Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt tiedän mitä tarkoittaa sideerinen astrologia...  (Luettu 70582 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« Vastaus #15 : 02.10.2006 23:12:20 »

Kaikkien planeettojen ja akseleiden sijainnit hyppäs yhden merkin taaksepäin paitsi Pluto ja Venus..
Heh..Aurinko-veskari, kuu-kala ja nousu-neitsyt..vaatiipi sulattamista..
Pitää tuo hallitsevakin merkki lienee laskea uusiksi.. idiot2
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #16 : 02.10.2006 23:23:24 »

Ton nousu-skorppariuden voisin jotenkin sulattaa, mut et härkä-au... En ole jähmeä enkä uppiniskainen, vaan tuuliviirimäinen ja mieltäni muuttava... Tosin kaunosieluisuutta ja lempeyttä minusta löytyy ehkä enemmän kun mitä kuuluis noiden trooppisten perusteella. Mutta sen puolesta taas puhuvat tietyt aspektit... idiot2
tallennettu
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #17 : 03.10.2006 09:44:19 »


  askendentti KALAT
 keskitaivas JOUSIMIES
 aurinko  kuu RAPU
 merkurius LEIJONA
 venus   mars KAKSOSET
 jupiter OINAS
 saturnus VESIMIES

Näitten perusteella saatu kuvaus on osuva.Tosin toi rapu "tökkii" jostain syystä.

 smitten smitten smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 03.10.2006 12:54:46 »

Lainaus
muoks: entäs jos Madonna on juuri näiden kahden merkin edustaja, psyykkeeltään tunteellisesti esille pyrkivä viihdyttäjä Rapu jolla on valmiiksi itsevarma mentaliteetti Leijona, joka ei kaihda koviakaan temppuja päästäkseen esille? "kuu neitsyenä" eli sideerisenä kuu-leijonana hän oli kai tunnettu pyrkyröinnistään ja keinoja kaihtamattomuudestaan. yhdistyi vielä nämä kaksi esille pyrkivintä merkkiä kartan päätekijöissä. Nouseva merkki myös "neitsyessä" eli Leijonassa.

Ihan hyviä nuo sun tulkinnat, Ravusta mä olen hieman eri mieltä, mutta Leijona on juuri tuollainen sideerisesti, mun kokemuksen mukaan siis.
Mun sisko on sideerinen nousu Leijona,  aurinko kuu Ravussa, eikä se halua esille, tietyllä tapaa tosi "kova" perheen parissa sitten liiankin pehmeä.
Omaa hulluna luonnollista auktoriteettia ja on joutunut usein johtotehtäviin, vaikka ei ole halunnut.
Rapuhan on ulospäin aika kova merkki, kuorensa sisällä, sideerinen Rapu on vielä enemmän sellainen "mystinen" kuin trooppinen.
Varsinkin  askendentti Rapu.

tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #19 : 03.10.2006 13:43:05 »

Mina olen edelleen auronko harka, onneksi.
tallennettu
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #20 : 03.10.2006 14:01:05 »

Nyt loppui vieraisiin pöytiin huuteleminen minun osalta, palaan takasin trooppiseen ja tuun takasin tänne vasta kun oon kasvanu aikuseks.. Grin
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #21 : 03.10.2006 14:37:22 »

En ole jähmeä enkä uppiniskainen, vaan tuuliviirimäinen ja mieltäni muuttava...


No totta kai, jos Kuu (=mieli) on muuttuva-laatuisessa Jousimiehessä!

Tv
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #22 : 03.10.2006 22:38:28 »

Hei.
Täällä oli jonkun verran puhetta Ravun ja Leijonan erosta sideerisessä eläinradassa, ja astrologiassa jo periaatteelisestikin tuo ero olisi syytä ymmärtää oikein.

Tärkeä asia jota ei ymmärretä alleviivata on se, että Rapu on JOHTAVA-laatuinen merkki. Jo tuo sana tulisi ilmoittaa meille jotain tärkeätä merkin luonteesta. Rapu on todellakin määrätietoinen, kunnianhimoinen ja johtamiskykyinen asioidensa suhteen. Rapu on usein jopa johtaja/johtajatar käytännön työkentällä. Rapua ohjaa elämässä kuitenkin tunteet kaikessa. Häneen vaikuttaa niin pelot kuin kunniantuntoiset haasteet. Rapu on tunteidensa vanki.

Moni ihminen erehtyy juuri edellä mainitun vuoksi pitämään heitä "Leijonina", niinkuin trooppinen astrologia heidät niputtaakin laskentaperusteidensa tähden. Ihmiset siis näkevät, että sid.Rapujen määrätty "johtajamaisuus ja kunniantuntoisuus" on todiste trooppisen leijonan toimivuudesta. Erehdys tässä on siis se, ettei ymmärretä Ravun merkin todellista alkuperäistä luonnetta. Se on hävinnyt historian hämäriin.

Eikä vain Rapu ole hävinnyt. Leijona puolestaan on tulielementtiä ja sen tarkoitus on hallita tunteensa (koskee myös Oinasta ja Jousimiestä). Tämä on yksi tärkeä ero Ravun ja Leijonan välillä. Leijona hallitsee tunteensa (pelkonsa, minänsä epävarmuuden jne), jotka Ravulla nousevat helposti kynnykseksi, jonka yli päästäkseen täytyy tehdä kaikkensa.

Leijona on Kiinteä-laatuinen merkki. Tätä seikkaa ei myöskään tahdota tunnustaa oikealla tavalla. Leijona ei ole Johtavaa-laatua. Tämä tarkoittaa, että Leijona ei ole useinkaan ns. "johtaja tyyppiä". Leijona on AUKTORITEETTINEN, mutta ei pyörän ratasta pyörittävä toimitusjohtaja tai firmanpomo, jota ohjaa usein sosiaalisen elämän luomat tunnepohjaiset motiivit.

Leijona on ns. oman tien kulkija. Rapu seuraa perinteisiä elämísen malleja, sillä hän hakee turvallisuutta läpi elämänsä.

Tv.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2006 22:48:44 kirjoittanut SoIfelt » tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 03.10.2006 23:02:37 »

Lainaus
Tärkeä asia jota ei ymmärretä alleviivata on se, että Rapu on JOHTAVA-laatuinen merkki. Jo tuo sana tulisi ilmoittaa meille jotain tärkeätä merkin luonteesta. Rapu on todellakin määrätietoinen, kunnianhimoinen ja johtamiskykyinen asioidensa suhteen. Rapu on usein jopa johtaja/johtajatar käytännön työkentällä. Rapua ohjaa elämässä kuitenkin tunteet kaikessa. Häneen vaikuttaa niin pelot kuin kunniantuntoiset haasteet. Rapu on tunteidensa vanki.

Joo, noin on, sen perusteella mitä mä tunnen Rapuja.
Hyvin luonnehdittu.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 04.10.2006 00:11:35 »

Ai niin, sign? unohdin mainita kysymäsi MC, se on Härässä sideerisesti.

tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #25 : 04.10.2006 08:34:47 »

Hmm...eräs kuuluisa astrologi käyttää työssään sideerisiä MERKITYKSIÄ.


En sanonut noin, sign. Lähinnä tarkoitin sitä, että hän - aivan oikein - luottaa empiiriseen kokemukseensa tulkinnan pohjana.

tv.
tallennettu
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #26 : 04.10.2006 10:01:54 »

aurinko kuu rapu

onko mielesi (kuu) ja perusluonteesi (aurinko) tunnustusta ja arvostusta kaipaava ja mielellään huomion keskellä oleva? Tähtäätkö siihen että sinut huomiotaisiin ja nauttisit ihmisten arvostuksessa paistattelusta? Oletko tunteellisella tavalla asennoituvaa, lähes romanttista tyyppiä? arvostuksessa pointti nimenomaan se, että jollain tavalla pyrit siihen ja tarvitset sitä henkilökohtaisella tasolla ja usein sitten sitä saatkin koska osaat olla niin charmantti ja teet mielelläsi asioita joista voisi seurata ihailua Wink

vertaa perinteinen leijona ja leijonan merkkkiin liitetty huomionhakuisuus. Wink


(tuli-elementtinen leijonaluonne (usein perinteisesti neitsyt) taas on valmiiksi jo niin itsevarma, että hän ei koskaan oikeastaan pyri saamaan toisilta tunnustusta ja hänelle toisten hyväksyntä ja sitä kautta arvostus ja ihailu ei ole niin tärkeää, koska hän jo valmiiksi tietää oman arvonsa ja hänellä on (ainakin omasta mielestään) varaa jopa kritisoida epäkohtia. vertaa perinteinen valittava neitsyt, jolla on otsaa nousta muiden yläpuolelle arvostelemaan . eikös tälläinen ole se kaikkein itsevarmin tyyppi, joka ei edes tunne tarvetta miellyttää tulemalla "kaikkien rakastamaksi" eli siis sellainen, joka kokee jo valmiiksi olevansa kuin "kuningas" Wink tälläinen leijonaluonne vaan käyskentelee rauhallisesti ympäriinsä ja ilmoittaa, mitä pitäisi valtakunnassa korjata seuraavaksi Cool


muokkaus: tämä ei siis suoranaisesti kerro siitä, kuka on oikeastaan millään areenalla tai mittarilla paras tai pomo...vaan kyse on ennenkaikkea luonteenlaadusta. siitä asenteesta millä ihminen toimii...luonnostaan.

sinulla pirpaliina siis luontaisesti itsevarma ajattelu?!?  merkurius leijona



Paljon löydän yhtäläisyyksiä em. tekstistä. 2funny
Luontaisesti itsevarma ajattelu....joo tietyssä mielessä "iso" kyllä.

 smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #27 : 04.10.2006 15:51:01 »

Mutta miettikääpäs... Ala-asteelta lähtien olen lukenut astrologiaa ja kasvanut siihen "tietoon" että olen kaksonen, nousujouskari... Olen aina etsinyt itsestäni näitä puolia. Mutta en ehkä loppujen lopuksi olekaan niin ulospäinsuuntautunut, tuuliviirimäinen haihattelija kun kaksosen pitäisi olla... Mielenlaatuni on kyllä aika ailahteleva ja hermostun helposti. Mutta en ole aina äänessä ja kyselemässä... idiot2

Mutta ei mihinkään voi uskoa sokeasti. Olisin ihan kiinnostunut jos soIFelt olisi niin ystävällinen että tekisi minulle jotain tulkintaa?

Tää on vähän niinkuin se että joku sanois yhtäkkiä "maapallo on neliön muotoinen"..."sä oot härkä ja sun nousumerkkis on skorpioni"... buck2 Sitä ei niinku käsitä... Se on astroshokki.. Grin ensin tulee viha.. tickedoff sitten suru... Cry Cry sitten hyväksyminen, ehkä.. smitten

No ei tää nyt niin haudanvakavaa ole, kunhan höpötän... smitten
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #28 : 04.10.2006 20:39:57 »

eli tässä sanoisin...että merkuriuksen haasteellinen kontakti neptunukseen kuvaa taipumusta fantasiaan ja mielikuvitukseen.
merkurius...ajattelu....keksin satuja! satutäti tai setä. kuvailee todellisuutta ihanteen kautta, neptunus merkurius.
no tottakai...stressiaspekti...ja sitä mielikuvitusta on tosiaan stressattu.  mieliKUVITUS. KUU on MIELI. Tahtoo leffaan! Kuvallinen MIELI...kuvataide kiehtoo! visuaalinen silmä on harjaantunut, kun sitä on stressattu, kitkaa, harjaantunut silmä Smiley
Lilja-82 rakastatko leffoja?   kuu aspect_squ neptunus

Lemniskata, oletko poptrivia tietopankki?   merkurius aspect_squ neptunus
ja nimenomaan tässä tapauksessa  merkurius vesimies

Kaikki tuo yläoleva kuvaa oikein hyvin tuota  merkurius aspect_squ neptunus teemaa ainakin minun kohdallani..
Lisäksi Neppis on yhtymässä Jupiteriin huoneessa kolome eli  jupiter paisuttaa tuota fantasiointi-neliötä entisestään samalla tuo  jupiter aspect_con neptunus yhtymä neliöi aurinkoakin..Olen pohjimmiltani superhaihattelija, mikä ei kuitenkaan tarkoita mitään vaaleanpunaisia ruusu-unelmia, köh köh..

Oisko se sitten sideerisenä skorpiosta vesimieheen, eli enemmän menee raadolliselle puolelle kiihkottomasti, mutta sideerinen kala kuu kuitenkin sydänvertaan vuodattaa..Ja kaikki "fantasmagoria" tapahtuu todella syövereissä ja salaa, kuten sideeriseltä skorpilta voisi luonnistuakin..
Moni pitää nimittäin jostain syystä minua realistina  uglystupid2

Ja elokuva-friikki olen enemmänkin kuin pop-visailija, menee vaan tuo leffamaku jossain määrin alternativen puolelle..
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #29 : 04.10.2006 21:06:04 »

Olisin sideerisen mukaan
 aurinko vaaka
 kuu kalat
 askendentti leijona
 merkurius skorpioni
 venus skorpioni
 mars rapu
 jupiter leijona jne

Täytyy sanoa, että mielenkiintoista...
Tuo vaaka vain on vähän sellainen, jota en oikeastaan pysty juurikaan omaksumaan. Ja kuu kaloissa...hmm.. enpä tiedä, miellän sen ennemminkin oinaaseen edelleen, koska en ole sellainen kala-ihminen tunteiden yms. osalta. Pikemminkin äkkipikainen.
Sikäli leijona nousevana voisi olla ihan ok, koska mieheni ajoittain valittaa, että mulla on kummallinen "huomaa minut" -tyyli... tiedä sitten mitä se tarkoittaa... Tosin sideerisesti minulta jäisi puuttumaan paljon neitsyttä, jota kuitenkin "normaalisti" on mukana. Vaikken olekaan siisti olen järjestelmällinen ja hommat hallussa -tyyppi.

Tätä sideeristä on hiukkasen hankala omaksua, koska itsekin ensimmäisen astrologisen kirjan ala-asteen aikaan saatuani olen ajatellut itseäni skorpionina, nousevana neitsyenä ja kuu oinaana  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: