Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: väkivaltaisuus ja agressiivisuus  (Luettu 25620 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #15 : 12.07.2006 10:13:18 »

Hei Anders,

vilkaisin karttasi keskipisteitä. Tuohon edelliseenkin viestiin viitaten sinun kannattanee ensin keskittyä tiedostamaan nuo Saturnuksen ja Marsin neliöaspektit Kuuhun ja Venukseen. Itse asiassa hyvinkin olet jo sen tiedostamisen tiellä, kun otit asian esille.

Mars sijaitsee sinulla Uranus/Pluto -keskipisteessä. Mars on myös puolineliössä Pluto/Askendentti ja Aurinko/Pluto -keskipisteisiin ja neliössä keskipisteeseen Pluto/Kuun solmu. Sitten Saturnus on neliössä Pluto/MC -keskipisteeseen. Kaikki nämä keskipistesijainnit voivat kuvata tietyissä tilanteissa (aurinkokaariaspekteissa, transiiteissa) väkivaltaista käyttäytymistä. Kuvio on kartallasi hyvinkin henkilökohtainen eli tosi, koska siinä ovat mukana AC ja MC. Myös jonkin toisen henkilön kohteet näihin sinun keskipisteisiin osuessaan voivat herättää sinussa väkivaltaisia tunteita. Aina nämä kohteet eivät välttämättä osoita henkilön itsensä olevan väkivaltainen. Ne voivat tarkoittaa myös sitä, että henkilö voi joutua väkivallan kohteeksi esim. omalla provosoivalla käyttäytymisellään.

Semmoisia... näillä seikoilla on myös taipumus periytyä. Todennäköisesti isäsi kartalta löytyy samankaltaisia muodostelmia.

terv. tonde
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #16 : 12.07.2006 10:55:24 »

minullakin kiinnitti huomion tuo mars-saturnus yhtymän neliö kuu-venus yhtymään.

hassua, tuossa on kaksi maskuliinisuuden planeettaa neliössä kahteen feminiiniseen planeettaan. jos astrologia toimisi äärimmäisen simppelisti, tuosta voisi kuvitella, että äitisi (kuu, venus) on ollut hyvin rauhanomainen ja rakastava, esteetikkokin ja isäsi taas (mars,saturnus) ankara ja kovakin hahmo, ja äiti ja isä olleet hyvin erilaisia.
 
neliöaspekti kartalla tuottaa yleensä sellaista kitkaa.

no mutta mitäpä niistä vanhemmista...olet kuitenkin itse tiedostanut ongelman eli halunnut ottaa vastuuta itsestäsi, niin kaikki on aika hyvin Wink

tuli tästä mieleen, että ihminen kun monesti kaipaa myös purkua fyysiselle energialleen, niin voisikohan väkivaltaisuus taipumukseen auttaa kunnon liikunta tavalla tai toisella tavallaan saisi purettua energiaa ja saisi haastetta keholleen. tai entä jos lähestyisi niin, että kotona olisi jossain nurkassa vaikka nyrkkeilysäkki jota saisi hakata silloin kun oikein suututtaa. tai jos harrastaisi taistelulajia, missä joutuisi ottamaan taistelun hallintaan, sillä on säännöt joiden varassa on luvallista taistella.

kuitenkin kaikilla, ainakin sellaisilla jotka eivät ole täysin valaistuneita  Wink angel sitä aggressiota ilmenee silloin tällöin. uskon että on hyvä olla joku keino mihin sitä voi purkaa, muuten kuin kanssaihmisten tai tavaroiden hajoittamiseen.

mikä tekeminen kutakin parhaiten auttaa kun raivostuu...?


uskon kyllä että on oikeasti sellaisia ihmisiä kenelle raivoaminen on ihan oikea, suuri ongelma, varmaan silloin on kyse jo jostain aivojen kemioista (tälläisiä tiedän, varmaan sillä isällänikin taipumusta sellaiseen)...eikä he voi sille mitään ellei saa jotain järeämpää apua.

se on jännä kun tajuaa että ihmisiä on niin erilaisia. ja silti pitää koittaa selvitä täällä tän kaiken moninaisuuden keskellä.

jotenkin mulla on sellainenkin kuva, että nykyinen elämäntyyli tarjoaa ihmiselle liian vähän fyysisiä haasteita, kaikki on niin helppoa ja mukavaa...ja tietynlaiset ihmiset voivat turhautua tästä ja se turhautuminen purkautua aggressiona. Onneksi voi lähteä lenkille.

riitatilanteessa olen huomannut, että pika jäähy on hyvä. jos toisella keittää tosi paljon, kääntyy kannoillaan ja lähtee ovesta ulos kävelylle. pian huomaakin, että ne omat tumteet haihtuu...ja voi palata kuin uutena ihmisenä.

« Viimeksi muokattu: 12.07.2006 10:57:44 kirjoittanut sign? » tallennettu
anders84
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #17 : 12.07.2006 11:10:15 »

"Itsekin aggressivisen kartan sekä luonteen omaavana sanon kuitenkin, että olet jo oikealla tiellä, kun olet tiedostanut ongelman. Loppuelämä voi mennä miettiessä  miten noita energioita voisi "jalostaa" (kamala sana, tiedän, mutten ole keksinyt parempaakaan) rakentavampaan suuntaan, mutta väitän kuitenkin, että parannusta tapahtuu koko ajan jos tietoisesti yrittää."

Kiitos Pluto, heti ensimmäisen kiukkukohtauksen  knuppel2 jälkeen tajusin, että tämän täytyy loppua tähän. Ja sehän loppuu-astrologian kautta ja muiden tahojen kautta ja suurin ja vahvin taho on itse. Vaatiko elämä ihmiseltä sitä, että käy mudassa pyörimässä ja matot vedetään alta, jotta voisi olla henkinen ihminen? Ymmärtää silloin tätä maailmaa erilailla?


Tonde, nää keskipisteet on vielä minulle aika vieraita, kun vasta olen alkaja tässä tähien viitoittamalla tiellä. Mutta mielenkiintoista luettavaa kylläkin, kiitos siitä. Nyt vain tarkkailemaan noita Mars/Saturnus neliöitä...
Ehkä tämä taa tästä. Smiley

Antti

Sign,
taistelulajeja minulle?!?! en oo yhtää sellainen ihminen-ainakaan vielä-että haluaisin tapella, mutta aina silloin tällöin sit se hermo menee ja kamala agressiokiukkupuuska tickedoff tulee ja hallitsee hetken. Mutta totta puhut, liikunta olisi ihan hyvä juttu muutenkin ihan niinkuin jokapuolelle kroppaa ja päätä tekis hyvää.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #18 : 12.07.2006 11:23:00 »

 Grin no entäs Tai-chi...täysin päinvastaista taistelulajeille Cheesy

nyt ehkä sain kuvan, sun tyylisi raivostua siis ilmeisesti on se, että saatat olla pitkään rauhallinen mutta sitten se purkautuu kerralla ja rajusti...jos siis käsitin oikein.

muistaakseni tälläistä sanottiin esim astro.comin tulkinnoissa juuri mars saturnus yhtymästä. saturnus tavallaan rajoittaa marsin enegian ilmenemistä, ikäänkuin tukahduttaa sitä, (padottua kiukkua joka ei pääse purkautumaan) mutta muussa tapauksessa ilmenee myös siten, että ihmisestä tulee hyvin kestävä ja pitkäjänteinen, joka saavuttaa haluamissaan asioissa tuloksia pitkällä aikavälillä.

pitäis hankkia joku astrologinen kirja missä ois aspekteista tarkemmin :Smiley
tallennettu
dessu86
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


au & asc skorpioni


Profiili
« Vastaus #19 : 12.07.2006 12:29:01 »

Itse ainakin oon väkivaltanen ja agressiivinen..
Mulla on au ja nousumerkki skorppari,merkurius ja venuskin, ja stellium  Shocked
Aspektijutuista en tajua mitään. Voisko joku kiltti katsoa mun karttaa?  :Smiley

9.11.1986, klo 8:31, Helsinki.
tallennettu

Love our love
just shouldn't be thrown away
I will be there, i will be there.
anders84
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #20 : 12.07.2006 12:32:35 »

sign, kyllä!
aivan, kestän pitkään ja kuuntelen ja kuuntelen ja en  hermostu useinkaan. Olen ammatissa jossa tarvitaan paljon pitkää pinnaa ja hymyä ja kuuntelemista, eräänalaista auttamista ja ymmärtämistä. Sit välillä se vain tilttaa kiinni, ja kaikki purkautuu samaan aikaan, ja ei varmaankaan löydy siihen tilanteeseen muuta purkautumiskeinoa kuin nyrkki seinään tai lasi maahan.Paitsi aikuiselta ihmiseltä pitäisi löytyä itsehillintää ja haliintaa. Se taitaa siis ilmentyä nousuneitsyenä tuo oman itsensä hallinta.

Aika loogista olisi saturnuksen rajoittaminen marsin energioille ja vielä kun ne molemmat siis on skorpparissa. ja kun ne  neliöi veskari kuuhuni, niin toisaalta ymmärtäähän nuo mitä ihmeellisimmät kiukkupuuskat ja muutenkin hyvin erilainen elämäntapa.

nyt tulis taas tekstiä, mut siitä ei taida kukaan saada selvää, kun en oikein itsekkään. anteeksi kirjoitus-muut kielioppivirheet.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #21 : 12.07.2006 17:11:58 »

Myös Uranuksella voi olla näppinsä pelissä raivokohtauksissa. En usko sen tuovan fyysisen väkivallan uhkaa, mutta olen useamman kerran lukenut tulkintana omalle nousevalle Uranukselleni, että se voi aiheuttaa pikaistumista.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 12.07.2006 19:13:15 »

Hmmm... Ehkä tuo Scorpioni tuo tuota tulisuutta ja temperamenttia luonteeseen, mutta yksistään se ei vielä mielestäni riitä ruumiilliseen väkivaltaisuuteen, vaan se tarvitsee juuri jotain muita aspecteja.

Itselläni tuo Scorpioni nousevana on kuin ikään kuin sytytyslanka ja Mars Oinaassa se pommi, joka räjähtää.
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/atoombom.gif)
Tokihan muita yksityiskohtaisia aspecteja voi tarkastella. Wink

Oma väkivaltaisuuteni purkautuu lähinnä saatanallisen pirullisena henkisenä väkivaltaisuutena.
Olen muutaman kerran elämässäni suuttunut niin pahoin,
että suuttumus on naksahtanut väkivaltaisuuden puolelle.

Kohteena on ollut Kauris äitini, joka on erittäin väkivaltainen luonne sekä ihmisille, eläimille ja esineille.

Kun olin joku n. 13-14 vuotias, niin äitini kävi päälleni jostain käsittämättömästä syystä ja ensin työntelin häntä vain pois, mutta kun se yritti vain koko ajan kimppuun, humalassa kun oli, niin jokin napsahti ja otin keittiöjakkaran hiutaisin kerran sillä seurauksella, että sen sääriluu murtui.
Tokihan kysymys oli itsepuolustuksesta ja äitini humalatilasta, joten asia painettiin villaisella,
koska Kauriina äitini häpeää juomistaan ja käytöstään. Wink

Äitini kanssa tulee kenellä tahansa tulee fyysinen väkivalta esiin, koska hän vain on sellainen, etenkin edes hiukankaan humalassa, että se alkaa rähistä, hajottamaan astioita, tavaroita, lyömään ja repimään sivullisia ja sitä pitää vahtia kuin lasta, jos on esim. joissain häissä, juhlissa tms. joissa on alkoholi tarjoilua.

Ravintoloihin ja lomamatkoille hänen miehensä ei edes ota häntä mukaan tämän ongelman vuoksi ja veljeni ja minä emme voi edes kutsua häntä omiin häihimmekään tässä lähitulevaisuudessa.

Äidilläni ei näytä edes olevan ymmärrystä tai tajua siitä, että väkivallassa on jotain vikaa,
vaan sen älykkyyden taso on jossain tuollaisen elukan tasolla. idiot2

Se on erittäin raskasta ja pirun stressaavaa kaitsia omaa äitiään. buck2

Äidistäni ei ole tallessa tarkkaa syntymäaikaa, joten harmi, ettei hänen karttaansa voi tutkia tarkemmin.


(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/3969.gif)(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/Fireball.gif)(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/Fireball.gif)

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #23 : 12.07.2006 19:51:15 »

Voi mikä kissa  Grin
Itse sain tänään pienoisen raivokohtauksen töissä, kiitos asiakkaan  angel
Työkaverilleni manasin asiakkaan... hmmmm... typeryyttä.. ja kiroilin kuin rekkamies  Tongue Ihan tärisin, niin vihainen olin. Kun olin saanut purkaa kiukkuni niin olin taas hyvällä päällä. Eli sekunnissa kiivastun ja sitten lepyn.
Jotkut ovat sanoneet että silmissäni leimahtaa liekit kun tulistun, tiedä sitä sitten  Grin Osaan kyllä jo aika hyvin niellä kiukkuni.
Koskaan en ole mitään rikkonut, viskellyt tai väkivaltaa käyttänyt vaikka ajatuksissani olen kenties jotain sellaista haaveillut. En osaa riehua.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #24 : 12.07.2006 22:44:35 »

Lainaus
Äitini kanssa tulee kenellä tahansa tulee fyysinen väkivalta esiin, koska hän vain on sellainen, etenkin edes hiukankaan humalassa, että se alkaa rähistä, hajottamaan astioita, tavaroita, lyömään ja repimään sivullisia ja sitä pitää vahtia kuin lasta, jos on esim. joissain häissä, juhlissa tms. joissa on alkoholi tarjoilua
.

sun äiti ja mun isä ois varmaan olleet toisilleen luotuja. aurinkomerkitkin sopis, kauris ja härkä.  :Smiley Kiss

tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #25 : 12.07.2006 22:49:35 »

Drial!

Salailun tarpeella tarkoitin tarvetta kätkeä motiivit ja kuohuvat tunteet viileän pinnan alle. Muistaakseni Hitlerillä oli pluto ykkösessä... En tietenkään tarkoittanut, että kaikki joilla pluto ykkösessä ovat vähintään murhamiehiä Huh Tuo pluto löytyy ykkösestä myös allekirjoittaneelta... Wink
 aurinko kaksoset
 kuu kaksoset
 askendentti vaaka aspect_con pluto
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 12.07.2006 23:04:03 »

sun äiti ja mun isä ois varmaan olleet toisilleen luotuja. aurinkomerkitkin sopis, kauris ja härkä.  :Smiley Kiss

Heheh... Härän kanssa se voisi hyvin sopiakin.. siinähän repisivät toisiaan. Wink
Äitini on vielä siitä hauska vekkuli, että noiden tapausten jälkeen sillä kumma tapa vielä heittäytyä uhriksi ja marttyyriksi ja tehdä kohtauksia siitä, kuinka kaikki muut kohtelevat sitä huonosti. Cheesy

Härällä voisi olla kärsivällisyyttäkin sellaiseen. Grin


tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #27 : 12.07.2006 23:07:33 »

Käytös kuulostaa isältäni.- buck2
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Drial
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Elämä on valintoja


Profiili
« Vastaus #28 : 12.07.2006 23:11:41 »

Drial!

Salailun tarpeella tarkoitin tarvetta kätkeä motiivit ja kuohuvat tunteet viileän pinnan alle. Muistaakseni Hitlerillä oli pluto ykkösessä... En tietenkään tarkoittanut, että kaikki joilla pluto ykkösessä ovat vähintään murhamiehiä Huh Tuo pluto löytyy ykkösestä myös allekirjoittaneelta... Wink

Heh.. Juu en ajatellutkaan, että täällä ensimmäisenä aletaan sormella osoittamaan ja murhasta syyttämään!  Wink Minulla ja Hitlerillä on käsittääkseni muutakin yhteistä.. uglystupid2 Voisiko minun kohdallani ajatella, että perin vesimiesmäisenä kohdistan sitä aggressiivisuutta ja draivia epäkohtiin nimenomaan toiminnalla; olen melko oikeudentajuinen ja peräänkuulutan oikeudenmukaisuutta. Teen työtä parantaakseni maailmaa ja puuttuen yhteiskunnan epäkohtiin. Kun jokin on minusta väärin, en osaa olla puuttumatta siihen. Olen siis sitten murrosiän oppinut suuntaamaan sitä energiaani hyödyllisempään toimintaan.
tallennettu

~Aurinko Vesimies  Nousu Vaaka  Kuu Härkä~

"I hear the sound of my heart. I know I´ll never sleep again.
I hear the sound of my heart. I know I´ll never dream again."
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #29 : 13.07.2006 09:31:31 »

[Off-topic] Asterix
Ihan mahtava tuo kissa-animaatio: tuolta minusta on tuntunut jo parin päivän ajan, eilen varsinkin teki mieli räjäyttää koko lähikortteli taivaan tuuliin! knuppel2

Ihana PMS...  Tongue
« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 09:38:21 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: