Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Deja vu  (Luettu 22438 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mandi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #15 : 07.11.2005 23:34:44 »

Olen ymmärtänyt deja´vu ilmiön sillä tavalla, että kun me käymme tulevaisuuden "vaihtoehtoja" läpi ja teemme siis päätöksiä tulevaisuutta silmällä pitäen, niin siitä syntyy tämä kummallinen ilmiö. Toisin sanoen, ette ole nähneet unia vaan käytte esim. vaikka seuraavan päivän asioita läpi yöllä henkitasolla ja teette päätöksiä tulevaisuuteenne. Asiat voivat olla suuria tai pieniä, kunhan vain ovat tulevaisuuden suunnitelmia. Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #16 : 08.11.2005 11:37:15 »

Deja vu:t ovat omasta mielestäni tiedostamattomia ja tahattomia kurkistuksia elämänsuunnitelmaamme. Sitten jälkeen päin tulee olo, että "hei, tämähän on tapahtunut ennenkin". Oikeastaan kyse on siitä, että olen vain suunnitellut, että näin tapahtuu, näen sen jossain vaiheessa (esim. unen aikana) ohimennen, unohdan ja muistan taas, kun tilanne itse tulee. ^_^

Deja vun aikana tapahtuu varmasti myös fysiologisia muutoksia, jotta tuon kokeminen olisi mahdollista. Näin minä ymmärtäisin. Tieteen ja henkisyyden tulisi kulkea käsi kädessä. Paras esimerkki tästä on erilaiset sairaudet ja niiden parantaminen. Ei hoideta vain sitä ruumista vaan myös henkistä syytä siihen. Sama Deja vussa - ei mietitä vain sitä, mitä aivoissa tapahtuu vaain pohdittaisiin myös, että mitä se kertoo henkisestä elämästä.

En ole lukenut Ultran juttua, mutta ei tuo millään tunnu minustakaan oikealle teorialle... Voihan toki joissain olle kyse entisistä elämistä, itselläni se tulee mieleen esim. tietyn värisestä, erikoisesta taivaasta. Tiedän vain, että olen nähnyt jossain muuaalla samanlaisen taivaan, mutta se ei ole tätä elämää. Se ei varsinaisesti ole deja vu, eikä tunnu siltä. Asia vain tuntuu tutulle.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #17 : 08.11.2005 11:44:24 »

Moi  Smiley

Voiskohan aikakäsitteellä olla mitään tekemistä tämän asian kanssa?

Pohdin vain sitä, että sanotaan että aikaa ei ole ja koemme kaikki ns yhtäaikaa, niin tuolloin me vain virittäydytään sille "oikealle" ajalle, eli olisikohan spiraaliin, eli ollaan yhtäaikaa vanhassa/oikeassa aikakäsitteessä ja koetaan sen, eli muistetaan samaan aikaan mitä ollaan päätetty ja samaan aikaan eletään se, eli ollaan siinä ns
yhdistymäkohdassa?

Jaa-a, tulikohan tästäkään mitään tolkkua  Huh
tallennettu
kaakkimarjatta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


sininen kristalli myrsky


Profiili
« Vastaus #18 : 08.11.2005 12:05:43 »

Tuli siitä Smiley

Olen myös kuullut siitä spiraalista ja että mennyt, nyt ja tuleva on tässä.

Nyt muutenkin esiintyy spiraaleja useissa yhteyksissä, näin olen kuullut Smiley


Jaana
tallennettu

IHMINEN ON SE MIKSI TEKEYTYY, SIKSI ON SYYTÄ OLLA TARKKANA MIKSI TEKEYTYY
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #19 : 08.11.2005 12:08:14 »

Moi  Smiley

Voiskohan aikakäsitteellä olla mitään tekemistä tämän asian kanssa?

Pohdin vain sitä, että sanotaan että aikaa ei ole ja koemme kaikki ns yhtäaikaa, niin tuolloin me vain virittäydytään sille "oikealle" ajalle, eli olisikohan spiraaliin, eli ollaan yhtäaikaa vanhassa/oikeassa aikakäsitteessä ja koetaan sen, eli muistetaan samaan aikaan mitä ollaan päätetty ja samaan aikaan eletään se, eli ollaan siinä ns
yhdistymäkohdassa?

Jaa-a, tulikohan tästäkään mitään tolkkua  Huh


Kuulostaa hyvin todennäköiseltä mahdollisuudelta.  coolsmiley

Olen itsekin joskus pohtinut samaa, pallotellut eri vaihtoehtoja, jotka tässä ovatkin nousseet esille.

Otetaan nyt esimerkiksi se, että olet käymässä paikkakunnalla, jolla et juurikaan käy. Odotat bussia siellä, ja yhtäkkiä tulee deja vu.... Kysessä voi siis olla
- muistuma tapahtumasta, jonka on sisällyttänyt elämänsuunnitelmaansa .. tällöin tulee mieleen, että miksi se linja-auton odottaminen pysäkillä olisi voinut olla niin olennaisen tärkeää
- menneen elämän muisto, tämän voisi olettaa todennäköiseksi, jos kyseessä on esim. vanha kaupunki, jossa on aiemmin elänyt tms.
- aikaspiraalin ohentuma, verho raottuu, ja kokee yhtä aikaisesti sekä vanhaa että tätä hetkeä


Tämä käsitteellinen aikahan on harha. Tämä on luotu kollektiiviseksi todellisuudeksi: sekunteja minuutissa 60, minuutteja tunnissa 60, tunteja vuorokaudessa 24, vuorokausia kuukaudessa... mielivaltainen määrä riippuen siitä kuka keisari on ollut vallassa ...julius 31 augustus 31 ... talvi ei tunnu niin pitkältä, jos otetaan muutama päivä pois vaikka helmikuulta Grin
ja niin päin pois.

Olisiko meillä kenties mahdollisuus päästä tietoisesti aikaspiraaliin toteuttamalla 13 kuun kalenteria? Olisiko astrologia täydempi, jos mukaan otettaisiin Käärmeenkantajan tähdistö - 13 toteutuisi siinäkin. 13 on tärkeä luku, tasapainottaja tällä planeetalla... kerrotaan eräällä vaikutusvaltaisella kirvesmiehen pojalla olleen 12 opetuslasta, itse oli 13. - tuli oikea määrä täyteen.
 Shocked
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #20 : 08.11.2005 12:17:04 »

Aivan Hopeatähti, aikaa ei ole olmassakaan. On menneisyys, on tulevaisuus, Ja  hetki TÄMÄ HETKI,[/shadow]joka meni jo.
Mutta on olemassa eri "aika" ulottuvuuksia, joissa ylitetään kvantti rajat.
Etiäinen on juuri tälläinen ilmiö, jossa mieli, hetkellisesti ylittää huimasti ajan kvantti rajan.
Tästä asiasta tulemme saamaan lähiaikoina kokemuksia. Jotka sekoittavat mailman järjestyksen. Ja uskon käsitykset romahtavat.
Kropasta irtautuminen on monelle arkipäivää. Mutta kun irtautuessa ylitetään ajan kvanttiraja, on tehty huima hyppäys eteenpäin. ( kohta niitä on täällä forumilla uglystupid2)

 coolsmiley coolsmiley coolsmiley coolsmiley

P.S.Ja lääkärit saavat herkellisen mielenhäiriön,yrittäessään selittää asiaa epilepsialla. 2funny 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 08.11.2005 13:09:47 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #21 : 08.11.2005 16:07:00 »


P.S.Ja lääkärit saavat herkellisen mielenhäiriön,yrittäessään selittää asiaa epilepsialla. 2funny 2funny 2funny
Ja tiede raukka laahaa auttamattomasti jäljessä, kunnes suostuu itsekin hyppäämään kelkkaan!  2funny 2funny 2funny
tallennettu

Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #22 : 08.11.2005 16:37:24 »


P.S.Ja lääkärit saavat herkellisen mielenhäiriön,yrittäessään selittää asiaa epilepsialla. 2funny 2funny 2funny
Ja tiede raukka laahaa auttamattomasti jäljessä, kunnes suostuu itsekin hyppäämään kelkkaan! 2funny 2funny 2funny

Hitto,  tuossa minun tekstissäni on painovirhe paholainen ! Tarkoitus oli kirjoittaa: hetkellisen. Sorge Embarrassed
tallennettu
Norzi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #23 : 24.12.2005 00:24:55 »

Onhan se inhottavaa ajatella: hei apua mä tiedän mitä toi aikoo sanoo seuraavaks. ja tietää mitä tapahtuu.

Minä nään usein enne unia. Ne ovat unia joita ei muista kunnolla aamulla ja ne usein unohtuu nopeasti heräämisen jälkeen. Muistikuva unesta tulee takaisin kun uni toteutuu.. Hassuja juttuja noi deja vut ja sen sellaset..
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #24 : 24.12.2005 00:42:10 »

Hei
Minulla on ollut paljon deja vu kokemuksia, tarkkoja unia jotka ovat tapahtuneet jopa kolmen vuoden paasta ja myos hetkia etta hei olen jo ollut tassa tilanteessa.Minusta deja vu ilmiot ovat kuin kannykat eli saat tietylla aaltopituudella tiettya informaatiota ja tietyn yhtion kannykat toimivat paremmin kuin toisen...
eli hyvaa joulua kaikille samalla aaltopituudella oleville ja muillekin...
Diamond
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #25 : 24.12.2005 23:43:00 »

Minulla ainakin KAIKKI Deja vu ilmiot ovat tulevaisuudesta olleita unia.Kerrompa tasta yhden vuonna 2001 nahdysta unesta; ajan ilmassa Kuolleelle merelle, loysin siella puisen sillan ja roomalaisia rahoja(en tieda mista paattelin niiden olevan roomalaisia rahoja) ja jatkoin hiukan eteenpain ja loysin roomalaista lasia.
Dalei Lama pyysi minua kirjoittamaan unen muistiin ja ihme: vuonna 2003
palattuani Suomesta aloitin tyoni Qumranilla turistikeskuksessa ja moin vanhoja roomalaisia rahoja ja roomalaista lasia.Siellahan on vanha argeolinen alue jossa on vanha silta ja kuin salama olisi iskenyt minuun hetkella noustuani sillalle ja varmasti muistan sen unen.Ilmeisesti unella oli myos muukin tarkoitus koska siita aukeni uusi urani koruihin ja timantteihin!
terkkuja Diamond
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #26 : 25.12.2005 15:16:52 »

Mahtava kokemus Diamond!

Olisipa mukavaa kokea jotai vastaavaa! santa_wink
tallennettu
Freelancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #27 : 26.12.2005 01:29:24 »

Nuorempana (joskus 16-17 vuotiaana) koin useinkin deja vu välähdyksiä ja nykyäänkin säännöllisesti mutta selvästi harvemmin. Jonkin verran on tietenkin tullut pohdittua mistä moiset johtuu. Tiede on selittänyt ilmiötä aivosähkötoiminnan hetkellisenä sekunnin tuhannesosien kestävänä katkoksena, joka tuottaa sen eletyn hetken kokemuksellisen kahdentumisen, jolloin tulee tunne kuin sama olisi tapahtunut ennenkin. Omasta mielestäni tuota tieteen selitystä ei täysin voi tyrmätäkään.

Ite ajattelen että sieluntason ajattomuus ehkä voisi sen tuottaa, sielu tasolla kun eletään kaikkia hetkiä samanaikaisesti niin miksipä sieltä sielutuetoisuudesta ei voisi "vuotaa" muistikuvia tapahtuneesta.

Toinen ajatelma on, että jos ja kun sielu ennen maanpäällistä syntymää suunnittelee elämänsä niin nämä olisivat näitä muistivälähdyksiä.

Itselläni ainakaan unet eivät mitenkään liity näihin omiin deja vu kokemuksiin. Muutamia enneunia olen nähnyt ihan arkipäiväisistä ja yleensä seuraavan päivän tapahtumista, mutta samanlaista deja vu tunnetta se kokemus ei aiheuta.

Kuinka pitkiä nuo deja vu kokemukset ovat teillä olleet? Itselläni ne ovat aina erittäin lyhyitä, maksimissaan sekunnin kestävä tuntemus. Mietin että onko kenelläkään kokemus kestänyt selvästi pitkään, edes useita sekunteja?

Freelancer
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #28 : 26.12.2005 02:14:08 »



Itselläni ainakaan unet eivät mitenkään liity näihin omiin deja vu kokemuksiin. Muutamia enneunia olen nähnyt ihan arkipäiväisistä ja yleensä seuraavan päivän tapahtumista, mutta samanlaista deja vu tunnetta se kokemus ei aiheuta.

Kuinka pitkiä nuo deja vu kokemukset ovat teillä olleet? Itselläni ne ovat aina erittäin lyhyitä, maksimissaan sekunnin kestävä tuntemus. Mietin että onko kenelläkään kokemus kestänyt selvästi pitkään, edes useita sekunteja?

Freelancer


Moi! Olen samaa mieltä tuosta unijutusta, se tunne ei ole samanlainen kuin uni. Ja tuo pituus, kyllä minulla on pidempään kestänyt, mutta ei kovin kauan kuitenkaan. Muutaman sekunnin, kyllä, mutta alle puolen minuutin kuitenkin. Esim. kun olen ollut auton kyydissä ja menty tietyn kohdan ohi tai kun olen kirjoittanut ystävälle niin siinä on kestänyt olevana pitkään.

T: Karoliina    santa_cheesy

P.S. Ai niin, ja mullakin tuo 16-17 vuotiaana oli säännöllisemmin noita kokemuksia kuin nykyään, tosin tuntuu, että ne nyt ovat taas lisääntymässä.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2005 02:16:24 kirjoittanut Karoliina » tallennettu
Freelancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #29 : 26.12.2005 13:44:43 »


P.S. Ai niin, ja mullakin tuo 16-17 vuotiaana oli säännöllisemmin noita kokemuksia kuin nykyään, tosin tuntuu, että ne nyt ovat taas lisääntymässä.

Taitaa olla muuten aika yleistä että ollaan herkempiä just tuossa iässä. Itse koin noihin aikoihin enneunia, selkounia deja vu välähdyksiä yms. useinkin mutta pikkuhiljaa kokemukset hiipuivat ja vähän päälle parikymppisenä oli parin vuoden jakso etten kokenut juuri mitään eikä ko. asiat olleet edes mielessä, nyt taas viimeiset vuodet on herkkyys ollut kasvussa ja kokoajan lisääntymään päin.  Smiley
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: