Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Puer-tyypit  (Luettu 23008 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« : 13.07.2006 19:45:58 »

Ihmiset, jotka eivät sitoudu mihinkään, vaan pakoilevat vastuuta mitättömimmissäkin asioissa. Mietin, kuinka tämä ominaisuus näkyy syntymäkartalla.  Huh
Tarkoitan miehiä tai miksei naisiakin, jotka ovat ikuisia lapsia, eivätkä kykene kantamaan normaalia vastuuta perhe-elämästä sekä YHTEISESTÄ hyvästä.  Sad
Mitä ajattelette, kuinka näkyy kartalla?
Liz Greene muistaakseni nimitti näitä miespuolisia poikia puer-tyypeiksi ja naisvastinetta nimellä puella. Oletteko joutuneet tällaisten ihmisten kanssa tekemisiin tai koetteko itse olevanne tällaisia?  Muistelisin Greenen vihjanneen merkuriuksen sekä venuksen yhtymästä vesimiehessä... Uranuksella luulisi olevan näppinsä pelissä tässä ihmistyypissä ja toisaalta tuli mieleeni, että kuuoinaat voivat olla itsekeskeisiä aikalailla. Kokemuksia?

 aurinko kaksoset
 kuu kaksoset
 askendentti vaaka aspect_con pluto
 mars aspect_con venus harka
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
enska
Vieras
« Vastaus #1 : 13.07.2006 20:05:28 »

Nikulan synastria-kirjassa oli lainattu tuota Greenen PUER/PUELLA-termiä luvussa poikkeava rakkaus.  Puer-tyypin kartalla ilman merkit voimakkaasti edustettuina,   merkurius aspect_con venus kirjan mukaan vahva Puer-symboli. Lisäksi kirjassa esimerkkikartan homoseksuaalilla henkilöllä
  aurinko aspect_con uranus Kaksosissa IC:llä
  askendentti vesimies
Kuun aspektit (suhde äitiin) vaikea

Oscar Wilden kartalla mm.  venus aspect_opp pluto ja  kuu

Epäkypsyydestä Puer-tyypin yhteydessä mm. Kuun ja Pluton kovat aspektit sekä yleensä vahvat ilman merkki kerääntymät.
Muta tuosta synastria-kirjasta kannattaa vilkaista lisää
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 13.07.2006 21:06:17 »

Hmmm... määritätkö, mikä on vastuunpakoilemista perheestä ja yhteisestä hyvästä ja mikä on se yhteinen hyvä?

Heitän erään elämän alueen esimerkin omasta elämästäni;

Itse kuulen jatkuvasti, että pakoilen vastuuta, koska en esim. suostu naimisiin ensimmäisen k*sipää-kosijan kanssa

(Koska se olisi mielestäni vastuutonta valita ensimmäisen vastaantulija katsomatta, vaikka on parempia ja vahvempia vaihtoehtoja. Minä kun en halua kärsiä liitossani)
ja olen vastuuton, koska en ole tehnyt lapsia ja perustanut perhettä
(koska lapset tässä elämän tilanteessa ja tällä menevällä ja levottomalla luonteella olisi erittäin vastuuton ja ajattelematon teko minulta, eikä ole lapsen kannalta mitenkään hyvä asia).

Jos ihminen ei halua kärsiä itse, eikä laittaa muita viattomia kärsimään perustamalla perhettä, niin onko se vastuunpakoilemista?

Onko se "oikeaa" vastuuntuntoa, että tekee esim. kersoja vain siksi, että pitää pyydystää joku mies haaviinsa tai/ja kun kaikki muutkin tekevät lapsia tai/ja kun nyt on vain tapana tehdä lapset ja sitten pääsee valittamaan kuinka raskasta se on ja kuinka se mies ei halua olla mukana tätä "vastuuta", jonka joku akka sysäsi miehelle hankkiutumalla paksuksi vasten miehen omaa tahtoa?

Olenko minä muka se vastuuton osapuoli, kun en suostu tinkimään työstäni ja omasta vapaa-ajastani ja  ottamaan kummilastani 2-4 kertaa viikossa hoitooni, että ystävättäreni pääsee bailaamaan? idiot2

Hänen mielestään, kuten myös joidenkin muiden mielestä, olen vastuuton ihminen ja laimin lyön kummin velvotteitani ja minun tulisi lapsettomana ottaa osaa kasvatukseen, kun lapsen isäkään ei ota tarpeeksi vastuuta.

Ja minä mietin, että jos menokenkää vielä vipattaa, niin helevaton vuoksi piti se kersa väkisin vääntää tuolle miehelle, kun se äidin rooli ei kerran sovi ja missä helevaton välissä minusta tuli syyllinen
ja vastuun kantaja koko hommaan?  idiot2

Kummeus ei tarkoita ilmaista päivä ja yöhoitoa täydellä ylläpidolla ja taloudellista tukea lapsen äidille.

Ei siinä mitään, toki kannan vastuuni yhteisestä kaikkien hyvästä ja tuen ja kehoitan ystävätärtäni kantamaan vastuu itse omasta valinnastaan omassa elämässään. coolsmiley
Kaikista teoistaan kun pitää kantaa seuraukset ja tuo on parasta lapsen kannalta, myös ystävättäreni ja itseni, että oma äiti on lapsensa kanssa ja kantaa oman vastuunsa. Wink

Jotkin naiset ovat siitä kummallisia otuksia, että paitsi painostavat, suorastaan pakottavat miestä vastuunkantajiksi kersoistaan, joita mies ei ole alunperinkään halunnut, niin he painostavat myös muita naisia samaan kärsimykseen kanssaan piiloutuen äitiyden "vastuun" taakse syyttäen muita vastuuttomiksi. tickedoff

Vastuuttomat ihmiset ovat valitettavan lisääntymiskykyisiä ja väitän, että näitä vastuuttomia lisääntyjiä löytyy
enemmän naisista kuin miehistä. coolsmiley


Äitiys/isyys ei mitenkään tuo ihmiselle vastuuntuntoa, vaikka vastuuta kylläkin. Muuten meillä ei varmaan lastensuojelua edes tarvittaisi. Wink

Äitiys/isyys ei mitenkään tee ihmisestä enemmän vastuuntuntoisempaa kuin lapsettomasta, vaikka vastuu lapsen myötä kasvaa.
Se antaa vain tekosyyn, minkä taakse piiloutua, kun sitä vastuuta ei jaksa kantaa ja se vastuu pitää saada sysätyksi jollekin toiselle, jota voi tarvittaessa syyttää vastuuttomaksi.  Cool

Tunnen monia hyvin vastuuntuntoisia ihmisiä, jotka eivät tee lapsia epävarmaan tilanteeseen tavoitellakseen omia itsekkäitä pyrkimyksiään.

Vasta kysymys;
 


Jos jotkin naiset eivät lisääntyisi vastuuttomasti ja vasten miehen tahtoa, niin olisiko vastuuttomia miehiä olemassa?

Kai miehelläkin on oikeus päättää, haluaako lapsia vai ei? idiot2
Miesten e-pilleriä odotellessa... Lips Sealed

Missä tämä kaikki vastuuttomuus näkyy syntymäkartalla, haluaisin minäkin tietää. coolsmiley
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #3 : 13.07.2006 22:40:21 »

Kai miehelläkin on oikeus päättää, haluaako lapsia vai ei? idiot2

Jopahan oli "purkaus"..  Shocked  Huono päivä..? Wink

Muutaman miehen kanssa tekemisissä olleena totean, että tietenkin heillä on oikeus päättää haluavatko lapsia..
he vaan yleinsä haluavat.. SITÄ ja kaikesta muusta viis..
Kun selviää seuraukset (kumiukkoa kun ei VOI käyttää  tickedoff) niin itketään etten olisi tahtonut..
Nainenko pakottaa heilumaan "häntänsä" kanssa siellä ja täällä?
Ja naisenko yksin pitää kantaa vastuu ehkäisystä???

(En puolusta yhtään ainoaa naista joka väkisin hankkiutuu raskaaksi,
mutta uskoisin heitä kuitenkin olevan todella harvassa..)


Jos jotkin naiset eivät lisääntyisi vastuuttomasti ja vasten miehen tahtoa, niin olisiko vastuuttomia miehiä olemassa?
Olisi!   :Smiley

 smitten   Lips Sealed     smitten

tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #4 : 13.07.2006 23:02:26 »

Enpäs ole kuullut Puereista, mutta Peter Pan ilmiöstä kylläkin. Itselläni on Merkurius yhtymä Venus Jousimiehessä, joka on varmaan yhtä paha kuin Vesimies.
 :Smiley

Tuohon Asterixin purkaukseen... Aamen. Olen ihan samaa mieltä siitä, että minusta on vastuuntuntoisempaa olla ottamatta sellaista vastuuta, jota tietää ettei jaksa tai pysty tai halua kantaa. Ettei sitä sitten tarvitse lykätä toisen harteille.

Enkä nyt puhu pelkästään perheestä ja lapsista vaan kyllähän elämässä on muitakin vastuu alueita esim työssä.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #5 : 13.07.2006 23:12:13 »

Ihmiset, jotka eivät sitoudu mihinkään, vaan pakoilevat vastuuta mitättömimmissäkin asioissa. Mietin, kuinka tämä ominaisuus näkyy syntymäkartalla.  Huh
Tarkoitan miehiä tai miksei naisiakin, jotka ovat ikuisia lapsia, eivätkä kykene kantamaan normaalia vastuuta perhe-elämästä sekä YHTEISESTÄ hyvästä.  Sad
Mitä ajattelette, kuinka näkyy kartalla?
Uranuksella luulisi olevan näppinsä pelissä tässä ihmistyypissä ja toisaalta tuli mieleeni, että kuuoinaat voivat olla itsekeskeisiä aikalailla. Kokemuksia?

Nyt täytyy kyllä kuu-oinaana sanoa oma painava sanani asiaan. knuppel2 Tuollainen käyttäytyminen ja ihmistyyppi on nimittäin yksi asia jota en voi sietää, täydellinen vastuun pakoilu ja selkärangattomuus. Kun teen jotain teen sen täydellä sydämellä, ottaen vastaan mahdolliset seuraukset ja odottaen että muut suhtautuvat asiaan yhtä omistautuneesti ja intohimoisesti. Uskon että moni muu kuu-oinas voi allekirjoittaa tuon, kaikki tai ei mitään. Sitten kun joku ihminen yhtäkkiä osoittaakin ettei ota vastuuta puuhistaan ja lappaa paskaa vain muiden niskaan se saa minut raivon partaalle. Itse olen pienestä pitäen ollut muita itsenäisempi ja omatoimisempi, ja minua ärsytti jo silloin tuo pakoilu.

Olen myös samaa mieltä Asterixin kanssa, on vastuuntuntoista ja kypsää olla ottamatta sellaista vastuuta jota ei halua kantaa, kuin väkisin esim. tehtailla lapsia ja sitten itkeä asiasta ja sysätä kasvatus muiden harteille. Näitä tapauksia näkyy nykyisin liikaa, liian moni kersa vailla minkäänlaista välinpitoa vanhempiensa osalta...
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 13.07.2006 23:20:49 »


Jopahan oli "purkaus"..  Shocked  Huono päivä..? Wink

Muutaman miehen kanssa tekemisissä olleena totean, että tietenkin heillä on oikeus päättää haluavatko lapsia..
he vaan yleinsä haluavat.. SITÄ ja kaikesta muusta viis..
Kun selviää seuraukset (kumiukkoa kun ei VOI käyttää  tickedoff) niin itketään etten olisi tahtonut..
Nainenko pakottaa heilumaan "häntänsä" kanssa siellä ja täällä?
Ja naisenko yksin pitää kantaa vastuu ehkäisystä???

(En puolusta yhtään ainoaa naista joka väkisin hankkiutuu raskaaksi,
mutta uskoisin heitä kuitenkin olevan todella harvassa..)



No ei.. muuten vain pistää tuo aihe louis vuittonuttamaan.. knuppel2
Jaa-a... miesten vallassahan tuo päätös lasten tulosta on kaiken kaikkiaan.. :Smiley Joo-joo... hmmm... :Smiley
Kuten sanottua... miesten e-pilleriä odotellen..  Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 13.07.2006 23:26:14 »

Olen myös samaa mieltä Asterixin kanssa, on vastuuntuntoista ja kypsää olla ottamatta sellaista vastuuta jota ei halua kantaa, kuin väkisin esim. tehtailla lapsia ja sitten itkeä asiasta ja sysätä kasvatus muiden harteille. Näitä tapauksia näkyy nykyisin liikaa, liian moni kersa vailla minkäänlaista välinpitoa vanhempiensa osalta...

Eimen, hällelyyyjjjjjjaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #8 : 13.07.2006 23:32:07 »

Nyt täytyy kyllä kuu-oinaana sanoa oma painava sanani asiaan. knuppel2 Tuollainen käyttäytyminen ja ihmistyyppi on nimittäin yksi asia jota en voi sietää, täydellinen vastuun pakoilu ja selkärangattomuus. Kun teen jotain teen sen täydellä sydämellä, ottaen vastaan mahdolliset seuraukset ja odottaen että muut suhtautuvat asiaan yhtä omistautuneesti ja intohimoisesti. Uskon että moni muu kuu-oinas voi allekirjoittaa tuon, kaikki tai ei mitään. Sitten kun joku ihminen yhtäkkiä osoittaakin ettei ota vastuuta puuhistaan ja lappaa paskaa vain muiden niskaan se saa minut raivon partaalle. Itse olen pienestä pitäen ollut muita itsenäisempi ja omatoimisempi, ja minua ärsytti jo silloin tuo pakoilu....

Komppi toiselta kuu-oinaalta!!
Vaikka tuo puer/puella-vaikutusta lisäävä Urkkini onkin kuuta vastapäätä niin odotan kyllä että vastuuta kannetaan. Aiemmassa aihepiirissä siitä juuri kirjoitinkin, että jos jotain lupaa sen pitää. Tarkoittaa kumpaakin osapuolta. Aikuisistahan pitäisi olla kyse. Mutta Urkki-oppositio tuo mulla tähän juttuun juuri sen, että ellei jotain lupaa, ei sitä odotetakaan. Jälleen kerran koskee kumpaakin osapuolta. Vapaus JA vastuu vapaudesta niin sanoakseni.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #9 : 13.07.2006 23:51:53 »

Pikkasen tuntui tunteita kuohuttavan tämä aihe...  :Smiley
Tokihan vastuuton voi olla kumman sukupuolen edustaja hyvänsä!
Ei kai maailma sentään ihan niin mustavalkoinen ole! Grin
Näinköhän nämä puer/puella ihmiset pariutuvat jostain mystisestä syystä saturniaanisten kumppaneiden kanssa, joista saavat helposti vastuunkantajan ja kontrollifriikin.. coolsmiley
En ajatellut tätä vastuuta yksinomaan perheeseen sitoutumisen velvoitteena. Yhteinen hyvähän voi olla vaikka avioero.
Yleensä vastuuseen kasvetaan ja se kai on ihan oikein ja tarkoituksen mukaista, mutta kieltämättä on ihmisiä, jotka joko kahmivat itselleen liikaa vastuuta elämässään tai ovat kykenemättömiä vastuuta kantamaan itsestään, saati sitten muista. Mietin vain, mitkä teemat kartalla vihjaavat jommastakummasta ääripäästä..

 aurinko kaksoset
 kuu kaksoset
 askendentti aspect_con pluto vaaka
 mars aspect_con venus harka
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Oikku67
Vieras
« Vastaus #10 : 14.07.2006 08:27:51 »

Olen myös samaa mieltä Asterixin kanssa, on vastuuntuntoista ja kypsää olla ottamatta sellaista vastuuta jota ei halua kantaa, kuin väkisin esim. tehtailla lapsia ja sitten itkeä asiasta ja sysätä kasvatus muiden harteille. Näitä tapauksia näkyy nykyisin liikaa, liian moni kersa vailla minkäänlaista välinpitoa vanhempiensa osalta...

Olen samaa mieltä tässä asiassa!!! Usein olen mielessäni toivonut,
että eräille miehille ja naisille tehtäisiin väkisin sterilisaatio.
Lähinnä päihdeongelmaisille, jotka eivät ede halua muuta elämää,
mutta lapsia sikiää kuin sieniä sateella..
  Huh


Sieppaa lähinnä se jos syytetään vain toista osapuolta,
eiköhän kumpikin sukupuoli osaa ihan yhtälailla jättää lapset toisten huolehdittavaksi..  :Smiley

Minä kuulun ryhmään joka ei aiemmin ottanut vastuuta mistään muusta kuin "omasta navastaan", silloin en olisi tehnyt lasta (sen verran oli järkeä) kärsimään omasta itsekkyydestäni.
Minulla toki päihteet hoitivat vastuusta pakenemisen..  Cheesy

Karttani kuvioiden vaikutuksesta en osaa valitettavasti sanoa,
koska en edelleenkään siitä mitään ymmärrä..
Siispä  Lips Sealed ja jään seuraamaan mielenkiinnolla aihetta...
Smiley
Oikku67
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 14.07.2006 10:26:35 »

tarkoittaako puer-ilmiö välttämättä sisäistä vastuutomuutta...voiko joku olla vain ulkoisesti puer?

esim en tiedä minkälaisia kyseiset ihmiset ovat ottamaan vastuuta oikeasti (enkä väitäkään tietäväni), mutta ainakin herroista michael jackson ja michael monroe saa vaikutelman että ovat ikuisia poikia.

no jacksonhan on suurjulkkiksena ääritapaus ja hänen tarinansa monille tuttu, monroen haastattelun kerran tv:ssä näin, niin se oli jotenkin hauska, koska hänellä oli nelikymppisenä siinä jotain kimaltelevia leluja mitä räpelteli käsillään kuin pieni poika ja myös ulkoasu oli niin mielikuvituksekas.

hih, miksei myös andy mcCoyn voisi heittää samaan "kastiin" vaikutelmansa perusteella.


ainakin jacksonilla (neitsyt, kuu kalat...nousevaksi epäillään kaksosta...kuka tietää?) ja monroella (kaksoset kuu jousimies) ja tavallaan andylläkin (vaaka kuu kalat...vähän vajaa) täysikuu.


jotenkin tulee mieleen että tälläiset esiintyvät taiteilijat ja varsinkin rokkarit ehkä tarvitsevat jotain puer-ominaisuutta tai sitten "rock-tähdet" ei yleensäkään halua kasvaa aikuisiksi.

jos joku heitä henkilökohtaisesti tuntee, niin puhun nyt vaan vaikutelmasta enkä heidän elämästään kun en siitä tiedä.


voisikohan sellaisella tekijällä olla merkitystä kuin ns. "merkkiprofiili"...nikula on siitä kirjoittanut johonkin astrologoksiin.

eli kun jokainen merkki jaetaan kolmeen osaan, alku, keski ja loppuvaihe, ja sitten katsotaan missä vaiheessa kartalla on eniten painotusta...

alkuvaihe on kuulemma sellainen lapsuusvaihe, jossa merkin energia ilmenee innostuneesti, uusia asioita aloittaen, ikäänkuin vasta "opetellen" merkkiä, antaen myös henkilölle elinvoimaisuutta ja nuorekkuutta. esim aira samulinilla oli kuulemma suuri osa tekijöistä tässä alkuvaiheessa, ja hän onkin super nuorekas. tosin ottanut elämässään kyllä vastuuta paljonkin esim mielenterveysongelmaisista sukulaisista....


tuntemistani henkilöistä tulee mieleen taas isäni (huoh...en jaksa enää ajatella häntä Grin) joka oikeasti on tuollainen puer. häneltä kyllä löytyy venus yhtymä merkurius, kuu/dc kaksosissa ja mars vesimies, ekvaattorin askendantti vesimiehessä. ja lyöttäytynyt yhteen saturnikon (nousukauris) kanssa joka kantaa vastuun, kyllä sopii kuvaan.

itse annan varmasti puellamaisen vaikutelman ja minua halutaan vaan vaikutelmani perusteella opettaa ja tiputtaa maan pinnalle  idiot2 siis entisestään...monesti törmään sellaisiin harhaluuloihin että ihmiset luulee että saan kaiken liian helpolla, en ota mitään vastuuta ja minuun ei päde samat säännöt kuin muihin ja tästä  minua halutaan sitten lisää rankaista ja taltuttaa. :Smiley kyseessä on vain "heijastus" minkä minusta saa.

tosin varmasti mielellään eläisin puella-elämää jos se olisi mahdollista mutta tietoisesti olen toiminut toisin. Olen myös sitä mieltä että on vastuullisempaa olla tekemättä lapsia joa tietää että se ei itselle sovi. on inhottavaa myös olla sellainen lapsi jonka vanhempi aina muistuttaa että kuinka se lapsen kasvatus oli vaikeeta ja kuinka ei ikinä saanut olla yksin ja yms...tulee mieleen silloin että kuka pakotti minut tekemään...anteeksi kun olen olemassa...ja pitäisikö minun nyt sitten maksaa takaisin sinun vapaudenmenetyksestäsi jollain tapaa? joskus tuntui, että oli aikoja jolloin lapsen tekeminen oli naiselle ainoa sosiaalisesti hyväksytty tapa käyttää luovuuttaan.

puellasta tulee muuten mieleen Paris Hilton, jolla oli muistaakseni stelliumi vesimiehessä ja hirveesti kolmioita kartalla, sekä uranuksen neliö skorpionista. kartta löytyy tuolta julkkiskartoista...ainiin hänelläkin oli täysikuu...



« Viimeksi muokattu: 14.07.2006 10:34:31 kirjoittanut sign? » tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #12 : 14.07.2006 10:39:01 »

Osallistun tähän keskusteluun ns. "vastuullisen ihmisen" roolissa.
Astrologisesti perustelen vastuullisuuteni näillä kuvioilla:
 kuu kauris  aspect_opp saturnus rapu, ja Saturnus vielä T-ristin kärkenä...

Mielestäni on nimenomaan vastuun kantamista, ettei esimerkiksi tee lapsia hetken mielijohteesta tai hyppää naimisiin, koska on ihan pakko saada prinsessahäät. (avioliitto nykypäivänä tuntuu olevan vain ikävä sivutuote häiden ohessa)

Vastuuttomuutta taas on se, ettei kanna vastuutaan omista päätöksistään. (Esimerkkinä vaikkapa juuri tuo Asterixin mainitsema tilanne, että ensin tehdään lapsia, ja sitten itketään, kun ei enää voikaan juosta bailaamassa niinkuin ennenvanhaan)

Aloin oikein miettimään, että olenko vetänyt puoleeni näitä vastuun pakoilijoita, kun itse tosiaan olen niin kontrollifriikki, että siitä pitää oikein yrittämällä eroon päästä, mutta en "valitettavasti" muista ainuttakaan.

Toisaalta minä jyrkkänä ja ehdottomana (mitä sitä kieltämään...) en kyllä lähipiirissäni kestäisi katsellakaan "lusmuja", joten olen varmasti ajanut kaikki vastuun pakoilijat kauas itsestäni pelkällä tuomitsevuudellani... Grin

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 14.07.2006 10:42:05 »

tulipa mieleen, että tälläisen puer-tyypin kehittymiseen voi kyllä vaikuttaa käänteisesti se, että jos ei olekaan pienenä saanut olla tarpeeksi lapsi. jos on kokemuksia että joutui lapsena olemaan "mies talossa" tai "äiti" perheelleen...niin saattaa haluta "vapautua" aikuisena kaikesta sellaisesta.

tää on tietenkin sitten vähemmän hyväksyttävää yhteisössä.

omalla kohdallani kyllä tunnen, että kun elämän alkupuoli meni liian isoissa saappaissa, niin haluan tietyllä tapaa tulla yhä lapsellisemmaksi kun vanhenen :Smiley no se onkin mun oma "ongelma", josta en ole kenellekään tilivelvollinen niin kauan kun mulla ei ole omia lapsia. motto on kuitenkin ehdottomasti se, että aikuiset huolehtikoot itse itsestään ensisijaisesti, en missään nimessä halua keneltäkään mitään "hoitoa"...yöks.. Wink On nimittäin myös aikuisia, jotka HALUAVAT hoitaa toisia aikuisia ikäänkuin he olisivat lapsia :Smiley

« Viimeksi muokattu: 14.07.2006 10:49:28 kirjoittanut sign? » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 14.07.2006 11:22:41 »

Minulla avomies nro 2 edustaa selkeästi ihmistyyppiä, joka ei halua koskaan kasvaa aikuiseksi. Hän on mm. niitä Asterixin ihmettelemiä ihmisiä, jotka ovat halunneet lapsen, ja sitten itkeneet, kun enää ei pääse juoksemaan baareissa niin kuin ennen. Isyyttä hän jaksoi vuoden ja karkasi sitten toisen naisen syliin (minun). Tässä vaiheessa en tosin vielä aavistanut, miten paha tilanne on, se on selvinnyt ajan myötä. Lapsenhoito on kuitenkin hämmästyttävän suosiolla jätetty lapsen äidin huoleksi.

Mies lähenee 50 ikävuoden virstanpylvästä ja käyttäytyy tällä hetkellä kuin teini. Hän on aina pyrkinyt siirtämään vastuun muille ihan kaikissa asioissa. Aurinko-Oinaana ja Kuu-Kauriina hän on kuitenkin omasta mielestään hyvinkin johtajatyyppi, mies talossa, päällikkö. Tyyli on sitten sen mukainen (nipottava komentelija  tickedoff). Johtajuus ei ole uskottavaa, koska hän ei todellisuudessa pysty luomaan järjestystä, ainoastaan kaaosta.

Itse Au-Kaksosena voisin hyvinkin olla mihinkään sitoutumaton ja vastuuta pakoileva Puella-tyyppi. Elämäni ei olekaan mennyt perinteisen kaavan mukaan, vaan olen pitkälti elänyt itselleni, ainakin 30 ikävuoteeni asti. Tyyppinä olen kuitenkin sellainen, että pidän sen minkä lupaan, enkä lupaa mitään, mitä en voi pitää. Plutonikkona kannan vastuuta, koska ON PAKKO. Tämä on viimeaikainen ahaa-elämykseni plutonisuudesta. Plutonikolle vastuunkanto on verrattain helppoa sisäisen voiman takia, jonka tuo edellämainittu pakkotilanne tod. näk. tuo esiin. Saturnikko mielestäni kantaa vastuuta, koska tähän on synnynnäiset taipumukset (?). No, olen kyllä Saturnikkokin ( aurinko aspect_sex saturnus).

Em. miehellä Venus ja Merkurius eivät ole yhtymässä, eikä Kaksosten merkki ole juuri lainkaan edustettuna kartalla. Lähes kaikki mahdollinen kuitenkin peräytyy (Venusta ja Marsia lukuunottamatta) eikä Merkuriuksen oppositio Jupiter/Neptunukselle välttämättä pidä "tassuja maan pinnalla". Ehkä Oinas Aurinkomerkkinä on tietynlainen lapsi, mutta edellä mainittujen aspektien kautta hänellä on taipumus elää mikämikä-maassa ja haaveilla ikuisesta nuoruudesta ja kuolemattomuudesta.

Mainittakoon vielä, että miehen "vakavat" naissuhteet ovat kestäneet yleensä 2-3 vuotta. Tämän pidempiä suhteita hän ei kykene/halua pitää yllä. Tästä säännöstä on vain pari poikkeusta, eivätkä nämä pidemmätkään suhteet ole päässeet sinne 7. vuoden virstanpylväälle asti.

Rivien välistä voi varmasti lukea, että arvostukseni ei ole häntä kohtaan kovin korkea. No, eroahan tässä on tehty on/off-tyyliin jo vuoden verran.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2006 12:14:11 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: