Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Raamattu  (Luettu 16845 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #15 : 12.04.2018 16:54:31 »

Toinen seikka onkin mitä kaikkea tuosta raamatusta on vuosisatojen saatossa poistettu ja muokattu.

Itseäni kiinnostaa kovasti alkuperäiset tekstit ja poltetut.
Kirkkohan on polttanut tiettyjä osioita kirjoituksista, joita ei hyväksynyt.
Poltetut kirjoitukset on hyvin todennäköisesti melkoisen hurjaa materiaalia.

Nyt osa uskovaisten porukasta hakkaa päätä seinään, pitää itseään muita parempina ja pelastettuina, sekä hokee Jeesus pelastaa, -Mantraa, ja tekee hyvin vähän itse mitään järkevää.

Alkukreikaksi on myös joitain yleisöltä piilotettuja kirjoituksia tänäkin päivänä.
tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #16 : 12.04.2018 16:55:00 »


Minä Olen, Valkoisella Hevosella Ratsastava Kuninkaiden Kuningas, Yeshua HaMashiach, Juudan Leijona, Jehovah Sebaot, Kaikkivaltias Maailman Luoja, Jumala


ehjee asher ehjee - Olen Mikä Olen (Jahue Moshee'lle Palavasta Pensaasta?)

http://www.mechon-mamre.org/mp3/t0203.mp3

(Noin 2:40 alkaen...)

 coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 12.04.2018 17:15:13 kirjoittanut sideman » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #17 : 12.04.2018 17:06:31 »

Toinen seikka onkin mitä kaikkea tuosta raamatusta on vuosisatojen saatossa poistettu ja muokattu.

Itseäni kiinnostaa kovasti alkuperäiset tekstit ja poltetut.
Kirkkohan on polttanut tiettyjä osioita kirjoituksista, joita ei hyväksynyt.
Poltetut kirjoitukset on hyvin todennäköisesti melkoisen hurjaa materiaalia.

Nyt osa uskovaisten porukasta hakkaa päätä seinään, pitää itseään muita parempina ja pelastettuina, sekä hokee Jeesus pelastaa, -Mantraa, ja tekee hyvin vähän itse mitään järkevää.

Alkukreikaksi on myös joitain yleisöltä piilotettuja kirjoituksia tänäkin päivänä.

Niin minuakin kiinnostaa.

Kuolleen meren kääröt nyt on ainakin yksi lähde ja pitäisi ihan googlettamalla löytyä.

Jälleensytyminen on ainakin yksi teema joka on sieltä poistettu.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #18 : 12.04.2018 17:21:45 »

Cheek (Jare Tiihonen) "pelkäsi"?    coolsmiley

6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi (hepr. jaree) katsoa Jumalaa.

1:07
« Viimeksi muokattu: 12.04.2018 17:24:15 kirjoittanut sideman » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #19 : 12.04.2018 18:35:23 »

Nyt osa uskovaisten porukasta hakkaa päätä seinään, pitää itseään muita parempina ja pelastettuina, sekä hokee Jeesus pelastaa, -Mantraa, ja tekee hyvin vähän itse mitään järkevää.

Samaa myös miettinyt ihan noin yleisesti.

Jotain järkevää pitäisi saada aikaiseksi.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 130


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #20 : 12.04.2018 19:30:33 »

Vähemmän puhetta, enemmän asiaa Wink
Tarkentaisitko?
Kommenttini sisältää montakin asiaa, mutta avataan nyt jotakin.
Keskustelussa on yleensä tiettyjä periaatteita, joilla keskustelu toimii ja joita lukija odottaa kirjoittajan noudattavan. Näihin kuuluu mm. se, että anetaan riittävä määrä informaatiota, jotta asia tulee ymmärretyksi ja jotta erotamme metsästä ne puut, joita halutaan katsottavan.
Keskustelun sijoittuessa kirja- ja linkkivinkki -osioon oletettavasti haluat meidän perehtyvän Raamattuun. Lainaat pitkiä pätkiä mielestäsi tärkeitä kohtia, mutta jää vähän epäselväksi mihin pyrit, mitä ajattelet niistä itse, mitä ne sinulle merkitsevät, mitä niistä olet itse saanut itsellesi. Vähän sama kuin kirja-arvosteluissa: Selvitetään keskeisimmät seikat ja niiden pohjalta kerrotaan oma mielipide. Ja vaikka kirja olisi arvostelijan mielestä todella hyvä, hänen ei tule eikä tarvitse lainata siitä välttämättä yhtäkään sanaa kertoakseen sen. Lukija tulee vakuuttuneeksi teoksesta tai ei, ja jos tulee, hän lukee sen itsekin.
Yksi tärkeimmistä asioista, joka kerrotaan, on kirjan teema, keskeisin sanoma. Raamatun kaltaisissa teoksissa teemoja voi löytyä useita, ja eri ihmiset kokevat eri asiat tärkeämmiksi ja suuremmiksi. Tässä keskustelussa teema ei mielestäni tule esiin, se hukkuu, se ei tavoita lukijaa. Mielestäni olisi parempi antaa pari timanttista ja lyhyttä lainausta ja mieluummin enemmän taas omaa pohdintaa tai muuta omakohtaista.
Ja vaikka sinusta olisi yhdentekevää tuoda oma itsesi esiin, niin minusta se on vain ihmisille ominainen tapa, ja sen kautta minäkin olen tottunut kommunikoimaan tässä yhteiskunnassa.
Kaikilla on tietysti vapaa tyyli kertoa asioista, tämä on vain oma kantani.
Pitkät viestit ovat ehkä sisällön tärkeyden indeksi, mutta tiiviissä sisältö nousee paremmin esiin - keskitie kultaa tässäkin asiassa?
tallennettu
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #21 : 12.04.2018 21:29:46 »


Lainaus
Keskustelussa on yleensä tiettyjä periaatteita, joilla keskustelu toimii ja joita lukija odottaa kirjoittajan noudattavan.
Eikö tässä ketjussa ole mielestäsi noudatettu viittaamiasi periaatteita, vai miksi nostit asian esille?
Jos ei, haluaisin kuulla paremmin mitä tarkoitat, sillä en näe asiayhteyttä.

Lainaus
Näihin kuuluu mm. se, että annetaan riittävä määrä informaatiota, jotta asia tulee ymmärretyksi ja jotta erotamme metsästä ne puut, joita halutaan katsottavan.
Onko informaatio ollut puutteellista, olenko ilmaissut jotain niin, ettei asia ole selkeästi käsitettävissä?


Lainaus
Keskustelun sijoittuessa kirja- ja linkkivinkki -osioon oletettavasti haluat meidän perehtyvän Raamattuun.
Syitä useita, kuitenkin päällimmäinen syy tämän ketjun luontiin sijoittu tulevaisuuden näkymään: Ketju jossa voi keskustella Raamatusta juuri tällä kyseisellä foorumilla vielä pitkään kuulosti hyvältä: Tässä se nyt on
Haluan tuoda esille Raamatun tärkeyden, ja olisi upeaa jos yksikin ihminen kiinnostuisi tämän innoittamana enemmän Raamatusta, siihen liittyvistä asioista ja sen opetuksesta.

Lainaus
Lainaat pitkiä pätkiä mielestäsi tärkeitä kohtia, mutta jää vähän epäselväksi mihin pyrit, mitä ajattelet niistä itse, mitä ne sinulle merkitsevät, mitä niistä olet itse saanut itsellesi.
Ei mielestäni aina ole välttämätöntä pyrkimällä pyrkiä itse johonkin: Kunnioitan Jumalaa, Jaan ilosanomaa.
Johtihan tämä ketju näihin kaikkiin vastauksiin, ilman selkeää omaa "pyrkimystä"

Oivallinen huomautus jatkon kannalta, suoria lainauksia ilmaan omaa mielipidettä tai syytä miksi viittaa juuri siihen löytyy pilvin pimein.
Jatkossa tulen kiinnittämään asiaan huomiota.

Lainaus
Vähän sama kuin kirja-arvosteluissa: Selvitetään keskeisimmät seikat ja niiden pohjalta kerrotaan oma mielipide.
Tarvitseeko tärkeää viestiä jakaessa kertoa omaa mielipidettään viestistä?


Lainaus
Ja vaikka kirja olisi arvostelijan mielestä todella hyvä, hänen ei tule eikä tarvitse lainata siitä välttämättä yhtäkään sanaa kertoakseen sen.
Totta, hyvä huomio

Lainaus
Yksi tärkeimmistä asioista, joka kerrotaan, on kirjan teema, keskeisin sanoma.

Loin ketjun siltä oletuspohjalta, että suurinosa lukijoista on luonut itselleen käsityksen Raamatun Sanomasta.

36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

En välttämättä edes haluaisi kertoa suoraan omaa mielipidettä siitä, mikä on keskeisin sanoma, annan mahdollisuuden jokaiselle, joka ei ole sitä vielä itse tehnyt tehdä sen itse.
Voin tuoda omasta mielestäni keskeisiä asioita esille, niikuin tässä ketjussa.

Ajattelin jatkossakin laittaa mielestäni olennaisia kohtia Raamatusta.
Se itsessään on tapani tuoda omaa itseänikin esille, vaikka KH sanoikin persoonattomaksi copy-pasten, ymmärrettävistä syistä: Ottakaa kuitenkin huomioon, en lisää tänne yhtään mitään ilman syytä, luen sen, ajattelen sitä ja jos koen itseäni koskettavaksi ja tärkeäksi, saatan sen jakaa.

Lainaus
Tässä keskustelussa teema ei mielestäni tule esiin, se hukkuu, se ei tavoita lukijaa.
Kriittinen kriitikko havaittu! coolsmiley


Lainaus
Mielestäni olisi parempi antaa pari timanttista ja lyhyttä lainausta ja mieluummin enemmän taas omaa pohdintaa tai muuta omakohtaista.
Itse näen kyllä tässä syntyneessä keskustelussa pohdintaa, omakohtaista sekä lyhyitäkin lainauksia joten: ?


Lainaus
Ja vaikka sinusta olisi yhdentekevää tuoda oma itsesi esiin
Ei nyt sentään.
(Saatoin käyttää toisessa ketjussa Yli-Sanoja, mulla on Superlatiiviongelma)


Lainaus
Keskitie Kultaa tässäkin asiassa?
Cool

tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 130


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #22 : 12.04.2018 23:35:45 »


Lainaus
Keskustelussa on yleensä tiettyjä periaatteita, joilla keskustelu toimii ja joita lukija odottaa kirjoittajan noudattavan.
Eikö tässä ketjussa ole mielestäsi noudatettu viittaamiasi periaatteita, vai miksi nostit asian esille?
Jos ei, haluaisin kuulla paremmin mitä tarkoitat, sillä en näe asiayhteyttä.
Lainaus
Näihin kuuluu mm. se, että annetaan riittävä määrä informaatiota, jotta asia tulee ymmärretyksi ja jotta erotamme metsästä ne puut, joita halutaan katsottavan.
Onko informaatio ollut puutteellista, olenko ilmaissut jotain niin, ettei asia ole selkeästi käsitettävissä?
Tarkoitan yksinkertaisesti sitä, että puhetta on liikaa. Riittävä määrä informaatiota; ei kerrota vähempää kuin on tarpeen, eikä kerrota enempää kuin on tarpeen. Tässä on juuri se ongelma, että näet niin paljon kohtia, jotka haluat nostaa esille. Mielestäni siinä hukutaan jo metsikköön ja oksat rupee änkeen naamalle. Jos info olis eritellympää, siitä päästäisiin syvemmin itse kunkin aiheen sisälle. Ihmiset on usein laiskoja ja keskittyy ennemmin pieniin kokonaisuuksiin. Nyt saattaa moni lukija ohittaa tekstisi vain koska tieto on epäkäytännöllisessä muodossa. Noh, sujuu tämä näinkin: keskustelua on syntynyt.

Lainaus
Lainaat pitkiä pätkiä mielestäsi tärkeitä kohtia, mutta jää vähän epäselväksi mihin pyrit, mitä ajattelet niistä itse, mitä ne sinulle merkitsevät, mitä niistä olet itse saanut itsellesi.
Ei mielestäni aina ole välttämätöntä pyrkimällä pyrkiä itse johonkin: Kunnioitan Jumalaa, Jaan ilosanomaa.
Johtihan tämä ketju näihin kaikkiin vastauksiin, ilman selkeää omaa "pyrkimystä"
Ei olekaan, mutta pidemmän päälle se ei toimi. Tarkoitan siis sitä, että "tavallista" puhettakin tarvitaan, muuten ei tule elämästä mitään.

Lainaus
Vähän sama kuin kirja-arvosteluissa: Selvitetään keskeisimmät seikat ja niiden pohjalta kerrotaan oma mielipide.
Tarvitseeko tärkeää viestiä jakaessa kertoa omaa mielipidettään viestistä?
Ei, mutta kuten viestini lopussa sanoin, ihmiset pohjaavat keskustelunsa usein luonnostaan sille, mitä toinen ihminen sanoo, ei sille, mitä kirjassa sanotaan. Toki sekin poikii keskustelua, mutta on hämmentävää jos joka vastauksessa maistuu paperi.

Lainaus
Yksi tärkeimmistä asioista, joka kerrotaan, on kirjan teema, keskeisin sanoma.

Loin ketjun siltä oletuspohjalta, että suurinosa lukijoista on luonut itselleen käsityksen Raamatun Sanomasta.
No tämä oli nyt heittona liittyen oman äänen kuuluvuuteen lainausten keskellä. Teema on se millä ihmistä kosketetaan, ja sillä,
jollakin kauniilla ja viisalla sanomalla, saadaan haalittua myös lisää kiinnostuneita lukijoita. Tällaisessa kirjallisuudessa tosin on kyse melko henkilökohtaisistakin asioista, ja ehkä sanoinkuvaamattomistakin. "Pitää itse kokea"


Lainaus
Mielestäni olisi parempi antaa pari timanttista ja lyhyttä lainausta ja mieluummin enemmän taas omaa pohdintaa tai muuta omakohtaista.
Itse näen kyllä tässä syntyneessä keskustelussa pohdintaa, omakohtaista sekä lyhyitäkin lainauksia joten: ?
Kommentoin tässä lähinnä keskustelun aloitusviestiä, jossa olisi saanut olla minun mielestäni lainatun ja oman tekstin suhde tasapainoisempi.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #23 : 13.04.2018 11:20:20 »

Välillä ad hominem'in sijasta itse otsikon aiheeseen... Grin

Muuan Raamatun ydinlauseita on mielestäni:

 רֵ֘אשִׁ֤ית חָכְמָ֨ה ׀ יִרְאַ֬ת יְהוָ֗ה

 reshit Hokhma jirat JHVH. - JHVH:n (jehvan, jehovan, jahven, jahuen, u name it!)
pelko on viisauden alku!

רֵ֘אשִׁ֤ית  reshit - alku
חָכְמָ֨ה   Hokhma - viisaus/(tässä: viisauden)
יִרְאַ֬ת  jirat - pelko
יְהוָ֗ה  jehova (tässä: jehovan)

Hepreassa sanan osoittaa genetiiviksi sitä edeltävä sana, joka voi tosin olla
myös perusmuodon kanssa morfo-fonologisesti identtinen. Genetiiviä edeltävästä
sanasta (omistusrakenteen pääsanasta) puuttuu lisäksi aksentti, joka useimmiten on sanan vikalla tavulla!

(Sekä H [Het] että kh [kaf/Haf] äännetään ns. räkä-hoona)
« Viimeksi muokattu: 13.04.2018 13:03:18 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #24 : 13.04.2018 13:06:25 »

Täytyy muistaa, että raamattu on sen ajan ihmisten kirjoittama.
Sieltähän on poistettu paljon kirjoituksia.


Käsittääkseni poistot koskevat lähinnä ns. kreikkalaisia kirjoituksia eli Uutta Testamenttia??
tallennettu
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #25 : 13.04.2018 22:07:06 »

Psalmi 111:
10. Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

Joku ajattelee, miksi pitäisi pelätä ketään?
Miksi pelätä jotain niin Armollistä ja Hyvää?
Miksi pelätä Rakkautta?

Hengellisen elämän alkuvaiheessa on erittäin suotavaa tietää, että itseään korkeampi pystyy näkemään jokaisen ajatuksen, hengenvedon, sanan, ja syvimmän sisimmän.
Miksikö?
Näin ihmisolento ei tee asioita, jotka vievät lähemmäksi omaa alempaa energiaa.
Kauemmaksi Rakkaudesta.

Kun ihminen alkaa tuntemaan yhteyden, tulemaan Kristustietoiseksi, siinä vaiheessa syntyy uhka nykyiselle systeemille joka orjuuttaa salakavalasti ihmisiä.

Kun ihmisestä alkaa tulla kristustietoinen, tulee joka puolelta hyökkäyksiä.
Toisaalta se on myös tarpeellista koettelemusta.
Kun hyökkäykset ja koettelemukset on saanut selätettyä, on paljon vahvempi ja itsetietoisempi itse.
Hajoiluakin tapahtuu, maailma ei reagoi kovin hedelmällisesti epävakaaseen valoon.
Maailma koettaa sammuttaa epävakaan valon eikä tasapainoittaa sitä - Ainakin omien kokemuksien mukaan.

Kristinuskon tuhoaminen tapahtuu sisältäkäsin.
Lopulta syy tämän ketjun ensimmäiseen lauseeseen on:
Näin ihmisiä on helpompi hallita.


tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #26 : 14.04.2018 11:04:04 »

aika sekopäistä touhua.

jep, tää. Ja osa vielä yllyttää vaikka kyseessä hyvin nuori mies jolla juttu lähtenyt lentään huumeiden käytön jälkeen.
Vastausta ei ole kuulunut tietääkö hänen vanhempansa Shocked

Jokainen joilla on lapsia olisi huolissaan jos lapsi alkaisi kirjoittamaan maanisen oloista tekstiä.

Pitkiä tekstin pätkiä nopeasti....

A) Nämä viestit eivät kuulu Raamattu -ketjuun (Ei myöskään tämä)
B) Mieleni on tasapainossa
C) En käytä huumeita
Moderaattori: Nämä kaikki kolme viestiä voisi mielestäni poistaa.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2018 12:04:59 kirjoittanut tulivesi » tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #27 : 14.04.2018 11:30:30 »

OT Kryptinen, "kvanttimekaaninen" pätkä Tuomaan evankeliumista:

22.    Jeesus näki lapsia, joita imetettiin. Hän sanoi opetuslapsilleen, ”Nämä imevät lapset ovat kuin ne, jotka astuvat sisälle valtakuntaan.” He sanoivat hänelle, ”Astummeko siis valtakuntaan sisälle lapsina?” Jeesus sanoi heille, ”Kun teette kahdesta yhden, ja kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi, ja yläpuolen kuin alapuoli, ja kun teette miehen ja naisen yhdeksi, niin ettei mies ole mies eikä nainen nainen, kun laitatte silmänne, kätenne ja jalkanne niille paikoille, mihin ne kuuluvat, kuvan kuvalle varattuun paikkaan, silloin te astutte sisälle [valtakuntaan].”

 Shocked   Cheesy

Hyvin lohkaistu ympärileikkauksesta:

53.    Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia. Ennemmin, todellinen ympärileikkaus hengessä on tullut hyödyllisemmäksi joka tavalla.”

 Smiley

Viimeinen puhe on todella kryptinen:

14.Simon Pietari sanoi hänelle, ”Anna Marian jättää meidät, sillä naiset eivät ansaitse elämää.” Jeesus sanoi, ”Katso, minä opastan häntä tehdäkseni hänestä miehen, niin että hänkin tulisi eläväksi hengeksi muistuttamaan teitä miehiä. Sillä jokainen nainen, joka tekee itsestään miehen astuu sisälle Taivaan valtakuntaan.”
« Viimeksi muokattu: 14.04.2018 11:56:06 kirjoittanut sideman » tallennettu
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #28 : 14.04.2018 17:53:25 »

OT Kryptinen, "kvanttimekaaninen" pätkä Tuomaan evankeliumista:

22.    Jeesus näki lapsia, joita imetettiin. Hän sanoi opetuslapsilleen, ”Nämä imevät lapset ovat kuin ne, jotka astuvat sisälle valtakuntaan.” He sanoivat hänelle, ”Astummeko siis valtakuntaan sisälle lapsina?” Jeesus sanoi heille, ”Kun teette kahdesta yhden, ja kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi, ja yläpuolen kuin alapuoli, ja kun teette miehen ja naisen yhdeksi, niin ettei mies ole mies eikä nainen nainen, kun laitatte silmänne, kätenne ja jalkanne niille paikoille, mihin ne kuuluvat, kuvan kuvalle varattuun paikkaan, silloin te astutte sisälle [valtakuntaan].”

 Shocked   Cheesy

Hyvin lohkaistu ympärileikkauksesta:

53.    Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia. Ennemmin, todellinen ympärileikkaus hengessä on tullut hyödyllisemmäksi joka tavalla.”

 Smiley

Viimeinen puhe on todella kryptinen:

14.Simon Pietari sanoi hänelle, ”Anna Marian jättää meidät, sillä naiset eivät ansaitse elämää.” Jeesus sanoi, ”Katso, minä opastan häntä tehdäkseni hänestä miehen, niin että hänkin tulisi eläväksi hengeksi muistuttamaan teitä miehiä. Sillä jokainen nainen, joka tekee itsestään miehen astuu sisälle Taivaan valtakuntaan.”

Joo, Tuomaan Evankeliumi on tarkoituksellisesti kryptinen, alkaahan se näin:

1. Ja hän sanoi, ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa.”
http://www.apokryfikirjat.com/tuomev.htm
tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Veikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #29 : 16.04.2018 18:26:08 »

Tässä kiteytyy hyvin, mitä on todellinen johtajuus.

29. Job.
Kaupungin johtomiehet vaikenivat keskenpuheen
ja panivat kätensä suunsa eteen,
ruhtinaatkin hiljenivät,
kuin kieli olisi jäänyt kitalakeen kiinni.
 
Minä autoin orpoa ja talutin sokeaa

tallennettu

Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:16

Hengen hedelmä on rakkaus, ilo,
rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal. 5:22

Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
Jer. 7:5
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: