Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Musiikki unissa  (Luettu 12968 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« : 05.11.2005 11:23:02 »

Mitä kappaleita olette kuulleet unissanne, minkälaisissa yhteyksissä, onko merkitystä selvinnyt? Näin viime yönä unen, jossa tyyppi soitti yhtä suomalaista kappaletta, jota en ole edes kuullut sataan aikaan ja jolla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä minulle. Arvatkaa, soiko nyt päässä. smitten Tahtooko alitajunta sanoa jotain, vai mistä tällaiset tulevat?
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Suvi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #1 : 05.11.2005 13:18:21 »

Hehe, itelläni, kun on tapana kuunnella öisin musiikkia: se jää usein päälle soimaan.

Kerran sitten unessa kuulin selvästi "Into the West":in Annie Lennoxin laulamana. Ja taisin laulella itsekkin.  smitten

Ensimmäisen kerran musiikkia kuulin jonkun pianistin säestämänä. Kappale oli mulle tyystin outo, mutta muistin sen vielä herättyäni.
Nyt olen kuitenkin unohtanut...
tallennettu

Aur: Oinas
Nouseva: Leijona
Kuu: Neitsyt
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #2 : 05.11.2005 13:25:36 »

Moikka  Smiley

Tästä on nyt muutama vuosi sitten kun olin erittäin haastavassa
elämätilanteessa  Cry

Yhtenä yönä näin unta, että olin lentokoneessa ja vieressäni istui ikisuosikkini,
mieslaulaja Sting , joka sanoi että laulu
"desert rose" tulee minua auttamaan  smitten

Tuon unen jälkeen, olin takuuvarma että kaikki kääntyy valon puolelle, ja
niin kävikin, juuri tuon kappaleen siivittämänä  smitten smitten
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #3 : 05.11.2005 16:52:28 »

Onhan tuo kuulemma Lennon kuullut unessa jonkun biisinsä, kirjoittanut sen ylös ja saanut aikaan beatlemanian, en tiedä todenperäisyydestä, mutta oon ennenkin kuullut tällaisesta "unissasäveltämisestä". Pitäis vielä keksiä "uninauhuri", jotta ne sais helposti purkkiin Cheesy
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 05.11.2005 17:37:04 »

Minä oln näin parinkymmenen ikävuoden tienoilta lähtien alkanut välillä kuulla musiikkia unissani - mutta kyseessä on aina kappale, jota ei ole olemassa tässä fyysisessä maailmassa. Jos minulla olisi yhtään musikkaalista kykyä, ottaisin kuulemani kappaleet ylös ja "säveltäisin" ne tänne.  smitten

Muistan ensimmäisen musiikkiuneni olevan sellainen, että isän suosimalta ankealta radiokanavalta alkoi soida Emperor (blackmaetallia)!  Cheesy Ajattelin, että kohta koko radiotoimituksen puhelinlinja tukkeutuu, kun vihaiset mammaset ja pappaset soittevat sinne moittiakseen heitä "saatanallisen musiikin soittamisesta" *nauraa*
tallennettu
Lilja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31

~ Vain unelmilla on siivet ~


Profiili
« Vastaus #5 : 05.11.2005 18:59:29 »

Joo, mä näin just unta et soitin TV:st täysillä jotain hulluu viulumusiikkii, vaik mä en voi sietää klassista musiikkia. Osaaks muuten joku sanoo mitä se meinaa?  uglystupid2 Ja sit tosi usein kuuntelen radiota unissani, ehkä siks kun se on aina päällä valveillakin. :Smiley
tallennettu

~ Joskus luopuisin mielummin monesta vuodesta kuin yhdestä hetkestä. ~
Aurinko Skorpioni, Ac Rapu, Kuu Härkä
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 10.11.2005 00:31:03 »

Minua todella harmittaa, kun kerran unessani kuulin varsinaisen hittibiisin, jota ei ole (ainakaan vielä, ellei joku "nappaa" sitä ilmasta) koska en aamulla enää muistanut miten se meni...  tickedoff
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2005 00:54:02 »

Olen unissani ollut konserteissa ja musiikkisysteemeissä mukana jokusen kerran ja paras niistä oli sellainen että olin Satyriconin (blackmetallia) keikalla sellaisessa konserttisalissa jossa oli penkit. Siellä ne soitteli kaikenlaista ja jossakin vaiheessa eteeni ilmestyi pienet rummut joilla sitten pääsin humppaamaan koska musiikki vaihtui joksikin rämpytykseksi. Huomasin jossakin vaiheessa että kaikilla muillakin vieressä istuvillani oli rummut ja niitä sitten kerkesimme soittaa vähän aikaa ennenkuin unesta piti tulla pois   Cheesy
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
dorothea
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3

oma haave...


Profiili
« Vastaus #8 : 10.11.2005 11:09:30 »

moi!
mä yleensä jätän radion päälle yöksi kun se tuntuu rauhoittavan ja nukahdan paremmin. Kerran kotona nukuin "päikkäreitä" ja radio oli päällä, niin kuulin kaikki kappaleet unessani. Unen jälkeen oli hyvä olo herätä kun musiikki oli ollut unessakin. Varsinkin sen takia koska musiikki on minulle tärkeä elementti.  leijona
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 22.11.2005 23:04:55 »

smitten smitten
Olin jo kerinnyt aloittaa hölmöyksissäni tästä uuden aiheen, mutta siirsin sen tähän keskusteluun, kun täällä kerran tällainen keskustelu on.....

Olipa aivan tosi fantastinen fiilis tässä eräänä yönä.
Syynä ei ollut kylläkään upea se , vaan niin ihana fiilis unessa.
Olin meditoinut ennen nukkumista ja sitten kun nukuin, niin koko ajan unessa kuului se vanha iskelmä: " niin, kuinka voi rakastaa niin".
Ja miulla oli niin mahtava rakkaus koko maailmaa kohtaan.
Olettaisin, että tuo enteilisi vähän mukavempia aikoja vaihteeksi.
Toivossa on hyvä elää.  Smiley
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #10 : 23.11.2005 19:59:39 »

Aika ihanaa, selkälokki smitten Toivottavasti tulee niitä mukavampia aikoja sinnekin päin. Mulla on ollut hieno fiilis viime aikoina, enimmäkseen tämän tyypin takia, joka unessa esiintyi, vaikkei mitään sen kummempaa ole tapahtunutkaan.
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
selkälokki
Vieras
« Vastaus #11 : 23.11.2005 23:07:01 »

Hei Irkkunen!!
Otetaan fiiliksistä kaikki irti tai oikeammin kai sitä olisi suotava jakaa muillekin, ehkä se jopa tuplaantuu! smitten
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #12 : 24.11.2005 15:16:55 »

Moikkelis moi!
Mun täytyy ottaa osaa tähän topikkiin, sillä kuulen hyvin usein musiikkia unessani ja yleensä hyvin kaunista sellaista, mutten koskaan jo sävellettyjä biisejä. Mulla on muutenkin aika häiriintynyt unimaailma crazy2 ja näenkin unet toisinaan elokuvina/kohtauksina, joissa on taustamusiikki. Mulla on klassisen musiikin tausta, mutten omista pianoa tällä hetkellä ja taidot ovat sen verran ruosteessa, ettei nuotitus onnistu ilman sitä ja olenkin turvautunut kommarin sanelukoneeseen johon jos suinkin mahdollista pyrin rallattelemaan parhaat palat herättyäni.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #13 : 24.11.2005 15:20:59 »

Elektronista rokkia yleensä. Jossain unessa olin punk-bändin kitaristi ja toisessa hoilasin Iron Maidenia ja heti perään jotain poppia. Huh
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #14 : 24.11.2005 16:52:06 »

Joo Smiley

Kuuntelen aina silloin tällöin musiikkia unissani minäkin :Smiley, olen itse esiintymässä joissakin musiikkisessioissa, ja kova potku päällä Cool, ja harmittaa, kun toi siippa tulee ja herättää juuri hyvän konsertin keskeltä Angry tickedoff Ja mä, kun niin mieluusti rokkaisin ja revittelisin täysillä Grin.
Usein puhun unissani, (en siis ääneen) englantia, saksaa, venäjää, eestiä. Ja mikä hassuinta osaan ko. kielet kuin vettä vaan Shocked Shocked Shocked
Ja teen itseni täysin ymmärretyksi.

Kaipa tämä on alitajunnan viestitys mulle, että mun kannattaisi käyttää kykyjä valvetilassa, ken tietää?
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: