Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hirttoköysi vai partaterä?  (Luettu 14571 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #15 : 17.11.2005 14:01:19 »

Kiitos Aniara lyhyestäkin tulkinnasta ! Jotain tämän suuntaista itsekin kartaltani löytänyt. Samoin  cafeastrologyn AP-tulkinta 1. lokakuuta syntyneille kertoi jotain tämän suuntaista. Se ei kuitenkaan tietystikkään pistänyt akseleita paikalleen... Tuntuu todellakin, että minua tullaan seuraavien kuukausien aikana repimään moneen suuntaan. Siinä ei kuitenkaan ole mitään uutta, elämäni on ollut aikamoista vuoristorataa jo lähemmäksi kaksi vuotta. Joten hassua kyllä tunnen ainakin nyt itseni melkoisen "tyyneksi" kaikkea muuta kuin helposta tai rauhallisesta elämäntilanteestani huolimatta. Tuo kuu ascilla ei ole siis ainakaan tehnyt minua hermoherkäksi.
tallennettu
onervainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #16 : 11.12.2005 10:01:56 »

Hei!

Kamalalta tuntui, kun luin tuon otsikon... Jotenkin vaikka itsekin masennun usein herkästi ja nopeasti asioista, ja monesti tulee tehtyä liian nopeita johtopäätöksiä (johtuisko Kuu:stani Kaksosissa?), niin hirveeltä tuntuu, että jo pelkkä AP- kartta voi saada ajattelemaan kuolemaa. Tietty eihän se voi olla ainut syy...vaan pelkäämmekö tulevaisuutta liikaa jo etukäteen - minäkin? Tai menettääkö toivonsa jo etukäteen? Cry Voi meitä... Onneks sentään foorumilta löytyy näitä toisten rohkaisijoita, jotka haluavat näyttää toivon valoa synkältä näyttävään tulevaisuuteen! Monesti iteltä puuttuu objektiivisuus... Ja monet hirveiltä näyttävät aspektit/transiitit ovat kuitenkin toisten jo elettyjä- esim. omalla syntymäkartallaan- ja sitä kautta voi saada toisenlaista näkökulmaa asioihin...

Lilli...luin sen marraskuulla kirjoittamasi viestin, jossa kerroit, että parisuhteesi oli ollut ikäänkuin varikolla...Kerroit jotain väkivaltaisuudestakin...
Mikä on tilanteesi nyt - ootteko yhessä? Jotenkin tuntui ikävältä kuulla tilanteestasi, kun itekin oon eläny 16 vuotta suhteessa/avioliitossa, jossa olen elänyt välillä pelon varjossa...enkä kuitenkaan ole uskaltanut ottaa sitä lopullista askelta pois tästä. Yrityksiä on kyllä ollut monia, mutta ne ovat epäonnistuneet. Erossa ollaan mekin oltu useita kertoja, mutta palattu yhteen ja silti jonkin ajan kuluttua aina asiat ovat palautuneet samoille urille. Tällä hetkellä taas alkaa tuntua siltä...Olenkin alkanut aattelemaan, että enkö minä jo alkaisi uskoa siihen, ettei tämä tästään koskaan tule muuksi muuttumaan ja että minun olisi varottava, niinkuin Lootin vaimo, etten katsoisi taakseni, vaan jatkaisin eteenpäin taakseni katsomatta, vaikka kuinka kipeää tekisi. Vaarana on muuten kivettyminen....jos ei fyysisesti, niin ainakin henkisesti.

Täytyypä käydä itekin vilasemassa 2005/2006 AP-karttaani, kun en nyt muista mitä siellä oli...

Voimaa kaikille!
tv. Onerva
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 12.12.2005 10:57:18 »

Hei onervainen,

minun ei ole tarvinnut parisuhteessani elää pelon varjossa, mutta viime kesänä hyvinkin pinnan alla olevat suhteen ongelmat tulivat räjähdysmäisesti pintaan. Se, että ongelmat kärjistyivät yhtäkkisesti, oli yksinkertaisesti stressin syytä. Stressi taas on johtunut tästä väliaikaisesta muutosta Ranskaan. Mies inhoaa tätä maata eikä hänellä ole täällä mitään tekemistä. Tätä hän ei tietenkään osannut sanoa nätisti, vaan alkoi käyttäytyä kuin paraskin mielipuoli. Olemme olleet paljon erossa tämän vuoden aikana, ja se tietysti on etäännyttänyt meitä ja kaikkien skismojen jälkeen erosimme alkusyksystä.

Mies on nyt täällä Ranskassa. Toinen toisesta eroonpääsy ei näköjään ole helppoa ja minä halusin hänet tänne lähinnä sen takia, että saataisiin perusteellisesti puida kaikki hiertävät asiat lävitse. Tähän asti käytännön asiat ja jopa ero oli hoidettu sähköisten viestimien avulla. Ihan kuherruskuukaudeksi tämä on mennyt, mutta myös vakavasti on keskusteltu.  Luultavasti tässä jatketaan vielä yhdessä, mutta sitten kun palaan Suomeen (johon ei ole enää pitkä aika), arkitodellisuuden toimivuus ratkaisee paljon, onko yhteiselossa enää mitään mieltä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Electric Eagle
Vieras
« Vastaus #18 : 12.12.2005 12:33:13 »

Hei!

Kamalalta tuntui, kun luin tuon otsikon... Jotenkin vaikka itsekin masennun usein herkästi ja nopeasti asioista, ja monesti tulee tehtyä liian nopeita johtopäätöksiä (johtuisko Kuu:stani Kaksosissa?), niin hirveeltä tuntuu, että jo pelkkä AP- kartta voi saada ajattelemaan kuolemaa.

Voimaa kaikille!
tv. Onerva

No empä tarkoittanut otsikkoa noin konkreettiseksi, se on enemmänkin mustan huumorin(tajuni..) tuotosta.
Ei AP-kartta, tai mikään muukaan kartta (paitsi hautausmaalla  Wink ), saa ajattelemaan kuolemaa konkreettisesti, mieluummin elämän lukemattomia mahdollisuuksia ja elämässä tehtäviä valintoja.

Olen todella pahoillani jos otsikon sanavalinta saa mielen mustaksi, tarkoitus oli lähinnä päinvastainen.  :Smiley
tallennettu
onervainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #19 : 12.12.2005 19:48:36 »

Hei Electric Eagle!

Kiva kun sanoit, ettet aatellu sitä sittenkään niin vakavasti Smiley
Tälleen, kun ei "näe" toisen ilmeitä viestiä kirjoittaessa, niin tulee helpommin väärinkäsityksiä. Ja kai se on sama juttu noissa tekstiviestien lähettämisessäkin - toinen loukkaantuu ja toinen ei älyä yhtään, että mistä Shocked Ja sitten taas tarvitaan selvennystä - jos ei toinen langan toisessa päässä jo ole pistänyt kännyään of- asentoon.

Lilli....jatkoja vaan kuherruskuukauteen, toivottavasti jatkuu vielä Suomeenkin palatessa smitten Onpahan suhteeseen pistetty "totuus-seerumia" - johtuiskohan muuten sekin Pluton oppositiosta Aurinkoosi?? Ja entäs nyt, kun Merkurius tekee myös oppositiota lähiaikoina Aurinkoosi, kun se siirtyi Jousimieheen? Hyvähän se on, että tunteita ilmaistaan - eikös vaan... Toisinaan tietty pieni itsehillintä on tarpeen. Jälkeenpäin miettiikin usein, että mikä kumma minuun meni uglystupid2  ja että oishan ne asiat voinu hillitymminkin sanoa. Entä mitenkähän ne Jousimiehet nyt korottaa ääntään tässä kuussa - saas nähä  coolsmiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 13.12.2005 11:46:05 »

Hei onervainen,

AP-kartallani on tosiaan vielä näkyvissä Pluton oppositio Aurinkoon, mutta orbi alkaa olla jo täydet kymmenen astetta tai enemmän. Tarkimmillaan tämä transiitti oli v. 2000 (ja sen kyllä huomasi  uglystupid2). AP-kartalla on kuitenkin mielenkiintoisia Uranus-aspekteja ja niiden arvelen olleen aiheuttamassa suhteen äkillistä ja räjähdysmäistä kriisiä. Transiittipuolella Saturnus yhtymä Venus taas pisti itselläni tunteet melko jäihin tämän kriisin seurauksena. Miehellä taas Neptunus on nököttänyt Aurinkomerkkinsä hallitsijan päällä (Mars) ja liekö tuo ollut sekoittamassa hänen psyykeään. Kuumme ovat kolmiossa ja Uranus on tehnyt jotain transiittia kummankin ko. taivaankappaleelle.

Nyt kun yritämme tätä yhteenpaluuta, niin hänen aurinkomerkkinsä hallitsija Mars on seilannut edestakaisin minun Kuuni päällä ja luonnollisestikin ollut kolmiossa hänen Kuuhunsa. Kummallakin on sama AC-merkki ja Venus ohitti jokin aika kummankin DC:n. Pianhan Venus alkaa perääntyä ja näin se pysyy kummallakin DC:n tienoilla vielä pari kuukautta.

Noin yleensä pariskuntana olemme kaikkien tuttavieni mielestä täysin epäsopivia toisillemme. Ei sinänsä ole yllättävää, että erilaisuus aiheuttaa joskus yhteentörmäyksiä. Jos kärjistetysti vertaa, niin minä muistutan jossain määrin Dharma & Greg -sarjan hippihenkistä Dharmaa (en kuitenkaan ulkonäöltä), mies on taas enemmän Arnold Schwartzenegger -tyyppiä. Yritäpä siinä sitten kehitellä tasapainoista parisuhdetta.  buck2

Merkuriuksen transiitteja en ole seurannut kovin tarkasti, paitsi silloin kun se perääntyy.

Mitä AP-karttaan tulee, niin tarkat Uranus-aspektit ovat kai aiheuttamassa myös muutoksia työelämän puolella. Jyrkkiäkin muutoksia on mahdollisesti luvassa, tämä nykyinen ura tuntuu olevan "dead end". Minulla ei myöskään ole varaa levätä pitkään laakereillani, vaan päässä hautuvat suunnitelmat olisi hyvä pistää alulle mahdollisimman pian. (AP-kartalla on muuten MC Oinaassa, harkitsen yrityksen perustamista).

Tämä nykyinen AP-kartta on voimassa vielä puoli vuotta. Melko tapahtumarikas tämä ensimmäinen puolisko on ainakin ollut.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 28.02.2006 20:10:24 »

Tämänvuotista AP-karttaa on siis vielä kolmisen kuukautta jäljellä ja sitten viime kirjoittaman on tapahtunut seuraavaa:

Metsästelin Ranskasta käsin oman alani työpaikkoja, mutta tuloksetta. Sen sijaan bisnesidea alkoi muotoutua melko valmiiksi.

Tammikuun alussa riitaannuin ranskalaisen asuntotoimistoni kanssa. Oikeustoimillakin uhattiin. Samaan aikaan isäni sairastui äkillisesti ja hengenvaarallisesti ollen useita päiviä koomassa. Luojan kiitos, hän selvisi, muttei hän enää entiselleen usko tervehtyvänsä.

Miesystävä ilmoittaa, ettei halua asua virallisesti yhdessä kanssani, kun palaan Suomeen. Siis pimeästi voisin olla hänen luonaan. Asia ei sovi minulle, ja ei muuta kuin asuntohakemusta sisään. Palasin Suomeen helmikuun alussa ja oman kämpän vuokrasopimus oli allekirjoitettu jo kahden päivän päästä kotiinpaluusta. Uudesta asunnosta olen viritellyt kotitoimiston, josta alan erittäin todennäköisesti alkavaa yritystoimintaa pyörittää.

Parisuhteessa mättää taas jokin ja pahasti. Ranskan vuoden aikana olimme paljon erossa ja nyt taas paljon yhdessä, niin sopeutumisongelmastako lie kysymys? Yrityshalut ovat jo melko vähissä ja pienikin vastoinkäyminen voi kaataa koko homman.

Valittelin veljelleni, että veljenpoikia on liian vähän. Vajaata viikkoa myöhemmin veli ilmoittaa, että vaimon raskaustesti näyttää positiivista. Sattumaa???
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: