Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Progressiivinen kartta?  (Luettu 22250 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« : 29.07.2006 17:40:02 »

Voisiko joku valaista mitä progressiivinen kartta oikein tarkoittaa? Siis olenko nyt luonteeltani progressiivisen karttani mukainen, vai kuvastaako se enemmän vaikka sen hetkistä tilannetta ajallisesti?

Planeetat tuntuvat liikkuvan todella hitaasti, koska ne olivat menneet vain vähän eteenpän, olivat seuraavassa tai edelleen samassa merkissä.. Olenko siis melkein koko elämäni luonteeltani tai elämäntilanteeni mukaisesti (kumpi..) aurinko-vaaka/aurinko-skorpioni?

En tiedä tästä mitään, helppikää joku jookos idiot2

 smitten
« Viimeksi muokattu: 29.07.2006 17:55:24 kirjoittanut Aya Nuit » tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #1 : 29.07.2006 18:00:52 »

Voisiko joku valaista mitä progressiivinen kartta oikein tarkoittaa? Siis olenki minä nyt luonteeltani progressiivisen karttani mukainen, vai kuvastaako se enemmän vaikka sen hetkistä tilannetta ajallisesti?

 smitten

Progressio on edistetty kartta esim. Radixkartalle. Se kertoo juuri sen hetkisen tilanteen, minkä päivän laitat progressiioon. Progressio antaa viitteita mihin suuntaan ihmisen kehityskulku menee.
Peruskartta vaikuttaa aina. Toki progressiokartan  aurinko kuu mars merkurius venus tuovat lisäväriä nykyiseen persoonaasi.

Esim. Minulla  aurinko vesimiesmerkurius vesimiesmars kalatkuu kaksoset  venus vesimies
Olen siis 'vapaamielisempi' humaanimpi, ryhmähenkisempi, edityksellisempi, 'sekopäisempi' kapinoivampi kuin ennen, kun Aurinko kulkee nyt vesimiehessä.
Eli Kauriin järjestellämllinen perfektionismi, ahkeruus, asiallisuus ovat hieman taka-alalla.
Kertaamalla tähtimerkkien ominaisuuksia, voit yhdistellä onko sinussa samoja piirteitä, kuin missä prog- aurinko ja prog- kuu ovat.
Minulla itselläni vaikuttaa prog kuu siten että olen valoisampi, kepeämpi, ilosempi kiitos  mukavan  kaksoset!
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #2 : 29.07.2006 18:26:31 »

Tuota noin, mutta kun tein progressiivisen kartan astro.comissa, ei sinne ollut syötettynä kuin syntymäpäiväni. Sekö siis ei oikeasti tämän hetken kartta, miten sen saa esim. astro.comissa selville?

Ja jos se on niin, niin eikö silloin ole niin, että jokainen aurinkomerkki liikkuu hitaasti seuraavaa aurinkomerkkiä kohti.. ? Tuntuu että ei tässä ole oikein järkeä, siis että kaikista Kauriista lopulta kuoriutuisi Vesimiehiä ja vaikka Lejonista Neitsyitä. Hmm?

Liikkuvatko planeetat progressiivisella kartalla todella niin hitaasti kuin luulin, vai voivatko vaihdella radikaalistikin?
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #3 : 29.07.2006 18:27:04 »

Aya Nuit, progressio kartta lasketaan aina iän mukaan. Kertoo siis sen hetkisistä tunnelmista vähän samaan tyyliin kuin Auringonpaluukarttakin, mutta liikkuu hiukan hitaammin.

Progressiokartta katsotaan ikään kuin yksi vuosi lisää ikää muuttaisi syntymäpäivääsi yhdellä päivällä eteenpäin. Eli kun itse olen syntynyt 25.11.1982 niin tämän hetken progressiivinen karttani lasketaan päivälle 18.12.1982 ikäni 23 mukaan. Kellonaika pysyy samana.
Tästä johtuu siis että planeetat liikkuvat hitaasti. Kuu nopeiten ja siksi se minua kiinnostaa tällä kartalla eniten.

Progressiivinen merkurius ja venus ovat itselläni siirtyneet Kauriiseen kun taas Mars vakavasta Kauriista Vesimieheen.  laugh Kuu huitelee proge kartalla myös tällä hetkellä Vesimiehessä.

Auringonpaluu kartta sitten taas katsotaan siten että joka vuosi kun Aurinko palautuu samaan astelukuun kuin syntymäkartallasi niin voidaan sille hetkelle laskea kartta, joka kertoo tulevan vuoden tunnelmista seuraavaan syntymäpäivään asti.

Syntymäkartta kuvaa parhaiten elämänkulkua yleensä kun taas progressiivinen kartta suuntaa, johon kehitymme. Kuten myös sen hetkisiä tunnelmia ja elämäntilannetta.

Auringonpaluu sitten taas kuvastaa yhden vuoden tunnelmia ja sitä miten saatamme sen vuoden aikana reagoida.

Näistä kolmesta kartasta voi sitten jotenkin yhdistellä... ken osaa...  Grin
 Wink

Toivottavasti joku tietävämpi kertoo lisää, tämä on se mitä minä aiheesta tiedän ja ymmärrän.
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #4 : 29.07.2006 18:31:32 »

Kiitosta, nyt tuli ahaa-elämys!  laugh
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #5 : 29.07.2006 19:18:10 »

Olepa hyvä vain, niin muuten minullekin.  laugh

Jospa progressiivista karttaa voisi tulkita enemmän planeettakohtaisesti kuin niin sanotusti kokonaisuutena.

Aurinkoni on ihan Jousimiehen viimeisillä asteilla menossa ja siirtyy kohta puoliin Kauriiseen. Saa nähdä miten se muuttaa energioita.

Merkuriuksen ja Venuksen energiat ovat muuttuneet Kaurismaisemmiksi. En ole enää ihan niin filosofi kuin ennen tai ainakaan en ilmaise itseäni niin saarnaavasti tai jouskarimaisen pohdiskelevasti kuin ennen vaan yritän olla jämäkämpi.  Huh

Venus taas... toden totta mielestäni pienet käytännön teot ja eleet voivat nykyään olla mitä suurimpia ja ihanimpia rakkaudenosoituksia. Niin että voin liikuttua ihan kummallisista pienistä asioista, joita joku tekee hyväkseni.
 Cry smitten

Mars... En ole nykyään enää niin järjestelmällinen ja päättäväisen kunnianhimoinen toiminnassani kuin ennen. Vaan toimintani on kyllä saanut hyvinkin veskarimaisia piirteitä. Mars Vesimies kuulemma ei misssään nimessä halua vaikuttaa kehityksessä jälkeenjääneeltä kalkkikselta vaan yrittää pysyä nuorekkaana ja olenkin ihmetellyt kun minulle on viime aikoina tullut vimma uudistaa pukeutumistyyliäni "trendikkäämmäksi" ja muutenkin energiani kohdistuu hyvin paljon siihen, että haluan pysyä ajan hermolla.  Huh

Saturnus on siirtynyt harmonisesta Vaa´asta Skorpioniin... Saturnus Skorpionit ovat kuulemma hyvin vaikeita ihmisiä ja sellainen olen viime aikoina todella ollut.  Undecided Saturnuksen jähmeys ja Skorpionin ehdottomuus ovat aika yhdistelmä...

Kuu taas sitten voisi heijastaa tunne-elämän liikkeitä. Proge Kuu Skorpionin aikaan tunne elämäni avainsana oli intensiivisyys. Nykyään kun proge Kuu on Vesimiehessä tunteisiini vetoaa tietynlainen viileys ja ilmavuus.

Hyvänen aika mitä enemmän tätä miettii niin sitä osuvammalta vain kuulostaa.
 Huh
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #6 : 29.07.2006 19:26:08 »

Kannattaa myös katsoa milloin progressiviset (edistetyt) planeetat tekevät aspekteja radix-kartan planeettoihin ja akseleihin. Esim. itselläni elämä muuttui aivan totaalisesti kun progressiivinen  aurinko ohitti MC:n.

Myös akselit edistyvät, esim. itselläni on juuri nyt progressivinen  askendentti Leijonassa ja transiitti-Saturnus majaili siinä alkukesän ja siinäpä syy vastuuseen, jota olen taas saanut osakseni monestakin suunnasta...  Tongue

Progressiivisen Kuun liikkeistä saa aika paljon irti myös.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #7 : 29.07.2006 20:09:02 »

Miten tälläisen kartan voi tehdä astro.comissa?  Smiley
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #8 : 29.07.2006 20:22:42 »

www.astro.com

More Free Horoscopes

Extended Chart Selection

Please select the type of chart you want -kohdassa valitse esim. natal and progressed chart tai vaikka Natal, transits and progressions combined

Click here to show the chart

(Tätä ennen pitää tietysti syötää omat tiedot eli tehdä natal-kartta jos et ole sitä vielä tehnyt sitä sinne)

« Viimeksi muokattu: 29.07.2006 20:25:14 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #9 : 29.07.2006 21:24:51 »

Kiitos ohjeista, kaurisenergiaa smitten
Minulla on tällä hetkellä aurinko,kuu ja merkurius vesimiehessä, eli siksi olen nyt pikkasen lennossa  Grin
Nyt olen onnistunut hyvin puhumisessa erilaisten ihmisten kanssa ja sekin varmaan johtuu askendentista mikä on vaa'assa nyt. Ja olen pukenut tunteitani sanoiksi tekemällä laulunsanoja !!
Vaikka olen nyt liidellyt missä sattuu, niin nyt tekee mieli olla kotona ja ottaa iisisti (keskitaivas rauvssa).. Muutenkin olen nyt enemmän herkistellyt ja tein jopa itse sanoitetun biisin eräälle ystävälle!  Grin (TODELLA OUTOA MINULTA)
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.08.2006 21:02:34 »

Myös minullekin nämä progressiivisen kartan salat alkavat vasta nyt pikkuhiljaa avautua...

Olen yrittänyt tulkita www.astro.com in karttaa, jossa näkyy radixin lisäksi progressio ja transiitit, mutta mielestäni se on sekava. En voi suositella.

Mutta etsivä löytää... Löysinpä nimittäin omalta koneeltani ilmaisohjelman, jolla voi laskea nk. tri-wheel -kartan eli kartan jossa näkyy radix, progressio ja transiittikartta yhdessä... Ohjelma on Astrowin 3.39.

Celeste Tealin kirjaa on tullut luettua loman aikana jo useampaan otteeseen ja nyt alkaa hahmottua tuo progressio-kartankin tulkinta.. Hitaasti tosin...

Progressiivinen kartta antaa siis viitteitä siitä mihin on radix-kartan syntymähetkestä päästy tähän hetkeen mennessä.. Samalla prog. kartalla voi olla välillä runsaastikin tapahtumia, välillä taas hiljaisempaa, mutta tuon kartan aspekteja tulee aina tulkita radix -karttaa vasten. Tavallaan siis radixilta löytyvät aspekteissa työkalut, jotka meille on syntymähetkellä annettu ja kun samat taivaankappaleet aspektoivat toisiaan prog. kartalla meillä on madollisuus ottaa käyttöön nuo pinnan alla muhivat työkalut...

Erityisen tärkeitä ovat juuri aspektit akseleihin(AC, MC), Aurinkoon, solmuihin, Vertexiin ja planeettojen siirtymät huoneesta ja merkistä toiseen....

Kartalta katsotaan vain pääaspektit ( aspect_conaspect_oppaspect_sexaspect_squaspect_tri) ja C.T kehoittaakin katsomaan vain samalla asteluvulla löytyvät planeetat ja pisteet ( solmut ja Vertex) ja kirjaamaan ne ylös.

Nämä prog. kartalle muodostuvat aspektit siis saavat "asioita tapahtumaan" eli mahdollistavat elämänmuutoksia jne. On aivan sama, mikä aspekti planeetoiden ja akseleiden/ pisteiden välillä on kun kaksi radix -kartalla aspektoivaa taivaankappaletta aspektoi toisiaan myös prog.kartalla.
MUTTA, MUTTA todella aktivoituakseen ne tarvitsevat laukaisevan transiitin joten myös transiitit tulee ottaa huomioon karttaa yritettäessä tulkita...

Kunhan olen todella sisäistänyt kaiken tietomäärän, joka omassa alitajunnassani parhaillaan muhii, jaan sitä sitten lisää... Nyt on vielä vähän tälläinen olo...  crazy2  uglystupid2  Joten jatkan lukemista, kun lomaakin on vielä muutama päivä jäljellä...
tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #11 : 01.08.2006 21:34:11 »


Nämä prog. kartalle muodostuvat aspektit siis saavat "asioita tapahtumaan" eli mahdollistavat elämänmuutoksia jne. On aivan sama, mikä aspekti planeetoiden ja akseleiden/ pisteiden välillä on kun kaksi radix -kartalla aspektoivaa taivaankappaletta aspektoi toisiaan myös prog.kartalla.
MUTTA, MUTTA todella aktivoituakseen ne tarvitsevat laukaisevan transiitin joten myös transiitit tulee ottaa huomioon karttaa yritettäessä tulkita...


Höm..nyt päässä lyö tyhjää..Siis vain ne aspektit voivat toteutua jotka ovat jo valmiiksi radixilla tekemässä aspektia keskenään? Voitko selventää, nyt ei mene jakeluun tai sitten oon vaan niin väsynyt/ulalla muutenkin..?  uglystupid2 uglystupid2
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 02.08.2006 11:21:05 »

Niin no, siis koska kyse on perustavaalaatua olevista elämää mullistavista, henkilökohtaisista ja persoonallisen kehityksen kannalta tärkeistä asioista, vain ne aspektit todella tuntuvat ja saavat aikaan liikettä, joilla on jonkinlainen kosketuspinta radix-kartalla.
Esimerkiksi osana Stelliumia tai jotain kuviota.

Ja esim. Kuun progressio on niin nopeaa, ettei sitä välttämättä huomaa kuin mielialan vaihteluina, paitsi jos se osuu kohtaan, jossa on myös muita tekijöitä.

Ulkoplaneetat eivät juuri prog.kartalla liiku, joten huomio kannattaa keskittää nopeammin liikkuviin sisäplaneettoihin (Aurinko, Venus, Merkurius jne. ja akseleihin, pisteisiin/ solmuihin), jotka sitten aspektoivat myös ulkoplaneettoja.

Ja kuten aikaisemmin sanoin tämä vaatii vielä omalta osaltanikin vähän sulattelua ja uudelleen ja uudelleen lukemista...  crazy2
tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #13 : 02.08.2006 12:42:57 »




Ja kuten aikaisemmin sanoin tämä vaatii vielä omalta osaltanikin vähän sulattelua ja uudelleen ja uudelleen lukemista...  crazy2

Jepjep, kertoilehan sitten löydöksistäsi..Tuo progeilu on suht hakusessa täälläkin..
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #14 : 02.08.2006 14:22:41 »

Minäkin olen edelleen aika alkutekijöissä näiden progressioiden tutkailun kanssa. Loma mennä viuhahti ja astrokirjat lojuvat edelleen keskeneräisinä yöpöydällä... crazy2

Sellaisen oivalluksen olen kuitenkin itse ehtinyt saada näistä progekartoista, että nekin tavallaan kuvaavat meidän "matkaamme" tässä elämässä hitaalla liikkeellään - ehkä siksi vieläpä jotenkin "kouriintuntuvammin" kuin transiitit. Karttojen erilaisista planeettasijainneista johtuen niin transiitit kuin myös progekartan liikkeetkin ovat hyvin yksilöllisiä ja toiselle voi osua elämän aikana aspekteja, joita toiselle ei ehkä koskaan. Jos omalla kartalla on joku hitaampi planeetta tietyssä huoneessa tai lähellä kartan akselia, on jännä aloittaa progressioiden tutkailu tsekkaamalla, milloin tuo ohitus tapahtuukaan (esim. tuo Kaurisenergian esimerkki prog. auringon ylittämisestä radix-kartan MC:n). Samoin on aika valaisevaa katsastaa vaikkapa sellainen jakso elämästä, jolloin koki riitoja/konflikteja ihmissuhteissa tai suhteen loppumisen - löytyykö proge-kartan kuu Skorpionista tai Kauriista, esimerkiksi. Tai vastaavasti joku muu tietyn "teeman" omaavan tapahtuman ajankohta, jolloin prog. kuu voi kuvastaa hyvinkin tuota tunnelmaa.

Itselläni on nähtävästi prog. Mars vaihtamassa merkkiä lähivuosina. Tähän asti se on ollut Vesimiehessä kuten syntymäkartallani, mutta se siirtyy kohtapuoliin Kaloihin. Mitähän tämän suhteen on odotettavissa - muutunko entistä laiskemmaksi ja haaveilevammaksi? :Smiley Toinen mielenkiintoinen on prog. kuu Oinaassa ja 12. huoneessa (ohittaen juuri yhtymän prog. Jupiteriin) oppositiossa Plutoon Vaa'assa 6. huoneessa. Kellään ehdotuksia tulkinnasta?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: