Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua hiivatulehduskierteeseen  (Luettu 43012 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lunar strain
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70


Profiili
« Vastaus #15 : 16.06.2006 19:53:11 »

Jaa mutta katsos, kun tuo Whitemonkeyn alkuperäinen kirjoitus onkin kovasti muuttunut toiseksi... Huh

Interesting..


Tuo yllä oleva kirjoittamani teksti ei ole muuttunut mihinkään, kirjoitin sen ennen kuin lähetin sinun kirjoitustasi koskevan viestin. Poistin viestin siksi ettei mulla kiinnosta alkaa suurin piirtein tappelemaan aiheesta.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 16.06.2006 21:07:47 »

Tuo yllä oleva kirjoittamani teksti ei ole muuttunut mihinkään, kirjoitin sen ennen kuin lähetin sinun kirjoitustasi koskevan viestin. Poistin viestin siksi ettei mulla kiinnosta alkaa suurin piirtein tappelemaan aiheesta.

? Huh
No kiva, että poistit vastauksesi, etkä suurin piirtein tappele. smitten
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #17 : 25.06.2006 12:56:21 »

Heips.
Hiivatulehdus, tuo ihana naisen kirous! Itselläni tuli hiivatulehdus kun olin 14-vuotias ja olin silloin myös vielä neitsyt. Ja se oli yksi inhottavimmista kokemuksista. Ja silloin eivät antaneet lääkärissä mitään emätinpuikkoa, vaan tabletin, nykyään maksaa 20€. Siis 1 kpl,20€!! knuppel2 ja se hoiti sen pois silloin. Sen jälkeen olen siitä kärsinyt, milloin enemmän, milloin vähemmän. Yleensä joudun jopa ottamaan emätinpuikkohoidon, sekä sen tabletin. Yhden hiivatulehduksen hoitoon voi siis helposti upota yli 40€ knuppel2. Silloin niinä hetkinä yleensä kiitän taas naisellisuuttani.  Angry

Vaihtoehtohoidot kuulostaisivat kokeilun arvoiselta, nimittäin mua ärsyttää toi apteekkilääkkeiden rahastus suunnattomasti. Ja sen tabletinhan saa vain reseptillä..Eli kaiken lisäksi+ viä lääkärissä ramppausta! tickedoff

Se vain on sellainen kirous, että kun on kerran se ollut, siihen jää jotenkin enemmän yliherkäksi, kuin jos ei ikinä olisi siitä kärsinyt. Ja kuulin myös, että se voi tarttua myös miehelle sukupuoliteitse.

Ja huomasin maininnan, että valkosipuli tappaisi hiivaa, ok, sillä olen itse kuullut että valkosipuli hiivaan ei olisi hyväksi. Olen kyllä suuri valkosipulifani, joten toivon, että olisi hyödyksi Smiley

Sitten olen saanut ohjetta, että kaikki hapan olisi hyväksi, esim marjat puolukka, mustikka,viinimarjat, ja kannattaa välttää hiivaisien ruokien syömistä, ja esim vaaleaa leipää, jossa on käytetty hiivaa.
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Oikku67
Vieras
« Vastaus #18 : 25.06.2006 13:20:59 »

Muistelen, että joskus lääkäri kehoitti juomaan puolukka- ja karpalomehua (tai syömään marjoja),
näillä saisi hillittyä hiivatulehdusta.
Myös luonnonjugurtissa tai piimässä istumista on lääkkeeksi neuvottu.. :Smiley
Itselläni tuli pahin tulehdus erään seurustelun alettua (myös virtsatietulehdus samaan aikaan) Angry, lääkäri selitti syyn olevan uudessa suhteessa.
Meidän erilaiset bakteerikannat saivat tulehdukset aikaiseksi.. Shocked
noo, suhde jatkui ja tulehdukset häipyivät..
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 25.06.2006 15:03:55 »

Täytyy myöntää, että itselläni mahtaa olla vahvat limakalvot ja/tai muuten hiivavapaa elimistö, koska ne kerrat, joilloin ko. tulehduksen olen saanut, on tullut antibiottikuurin aikana ja vain kerran se on ollut jatkuvaa ollessani 17-20.
Tuolloin seurustelin suomalaismiehen kanssa ja en tiedä.. hiivatulehdukset loppuivat kuin seinään, kun seurustelukin loppui. idiot2

Tuo on hiukan mystinen juttu, koska vuosia tuon jälkeen aloin tapailla erästä suomalaismiestä ja heti kun kondomi jätettiin pois, sain hiivatulehduksen ja se uusiutui niin kauan kuin suhdettakin kesti. buck2

Lopetin ko. suhteen juuri tuon hiivan vuoksi puolen vuoden jälkeen, koska onhan tuo nyt niin rasittavaa kuin olla ja voi. buck2

Kysymys, mikä mielessäni on ollut pitkään, on että onko suomalaisissa ylipäätään enemmän taipumusta hiivaan elimistössään kuin muilla? idiot2
Siis siinä missä naisillakin, niin totta kai miehilläkin,
vaikka heillä ei niin kiusallisesti nuo oireet tule? idiot2

Miehet siis tuovat sitä hiivaansa naiseen rakastellessa..? idiot2

Kun olen seurannut näitä hiivakeskusteluja, niin en tiedä, mikä nyt on totta ja tarua, mutta omaan ruokavaliooni ei kuulu lisättyä sokeria paljonkaan.

Suomessa syödään hurjan paljon sokeria ja aikuiset syövät karkkeja, mikä on hiukan hassu piirre suomalaisissa. Aikuisilla ihmisillä on lastenkutsut, joillakin jopa joka viikko! Huh

Minulla on suomalaisystäviä, jotka menevät kaupaan ja ostavat pussillisen karkkia vähintään kerran, pari kuukaudessa ja syö sen koko pussin! Shocked
Lisäksi minulla on eräs ystävätär, joka syö joka viikko jonkun suklaapatukan, karkkipussin tms.
Hän on aina tosi väsynyt, huonolla tuulella ja masentunut ja..
- hän valittaa jatkuvista hiivatulehduksista. buck2
Hänelle tuli kerran myös erittäin paha jalkasieni, johon hän sai pitkän kuurin hiivalääkettä ja voidetta. buck2
Siitäkin huolimatta, että hän käyttää salilla käydessämme suihkutossuja suihkussa ja pukeutumistiloissa.

Kun olen lukenut näitä keskusteluja, niin jotenkin tulee tunne, että tuo juuri se karkkien syöminen altistaa häntä hiivalle.

Olen joskus huomauttanut hänelle tuosta karkkien syömisestä, mutta hän ei näytä edes ymmärtävän kysymystä, vaan sanoo, että hän ei syö muka paljon karkkia. Hän syö muuten todella terveellisesti.

Luulen, että hän ei edes itse huomaa, miten paljon hän syö niitä. idiot2

Tälläisiä ajatuksia nousi mieleen tuosta hiivatulehduksesta.
tallennettu
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #20 : 16.07.2006 20:37:15 »

Mulla tuli mieleen tämmöinen: Kasta tamponi piimään ja pidä jonkun aikaa sisällä. Maitohappobakteerit tekevät työtään ja hiivan pitäisi talttua. Mulla ainakin auttoi parissa päivässä!!  Smiley
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #21 : 16.07.2006 23:32:42 »

Apua!

Nyt meinaa mennä hermot, sillä viimeaikoina olen saanut hiivatulehduksen toisensa jälkeen.  Undecided ja minusta on tullut oikein tuottoisa yksilö Canesten valmisteiden myyjille "huokaus".

Tietääkö kukaan, josko vaihtoehtohoidoista löytyisi apua tähän inhottavaan vaivaan?

Jokainen joka leipoo, tietää että. Jos taikinaan tulee liikaa suolaa, niin hiiva kuolee. Ja taikina ei nouse.

Sama pätee ihmisiin. Jos ihminen on alisuolainen, saa hiiva kasvusijan. Ja lääkekauppa käy.
Tänäpäivänä pidetään parempaa huolta eläinten suolatasapainosta, kuin ihmisten.
Mutta eläimet eivät itse menekkään lihottamaan lääkäreiden kukkaroa.
Vaan maataloudessa sanelee pitkäaikainen kokemus, miten eläimet voivat hyvin. Ovathan lääkärit yrittäneet ottaa sieltäkin, suolan pois. Mutta eivät ole onneksi onnistuneet.
 Shocked


Hei "heguli"

Keskustelua aiheesta


https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=3317.msg34539#msg34539
Hiivasyndrooma/sen hoito

 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
ellunen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45



Profiili
« Vastaus #22 : 17.07.2006 10:49:40 »

itselläni vaiva pahenee silloin kun syön liikaa vaaleaa leipää, pullaa ja makeaa...kun näitä säännöstelee muutamaan kertaan kuukaudessa niin ei ole mitään oireita..kannattaa kokeilla.. :Smiley
tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
janna14
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #23 : 17.07.2006 13:48:11 »

Heippa!
Hiiva on tosi kurja vaiva, joten koitan auttaa osaltani minäkin. Tosi hyviä neuvoja olet jo saanutkin. Smiley Ruokavaliota kannattaa miettiä jos hiivatulehduksesta kärsii, koska hiivan juuret on kuitenkin suolistossa. Jätä pois kaikki makea, siis sokeri, karkit, pullat ja muut valkojauhotuotteet. Ja tietysti hiiva (tarkkana leipähyllyllä) ja alkoholi, ne kaikki ruokkivat suolistohiivaa. Huolehdi että vatsa toimii, voit tukea sitä tarvittaessa jollakin kuituvalmisteella tai vaikkapa Bioteekin Puhdistuskuurilla, jonka nimi kertookin jo paljon. Ota maitohappobakteerivalmistetta säännöllisesti (Probiootti Plus) tukeaksesi suoliston tervettä bakteerikantaa. Suolistohiivan eliminoimiseen on olemassa useita valmisteita, esim. Dida tai Candida Forte. Ja niihin happovaivoihin suosittelen Original Silicea piihappogeeliä ja Valmarin kivennäisaineliuosta. Niillä vahvistat mahan limakalvoja ja poistat liikaa happamuutta. Paikallishoidoksi sopivat sitten Ecovag emätinkapselit, jotka sisältävät nimenomaan niitä emättimessä olevia hyviä bakteereita. Jalkasieni liittyy samaan jättipottiin, ja sitä voi helpottaa Tea Tree-öljyllä (jalkakylpy tai öljyllä sively paikallisesti). Näitä kaikkia saat luontaistuotekaupasta, ja lisää neuvoja tuotteiden käytöstä. Kaikkia mainittuja ei tietenkään ole pakko hankkia, mutta tällä arsenaalilla alkaa kyllä tulostakin tulla. Jututa myyjää niin löydät itsellesi tärkeimmät tuotteet, toivottavasti saat vastaasi asiantuntijan! Minäkin kerron mielelläni lisää jos tarvitset lisätietoa.
Pikaista toipumista! smitten
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #24 : 17.07.2006 18:33:20 »

Suosittelen itse atoopikkona ja vuosia hiivatulehduksista kärsineenä kokeilemaan myös kertakäyttöisten kuukautissuojien vaihtamista muovittomiin kestositeisiin esim. igu-nellyihin tai kuukuppiin.

Tein itse näin ja vuosien kierre katkesi! Vinkin antoi minulle
gynekologi, joka sanoi että osa naisista voi olla allergisia kuukautissiteiden ja tamtonien valkaisuaineille. Lisäksi siteiden ja keinokuituisten (etenkin stringien) materiaali hiostaa, joka on mannaa hiivakasvustoille (kostea ja lämmin). Kuukautisten aikaan siis muovittomia suojia ja muulloin pikkuhousut kaappiin, ainakin näin kesällä ja muina aikoina luonnonmateriaaleja alusvaatteisiin.

Samalla linjalla muiden vastaajien kanssa olen karkin ja vaalean leivän suhteen. Jos hiivalla on jo ylivaltaa elimistössä kannattaa hiivasyndroomaan suositeltavaa ruokavaliota kokeilla. Itselläni antibioottikuurien aikana (jolloin saan hiivatulehduksen edelleen) on riittänyt sokerin ja vehnän välttely.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #25 : 17.07.2006 21:05:33 »

Suosittelen itse atoopikkona ja vuosia hiivatulehduksista kärsineenä kokeilemaan myös kertakäyttöisten kuukautissuojien vaihtamista muovittomiin kestositeisiin esim. igu-nellyihin tai kuukuppiin.

Hei Ystäväin

Olenko fossiili
- en ole tällaisesta kupista/siteistä kuullutkaan

(http://www.kuukuppi.fi/images/divaup1uusituote.jpg)

(http://www.kuukuppi.fi/images/lunetteuusikuva.jpg)

(http://www.kuukuppi.fi/images/side_vihre.JPG)

(http://www.kuukuppi.fi/images/side_oranssi_auki.JPG)

Kauanko tällaiset ovat olleet markkinoilla.

Puolustus; En lue naistenlehtiä, enkä katso TW:tä

http://www.kuukuppi.fi/index.php?main_page=index&cPath=1


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #26 : 17.07.2006 21:35:43 »

Suosittelen itse atoopikkona ja vuosia hiivatulehduksista kärsineenä kokeilemaan myös kertakäyttöisten kuukautissuojien vaihtamista muovittomiin kestositeisiin esim. igu-nellyihin tai kuukuppiin.

Hei Ystäväin

Olenko fossiili
- en ole tällaisesta kupista/siteistä kuullutkaan

Kauanko tällaiset ovat olleet markkinoilla.

Puolustus; En lue naistenlehtiä, enkä katso TW:tä

http://www.kuukuppi.fi/index.php?main_page=index&cPath=1


 smitten  Elämänilo   smitten

Enpä osaa sanoa kauanko ovat olleet markkinoilla, sanovat että naiset ovat kuukuppeja käyttäneet iät ja ajat, sitten vain tuli tämä kertakäyttökulttuuri ja sen aiheuttamat epäspesifit emätintulehdukset, hiivat sun muut tielle (ja niihin hillittömän kalliit lääkkeet). Nykyisen kaltaisia kuukuppeja(=silikonia, joustavaa materiaalia jne...) ei kai ole ollut montaa vuotta myynnissä. Ja kestositeitähän on ollut aina.

Suosittelen minäkin kuukuppia. Kerrassaan oivallisia.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2006 21:39:13 kirjoittanut Ladybird » tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #27 : 18.07.2006 17:47:23 »

En tiedä varmasti kauanko markkinoilla on ollut kuppeja ja kestositeitä, mutta itse olen käyttänyt niitä nyt vuoden ja täytyy sanoa, että kertaakaan en ole kertakäyttöisiä siteitä/tamponeja ikävöinyt. Iguleen sivujen osoite on:

http://igulee.fi/

Sieltä löytyy myös kotimainen lunette-kuukautiskuppi. Suosittelen kokeilemaan!
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #28 : 18.07.2006 20:01:38 »

Hmmmm... te joilla on kokemusta tuosta kupista, niin tuota..

Kysyn nyt aika vilpittoman suoraan,
toivottavasti kukaan ei nyt veda hernetta nenaan taas,
mutta mahtaako se olla isokin
kapistus ja onko siita vaaraa, etta paikat loystyy
vuotopaivien aikana venytyksen johdosta? idiot2

On se nimittain aika tarkeaa seksuaalisten nauttittavuuden
ja myohemmalla ialla pissan pidatyskyvyn kannalta,
etta lihakset eivat veny
kovin. Huh
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #29 : 18.07.2006 20:32:50 »

Hmmmm... te joilla on kokemusta tuosta kupista, niin tuota..

mahtaako se olla isokin kapistus ja onko siita vaaraa,
etta paikat loystyy vuotopaivien aikana venytyksen johdosta?

Hei "Asterix"

Kysyä voi aina, niin minäkin tekisin
- enpä usko tuosta paikkojen venyvän
- päinvastoin - lihaksethan sen paikallaan pitävät

Mooncup: koko A (isompi)
A-koko: kaikille 30 vuotta täyttäneille
sekä alateitse synnyttäneille alle 30 vuotiaille.
Mitat: halkaisija 46mm ja kuppiosan korkeus 50mm, antennin...

Mooncup: koko B (pienempi)

B-koko: synnyttämättömille alle 30 vuotiaille.
Mitat: halkaisija 43mm ja kuppiosan korkeus 50mm,
antennin pituus 25 mm, tilavuus noin 25 ml ja...


**********
    
The DivaCup: koko 1 (pienempi)
Koko 1 synnyttämättömille alle 30-vuotiaille
Mitat: halkaisija 41 mm ja kuppiosan korkeus 57 mm,
antennin pituus 9,5 mm, tilavuus noin 28 ml ja...

The DivaCup: koko 2 (isompi)
Koko 2 synnyttäneille tai yli 30-vuotiaille
Mitat: halkaisija 45 mm ja kuppiosan korkeus 57 mm,
antennin pituus 9,5 mm, tilavuus noin 35 ml ja...

http://www.kuukuppi.fi/index.php?main_page=index&cPath=1
Kuukuppi


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: