Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kabbalah Center  (Luettu 3696 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jadex
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« : 03.04.2017 01:35:14 »

Onko jollain kokemusta kabbalasta tai kabbala Centeristä? Puhuvat viisaudesta, mutta vaikuttaa kuitenkin uskonnoltaa, jopa lahkolta. Eniten häiritsee hierarkia/henkilöpalvonta ja rahalahjoitukset. Ja googlaamalla löytyy ikäviä juttuja oikeudenkäynneistä kuten seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja rahan huijaamisesta.

Joukossa on varmasti oppineita ja hyviä ihmisiä. Ja se vanha viisaus lienee aitoa, mutta entä se kaikki kuorrutus siinä ympärillä? Jotenkin tuntuu, että opit ja uskonnot kuuluvat vanhaan pelkoenergiaan eikä niille enää olisi niin paljon tarvetta.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #1 : 03.04.2017 10:17:57 »

Minä olen jonkin verran tutustunut ja käynytkin yhdessä tilaisuudessa. Taisi jäädä minulta yhteen kertaan. Siinä on juuri nuo piirteet; hierarkia, henkilöpalvonta ja rahankerääminen eli kymmenyksien pikkutarkka kerääminen. On todella tarkkaa miten ja mihin kymmenykset maksetaan, sitten vasta alkaa rahavirta toimia molempiin suuntiin. Yhdessä syöminen ja viiniäkin kuluu, se on tarkkaa. Käsien pesu ennen aterioita, miten se tehdään on pikkutarkkaa, ei tule oikeanlaista puhdasta muuten. Käsienpesukannusta kaadetaan vettä näin, ensin tämä käsi, sitten kannu tällä tavoin, pestään toinen käsi, kuivataan kädet näin. Rituaalit kuluttavat kovasti energiaa sen sijaan että antaisivat energiaa, ainakin aluksi. Koko ajan on epäilys, että toiminko nyt oikein. Jos ei ole oikein tehty, saat kärsiä, itse aiheutit.
Tuntui minulle aivan liian säädellyltä ja monimutkaiselta.

Tunnen sieltä muutamia ihmisiä, ovat aivan ihania ja hyviä tyyppejä. Yksi tuttavani meni mukaan hyvin kiinteästi tähän ja hänestä tuli kovin tiukkapipoinen. Hän huomauttaa heti, mitä ei saa tehdä ja miten asioiden oikeasti kuuluu olla.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2017 21:52:04 kirjoittanut Suomityttö » tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
jadex
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« Vastaus #2 : 03.04.2017 14:36:16 »

Myös minua nuo rituaalit tökkii; ei vaan tunnu missään ja kun kyseenalaistaa vika on aina itsessään. Tulee mieleen aivopesu ja ryhmäpainekin tuntuu olevan aika kova.

Mikä sitten saa jotkut ihmiset hurahtamaan ja noudattamaan sääntöjä ja oppeja kirjaimellisesti? Jos kyseessä olisi viisaus, toimisivat rituaalit yms työkalut ilman uskoa. Aina verrataan luonnon lakeihin mm. painovoimaan - eli se toimii vaikkei uskoisikaan - mutta miksi sitten kabbalan viisauden eivät toimi yhtä itsestäänselvästi? Siksi varmaankin etteivät ne ole luonnonlakeja tai absoluuttisia totuuksia.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: