän joulupäivänä.

Tämä vanha, puinen arkku sisältää mirhaa ja suitsuketta (eli frankinsensia) siis olibaani- ja boswellia carterii puiden pihkanomaista eritettä kiteinä.

En ole keksinyt, kuinka näitä voisi 'kotioloissa' polttaa, joten ne odottavat omistajansa varttumista ja otollista hetkeä.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #39 : 17.12.2005 19:12:45 »

Minä tosiaan laitan tulenkestävään astiaan sen hiilen'kiekon' (kävisikö pala grillihiiltä?) Wink ja se sytytetään hehkumaan ja siihen päälle tipautellaan sitä hartsin ja yrittien kuivattua ja kidemäistäkin 'juttua'. Ne sulaa siihen heti ja sitten alkaa ilmoille leijua se 'taivaallinen' tuoksu.... angel

Tätä tähän tarkoitukseen tehtyä hiiltä pitäisi voida käyttää useamman kerran ja se pitäisi tukahduttamalla sitten sammuttaa. Itsellä se ei ole oikein onnistunut ja hiili on kytenyt kerralla sitten loppuun. Cry Turhan kallista puuhaa kertakäyttöisenä.....ehkä pitäisi vaikka puolittaa se hiili, niin ei ole 'loppuun palamisen' vaaraa... Smiley
 smitten
tallennettu
eetee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #40 : 19.12.2005 10:06:35 »

Mirjam,

Millä saat sen hiilen syttymään, niin ja sitten vielä hehkumaan? Olen kokenut varsin hankalaksi. Embarrassed
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #41 : 19.12.2005 10:23:36 »

Heippa eetee!

Ihan vaan olen hiilen'kyljestä' sytyttänyt tulentekovälineellä (sytkärillä taikka tikulla) Ei muuten hymiöt toimi minulla edelleenkään...? =(

Ja sitten hiili vain syttyy heti, ei palamalla, vaan kytee kihisemällä kerran läpi ja sitten alkaa hehkua...

En tiedä onko hiililaaduissa sitten eroa?

Itselläni on Holzkohle-'merkkistä'....

=)
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #42 : 19.12.2005 14:02:38 »

" Lamppu, joka aina palat
tunnet naisen mielialat
suitsukkeeseen kättä kaksi
hioo hiiltä valkeaksi"

- Ei nonnii runoa mukaillen -

  Cheesy  Cheesy  Cheesy
tallennettu
eetee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #43 : 19.12.2005 14:29:02 »

Omat hiileni olen ostanut joskus vuonna yksi ja kaksi Valamon luostarista. Merkkiä en tiedä ja nyt kun niitä etsin, en edes löytänyt. Kyllä ne jossain ...
Ovat kuitenkin n. 5 cm halkaisijaltaan.
Ostin silloin myös pussillisen ihania ruusutuoksupalasia, joita piti polttaa näillä hiilillä, vaan kun en saanut toimimaan. Sen pussin löysin, ei ollut samassa tallessa.

Sen "talle" -paikan kun löytäisi; siellä on varmasti hurjasti tavaraa.  Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #44 : 19.12.2005 14:45:47 »

Noh, aika 'jännä' ettei sitten hiilet syttyneet....ripaus rypsiöljyä päälle... :Smiley
Vai mahtaisiko ollakkaan hyvä idea.. idiot2
'Talle' on kyllä melkoinen 'veijari', varsinkin kun ei ole paikallaan pysyvää tyyppiä, vaan keksii aina uusia paikkoja... Huh

Elektra; Oli niin korkealentoista lyriikkaa, että meni hiukan ohi... Embarrassed
Siis, en osannut suhteuttaa sitä mihinkään muuhun kuin omaksi itsekseen.  buck2
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: