Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Marsin ja Merkuriuksen perääntyminen sekä orastavan suhteen ongelmat  (Luettu 14438 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Anna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« : 09.08.2018 22:21:50 »

Tapasin vähän aikaa sitten miehen johon ihastuin voimakkaasti. Synastriakartta sanoisi, että tämä ei ole mitään hetken huumaa, ja tein ”pistelaskelmankin" täällä:
https://cafeastrology.com/synastry-2.html
Tulos on +49 ja minusta se on huikea! Kompositiokartta on vielä tutkimatta.

Mutta viime viikon lopulla välillemme kehkeytyi eriskummallinen kaksipäiväinen viestiriita, joka päättyi siihen, että mies ilmoitti, ettei meidän välillemme voi kehittyä mitään toimivaa, hyvää kesää vaan. Minun osuuteni oli alunperin hölmö väärinkäsitys, jonka huomasin heti alussa, mutta pelkästään siitä mainitseminen leimahdutti sodan. Sen jälkeen osuuteni oli sovitella ja liennytellä, rauhoitella ja anella toista osapuolta lopettamaan.

Pohdintoja tilanteesta:
- Miehellä on Mars Oinaassa. Onko tällainen henkilö tosiaan näin tulisen hillitön ja katkeroituva riitelijä? Oikea pyromaani! Kävi myös ilmi, että hänen näköjään kuuluu saada päättää, mistä asiasta riidellään, kuinka kauan (ja tosiaan kauan!) ja milloin riita loppuu. Hänen ”se siitä” -viesti kuten edeltävätkin sisälsi rutkasti syyllistämistä, mutta ei yhtään anteeksipyytävää eikä sovittelevaa sanaa. Syytöksiltä hän ei sallinut minun puolustautua, eikä hän reagoinut mitenkään ilmaistessani, että hän satuttaa minua.
Tämä julmuus ei jotenkin millään istu tähän henkilöön, joka on muuten empaattinen, kohtelias ja erittäin kiltti: Aurinko Kalat; Merkurius, Venus ja Kuu Vesimies, Nouseva Kauris. Hän on vesimiespainotuksen ansiosta ajattelutavaltaan monipuolinen ja verbaliikaltaan hurjan taitava, ei suoraviivaisen tökerö kuten tuossa riidassa.

- Onko välikohtauksesta nyt eniten syyttäminen perääntyvää Marsia ja Merkuriusta? Mars-vaikutuksen epäilen tuoneen mukaan jotain keskenjäänyttä hänen edellisistä suhteistaan, jota minä nyt tietämättäni sohaisin, sekä yleistä aggressiivisuutta, joka mitättömästä kipinästä roihahti suurpaloksi. Reitille osui myös Kuu ja Venus.
Itselleni perääntyvä Mars on tuonut lähinnä outoa tahmeutta ja kyvyttömyyttä pitää puoliani. Minulla perääntymisen oppositiossa on IC. Ja vaikkei henkilökohtaisille planeetoille osukaan, vaikuttanee se kuitenkin Kuuhuni Vesimiehessä ja Aurinkooni Leijonassa.
Ja Merkuriuksen perääntyminen Leijonassa sitten - sehän toi naurettavan väärinkäsityksen (=väärä emoji!!). Oletan, että se samaan tapaan kuin Mars saattoi vaikuttaa meihin molempiin ihan henkilkohtaisesti.

Minua perääntymisvaiheen tutkiminen rauhoitti aika paljon. En jotenkin usko, että suhteemme loppui näin ennen kuin oikein alkoikaan typerän väärinkäsityksen tai edes sitä seuranneen myrskyn takia. Jos toisella osapuolella on hitustakaan intuitiota, hänen pitäisi kyllä tietää, että olemme aikamoinen match. Hänellä on tulossa Venuksen transiitti Marsille. Ehkäpä kaipuu ja tarpeet silloin ohittavat ylpeyden?  angel
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Rapu
Kuu Vesimies
Merkurius ja Venus Neitsyt
Mars Kaksonen
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #1 : 10.08.2018 00:03:58 »

Aika varoittavia merkkejä heti suhteen alussa. Olisin varuillani.
rakkauden ei kuulu sattua.
tallennettu
Anna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #2 : 10.08.2018 08:33:48 »

Aika varoittavia merkkejä heti suhteen alussa. Olisin varuillani.
rakkauden ei kuulu sattua.
Jaa.. itse tulen ja veden ristipaineessa, voimakastunteisena ja erityisherkkänä en osaa kuvitella rakkautta, joka ei ikinä sattuisi. Eikä tässäkään satuttanut rakkaus, vaan poikeava takkuilu viestinnässä.
Mutta otan varoituksen tosissani. Ja luultavasti olen nimenomaan varuillani. Mistä en pidä ollenkaan!
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Rapu
Kuu Vesimies
Merkurius ja Venus Neitsyt
Mars Kaksonen
Anna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #3 : 12.08.2018 10:29:57 »

Kiitos, Ikisiniviuhko! Vaikuttaako Marsin perääntyminen sinuun jotenkin erityisesti? toki merkkisijainnit vaikuttavat, ja tässä tapauksessani ne taisivat korostua yhdessä Merkuriuksen kanssa.
Milloinkahan näitä solmuja voisi uskaltaa yrittää availla... Nythän perääntyy vähän vaikka mikä. Pelkään vain, että Kalojen kanssa voi olla jo liian myöhäistä. Onko niin? Kerran vääryys on ikivääryys Kaloille?
Kaikki oli hyvin paitsi se emoji, ja se meni siis niin pän, että minä olin se loukkaantuja. Mutta vaikka toivuin siitä helposti ihan yksinäni, riita leimahti silti.
Ravun muisti - tuon minäkin tunnistan!
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Rapu
Kuu Vesimies
Merkurius ja Venus Neitsyt
Mars Kaksonen
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.2018 11:20:44 »

Kalat on joustava merkki joka voi addiktoituessaan antaa vaikka mitä anteeksi. Vesimies painotus on sellainen, että laittaa tiukat rajat ja haluaa määrätä tahdin ja milloin sanotaan ja mitä sanotaan.
T: Mahdottomassa suhteessa ollut miehen kanssa jolla oli  merkurius vesimies ja   venus vesimies


Silti tämä merkkejen jakaminen hyviin ja pahoihin on hivenen huolestuttavaa. Ihmiset kun on yksilöitä.

Vaikka kaunaa minulla on kertynyt erityisesti  aurinko kalat kanssa. Vaikka onnenpisteeni kartalla on kalat Tongue

Ja ei merkuriuksen perääntyminen kyllä pitäisi mitään riitoja aiheuttaa? Marsin perääntymisestä en tiedä?


Silti, miksi heti alussa oleva suhde menee pahoihin riitoihin ja miehen puolelta kontrollointiin?

ALARM police
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #5 : 12.08.2018 21:35:42 »

Oli taivaankapaleet kuis päin vaan, niin minä olisin moisesta karvat pystyssä, heti, pakittaisin reippaasti ja antaisin olla ja kattelisin että mitä tapahtuu, jatkaisin elämääni...ja jos siinä sitten jotain positiivista lähentymistä jotenkin kävisi, toinen tulisi vastaan niin ettei ole kaikki karvat pystyssä, niin antaisin uuden mahdollisuuden, tosin edelleen karvat pystyssä.

Tommonen on kyllä selkee varoitusmerkki. Oli sitten kemiaa tai ei.
 
tallennettu
Anna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #6 : 13.08.2018 19:29:46 »

kiitos kaikki kommentoijat. Mielenkiintoista keskustelua, vaikka näköjään tuumailen aika eri tavalla osittain.

Vesimies painotus on sellainen, että laittaa tiukat rajat ja haluaa määrätä tahdin ja milloin sanotaan ja mitä sanotaan.

Silti tämä merkkejen jakaminen hyviin ja pahoihin on hivenen huolestuttavaa. Ihmiset kun on yksilöitä.

Ja ei merkuriuksen perääntyminen kyllä pitäisi mitään riitoja aiheuttaa? Marsin perääntymisestä en tiedä?

Silti, miksi heti alussa oleva suhde menee pahoihin riitoihin ja miehen puolelta kontrollointiin?

Minusta Vesimies on aika originelli ja vapaudentahtoinen, en näkisi hänen hirveästi rajoittavan muita. Nousu-Kauris sen sijaan todennäköisesti.
Nimenomaan ei voi jakaa merkkejä hyviin ja pahoihin. Esim. ko henkilön Vesimiespainotukset päinvastoin muodostavat oikein hyviä aspekteja omille planeetoilleni synastriakartalla Smiley Viime aikoin olen tuntenut voimakasta vetoa juuri Vesimies- ja Kalat-ihmisiä kohtaan (muutenkin kuin parisuhdemielessä). Edellisellä kierroksella vetosi Jousimies-tyyppiset ja sitä edellisellä Neitsyet! Liekö esim. omalla progekartallani jotain sanottavaa näihin mieltymyksiin? Tosin Merkurius-Neitsyt vetoaa vieläkin ja tunnistan sen henkilöstä oitis, mutta nyt Merkurius-Vesimies tuntuu vielä sopivammalta.

Mitä ihmettä, kyllähän Merkuriuksen perääntymiseen aivan klassisesti liittyy erilaisia väärinkäsityksiä, erityisesti sellaisia, joihin liittyy viestintävälineitä. Marsin perääntymiseen sen sijaan liittyy esimerkiksi lyhyttä pinnaa sekä vanhojen asioiden esiinpyrkimistä TAI tahmeutta ja puolensapitämättömyyttä kuten minulla tällä erää. Mutta noihin ensinmainittuihin kun vielä lisätään se, että ne osuivat pahimmoilleen ko. henkilön syntymäkartalle ja samaan aikaanhan tässä on ollut muitakin transiitteja (mm. Mars  aspect_squ Uranus ja ihmissuhteisiin vaikuttavia transiitteja myös, ei minusta ole isokaan ihme, että juuri nyt keitti yli.

Minäkin olen esittänyt samanlaisia miksi-kysymyksiä. Näin alussa. Mutta toisaalta näkisin, ettei tämä ole pahempaa kuin vaikka vuoden päästä, jos sinne asti päästäisiin. Kyllä niitä hankalia transiitteja tällaista altistamaan voi tulla ihan koska tahansa, ja nyt kävi näin.
Ihan hyvä, että ongelmakohdat ilmenee alussa vaikka tästä jatkettaisiinkin. Otan varoituksen vastaan paljon mieluummin nyt kun pahaa aavistamatta joskus myöhemmin; olisivathan ne piirteet olemassa silloinkin. Enpä osaa kuvitella, ettei mitään huonoja persoonallisuuspiirteitä ilmenisi tai skismaa suhteeseen. Ellei juuri kontrollointia ja oinasmaista tulistumista, niin varmaan jotain muuta. Täydellisyyttä tavoitellen en tule ketään koskaan löytämään.
Rehellisesti sanottuna oma syntymäkarttani on sen näköinen, että senkin perusteella kuka tahansa voisi hyvällä syyllä kiertää minut kaukaa (karseita ristejä ja rasteja, ei juuri yhtään helppoa ja kivaa kuviota). Silti uskon, että minäkin olisin jollekulle hyvä partneri.

Mutta nyt vain odottelen, mitä tuleman pitää. Tässä tilanteessa en kaikesta huolimatta voi ajatellakaan ketään muuta. (Itse)tutkiskeluunhan tämä aika on mitä otollisin.
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Rapu
Kuu Vesimies
Merkurius ja Venus Neitsyt
Mars Kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: