Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pikkuiseni maalaa mustalla vesivärillä.  (Luettu 3495 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« : 15.09.2018 17:31:20 »

Maalaamme nykyään aika paljon vesiväreillä ja tyttäreni täyttää marraskuussa 3v. Melkein kaikki maalataan mustalla tai ruskealla, ehkä vähän punaista myös. Nykyään tykkää piirtää "käärmeitä" vaikka ne ei käärmeiltä näyttäkään ja muita eläimiä ja aiheet on normaaleita mitä piirtää.
Ilmeisesti lempiväri on musta.
Olen koittanut välillä kysyä, että miksi et maalaa vaikka vihreällä? "Minä tykkään mustasta"
Välillä tämä mustalla piirtäminen huolettaa kun yleensä lapset tykkää kirkkaista väreistä.
Kotonamme on rauhallista ja ei tapella mieheni kanssa minulla on kyllä masennusta, mutta mitään raivonkulttuuria ei perheessämme ole.
Lapsemme viettää ihan normaalia elämää. Käy leikkipuistossa, hiekkalaatikolla, luetaan,piirretään ja sitten muuta leikkimistä.

Tarviiko olla huolissaan Undecided

niin ja tyttäreni on monikertainen skorppari, musta väri sopis siihen teemaan Cheesy
tallennettu
mariella-
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66


Profiili
« Vastaus #1 : 22.09.2018 15:59:11 »

En ois sinuna huolissani, luulen että liittyy siihen kun on skorpioni, he tykkäävät synkistä asioista ja ovat usein synkkiä mieleltään. Sitä synkkyyttä ei välttämättä lapsena näe niin selkeesti.

Kyllä minäkin tykkäsin lapsena mustalla piirtää ja värittää, mummo alkoi kans moittimaan siitä... musta on lapselle väri siinä missä pinkkikin, ei he ajattele sitä niin synkkänä mitä aikuiset... onhan seeprallakin mustia raitoja ja mustapantteri on kokonaan musta! mustapantteri oli lapsena yks mun lempieläimistä ja on se edelleenkin kun niin erikoinen ja eksoottinen... x)

Ystäväkirjaan kirjotin lapsena että haaveammattini on tiikerinkesyttäjä sirkuksessa... sekin oli mummon mielestä väärin... niin piti valita sitten joku "kunnon" ammatti ja kirjotin siihen sitten opettaja.

Lapsen kannattaa antaa vapaasti toteuttaa itseään ja olla oma itsensä, näin esimerkiks vahvistaa lapsen taiteellisuutta jos hänellä on lahjoja sellaseen, taiteelliset ihmiset on aina oman tiensä kulkijoita, siks he voivat esimerkiksi maalata pelkästään mustalla...

Jos sun lapsen käytöksessä ilmenee muuta hälyttävää, esimerkiksi empatiakyvyttömyyttä ja eläinrääkkäystä niin sitten alkaisin olla huolissani...

Minä vähän pelkään skorpioneja kun ovat mieleltään synkkiä ja tempperamenttisia jopa väkivaltaisuuteen asti helposti. Skorpioni oli se ihminen joka teki mun elämästä helvetin ylä-asteella, hän puukotti mua selkään, ei osannut pitää salaisuutta kun olin mennyt kertomaan että oon ihastunu varattuun poikaan niin hän meni asiasta kertomaan tämän tyttöystävälle ja siitä kiusaaminen lähti... Kehtasi vielä myöhemmin ihmetellä kun mua kiusattiin niin rajusti vaikka kaikki sai alkunsa hänen möläytyksestä  Huh KIITOS ANNIINA <3
tallennettu
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #2 : 23.09.2018 02:01:54 »

Mun huoli on jo vähän väistynyt aiheesta angel Nyt se puhuu vaan pinkistä kun sillä on sellanen yks tosi nätti pinkki mekko. Varmaan se musta liitty siihen kun isänsä piirtää mustalla ja musta on hyvin selkeä väri pienelle.

Nää on tälläisiä yhden lapsen äidin paniikkeja mitä aina jostain välillä tulee 2funny

Koet sen ehkä joskus mariella jos susta tulee myös äiti  coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: