Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt tiedän mitä tarkoittaa sideerinen astrologia...  (Luettu 72377 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #30 : 04.10.2006 21:42:24 »

Mutta miettikääpäs... Ala-asteelta lähtien olen lukenut astrologiaa ja kasvanut siihen "tietoon" että olen kaksonen, nousujouskari... Olen aina etsinyt itsestäni näitä puolia. Mutta en ehkä loppujen lopuksi olekaan niin ulospäinsuuntautunut, tuuliviirimäinen haihattelija kun kaksosen pitäisi olla...


Ongelma on juuri tämä, että luetaan kirjoista valmiiksi vastaukset eikä yhtään empiirisesti tarkasteta niiden todellisuuspohjaa. Koko länsimainen astrologia on kirjaviisauden syvään kuoppaan uponnut tiedon(?)ala jossa ei valoa näy.

Katsokaas, ei se mitään tutkimista ole, että luetaan vain kirjoista ja pidetään se kaikki luettu oikopäätä totena.

Jos jokin trooppisissa aurinko-kaksosissa on empiirisesti havainnollista, niin se että kovin runsasta ja monipuolista ei puhe yleensä ole. Ja Kuu-kaksosissa tämä on ilmiselvä piirre myös.

tv.
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #31 : 04.10.2006 21:48:37 »

Täytyy sanoa, että mielenkiintoista...
Tuo vaaka vain on vähän sellainen, jota en oikeastaan pysty juurikaan omaksumaan. Ja kuu kaloissa...hmm.. enpä tiedä, miellän sen ennemminkin oinaaseen edelleen, koska en ole sellainen kala-ihminen tunteiden yms. osalta. Pikemminkin äkkipikainen.


Riippuu siitä miten ymmärrät Vaa´an luonteen. Trooppinen kirjallisuus on joka tapauksessa vesittänyt merkkien alkuperäistä luonnetta eikä niitä kannatta ottaa täysin luetun mukaisesti. Mainitsemasi äkkipikaisuus johtuu juuri Kuun asemasta Kaloissa, sillä Kalat on hyvin hetkellinen ja herkkä merkki (=muuttuva laatu), eli ihmisen mieli muuttuu hyvin äkkinäisesti tässä Kuun sijainnissa.

tv.
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #32 : 04.10.2006 21:58:09 »

Täytyy sanoa, että mielenkiintoista...
Tuo vaaka vain on vähän sellainen, jota en oikeastaan pysty juurikaan omaksumaan. Ja kuu kaloissa...hmm.. enpä tiedä, miellän sen ennemminkin oinaaseen edelleen, koska en ole sellainen kala-ihminen tunteiden yms. osalta. Pikemminkin äkkipikainen.


Riippuu siitä miten ymmärrät Vaa´an luonteen. Trooppinen kirjallisuus on joka tapauksessa vesittänyt merkkien alkuperäistä luonnetta eikä niitä kannatta ottaa täysin luetun mukaisesti. Mainitsemasi äkkipikaisuus johtuu juuri Kuun asemasta Kaloissa, sillä Kalat on hyvin hetkellinen ja herkkä merkki (=muuttuva laatu), eli ihmisen mieli muuttuu hyvin äkkinäisesti tässä Kuun sijainnissa.

tv.

Mielenkiintoista, enpä ajatellut asiaa ensin näin. Totta turiset kuusta, muuttuuhan se koko ajan. Mulla kyllä käy noi tunteet ihan eri leveleillä varmaan tunnin välein, jos "hyvä" tuuri sattuu.
Vaakaa siinä mielessä en koe kovin läheiseksi itseni kanssa, sillä en ole sellainen supliikku, kaikkien kanssa toimeen tuleva. Päämäärät on selvät, enkä arvo, jos tiedän mitä haluan. Juu, no puntaroin kyllä asioita, mutta kukapa sitä ei tekisi  Wink

Minkä takia tämä sideerinen puoli on ohitettu ihmisten puheissa niin yleisesti, että harva tätä tuntee? Eli miksi tavallisesti puhutaan vain trooppisesta? Ja mistä tämä sideerisyys juontaa juurensa (varmaan jossain selitetty, muttei jaksa kaivaa  Smiley)
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #33 : 04.10.2006 22:13:04 »

Vaakaa siinä mielessä en koe kovin läheiseksi itseni kanssa, sillä en ole sellainen supliikku, kaikkien kanssa toimeen tuleva. Päämäärät on selvät, enkä arvo, jos tiedän mitä haluan. Juu, no puntaroin kyllä asioita, mutta kukapa sitä ei tekisi  Wink


Mutta kun Vaaka ei välttämättä ole sellainen "kaikkien kanssa toimeen tuleva". Kyseessä on juuri oma luulosi kyseisen merkin luonteesta. Enemmänkin Jousimies tai jopa Vesimies sideerisesti vastaavat tuollaista ryhmähenkistä ajattelumallia, eikä suinkaan Vaaka.


Minkä takia tämä sideerinen puoli on ohitettu ihmisten puheissa niin yleisesti, että harva tätä tuntee? Eli miksi tavallisesti puhutaan vain trooppisesta?

Ihmiset ei ole kiinnostuneita totuudesta, vaan kivasta viihteestä (=trooppinen astrologia).


tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #34 : 04.10.2006 23:14:00 »

[quote author=Lemniskata link=topic=8034.msg89647#msg89647
Oisko se sitten sideerisenä skorpiosta vesimieheen, eli enemmän menee raadolliselle puolelle kiihkottomasti, mutta sideerinen kala kuu kuitenkin sydänvertaan vuodattaa..
[/quote]

Hölmöä lainata itseään..mutta sattui vaan äskettäin sellainen sopiva esimerkki tästä: Näin eräällä toisella foorumilla (vesimiesmäisellä) yhden raadollisen mustahuumorisen (skorpionimaisen) sarjakuvan, jonka viimeinen ruutu sai sitten vedet silmiin (kalamaisesti)..
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #35 : 04.10.2006 23:45:47 »

"Jos jokin trooppisissa aurinko-kaksosissa on empiirisesti havainnollista, niin se että kovin runsasta ja monipuolista ei puhe yleensä ole. Ja Kuu-kaksosissa tämä on ilmiselvä piirre myös."

No mutta mikäs siinä sitten on, kun kyllä minä tunnistan itsestäni paljonkin kaksosta? Silloin kun puhun, puhun paljon ja nokkelasti. Muutenkin olen kaikilla tavoilla kirjallisuus- ja kommunikointipakkomielteinen, nimimerkillä pari täyttä päiväkirjaa vuodessa, 100€ puhelinlaskut ja äidinkielestä Laudatur.

Toisaalta, kyllä minulla sideerisessä pysyy mars ja merkurius kaksosen puolella... idiot2

Huomaattekos kun yritän vähän hangata vastaan ja tajuan sen itsekin epätoimivaksi... Olisko härän itsepäisyyttä..?  Wink Ei ei ei mitään härkää.. Grin Anteeksi, mä vasta totuttelen ajatukseen härkämäisen hitaasti ja varmasti... Nyt menee hermot tähän päänsisäiseen kädenvääntöön... uglystupid2
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #36 : 05.10.2006 00:40:30 »

Kiitos siderealSing... Smiley

Hmph, puhuin pötyä. Ei se merkkari näköjään pysynytkään kaksosissa, vaan on myöskin härkä. Mutta mars pysyi kaksosissa. Jos oikein ymmärsin, MC:llä on tässä nyt jokin isompi rooli kuin ASC:lla?

Mikäs on ASC:n rooli? Minun MC on neitsyessä, mikä tuntuu myöskin aika vieraalta. Hui, yhtäkkiä olenkin ihan maanläheinen tyyppi...

Voisin kirjoittaa romaanin pohtien sitä, miten nyt näen itseni eri tavalla ja ymmärrän, miksi oloni tuntui aiemmin niin oudolta. Koin ikäänkuin että se kaksosuus on minussa jokin piilevä ominaisuus, kun en osannut ottaa sitä käyttööni! On jotenkin järkevämpi ajatus että olenkin härkä. Voi jösses... Anteeksi että paasaan tätä koko ajan... Wink

Tää on kauhean kiinnostavaa ja kiehtovaa... I'm like Alice in the wonderworld.. :Smiley
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #37 : 05.10.2006 10:19:36 »

Vaakaa siinä mielessä en koe kovin läheiseksi itseni kanssa, sillä en ole sellainen supliikki, kaikkien kanssa toimeen tuleva. Päämäärät on selvät, enkä arvo, jos tiedän mitä haluan. Juu, no puntaroin kyllä asioita, mutta kukapa sitä ei tekisi  Wink


Mutta kun Vaaka ei välttämättä ole sellainen "kaikkien kanssa toimeen tuleva". Kyseessä on juuri oma luulosi kyseisen merkin luonteesta. Enemmänkin Jousimies tai jopa Vesimies sideerisesti vastaavat tuollaista ryhmähenkistä ajattelumallia, eikä suinkaan Vaaka.


Minkä takia tämä sideerinen puoli on ohitettu ihmisten puheissa niin yleisesti, että harva tätä tuntee? Eli miksi tavallisesti puhutaan vain trooppisesta?

Ihmiset ei ole kiinnostuneita totuudesta, vaan kivasta viihteestä (=trooppinen astrologia).


Kuka tämän totuuden määrittää? Meinaan vaan, että mistä sideerinen astrologia on alkujaan? Miksi länsimaalaiset loppupeleistä ovat edes haikailleet "oman astrologiansa" perään, jos he eivät olisi nähneet, että sideerisessä olevan jotain muutettavaa? Ja kuka väittää, etteikö sideerinen astrologia olisi ollut viihdettä ja trooppisella pyrittiin lähentymään totuutta... En myöskään ymmärrä sitä, miksi toiset voivat laskea taivaankappaleiden sijainnit erilailla kuin toiset tai mitä hyötyä siitä on, kun vaihdetaan tiettynä ajankohtana syntyneiden merkkejen "voimassaoloa"...

Miksi ylipäätänsä mennään muuttamaan jotain, jos joku on jo totta? Tietty tieteessäkinhän pätee falsifioitumisen periaate, mikään käsitteidensuma ei voi olla teoria, ellei se ole todistettavissa vääräksi... miksei myös pätisi astrologiaan  :Smiley

Ei sillä, etteikö sideerinen astrologia olisi mielenkiintoista, vaan sillä, että mikä se totuus on? Onko se sama kuin Valonkantajan allekirjoituslause...

Minua vain kyselytyttää  Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #38 : 05.10.2006 11:05:16 »

Eihan totuutta ole vain yhta, se riippuu kuinka tietoisia olemme ja kuinka valmiita olemme uudelle tiedolle(vanhalle) eli totuus muuttuu ajan virtauksissa.
                          smitten
« Viimeksi muokattu: 05.10.2006 11:17:14 kirjoittanut diamond » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #39 : 05.10.2006 11:09:48 »

Kuka tämän totuuden määrittää?

Niin, hyvä kysymys.

Itse kun nykyisin näen astrologian lähinnä välineenä, siinä missä tarot-kortit tai muut systeemit, niin en oikein jaksa innostua näistä sideerisen ja trooppisen välisistä väännöistä. Väline mikä väline. Jos se jollekulle toimii, niin mikä kukaan muu on sitä arvostelemaan?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #40 : 05.10.2006 11:39:51 »

muokattu*


kivaa...hauskaa jos sinulle tulisi kokemuksia ja mielipiteitä mieleen sideerisiin merkkeihin, niin kerro ihmeessä, mitä vaan.

täällä on liian vähän keskustelijoita ja sitten pölötän vain itsekseni ja se on tylsää.

Jep, jep !
Toimin tällä hetkellä jumppa ja tanssi ohjaajana.
Tämä jos jokin on esillä olemista.
Ei onnistuisi tämä homma ilman esiintymis "viettiä".
Jos nyt oikein ymmärsin sideerisellä ravulla on tämä esillä olon "tarve"

 smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #41 : 05.10.2006 12:06:16 »

onko sinun persoonasi hiljaisen pohdiskeleva ja analyyttinen?

On kyllä, en anna itsestäni välttämättä hirveän paljon ulos, mutta luulen että minulla on lähes aina jotain tärkeää sanottavaa kun puhun... :Smiley Osaan mä kyllä höpistä jonninjoutaviakin. Mieluummin tarkkailen ihmisiä ja pohdin mitä heidän sisäisessä maailmassaan tapahtuu kun he puhuvat... Antavatko he itsestään ulos sen, mitä ajattelevat/tuntevat, vai muuntuuko se radikaalisti mennessään jonkun sensurointikeskuksen läpi...

Olen neutraali, lempeä filosofoija... :Smiley

Lainaus
millaisia muutoksia olet kokenut elämäntielläsi?

Ulkoisesti on tapahtunut vähän, sisäisesti hirmumyrskyjä ja tornadoja. Kuolemista ja syntymistä. Ulkopuolisen silmin minun elämäni on varmaan näyttänyt pirun tylsältä.. Grin Elämäni on aina ollut turvattua. Teini-iän sekoilut olivat aika pahoja, mutta nekin tein hillitysti ja keskailematta. Ne eivät olleet kauhean sosiaalisia tapahtumia vaan pössyttelin yksinäni jossain metsässä tai lintsasin ja vedin kännit kotona istuen huoneessani koko päivän terä ranteella ja miettien et uskallanko vai enkö uskalla. En tehnyt showta siitä että minulla oli paljon ongelmia, vaan yritin näyttää ulospäin tavalliselta.

Kaikkein suurin muutos, tietenkin, isän poislähtö. Silloin minäkin kuolin ja synnyin uudelleen, tiedostavammaksi ihmiseksi.

Lainaus
nouseva merkki on mun mielestä portti sieluun...

Sanos muuta... Oon aina tuntenut että mussa on paljon skorpparia ja oon ollut hämääntynyt, koska sitä oli trooppisessa mulla "vain" saturnus ja pluto... Nyt ne kyllä siirtyivät vaakaan.

Mulla on siis skorppari nyt nousussa. Oon just sellainen syväluotaava, kiinnostunut elämän suurista mysteereistä. Anteeksi vain, mutta tunnen itseni oikeasti niin paljon syvällisemmäksi, kuin mitä toi minun trooppinen kartta antoi ymmärtää.. Skorppari sopii kuin nyrkki silmään.. Grin

On niin upea tunne, että en ole enää "epäonnistunut  aurinko kaksoset askendentti jousimies!"  Wink
« Viimeksi muokattu: 05.10.2006 12:19:45 kirjoittanut Valonkantaja » tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #42 : 05.10.2006 21:56:30 »


Kuka tämän totuuden määrittää?



Eläinradan merkeillä on jokin luonne ja meidän tehtävämme on selvittää se mahdollisimman totuudenmukaisesti, eikö vain. Tässä jo vastausta kysymykseesi. Meidän tehtävämme on siis määrittää tuo totuus.

Eläinradan merkkien luonne voidaan määrittää jo teoreettisestikin johonkin määrään asti. Merkkien luonne tällöin koostuu laatujen ja elementtien sekoituksesta sekä planeettahallitsijoista.

Näiden lisäksi tarvitaan vinhasti empiiristä tarkastelua, eli sitä mitä käytännön elämä osoittaa eläinradan merkeistä itse kunkin päässä, sydämessä ja silmissä.

Otetaanpa esimerkiksi tuo edustamasi Sideerinen Vaaka. Teoreettisesti voidaan johtaa että se on intuitiivinen, vuorovaikutuksinen ja ilmaisutaitoinen (ilma-elementti). Lisäksi se on päämäärätietoinen, johtamiskykyinen ja päättäväinen (Johtava-laatu). Planeettahallisija Venus viittaa merkin funktion olevan tasapainon, viihtyisyyden ja oikeudenmukaisuuden alueella.

Mainitsit että Vaaka on mielestäsi "ystävä kaikkien kanssa"-luonne. Todellisuudessa tämä ei sovi Vaa´an merkitykseen ja funktioon kokonaisuuden ympyrässä. Vaaka ei ensinkään ole "yksilö ryhmässä" -luonne (mainitsinkin jo, että esim. Jousimies tai Vesimies sopii tuohon osaan paremmin). Tämä johtuu siitä, että Vaaka edustaa ympyrässä minän/sinän keskinäistä kanssakäymistä ja kaikkea mitä se mahdollisesti tuottaa; yhteistyötä tai riitaa jne. Vaaka on juuri se kohta jossa ihminen tulee esiin suhteessa toiseen. Sen tähden Vaaka on usein hyvin paljastava ja realistinen luonnetyyppi sosiaalisessa elämässä. Vaaka on juuri se, joka arvottaa käytännössä ihmisiä. Vaakaan on perinteistikin kuulunut aina mm. oikeudenmukaisuus. Vaaka suhteuttaa ihmisiä toisiinsa ja toimii monesti eteenpäinvievänä johtajana heidän keskellänsä. Vaaka on siis pikemminkin ihmisiä erotteleva kuin että pyrkisi olemaan kaikkien kaveri.

Edellä mainituille asioille olen saanut vahvistuksen empiirisellä tasolla, vaikkakaan täydellisiä minun kokemukseni eivät vielä ole. Olisinkin iloinen, jos ihmiset ottaisivat osaa tähän pohdiskeluun. Se on meidän tehtävä.

tv.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2006 22:26:15 kirjoittanut SoIfelt » tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #43 : 06.10.2006 10:25:25 »

Tuo kuvaa jo melko paljon lastani: nouseva Vaaka  :Smiley
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 06.10.2006 13:24:40 »

Selittäkää mulle, että kun mä olen moninkertainen Neitsyt (en tiedä Soifeltin efemideillä sitten), niin minkä takia en oikein ole sellainen Merkurius ihminen?
10.10.1988 klo 17.30 Pajala, Ruotsi.
Mä olen aika vaakamainen?
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: