Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Ikä villitykset"  (Luettu 11243 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mariska
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« : 04.08.2006 00:01:34 »

Moi!

Olen tässä jo miettinyt näitä "villityksiä"  Smiley (30villitys, 50 villitys)ja haluaisinkin kysäistä täällä kävijöiltä asiasta mieli pidettä: Onko niitä... oikeasti? ja jos on näkyyköhän se jotenkin esim. tähtikartalla?  Smiley

Asia mietityttää siksi että minulla alkoi jonkinmoinen kapina kausi jo tuossa 29-vuoden iässä  coolsmiley, hirveä hinku muutokseen ja tuntuu että se vain pahenee... tickedoff
Aina kun vuosia tulee lisää tulee hinku tehdä jotain tosi radikaalia... Huh

Mun muutoksia on nyt olleet: uuteen ammattiin opiskelu, paikkakunnan vaihto ja viimeisin... kävin sit parturissa ja leikkuutin IROKEESIN  Shocked. Mitään järkevää syytä ei ollut, tuli vaan hinku tehdä jotain radikaalia.... idiot2


M crazy2

tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 04.08.2006 00:28:02 »

Hei "Mariska"

Oletko lukenut tämän:

(http://perheklubi.net/uploads/av-8656.gif)

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=6141.msg49882#msg49882
Nuoruus 7-14-21-28 v. Keski-ikä 35-42-49-56 v. Vanhuus 63-70-77-84 v.

Lisäys:

Minulla  uranus  leijona  Huone 11

         saturnus  skorpioni  Huone 4



 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 16:25:39 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 04.08.2006 00:47:18 »

Eivät nämä ikäkriisit/villitykset ole pelkkää urbaanilegendaa.

Astrologisesti ajatellen n. 29-vuotiaana koetaan Saturnuksen paluu, joka on monelle rankka paikka. Tavallisimmin silloin koetaan parisuhdekriisi tai jopa ero, tai aletaan miettiä perheenlisäystä, jos sellaista ei vielä ole. Usein on kyse myös urapuolen asioista. Toiset vaihtavat tässä vaiheessa ammattia tai lähtevät opiskelemaan uutta alaa, toiset taas etenevät uralla entistä määrätietoisemmin ja kunnianhimoisemmin. Vastuuseen kykenevä ihminen kahmii ja saa vastuuta.

Itse katselen parhaillaan tuoreen ex-miehen sekoilua, jota on kestänyt nyt hieman yli vuoden. Hän on tällä hetkellä 48-vuotias, ja epäilen, että viidenkympin villitys on iskenyt oikein kunnolla. Kaikki hänen luonteensa hankalat puolet ovat muuttuneet entistä hankalammiksi, ettenkö sanoisi sietämättömiksi. Edellisen kerran hän kriiseili ankarasti n. 42-vuotiaana, joten tiuhaan tahtiin näitä näyttää tulevan ainakin tällä henkilöllä.

Itsellä pahin ikäkriisi kaiken maailman villityksineen on ollut 32-36 vuotiaana. Tällöin Saturnuksen paluu oli jo ohitse, mutta astrologisesti ajatellen päälle iski peräkanaa raskaita Pluton, Neptunuksen ja Uranuksen transiitteja. Silläpä tuo kriisi sitten kestikin 4 vuotta tehden minusta täysin uuden ihmisen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #3 : 04.08.2006 11:56:08 »

kävin sit parturissa ja leikkuutin IROKEESIN  Shocked. Mitään järkevää syytä ei ollut, tuli vaan hinku tehdä jotain radikaalia.... idiot2

Aivan loistava veto Mariska! Minäkin vetäsin kaljun joskus kolmikymppisenä ja se teko avasi silmäni monin osin. Ihan vaan oli PAKKO tehdä se, poistaa yksi tärkein ulkoinen naiseuden merkki.  Heh hee, se kampaajaan kauhistunut ilme naurattaa vieläkin  Grin
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #4 : 04.08.2006 12:36:33 »

haha, onkohan minulla sitten joku kolmenkympin kriisi jo näin alkuvaiheessa, sillä tekisi mieleni vetää piilokalju pitkän tukan alle! Cheesy

Valitettavasti hiukseni ovat niin ohuet, että piilokalju vaatisi hiuslisäkkeitä ja moinen operaatio on ainakin vielä aivan liian kallis kukkarolleni.

Ehkäpä tulevaisuudessa...  Wink
tallennettu
Mariska
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« Vastaus #5 : 04.08.2006 13:28:28 »

No on se hyvä tietää etten ole ainoa joka sekoilee!  Grin idiot2

(Nyt mä muuten värjäsin "keesini" vielä vaaleaksikin.... on hyvän näköinen vaikka itse sanonkin.) Wink
tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 04.08.2006 13:59:46 »

Synapsi ja Mariska, missäs teillä on Uranukset? Wink Tuli mieleen ihan Saturnuksen paluun aiheuttama kapina "Uranus vastaan Saturnus"...

Oinas-nousuinen kaverini laittoi Saturnuksen paluussa rastat. Hänelläkin on ollut joskus "millin siili", tosin en nyt muista tarkkaa ajankohtaa että voisin tarkistaa transiitit. Rastanlaittoaikaan taisi olla tr Uranus oppositiossa Venukseen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #7 : 04.08.2006 15:42:24 »

Heippa Smiley

Aloin tosissani miettimään tuota 10 vuoden takaista 30 rajapyykkiä hmmm...
Olin tullut pari vuotta aiemmin juuri äidiksi ja itselläni tuli 'uusi murrosikä' äitiäni kohtaan, kapinoin aivan kaikkea vastaan mitä hän sanoi, oloni yleisesti oli vähän holtiton.
Käytin runsaanlaisesti riipuuvuutta aiheuttavia nautintoaineita, etsin jollain tapaa kadonnutta itsenäisyyttäni. Halusin olla vapaa aivan kaikista rajoitteista, jotka estivät minua elämästä sitä elämää, jotan niin kiihkeästi halusin. Siippa oli tiellä, lapsi oli tiellä, se siitä äitiyden ihanuudesta, jota yleisesti ihannoidaan.

'Kaaos' jatkui hyvin pitkälle elämässämme, minun valintojen seurausten vuoksi. Olimme vähällä myös erota, siinä kriisiä tarpeeksi.
Käyttäydyin toisinaan kuin pieni uhmaikäinen lapsi, vaikka aikuisuuden vastuu olisi ollut parempi ottaa käyttöön, kuin järjetön sekoilu.
Radixkartallanihan on  uranus aspect_squ kuu ja  uranus aspect_opp saturnus, joka kodinhuoneessa, keittiössä. Ts. koen ajoittain  oman lähipiirini uhkaksi omalle vapaudelle
Shocked Shocked Shocked
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #8 : 04.08.2006 17:41:13 »

Lillin kertoma 29-vuotiaana koettava saturnuksen paluu on ihan totta, monella tutulla on elämässä tapahtunut paljon tuolloin. Mieheni ollessa 29-vuotias oli rankkaa ja siitä pari vuotta eteenpäin, onneksi sekin aika on takana  Smiley Ja siitä opimme paljon.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #9 : 04.08.2006 21:58:43 »



Ihmisen elämänkaari planeettojen kiertoaikojen mukaan

Niin mystiseltä kuin astrologia joskus kuulostaakin,
on hyvä muistaa,
että se perustuu pitkälle aurinkokunnan
jäsenten luonnonmukaisiin liikkeisiin.
Voi sanoa,
että astrologia on eräiltä osin kiertojaksojen tutkimista
ja soveltamista ihmisen elämään.

Planeettojen kiertoajat on hyvä muistaa:
 pluto PLUTO    247 vuotta
 neptunus NEPTUNUS  165 vuotta
 uranus URANUS  84 vuotta
 saturnus SATURNUS  29,5 vuotta
 jupiter JUPITER  12 vuotta
 mars MARS  1,8 vuotta
 venus VENUS    225 vrk
 merkurius MERKURIUS    84 vrk
 aurinko AURINKO  365 vrk
 kuu KUU  29,5 vrk

Ikä          Planeettatransiitti
6        JUPITER OPPOSITIO JUPITER
7        SATURNUS +NELIÖ SATURNUS
10       SATURNUS +KOLMIO SATURNUS
12       JUPITER YHTYMÄ JUPITER  (JUPITERIN PALUU)
14       URANUS +KUUTIO URANUS, SATURNUS OPPOSITIO SATURNUS
18       JUPITER OPPOSITIO JUPITER
20       SATURNUS -KOLMIO SATURNUS
21       URANUS +NELIÖ URANUS
22       SATURNUS -NELIÖ SATURNUS
24       JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN II PALUU)
28       URANUS +KOLMIO URANUS, NEPTUNUS +KUUTIO NEPTUNUS
29       SATURNUS YHTYMÄ SATURNUS  (SATURNUKSEN PALUU)
30       JUPITER OPPOSITIO JUPITER
36       JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN III PALUU)
37       SATURNUS +NELIÖ SATURNUS
40       SATURNUS +KOLMIO SATURNUS
42       URANUS OPPOSITIO URANUS, JUPITER OPPOSITIO JUPITER
44       NEPTUNUS +NELIÖ NEPTUNUS
45       SATURNUS OPPOSITIO SATURNUS
47       JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN IV PALUU)
49       SATURNUS -KOLMIO SATURNUS
51       SATURNUS -NELIÖ SATURNUS
53       JUPITER OPPOSITIO JUPITER
56       NEPTUNUS +KOLMIO NEPTUNUS, URANUS -KOLMIO URANUS
59       JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN V PALUU)
59       SATURNUS YHTYMÄ SATURNUS (SATURNUKSEN II PALUU)
63       URANUS -NELIÖ URANUS
65       JUPITER OPPOSITIO JUPITER
66       SATURNUS +NELIÖ SATURNUS
69       SATURNUS +KOLMIO SATURNUS
70       URANUS -KUUTIO URANUS
71       JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN VI PALUU)
74       SATURNUS OPPOSITIO SATURNUS
77       JUPITER OPPOSITIO JUPITER
79       SATURNUS -KOLMIO SATURNUS
81       SATURNUS -NELIÖ SATURNUS
82       NEPTUNUS OPPOSITIO NEPTUNUS
83       JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN VII PALUU)
84       URANUS YHTYMÄ URANUS (URANUKSEN PALUU)
88       SATURNUS YHTYMÄ SATURNUS (SATURNUKSEN III PALUU)
89       JUPITER OPPOSITIO JUPITER


http://www.horoskooppi.com/muut/ast2.html
Ihmisen elämänkaari planeettojen kiertoaikojen mukaan


smitten   Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #10 : 06.08.2006 17:30:02 »

Synapsi ja Mariska, missäs teillä on Uranukset? Wink

Syntymäkartan Uranus möllöttää neljän asteen päässä MC:ltä neitsyessä. Aina kun jotain muutosta elämässäni tapahtuu, hiukset menee uusiksi.

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Edward_S._Curtis_Collection_People_043.jpg/180px-Edward_S._Curtis_Collection_People_043.jpg)
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili
« Vastaus #11 : 06.08.2006 17:37:40 »

Nyt mä muuten värjäsin "keesini" vielä vaaleaksikin.... on hyvän näköinen vaikka itse sanonkin. Wink

Hei Mariska, miten ympäristö on suhtautunut näyttävään kampaukseesi? Minusta keesi on hulppean hieno ja seksikäs niin miehellä kuin naisellakin.

Minulla kaljukokemukset meni jännästi niin, että naiset tykkäs mutta miehet ei, heiltä sain kuulla lesbovitseja jatkuvasti...   
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Mariska
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« Vastaus #12 : 06.08.2006 18:10:06 »

Moi! Kyllähän nuo immeiset vähän vinoon osa katsoo, mut eipä mua kauheasti hetkauta. Grin Miehet on kyselleet oonko nyt sit punkkari, mut naiset kattoo muuten kieroon tai sit ne tykkää. Smiley

Opiskelen toisella paikkakunnalla, joten nyt kun koulut alkaa jännään reaktioita siellä... lähinna opettajien. Me en kuulu luokan "nuorisoon", joilta tällästä vois odottaakkin... Grin

M coolsmiley
tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #13 : 07.08.2006 15:17:35 »

Itsellä pahin ikäkriisi kaiken maailman villityksineen on ollut 32-36 vuotiaana. Tällöin Saturnuksen paluu oli jo ohitse, mutta astrologisesti ajatellen päälle iski peräkanaa raskaita Pluton, Neptunuksen ja Uranuksen transiitteja. Silläpä tuo kriisi sitten kestikin 4 vuotta tehden minusta täysin uuden ihmisen.

No sitten en ihmettele enää yhtään, kun itelläni on kanssa elämä ollut jo monta vuotta semmosta helkkarin hullunmyllyä. Moni asia on jo muuttunut peruuttamattomasti, mutta jotenkin tuntuu, että ihan kaikkea ei ole vielä nähty - ja suoraan sanottuna mua kyllä hirvittää...  Shocked

nimim. alkava keski-iän kriisikö, kohta rva 36-v.
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: