Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: mitä todellisuus on?  (Luettu 24981 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
zanah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32

"only innosence can save the world..."


Profiili
« : 18.07.2006 22:42:39 »

mitä todellisuus on ja ketä sen määrittää?? eikö jokainen näe oman "todellisuutensa" omien lasiensa kautta? mikä ketään on sanomaan että toisen todellisuus ei ole todellista? minun todellisuus on totta minulle sillä koen sen. toisen todellisuus on minulle mysteeri, mutta kuitenkin pystyn käsittämään että hänelle se on totta...

onko todellisuus vain mielen luoma illuusio? näkevätkö toiset "laajemman" todellisuuden? henkimaailman? mistä tietää että se maailma on todellinen?

itse olen nähnyt ja kokenut henkimaailman jo useita vuosia ja elänyt täysin uskossa että se on todellinen vaikkei kaikki sitä näe... Nyt olen käynyt terapiassa ja psykiatri diagnosoi minut dissosiaatiohäiriöiseksi... henkilöksi jolla on hankaluutena käsittää todellisuus...

Mistä enää tietää mikä on totta ja mikä ei? onko sillä loppujen lopuksi edes väliä?
tallennettu
windwind
Vieras
« Vastaus #1 : 19.07.2006 01:04:55 »

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away." -Philip K. Dick
tallennettu
millimia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #2 : 19.07.2006 01:54:31 »

Hyvä zanah,dissosiaatiolla tarkoitetaan tilaa jolloin ihmisellä on tarve sulkea jotain elämässään olevaa aluetta pois. Yleisimmin dissosiaatiotilaa on havaittu ihmisillä joilla on lapsuudessaan jotain hyvin rankkoja kokemuksia(esim.hyväksikäyttö)ja he ovat sulkeneet ne muistot jopa useiksi kymmeniksi vuosiksi pois. Jossain elämäntilanteessa saapuu ahdistus ja muistot alkavat palata "välähdyksittäin" takaisin. Mietinkin yksi päivä kuinka voit, luin aikaisemmasta topicista että olit ahdistunut tuossa alkuvuodesta..

Tottahan on se mikä on itselle totta.Se on sinun todellisuutesi ja sillä siisti. Mielestäni asia "kuuluu" silloin muille jos ihminen kärsii.Ilmeisesti olet johonkin halunnut apua jos olet psykiatrin puheille mennyt? Muista, hänelläkin on kuitenkin vain oma ihmisyytensä ja todellisuutensa sekä opiskeltu tieto jonka hän on omaksunut.
Valoa ja Rakkautta Sinulle angel angel
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #3 : 19.07.2006 02:16:35 »

Sisältö?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
millimia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #4 : 19.07.2006 02:28:46 »

Minkä sisältöä Lumor mietit?
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #5 : 19.07.2006 11:20:47 »

Elämän ja sen luonteen ilmiöiden ja olemustaustojen multiversaalisuutta sen kaikkeudellisessa yksinkertaisuudessaan angel

Samoin Mielen sisältö mietityttää...

 idiot2 Cheesy :Smiley uglystupid2 smiley6600 smitten Kiss Shocked
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #6 : 19.07.2006 12:33:18 »

Todellisuus on aina yksilöistä ja kulttuureista riippuvainen. Todellisuuden määritelmiä ainakin meditiedoissa (mediahan pyrkii kuvaamaan todellisuutta) on kahdenlaista:

1. Todellisuus on ihmisistä riippumaton vakio. Esim. aurinko nousee uskoimmepa siihen tai emme.
2. Todellisuus on ihmisten oma luomus. Jos ihmiset lakkaisivat ajattelemasta malariaa, sekin katoaisi, koska se ei ole todellista.

Nuo nyt ovat kaksi ääripäätä, eikä minusta kannattaisi pompata vain yhteen kohtaan, vaan seilata siinä välissä. Aurinko nousee, vaikka emme uskoisi siihen - elämälle välttämätön vakio. Sairaudet taas esimerkiksi saattavat kadota, kun vain lakkaa ajattelemasta niitä. Hoe itsellesi 5 minuuttia, että päätäsi särkee, niin sitä myöskin alkaa särkeä. Se on yhtä todellista kuin auringon nousu. Muut eivät ehkä näe päänsärkyäsi, eivätkä tunne sitä, mutta sinulle se on todellista. Siksi en tiedä, onko kukaan välttämättä pätevä sanomaan, että "hei, tämä on totuus". Jeesuskin sanoi "minä olen tie, totuus ja elämä". Sillä hän tarkoitti (minun totuuden mukaan) universaalia rakkauden energiaa, Jumalan ilmentymää, ei ainoastaan häntä persoonana itsenään. Meissä jokaisessa on tuo samanainen Jumalan energia, eli me kaikki olemme itsellemme tie, totuus ja elämä, kun vain vaalimme sydämemme ääntä.

Jokaisella on oma määritelmänsä ja näkemyksensä todellisuudesta. Henkimaailman puolella on oikeastaan aika vaikeaa sanoa, mikä muu olisi absoluuttiinen totuus kuin Universaali Rakkauden Energia. Se toimii aina meidän parhaaksemme, mutta ilmenee eri tavoin sieluista ja niiden menneistä elämistä ja valinnoista riippuen. Mikä on minulle todellista henkimaailman kokemusta ei välttämättä ole muuta kuin harhaa toiselle.

Totuus löytyy sydämestä - niin minä sanoisin smitten
« Viimeksi muokattu: 19.07.2006 12:35:23 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 19.07.2006 19:18:50 »

naurettavan helppo kysymys

hah

Mitä todellisuus on?

se on sellaista
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #8 : 19.07.2006 19:51:08 »

Mitä todellisuus on?

se on sellaista

Eikö tällaista?
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #9 : 20.07.2006 08:39:34 »

Todellisuus on sitä mitä haluat nähdä ja kokea, mielestäni todellisuus lähtee itsestä ja miten näet Huh hmmm...*Pisti miettimään syvemmin*
...jäi pähkäilemään ja palaan asiaan tuonnempana.... Smiley
tallennettu
zanah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32

"only innosence can save the world..."


Profiili
« Vastaus #10 : 24.07.2006 15:26:25 »

millimilia-> paremmin mulla menee kuin alkuvuonna, tai siis ainakin hetkittäin. tunnen olevani täynnä intoa ja elämäniloa, kuin liekki sisällä roihuaisi =) harmikseni tämä yleensä päättyy siihen, että erilaisissa tilanteissa tapaan yleensä tuntemattomia ihmisiä, jotka lähestyvät minua pyytäen apua erilaisiin ongelmiinsa. Yleensä tavalla tai toisella saan heitä autettua, mutta valitettavasti samalla luovutan heille energiani ja olen itse taas alkupisteessä... Toisaalta minulla diagnosoitiin myös maanis-depressiivisyys, joten kai se on ihan normaalia  uglystupid2

siitä dissosiaatiosta... mulla se yhdistettiin mm.siihen, että olen muutamiin otteisiin puhunut vääristyneellä äänellä ja tehnyt asioita mitä en ikinä tekisi, sen jälkeen muistamatta itse niistä mitään. mulle sanottiin, että se on tiedostamaton osa minua, se osa johon olen kerännyt kaikki negatiiviset tunteeni ja patoutumani....? itse olen aina selittänyt nämä minussa asuneen hengen näyttäytymisiksi... Huh tiedä siitä sitten.

Olen kokenut hengen läsnäolon yli viisi vuotta elämästäni, ja nyt minulle sanotaan että se onkin ollut vain osa minua, mieleni luoma, ei mitään henkimaailmaan liittyvää. Siksi tämä todellisuuden pohtiminen etc. Pistää kyllä miettimään, että jos mieli on noin voimakas niin on todellinen sääli ettemme me osaa hyödyntää enempää sen voimavaroja!!!!
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 25.07.2006 23:55:00 »

Mitä todellisuus on?

se on sellaista

Eikö tällaista?





tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #12 : 26.07.2006 00:19:38 »


Tyhjää?
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 26.07.2006 09:06:22 »

?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #14 : 26.07.2006 09:34:42 »

Jokaiselle meista todellisuus on oma mielen sisalto.
Diamond
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: