Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Deja vu  (Luettu 22434 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 04.11.2005 23:22:17 »

Heips, haluaisin kysyä tästä aika tunnetusta ilmiöstä, mutta josta silti en tiedä juuri mitään.

Tämän syksyn aikana on tullut niin paljon ja usein deja vu kokemuksia, että oikeasti alkaa mietityttään. Vähitellen alkaa oleen sellanen päiväni murmelina fiilis.

Help!
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #1 : 04.11.2005 23:28:10 »

Ymmärrän kysymyksesi. Joka kerta se on minullekin yhtä hämmentävä, ihan kuin pelleiltäisiin toisen mielellä. Siis he jotka siihen pystyvät. tickedoff

 angel angel angel

Aina karvat pystyssä. Tämä on tapahtunut ennenkin.
Johtuukohan siitä että aavistaa myös tulevaa. coolsmiley coolsmiley coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 23:32:20 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #2 : 04.11.2005 23:32:58 »

Undecided :Smiley Undecided

Juu, sitä on ilmassa ja monesti naurattaa kun ei tiedä onko vanhassa vai uudessa mutta kuitekin samaan aikaan molemmissa  Shocked Smiley

Itse liitän sen vain siihen sielutietoisuuteen joka muistuttaa itse itseään jostain mistä jo tiesi  Grin
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 23:35:33 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 05.11.2005 14:49:27 »

usein musta tuntuu, että deja vú [ Cool] johtuu siitä että olen nähnyt unta kyseisestä tilanteesta, mutta en kunnolla muista sitä.. mutta tämä nyt on minun ajatuksiani.  Smiley

joskus koen tripla deja vúitakin. se on outoa,.  Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 05.11.2005 19:38:49 »

Deja Vu ilmiöt ovat jänniä. Itselleni niitä tulee harvemmin kylläkin mutta kun tulevat niin tulevat vahvasti.
tallennettu
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #5 : 06.11.2005 21:03:16 »

Moi,

Minulle on kans taasen tullut paljon näitä Deja vu-ilmiöitä, mutta en osaa kertoa mistä ne johtuu. Joskus 16-vuotiaana koin niitä todella paljon ja jatkuvasti, mutta sitten ne loppuivat vuosiksi ja nyt taas niitä on tullut esiin. Jos alan miettimään liikaa niitä kun ne ilmenee, se häviää nopesti. On ne kyllä jänniä tuntemuksia  ja mielelläni niitä koen! Se vaan, että kun ei tiedä sitä jujua, mitä ja miksi ne on. :Smiley

T: Karoliina  Smiley
tallennettu
punainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #6 : 06.11.2005 21:12:07 »

Minä en pitkään uskonut niihin ilmiöihin, mutta sitten uuden harrastuksen parissa niitä tulee usein. Harrastan nyt itsepuolustuslajia, joka on vanhaa aasialaista perua. Ehkä olen jossain elämässä osannut kyseistä lajia ja asunut Aasiassa...
tallennettu

Aurinko, Merkurius - Vaaka
Nouseva - Kalat
Kuu - Oinas
Venus - Skorpioni
Mars - Neitsyt

TuliJänis
Punainen Resonoiva Maa
Jasmiini
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 07.11.2005 12:06:39 »

Minulla menee myös tuo deja vu hyvin kausittain/vuosittain. Tänä vuonna on ollut taas paljon deja vuita, lähinnä unissa nähtyä. Viime viikolla sattui töissä ihan uusin deja vu. Näin aikaisemmin (kuukausia sitten, ennen kuin edes olin täällä hommissa) unen, jossa puhuin jonkun kanssa kännykkään. Kädessäni oli kolmisivuinen lista, josta minun piti etsiä erään henkilön yhteystiedot. En löytänyt niitä millään ja olin ihan ymmälläni - kyllä sen tiedon kuuluisi olla siellä!

Noh, viime viikolla Lahti täytti 100v ja vastasin juhlavalokuvauksesta sekä meditiedotteesta. Esimieheni soitti ja kysyi erääseen valokuvaan Hämeen Rykmentin edustajan nimeä. Katsoin edessäni olleesta juhlavastaanottolistasta asiaa, mutten löytänyt mistään Hämeen Rykmenttiä. Olin ihan ymmälläni - kyllähän se Rykmentti siellä oli onnittelemassa, itse vielä valokuvasin se, mutta miksei nimi lue täällä listassa! Lista oli 3 sivuinen, nidottu yläkulmasta kiinni ja puhuin kännykkään esimieheni kanssa. Deja Vu, hyvin vahva sellainen vielä  Wink
tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #8 : 07.11.2005 13:39:30 »

Erittäin tuttu ilmiö myös minulla. Ja juuri noin että olen varma että olen unessani nähny saman tilanteen, ja pari sekkaa "muistan" vielä tulevan tapahtuman etukäteen. Joskus noita tuli ihan päivittäin, vähemmän näinäpäivinä. Matrixissahan se tarkoittaa että matrixia muutetaan  Smiley
tallennettu
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #9 : 07.11.2005 17:51:56 »

Jahas joo, jännä juttu että olette nähneet ne ensin unina. Kun mun mielestä ne ei oo unia ollenkaan. Vai onko enneuni sama kuin Deja vu?  :Smiley

T: Karoliina  Smiley
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #10 : 07.11.2005 18:11:27 »

Heissan, mukavia kommentteja on tullu, kiitos.

Aloin kans miettiin samaa kun Karoliina jo tossa mainitsi, että ei ne yleensä kyllä tunnu, että olisin unessa nähny ne aikasemmin. Jotain eri kun unet mun mielestä.  Huh

Jam0 kiitos, mietinkin että mistä olen saanut päähäni että deja vu sisältäisi jonkin vihjeen, että jotain muuttuu. Niin elokuvat taas... olishan se pitänyt
arvata  Cheesy smitten
tallennettu
kaakkimarjatta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


sininen kristalli myrsky


Profiili
« Vastaus #11 : 07.11.2005 19:40:40 »

Voiko olla niin, kuin olen kuullut.
Olemme itse laatineet/tutustuneet sielunsuunnitelmaamme?


Kaakki
tallennettu

IHMINEN ON SE MIKSI TEKEYTYY, SIKSI ON SYYTÄ OLLA TARKKANA MIKSI TEKEYTYY
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #12 : 07.11.2005 21:53:48 »

Tämä on Alzbeta yks mun mieliaiheista, paitsi justiin, etten mä tiedä siitä paljon mitään!  Huh

Mutta tuo Kaakkimarjatan ehdotus vois aivan hyvin pitää paikkansa, vai kuinka? Että jos ollaankin jo nähty oma elämä, kiinnostava ajatus.  Wink

T: Karoliina  Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 07.11.2005 22:06:54 »

Juuri eilen käsiin osui vanha Ultra-lehti, jossa oli parisivuinen juttu entisistä elämistä. Artikkelin mukaan jokainen voi muistaa pätkiä edellisistä elämistään deja vu-tuntemusten muodossa. Toisaalta kun nyt muistelen omia deva ju kokemuksiani, mielestäni ne eivät ole olleet heijastuksia menneestä vaan kuvanneet enemmänkin juuri sen nykyhetken aiempaa kokemusta ihan sellaisenaan. Toisin sanoen, odottaessani deva ju:n aikana esim. linja-autoa kerrostalojen vieressä, deja vu:n tullessa muistan kokeneeni sen ihan samanlaisena aiemmin - ja jos se olisi jostain menneestä elämästä, niin olisiko siinä silloin ollut linja-auton odotus ja kerrostalot...  Shocked Voi olla, että olen väärässä ja Ultra-lehti oikeassa ja niin todennäköisesti onkin...

Perin kummallisen tulkinnan deva ju:sta olen lukenut myös eräältä neurologiselta sivustolta, jossa lääkäri kertoi deja vu:n voivan olla merkki lievästä ohimolohkoepilepsiasta..  Shocked  Lääkärin mukaan deja vu:n aikana aivosähkökäyrä vain jostain syystä pätkäisee ihan niinkuin se voi pätkäistä esim. väsyneenä tms... Mutta täytyy sanoa, että kyllä tuo lääkärin näkökanta kuulostaa kovasti paljon tylsemmältä kuin Ultran tulkinta...
tallennettu

Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #14 : 07.11.2005 22:30:45 »

Juu, May, mielestäni olet oikeassa etkä värässä siitä Ultra-lehden jutusta, ajattelen itse samoin kuin sinä. Ja sen tietää, ettei ne ole sillä tavoin menneitä elämiä, vaan ennemminkin sitä tulevaa tai sitä hetkeä, mutta ei menneen elämän muodossa.
Meniköhän taas liian monimutkaiseksi tuo mun ajattelu?  Huh

Ja samaten tuo ohimolohkoepilepsia, olen kans lukenut sellaisesta, mutta en usko että se niin on. Jotenkin sen vain tietää, että se ei ole mitään epilepsiaa, eikä muutenkaan ole mistään fyysisestä asiasta kysymys. Näin koen tämän asian.  :Smiley

T: Karoliina Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: