Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ystäväsi petti/ loukkasi sinua ... kannatko yhä kaunaa . ...  (Luettu 39021 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #60 : 18.09.2010 18:12:36 »

Kauna on itse asiassa hyvin viihteellinen asia, kun sitä osaa käyttää oikein. Esim. mulla on tosielämässä ollut joitakin tapauksia joissa joku sellainen tyyppi, jonka kanssa on vuosia sitten riitaannuttu ja jonka suhteen on mun etujeni mukaista, että sotatila jatkuu (=tyyppi ymmärtäisi, että on edelleen toivottu painumaan lähimpään helvettiin), päättääkin ottaa yhteyttä siinä luulossa että mä olisin ajan myötä unohtanut ne ongelmat.

No, hupi alkaa siitä kun uskottelee ensin asian olevan juuri näin ja sitten iskeekin sopivalla hetkellä vyön alle. Se vasta tekee gutaa! Cool   

Etkö itse näe tässä mitään outoa? Mielestäni käyttäytymisesi on hyvin itsetuhoista ja vihaista. Jos pystyt edes käyttäytymää näin, niin kuinka lähelle päästät muut ihmissuhteesi edes?

Oletko pohtinut, voisiko sinulla olla jonkinlainen rakkaudettomuuden tuntu tai hylätyksi tulemisen pelko, joita aiheutat omassa elämässäsi käytökselläsi ja kostat sen oman haavoittuneisuutesi tähden? "Kestäkööt muutkin, kun minäkin olen saanut kestää". Ainoastaan vain, että sinä itse päätät omasta haavoittuneisuudestasi ja omalla käytökselläsi satutat myös niitä, jotka todella haluaisivat tulla lähellesi.

Toivon sinulle kaikkea hyvää.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #61 : 19.09.2010 13:03:18 »

Kiitti Eppana halista!! *lähettää takas samanlaisen*  smitten Joo, yritän, tai siis hoen tota mantraa että onneksi tunnen jne... Mut olisipa kivaa saada edes päivän (kk) palkallinen loma siitä että jatkuvasti käy niin syvältä elämää läpi. Alkaa muistuttaa jo taidetta!  2funny

Kuules Kato Vega, se sun edellinen lausahdus nauratti, mut tää jälkimmäinen vähän ehkä vetää vakavaksi. Ei toikaan asenne niin hyvältä tunnu. Tulee mullekin enemmän mieleen suojakuori, tai vain ihminen joka ei oikein ymmärrä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Kostonhimo ei paljo pitkälle kanna ja osuu kyl omaan tauluun takas pajon pahemmin.. Ennemmin tai myöhemmin.. Mut jokainen tyylillään.  Huh
tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #62 : 19.09.2010 18:51:12 »

Ja tietenkin vastataan kukkahattutätityylin lässytyksellä...   :Smiley

Ihmisten yleisin yhteinen nimittäjä on loputon tekopyhyys, jonka taakse kätketään kaiken maailman kyseenalaiset motiivit, joten sitä pystyy myös tehokkaasti käyttämään aseena.

Mistä lähtien parin ei-toivottujen tyyppien pitäminen loitolla muka tarkoittaa itsetuhoista käytöstä? Kyse on pikemminkin päinvastaisesta. Mahtaako teitillä olla päässä vikaa? Järkeä siellä ei ole ainakaan. :Smiley

tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #63 : 19.09.2010 19:17:48 »

Sellaisten ihmisten pitäminen loitolla, joista ei pahemmin välitä, on täysin normaalia. Ei sitä tarvitse olla kaveri kenenkään kanssa, joiden kanssa ei halua olla. Mutta pointtina on se, että on ihan eri asia kantaa kaunaa jollekin ihmiselle, "ystävystyä" ja lyödä vyön alle ja satuttaa toista tahallaan vain sen vuoksi, että itse on kokenut loukkaantumisen tunteita silloin kun ystävyys meni katkolle. Se kertoo paljosta muustakin.

Valitettavasti itse en pysty ihannoimaan vittumaista tai kylmää käytöstä. Minusta siinä ei ole mitään coolia tai mitään ihailtavaa. Tässä yhteiskunnassa ihaillaan paljon kylmyyttä ja tietynlaista ihmisten hyväksikäyttämistä ja sitten ihmetellään, kun itsekin joutuu loukatuksi yhä uudelleen ja uudelleen. Miksiköhän?
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #64 : 19.09.2010 19:40:21 »

Mutta pointtina on se, että on ihan eri asia kantaa kaunaa jollekin ihmiselle, "ystävystyä" ja lyödä vyön alle ja satuttaa toista tahallaan vain sen vuoksi, että itse on kokenut loukkaantumisen tunteita silloin kun ystävyys meni katkolle.

Tietynlaisille viesti nyt vain menee parhaiten perille juuri noin. Olen minä kokeillut muutakin, esim. toisiin toimii oikeuteen haastaminen (edellyttäen että saa kaivettua jostain todistajia, mahdollisia tunnustuksia ja muuta näyttöä), joihinkin nyrkki (mutta silloin pitää osata järkätä itsensä mahdollisimman syyttömäksi ettei toisen kulut tule maksettavaksi itselle.)

Yhteen tomppeliin kokeilin ihan perus huutamistakin, mutta se taukki ymmärsi yskän vasta kun olin poistanut sen Facebook-kavereista. Shocked
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #65 : 19.09.2010 19:44:15 »


no, miksihän minun elämääni ei edes oikein ilmaannu näitä vihamiehiä tms, livenä? en tarkoita muutamaa nettichattia.??  Smiley

haluaisitko KV oikeasti päästä henkisesti eteenpäin?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #66 : 19.09.2010 19:52:08 »


haluaisitko KV oikeasti päästä henkisesti eteenpäin?

Haluaisitko puolestasi oppia joskus vaikka lukemaan ja kirjoittamaan?  :Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #67 : 19.09.2010 20:05:31 »

Omasta mielestäni se, että kokee pettymyksiä ja loukkauksia ihmissuhteissa tekee usein ihan hyvääkin ihmisille. Se, että omaa persoonaa koetellaan on ihan tervettä. Kaikesta ei vaan kannata ottaa itseensä, eikä kaikesta voi. Jossain vaiheessa hyvän itsetunnon ja kestävän nahan kehittäminen on ihan hyvä asia. Itse olen aika paljon kouliintunut tällä saralla, enkä oikeastaan koe, että paljon mikään enää pystyy minua murtamaan. Tottakai loukkaannun ja suutun monistakin asioista, mutta eivät ne oikeastaan paljon minua hetkauta. Oma alanikin on vähän sellainen, että koulussa saa kohdata usein niin pahaa kritiikkiä, että jos siihen ei opi, niin ei oikein pärjää. On vain pitänyt oppia kestämään asioita ja nieltävä ylpeytensä, nöyrtyäkin välillä ja palata taas takaisin vahvempana. 

En ymmärrä kaunan kantamista kovinkaan hyvin, sillä siitä ei ole itselle oikeastaan mitään hyötyä. Jos jonkun muun teot murtavat minut, on silloin syytä katsoa peiliin ja pyrkiä vahvistamaan omaa itseä. Kosto harvoin vahvistaa, mutta luottamus itseen kyllä. Eikö elämässä aika usein ole kyse siitä, että tapahtumat pyrkivät lyttäämään meidät maahan, mutta on omasta itsestä kiinni nouseeko ylös ja jatkaa eteenpäin. Vuosia kamppailulajeja harrastaneena olen oppinut nämä asiat aika fyysisesti. Jos joku lyö minua otellessa turpaan, niin en voi suuttua hänelle, vaan katsoa peiliin ja parantaa omaa osaamistani. Jos kunto meinaa loppua, niin on itsestä kiinni jatkaako vai luovuttaako.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #68 : 19.09.2010 20:28:55 »

KV, elät selvästi edelleen siinä luulossa, että v*tuilulla pääsee pitkälle?

Kyllä sillä elämässä pääsee. Mutta sähän et ole elämästä kuullutkaan. Wink
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #69 : 19.09.2010 20:32:08 »

Lapsiparka (ja sama tyyli jatkui). Sanon samaa kuin eräälle toiselle. Sinähän et tunne minua laisinkaan etkä tiedä mitä kaikkea olen antanut anteeksi. Smiley

no niin että topic ei todellakaan menisi siihen että joku hyökkäilee allekirjoittanutta vastaan, voitaisiko puhua siitä kaunan unohtamisesta.


Mieli
Anteeksiantaminen antaa voimaa
Anteeksianto on vaikeaa, etenkin kun on loukkaantunut kaikkein rakkaimman vääryyksistä tai ilkeistä sanoista. Katkeruudesta luopuminen on kuitenkin vapauttavaa: se antaa voimia jatkaa eteenpäin.
anteeksiantoViha, häpeä ja syyllisyys rasittavat fyysisesti. Pitkään jatkuttuaan kielteiset tunteet saattavat uuvuttaa meidät täysin. Anteeksi antaminen helpottaa.

Helsinkiläinen lastenpsykiatri, psykoterapeutti Tuulikki Saaristo ei lakkaa hämmästelemästä anteeksiannon parantavaa vaikutusta. Kun luopuu katkeruudestaan, ihminen rentoutuu, uni alkaa maistua paremmalta, masennus ja ahdistus vähenevät.

Tuulikki Saaristo löysi anteeksiannon terapeuttisena välineenä oman meditaatioharrastuksensa avulla.

– Monet ongelmistamme johtuvat siitä, että tulemme huonosti toimeen tunteidemme kanssa. Joko niitä ei uskalleta kohdata tai sitten joudumme kokonaan tunteidemme vietäväksi, kielteiseen tunnekoukkuun. Ryhdyin etsimään jotain, mikä tekisi saman kuin meditaatio: sallii tunteet, mutta estää samalla joutumasta niiden valtaan. Anteeksianto tuo pintaan tunteita, mutta mikä on erityisen hienoa – ne ovat paremmin hallittavissa.

Saaristo puhuukin mielellään tunteiden siedätyshoidosta: anteeksianto annostelee kielteisiä tunteita pienissä erissä ja tekee niistä helpommin siedettäviä. Anteeksianto irrottaa meidät tunnekoukusta, se antaa meille hiukan etäisyyttä pohtia asiaa uudesta näkökulmasta.

Anteeksi ensin itselle

Anteeksi pyytäminen ei ole helppoa, sillä samalla joutuu myöntämään syyllisyytensä, sen että ei olekaan virheetön. Itselleen anteeksi antaminen on usein kaikkein vaikeinta.

– Me suomalaiset olemme erityisen syyllisyydentuntoista kansaa. Häpeä ja pelko on juurrutettu meihin syvälle, Saaristo arvioi.

Kun ensin antaa itselleen anteeksi, on helpompi pyytää anteeksi toiselta. Anteeksianto lieventää tai ainakin auttaa kestämään syyllisyyttä. Jos ei pysty antamaan itselleen anteeksi, jää helposti syyllisyydentuntonsa vangiksi eikä pääse eteenpäin.

Tuulikki Saaristo opettaa anteeksiannon tekemistä pienellä harjoituksella, joka toistetaan iltaisin sängyssä juuri ennen nukkumaanmenoa. Siinä sanotaan hiljaa mielessä muutaman kerran ”minä annan itselleni anteeksi”. Jos anteeksiannon kohde on joku muu, sanotaan ensin hänen nimensä ja sen jälkeen ”minä annan sinulle anteeksi”.

Saaristo pitää menetelmää mainiona, koska se ei edellytä vielä aitoa valmiutta anteeksiantoon. Sanat voi sanoa mielessään, oli olo millainen tahansa, ja ne alkavat unen aikana tehdä työtä piilossa olevien tunteiden kanssa.

Tunteet kuoriutuvat kerroksittain

Anteeksianto vaikuttaa useimmilla hyvin nopeasti. Anteeksi antaminen rentouttaa niin, että uni tulee helpommin ja aamulla on levännyt olo. Yllättävää on, että anteeksiantoa harjoitteleva kokee itsensä virkeämmäksi, vaikka saattaakin nähdä painajaisia, kun kielletyt tunteet jylläävät unissa.

– Useat kokevat anteeksiannon myönteiset vaikutukset heti, mutta tuntemukset ovat yksilöllisiä. Sekin on jo pieni voitto, kun pahan olon hetket lyhenevät ja hyvän olon hetket pitenevät, Saaristo muistuttaa.

Jotkut ovat tilittäneet pettymystään, kun mieleen tulee koko ajan uusi ryväs tunteita käsiteltäväksi, mutta siihen on vain totuttava. Usein tuoreilla loukkauksilla on juurensa hyvinkin kaukana.

– Kielletyt tunteet tulevat pintaan omassa rytmissään. Anteeksiannon prosessi on kuin sipuli, josta kuoritaan ensin päällyskerros ja sitten seuraavat kerrokset.

– Voimakkaita tunteita ei pidä pelätä. Tärkeintä on osata tunnistaa, mihin toimintaan ne meitä haastavat.

Saaristo toteaa, että ihmiset ovat kasvukehityksensä aikana joutuneet tunkemaan piiloon paljon itsestään. Vanhemmat, opettajat ja muut aikuiset tekevät esimerkiksi temperamenttiselle lapselle selväksi, että hiukan hillitympi käytös olisi suositeltavaa. Luonteen muokkausta tapahtuu koko ajan, ja vaikka meidän ei aikuisena tarvitsisi enää välittää niin paljon
muiden mielipiteistä, me teemme itsellemme rajoittavia käytösnormeja. Jatkamme tunteidemme piilottelua häpeän pelossa.

– Kuitenkin tunteet ovat myös fyysisiä. Ne ovat automaattisia reaktioita, jotka ovat perua ajalta, kun olimme tiiviimmin osa muuta eläinkuntaa.

– Kielletyt tunteet rasittavat ruumistamme. Viha on voimakas hormonaalinen tila, jonka aikana lihakset ovat jännittyneitä, verenpaine nousee ja adrenaliinia erittyy tavallista runsaammin. Pitkällinen vihanpito kuluttaa meitä tavattomasti. Vaikka pettäjänä olisi ollut meille hyvin rakas ihminen, ei vihanpito auta: vääryyshän on jo tapahtunut. Koston hautominen ei sekään tuo mukanaan mitään hyvää. Menneisyyttä ei voi muuttaa, siksi on keskityttävä tulevaisuuteen.

Sisäinen sovituksen rytmi haastaa

Tuulikki Saaristo uskoo, että meihin on rakennettu sisään paitsi fyysinen myös henkinen kehitysrytmi. Aivan kuin lapsi saa suurin piirtein tietyn ikäisenä hampaat tai oppii kävelemään, puhumaan ja lukemaan, samalla tavalla meissä on sisäinen sovituksen rytmi. Se työntää meidät kohtaamaan ristiriidat tietyissä elämänvaiheissa. Erityisesti elämän murroskohdat ovat sellaisia, että ne nostavat ristiriidat esiin. Tällaisia hetkiä ovat muun muassa lapsen syntymä, avioero tai omien vanhempien kuolema. Myös oma lähestyvä kuolema voi saada yrittämään menneisyyden haamujen karkottamista.

Anteeksi antaminen on tahtotoimintaa. Aivan kuin pystymme tahdollamme jatkamaan vihanpitoa, pystymme myös päättämään, annammeko anteeksi vai emme.

– Anteeksi antaminen ei merkitse, että hyväksyisi väärän toiminnan, eikä se myöskään tarkoita, että unohtaisi asian, päinvastoin se tuntuu parantavan muistia.

Anteeksianto auttaa eniten anteeksi antajaa. Aito anteeksianto johtaa aina muutokseen – ja yleensä myönteiseen suuntaan.

Nina Korhonen, Hyvä Terveys
« Viimeksi muokattu: 19.09.2010 20:35:25 kirjoittanut ~Bellatrice~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #70 : 19.09.2010 20:35:39 »

Lapsiparka. Sanon samaa kuin eräälle toiselle.  Smiley

Kylläpä olet taas kerran vetänyt herneen hyvin syvälle nenukkiin, kuten aina. Koska olet niin "henkinen", vai? Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #71 : 19.09.2010 20:36:07 »

pieleen meni, naurattaa  2funny leikkikaveri lähtee nyt, KV voi jatkaa sotatilaa hiekkalaatikolla jonkun muun kanssa, (ota poika, ne tykkää pyssyistä)  knuppel2  angel

Olkaamme avoimia ja houkutelkaamme olemukseemme aina tarvittaessa anteeksiannon jumalallisia energioita

kirjoittanut Gregorian Bivolaru


Samalla tavoin kuin on olemassa rakkauden energiaa, onnellisuuden energiaa, ilon energiaa, on myös anteeksiannon jumalallista energiaa, jonka avulla voimme astua okkulttisen resonanssin tilaan. Samoin kuin rakkaus vetää puoleensa rakkautta, ilo iloa, myös anteeksianto vetää puoleensa anteeksiantoa. Jotta voisimme tuoda anteeksiannon tilan omaan sisäiseen maailmankaikkeuteemme, meidän täytyy houkutella olemukseemme anteeksiannon jumalallista hienovaraista energiaa.

Se erityinen herkkyyden tila, jonka koemme rakkauden takia, samoin kuin suhteellinen haavoittuvuus, jonka saa aikaan rakastetulle ihmiselle antautuminen, vievät joissain tapauksissa molemmat rakastavaiset kärsimykseen. Tietyissä tilanteissa on mahdollista, että emme pelkästään aiheuta tahattomasti kärsimystä rakastamallemme ihmiselle vaan voimme itse olla alttiita kärsimykselle. Tällaiset tilanteet, joissa jotkut ihmiset kokevat tiettyä rakkauden aiheuttamaa kärsimystä, ovat melkein väistämättömiä. Mutta on oleellisen tärkeää muistaa, että kaikki tämä kärsimys itse asiassa tuo esille oman kyvyttömyytemme pysyä kiinnittymättömänä.

Ne, jotka todella kykenevät olemaan kiinnittymättä, eivät koskaan loukkaannu, ja sen takia he eivät koskaan kärsi rakkauden takia. Mutta katsokaamme, mitä voidaan tehdä tilanteissa, joissa ihmiset, jotka eivät kykene olemaan vankasti kiinnittymättömiä, kärsivät tai ovat loukkaantuneita rakkauden takia. Niiden kohdalla, jotka eivät kykene olemaan kiinnittymättömiä, rakkaus aiheuttaa tiettyjä sielullisia haavoja ja kärsimystä. Erinomainen parannuskeino, joka parantaa kaiken, on yhtä yksinkertainen kuin vastustamaton: anteeksiannon jumalallinen energia.

Kun todellisuutta tarkastellaan koston lain – periaate “silmä silmästä, hammas hampaasta” – näkökulmasta, jokaisella ihmisellä on oikeus kostaa. Hänellä ei ole mitään syytä antaa anteeksi. Anteeksianto ei ole pelkästään tervetullut psyykkisen terapian toimenpide. Samalla se on toimenpide, joka paljastaa sielun, joka on piilossa särkyneen sydämen takana.

Jokainen kärsivä ihminen on kohdannut asioita, tilanteita ja kokemuksia, jotka ensi silmäyksellä vaikuttavat anteeksiantamattomilta. Kaikki ne herättävät hänessä suunnatonta halua antaa samalla mitalla takaisin, kostaa. Ei ole epäilystäkään siitä, että jos tällaisia tilanteita, jotka voimme samanaikaisesti havaita hengellisiksi opetuksiksi ja initiaation antaviksi testeiksi, ei olisi, emme koskaan kykenisi oppimaan, mitä anteeksianto todella on. Joka tapauksessa meidän on annettava anteeksi.

Kun meidän todella onnistuu antaa anteeksi, anteeksi antaminen ei välttämättä tarkoita unohtamista (sitä, että tukahduttaisimme muististamme kokonaan teon tai toiminnan, joka loukkasi meitä), eikä se myöskään tarkoita sitä, että sulkisimme silmämme (esittäisimme tyhmyriä). Anteeksi antaminen ei tarkoita sitä, että teeskentelisimme järjettömästi, että mitään ei tapahtunut (ja löytäisimme kaikenlaisia spekulaatioon perustuvia tai naurettavia syitä). Anteeksi antaminen tarkoittaa päinvastoin sitä, että kärsimystä tai loukkaantumista tarkastellaan kirkkaalla ja kiinnittymättömällä tavalla kaikista näkökulmista käsin. Lopulta tämä vamma paranee täydellisesti anteeksiannon jumalallisen hienovaraisen energian avulla, mikä saa aikaan samanaikaisia vaikutuksia sielun tasolla.

Jotta kykenisimme antamaan anteeksi, meidän on houkuteltava sisäiseen maailmankaikkeuteemme rukouksen avulla jumalallista anteeksiannon hienovaraista energiaa. Tämä tehdään yksinkertaisesti pyytämällä vilpittömästi, nöyrästi ja täynnä rakkautta Jumalaa auttamaan. Tällaisessa tilanteessa pyydämme sen jälkeen, kun olemme pyhittäneet tämän teon hedelmät Isä Jumalalle, Häntä antamaan olemukseemme anteeksiannon jumalallista hienovaraista energiaa. Seisomme kasvot kohti itää ja lausumme mielessämme seuraavan yksinkertaisen ja tehokkaan rukouksen:

"Rakas Jumala, taivaallinen Isä, pyydän Sinua nöyrästi antamaan minun olemukseeni jumalallista anteeksiannon energiaasi. Pyydän Sinua auttamaan minua, jotta voisin kokonaan ja ehdoitta antaa anteeksi kaikille, jotka ovat loukanneet minua tahtoen tai tahtomattaan. Kiitän Sinua siitä, että kuuntelet rukoustani, ja kiitän Sinua avustasi. Aamen.”

Lausumme tämän yksinkertaisen rukouksen vähintään seitsemän kertaa ja jokaisen kerran lopussa tunnemme, miten olemuksemme täyttyy ylhäältä alaspäin päälaen kautta anteeksiannon jumalallisella hienovaraisella energialla. Kun tämä jumalallisen hienovaraisen energian virta loppuu, lausumme rukouksen toiseen kertaan. Jatkamme näin joka kerta, kun lausumme tämän rukouksen.

Näiden lausumisien lopuksi ajattelemme voimakkaasti ihmistä, jolle haluamme antaa anteeksi, ja tekoja tai tilanteista, jotka annamme hänelle anteeksi. Sitten tunnemme, miten anteeksiannon jumalallinen hienovarainen energia toimii sanoinkuvaamattomalla tavalla, mikä saa aikaan erityisen sisäisen vapautumisen ja puhdistumisen tilan, mikä osoittaa, että anteeksiannon jumalallinen hienovarainen energia on onnistunut tässä tuhoamistoimenpiteessä. Lopuksi meillä on mahdollisuus tarkastaa anteeksiannon teho siitä, että olemuksessamme on läsnä täydellisen kiinnittymättömyyden tila niiden seikkojen, tekojen ja tilanteiden suhteen, jotka ovat aiheuttaneet kärsimystä tai kipua, samoin kuin sen ihmisen suhteen, joka ne laukaisee.

Jos huomaamme, että jäljellä on vielä tiettyjä outoja taipumuksia, jotka osoittavat, että anteeksiantoprosessia ei viety kokonaan loppuun asti, toistamme yllä kuvattua menetelmää, kunnes tunnemme selvästi olemuksessamme sen erityisen kiinnittymättömyyden tilan, josta puhuimme aiemmin.

Seuraavaksi tarjoamme toisen tehokkaan menetelmän, joka tekee mahdolliseksi sen, että voimme antaa anteeksi jumalaisen anteeksiannon energian avulla. Myös tätä menetelmää käytettäessä on erittäin tärkeää lausua tässä luvussa esitetty rukous vähintään seitsemän kertaa ennen sen soveltamista. Sen jälkeen, kun olemme ladanneet olemuksemme erittäin hyvin anteeksiannon jumalallisella hienovaraisella energialla, siirrymme seuraavaan vaiheeseen ja pyrimme ottamaan käyttöön toisen menetelmän, jonka esittelemme seuraavaksi.

Tarkastelkaamme nyt, miten toimia, jotta voisimme antaa anteeksi. Ensinnäkin meidän on pyrittävä asettamaan itsemme mahdollisimman hyvin meitä loukanneen tai meidät kärsimään saaneen ihmisen asemaan. Pysymme meitä loukanneen henkilön asemassa ja pyrimme ajattelemaan kirkkaasti ja kiinnittymättömästi, mitä olisimme itse tehneet, jos olisimme olleet hänen asemassaan, täysin samoissa olosuhteissa. Erityisesti tuolla hetkellä meidän on kysyttävä itseltämme mahdollisimman kirkkaasti ja kiinnittymättömästi, kuinka olisimme itse reagoineet.

Välittömästi tämän jälkeen alamme tutkiskella henkilöä, joka aiheutti meille kärsimystä tai tuskaa, ulkopuolella sen tilanteen, jossa hän loukkasi meitä, ja asetamme hänet luovan mielikuvituksen avulla täysin erilaiseen tilanteeseen ja viitekehykseen. Esimerkiksi pyrimme kuvittelemaan miltä henkilö, jolle haluamme antaa anteeksi, näytti lapsena, tai, mikä on vielä parempaa, palautamme mieleemme mahdollisimman tarkasti tietyn tilanteen tai tietyt olosuhteet, joissa tiettynä hetkenä tapasimme hänet ja tulimme toimeen oikein hyvin.

Tämän visualisointitoiminnon lopussa pidämme vielä silmät kiinni ja huomion keskittyneenä sisäänpäin, ja sitten pyrimme avaamaan sydämemme täysin ja kutsumme samaan aikaan Jumalan apua ja pyydämme Häntä täyttämään sydämemme ja olemuksemme Hänen loputtoman myötätuntonsa hienovaraisella energialla.

Tämän teon lopussa meidän on havaittava mainitsemamme kiinnittymättömyyden tila. Kun anteeksianto viedään hyvin loppuun saakka anteeksiannon jumalaisen hienovaraisen energian avulla, jota on kerätty olemukseemme makrokosmoksesta, anteeksianto merkitsee kaksinkertaista takuuta. Se vapauttaa ihmisen, jolle annetaan anteeksi, syyllisyyden tunteesta, ja samalla se poistaa nimenomaisen surun, kärsimyksen, jännitykset ja supistumiset, jotka jatkuvasti pysyvät ihmisessä, jos hän ei anna anteeksi.

On välttämätöntä lisätä, että lisäksi anteeksianto, joka viedään hyvään loppuun saakka anteeksiannon jumalaisen hienovaraisen energian avulla, esittää henkilön, jolle on annettu anteeksi, uudessa valossa, joka on rakkauden salaperäinen valo, ei tuomitsemisen. Kiinnittymättömyyden tila, joka saavutetaan pian sen jälkeen, kun anteeksianto onnistui, osoittaa, että vailla epäilyksen häivää onnistuimme antamaan täysin anteeksi. Jos täydellisen kiinnittymättömyyden tilaa ei ilmene, käymme prosessin läpi useita kertoja, kunnes onnistumme. Voimme lisätä tähän, että kun alamme toimia anteeksiannon jumalallisen hienovaraisen energian kanssa, se on aluksi vaikeampaa. Kun saamme tarpeellista kokemusta, anteeksiantamisesta tulee paljon helpompaa, kun käytämme siinä joka kerta anteeksiantamisen jumalallista hienovaraista energiaa. Kuten olemme osoittaneet tämän artikkelin alussa, anteeksianto vetää aina puoleensa anteeksiantoa. Tästä käynnistyvä okkulttinen resonanssiprosessi on väistämätön.

Yhteenvetona on hyvin tärkeää ymmärtää, että kun emme anna anteeksi ihmiselle, joka loukkaa meitä, kidutuksen ja kärsimyksen tila pysyy sisäisessä maailmankaikkeudessamme jatkuvasti, ja se luo resonanssiprosessin, joka ruokkii tätä kärsimystä, kunnes anteeksiannon energia hävittää nämä haavat, tämän kärsimyksen, ja saa ne katoamaan ikuisiksi ajoiksi. Kun tuomitseminen saa sielun supistumaan ja altistaa sen loputtomalle kärsimykselle, anteeksianto poistaa nämä haavat ja kärsimyksen saman tien, se tuo rauhan, se antaa sielulle tilaa puhjeta kukkaan.

Katkelma Gregorian Bivolarun kirjasta ESSENTIAL LOVE SECRETS FOR YOGIC COUPLES WHO ASPIRE TO BE HAPPY
« Viimeksi muokattu: 19.09.2010 20:45:07 kirjoittanut ~Bellatrice~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #72 : 19.09.2010 20:46:24 »

Sinähän et tunne minua laisinkaan  Smiley

Ei kai kukaan täysjärkinen haluaisi tunteakaan. :Smiley

Tyyppiä, jolla ei ole koskaan mitään omaa sanottavaa mistään ja jonka "henkisyys" on ikuista muiden siteeraamista, koska se oman ajattelun puute pitää peittää.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #73 : 19.09.2010 21:00:24 »

Miksi tämänkään threadin pitäisi sisältää pelkkiä teennäisiä korulauseita?  Erimielisyydet kuuluvat elämään, myös niiden, joilla sitä ei näemmä ole. Wink

tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #74 : 19.09.2010 21:21:52 »

Skippaan edelliset, mutta niiden pohjalta ajatuksen saaneena. Jos joku kohtelee minua kuin halpaa hmm.porttoa, en todellakaan koe, että annan asian olla. Suhtautuminen kyseiseen ihmiseen riippuu tietty kontekstista, mutta jos tämän ihmisen kanssa täytyy oikeasti vuorovaikuttaa pidempiä aikoja, silloin koen välittömästi, että hänen tulee tarkistaa asennettaan. En käyttäisi tässä Kato Vegan termejä, mutta mielestäni välillä tiukka vastareaktio ihmisen välittämään viestiin toimii.

Esimerkiksi: Olin kahden viikon mittaisella matkalla avomieheni ja toisen pariskunnan kanssa. Pariskunnan naisosapuoli alkoi heti ensimmäisenä päivänä syyllistää muita hänen huonosta olostaan. Kolme päivää sinnittelin oman ärtyneisyyteni kanssa, kunnes räjähdin. Lopulta hän aiheutti itselleen sen, että minä sekä avomieheni emme enää kommunikoineet hänen kanssaan ja hän riiteli oman miehensä kanssa koko loppumatkan: AI että meillä oli ratkiriemukasta  Lips Sealed
Lopputulema: joidenkin ihmisten kanssa vain (clash) yhteentörmää niin kovaa tavalla, joka on ehkä negatiivinen, mutta voi myös herättää paljon positiiviseksi nähtävää ajattelua ja itsetutkiskelua.
Viimeksi mainitut olivat matkalta käteeni jäämää positiivista matkamuisteloa, kun taas tämä ihminen ei todellakaan enää ole osa elämääni, eikä kukaan syyllistämään toisia pyrkivä marttyyri-uhri pääse enää lähipiiriini. Heitä ei voi mitenkään miellyttää menettämättä itseään.

Tarkoitus on mielestäni myös kasvattaa toisia samalla kun kasvattaa itseään. On hyvä, että irrottaa menneistä, mutta on myös hyvä pitää huoli, ettei toista menneisyyden virheitä. Olla tietoinen ja valpas ja mennä eteenpäin.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: