Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 6. huone ja henkilökohtainen kriisi  (Luettu 10837 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« : 02.09.2017 20:22:23 »

Uusimmassa Astro logos lehdessä oli todella mielenkiintoinen juttu 6.huoneesta. Tämä tietysti pisti silmään, koska oman karttani 6.huone suorastaan pursuaa planeettoja. Olen aina nähnyt 6.huoneen työn ja toisaalta terveyden huoneena. Nyt sain sille aivan uuden ulottuvuuden kun tuossa jutussa mainittiin, että 6.huone on henkilökohtaisten kriisien huone. Sehän on  neitsyt huone ja tavallaan tuo liittyy Neitsyen merkkiin. Avasi ihan uudella tavalla tuon huoneen symboliikkaa. Siinä mainittiin että huoneen kärjen merkki on tärkeä, mutta harmittavasti ei sanottu mitään  skorpioni joka minulla sen huoneen kärjellä on. Pohdin itseäni paljon, mutta se kai kuuluu tuon huoneen luonteeseen  crazy2

Muilla kokemuksia tai ajatuksia syntymäkartan 6.huoneesta?
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #1 : 07.09.2017 22:07:24 »

Jokseenkin vaikea aihe, mutta ehkä pohdit itseäsi paljon, koska omistat valtaisan stelliumin? Sen sijaan ne joilla on paljon oppositioita, hakee ehkä luontaisesti vertaisarviointia enemmän muilta ihmisiltä? Itselläni 6. ja 12.huone ovat tyhjiä, joten en omaa kokemusta niistä. Koetko olevasi neitsytmäisen neuroottinen joissakin asioissa, jos tuo huone yhdistetään neitsyeen? Työ, hygienia yms.? Oletko taipuvainen rutiineihin? Toisaalta merkurius ydistettynä aurinkoon, venukseen ja uranukseen kertoo, että olet koko olemukseltasi ikuinen pohdiskelija. Niin no oli mulla kans pallas 6.huoneessa vesimiehen merkissä. Liitän sen jotenkin astrologian harrastukseeni sitä kautta, että pyrin kiinnittämään paljon huomiota visuaalisiin kuvioihin ja lisäksi sen pitäisi liittyä strategiakykyihin, joita en kyllä ole vielä toistaiseksi päässyt testaamaan missään muodossa.

Oletko muuten kiinnittänyt huomiota koskaan mihin merkkiin/huoneeseen tuo stelliumisi menee antiscia merkeissä? Muistaakseni astro.comissa munich methodin ja pdf:n kautta sai antisciat näkyviin. Itse olen antiscia merkiltäni vesimies.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.2017 09:18:39 »

Kyllä olen joissain asioissa neitsytmäisen neuroottinen ja kiinnitän huomiota yksityiskohtiin. Se ehkä pitää pohdiskelevan luonteeni jalat maassa. Erkki Lehtirannan Astrologia ja henkinen tie kirjassa tuo 6.huone mainitaan tietyllä tavalla oppiläksynäkin kiinnittää huomiota yksityiskohtiin.

En ole kuullutkaan noista antiscia merkeistä. Kiinnostavaa. Siinä tuo stellium menee kauriiseen ja 8.huoneeseen.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #3 : 08.09.2017 09:41:38 »

No ihan varmasti kriisiä on pukannut täälläkin. 2 kvinkunssia 6. huoneessa  kuulle. Täytynee kaivaa jostain esiin tuo mainitsenamsi artikkeli. Itse olen tulkinnut tuota kuviota niin että vastuut ja velvollisuudet ovat uhkana terveydelleni, jos yritän liiaksi miellyttää muita. Paljon onkin saanut pyristellä näiden juttujen kanssa.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #4 : 08.09.2017 10:08:42 »

Suomennettu artikkeli löytyy Astro logos lehdestä nro 103 kesä 2017

alkuperäinen englanninkielinen löytyy esim. täältä http://www.khaldea.com/rudhyar/astroarticles/problemsweallface_6.php
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #5 : 08.09.2017 10:53:33 »

Kyllä olen joissain asioissa neitsytmäisen neuroottinen ja kiinnitän huomiota yksityiskohtiin. Se ehkä pitää pohdiskelevan luonteeni jalat maassa. Erkki Lehtirannan Astrologia ja henkinen tie kirjassa tuo 6.huone mainitaan tietyllä tavalla oppiläksynäkin kiinnittää huomiota yksityiskohtiin.

En ole kuullutkaan noista antiscia merkeistä. Kiinnostavaa. Siinä tuo stellium menee kauriiseen ja 8.huoneeseen.

Joo tuo huomion kiinnittäminen yksityiskohtiin oli hyvä oivallus. Joistakin kuuluisuuksista, joilla on voimakas 6.huoneen painotus, tulee mieleen esim. filosofi Wittgenstein, joka ennen filosofiksi ryhtymistä suunnitteli jotain propelleja. Oli muutenkin neuroottinen ja pikkutarkka. Ja äsken vilkaisin, että tennistähti Serena Williamsilla näyttäisi myös olevan valtava 6.huoneen painotus, mutta en pahemmin tiedä hänen luonteestaan ja elämästään.

Itse asiassa mikäli oikein muistan niin jousimiehen antiscia merkki olisikin juuri päinvastainen eli rapu. Antiscia merkkejä voidaan käyttää myös synastriassa verrattaessa toisen henkilön normi kartan ja antiscia asemien välillä olevia yhtymiä ja oppositioita. Transiiteista en ole löytänyt mitään ihmeempiä juttuja.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #6 : 08.09.2017 21:00:00 »

Muistinkin väärin meryem. Olet oikeassa noissa antiscia merkeissä eli siis jousimies löytyy kauriin merkistä. :Smiley
tallennettu
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #7 : 09.09.2017 09:07:34 »

Kiitos Meryem artikkelilinkistä. Sehän tosiaan avasi yllättäviä henkisiä syvyyksiä noihin henkilökohtaisiin kriiseihin. Erityisesti mua puhutteli kohta, jossa sanottiin, että asiat voi ilmetä myös toistuvina hankaluuksina ja orjuuden tunteena. Juuri tän kanssa olen kamppaillut viime vuosina. Nuorempana oli isompia kriisejä ja ne tosiaan johtavat transformaatioon. Mun tapauksessa kannattaisi käyttää tässä kalojen energiaa, mitä kaikkea pitääkään sisällään. Ilmankos olen aina ollut viehättynyt vesimerkeistä, vaikkei muu kartta siihen suuntaan  ole niin viitannut.

tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #8 : 10.09.2017 17:25:29 »

Veikkaan, että tuo pallas 6.huoneessa liittyy itsessäni eräänlaiseen perfektionistiseen puoleen myös. Nuorempana harrastin piirtämistä, jossa on ainakin visuaalinen aspekti mukana. Pahin virhe on ollut, että olen joskus antanut liikaa muiden ihmisten määritellä itseäni. Astrologia ei tietenkään paljoa auta tässä asiassa, vaikka olen jo vuosia osannut suhtautua siihen melko neutraalisti. En edes seuraa transiitteja niin fanaattisesti enkä luule, että ne säätelevät jokaista liikettäni maan päällä.

Säännönmukaisuuksien näkemisen liittäisin myös tuohon pallakseen 6.huoneessa.

Kommenttini muistuttaa kuin jostain terapiaistunnosta napattua lainausta. idiot2
« Viimeksi muokattu: 10.09.2017 17:28:56 kirjoittanut -herttaässä- » tallennettu
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #9 : 13.09.2017 10:46:14 »

Minulla on  venus 6.huoneessa  rapu merkissä. Neuroottinnen hössöttäjä hoivaaja luonne.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: