Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Synkin äänestys  (Luettu 18739 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #30 : 11.05.2014 00:31:13 »

Synkin suomalainen kappale, jonka minä tiedän, on "Mistä tunnet sä ystävän". Se on niin, niin, niin sanoin kuvaamattoman ruman värinen, kuin vellovaa harmaata myrkkysontaa. Yäk.

Aivan samoja mielikuvia minulla tulee siitä! Todella ikävä biisi...

Tämä nyt ei ole tuosta listasta, mutta Miljoonasateen Olkinainen oli minusta aina aivan hirveän ahdistava ja pelottava laulu! Vieläkin vaihdan kanavaa... Tongue

Nuorempana tykkäsin kovasti Miljoonasateesta ja muistan vieläkin kun kuulin tämän heidän keikallaan joskus 80-luvun lopulla. Joku känniläinen oli kiivennyt lavan viereisen rakennuksen katolle, ja Heikki Salo osoitti häntä kun lauloi "...olkinainen tanssii navetan katolla".

Mutta SYNKKÄ on se, jossa lauletaan
"Lasten mehuhetki päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin... musta enkeli vie kenet haluaa eikä muita enkeleitä ole olemassakaan..."  buck2

Kaaaaaamean synkkä!

Minua tuo biisi on aina naurattanut... Jotenkin niin totaalisen absurdi tarina.  laugh

Lapsena meillä oli kai jollain kasetilla biisi "Lounatuulen laulu", jota pidin aina jotenkin ikävänä/surullisena. Nyt löysin sen You Tubesta...
> https://www.youtube.com/watch?v=busdZ8MIUP4

Mitä se lounatuuli itkee?
Se itkee mustia kaupunkeja
Se suree viivasuoria suita
ja nälkäisiä lapsia


Mutta eihän se sanojensa puolesta ole muuten mitenkään ikävä. Melodialtaan melankolinen, mutta myös aika nostalginen nyt kun sen taas kuuli pitkästä aikaa. Finntrion levyttämä, alunperin vuonna 1970.

tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #31 : 11.05.2014 12:05:50 »

Kyllä se on toi Joutsenlaulu. Se on lauluna ja sanoituksina niin sydäntä raastava, että en mielellään kuuntele sitä biisiä. Vaihdan vaikka radioasemaa, jos sattuu vahingossa kuulumaan. Turhan ankeaa. Embarrassed

Oivan melodian potensoimana nämä rivit kuvannevat erittäin sattuvasti nykyhomon existentiaalista angstia:

Tahtoisin yrittää ja että silloin veden pinnalle jään
Kun joen tulvivan mä uomistaan nään, kun joen tulvivan nään

Nuo naiset marketeissa kärryineen ja miehet kantabaareissaan
Nuoruuden lähteestä kai haaveilee, ja tuska laimenee, tai miten vaan

Taas hetken lähempänä kuolemaa, ei haihdu tuska milloinkaan
Tuo tuska laulun tämän kirjoittaa, tuo tuska kiinni saa
Kenet vaan, tuo tuska kiinni saa kenet vain haluaa

Read more: http://artists.letssingit.com/yo-lyrics-joutsenlaulu-lw8kwmn#ixzz31Ocb91Z9
LetsSingIt - Your favorite Music Community
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: