Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yölliset heräämiset kello 04.00  (Luettu 5780 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jadex
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« : 15.01.2017 15:09:49 »

Hei,

olen useana yönä herännyt neljän aikaan ja valvonut kuuteen saakka. Sitten olen noussut ylös tai jatkanut uniani.
Muistelen lukeneeni, että kellonajoilla on jokin tietty merkitys tai viesti henkimaailmasta. Mikähän se olisi tai mistä
saisi asiaan liittyen enemmän tietoa?

Jadex
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #1 : 16.01.2017 00:52:00 »


Yhtenä mahdollisuutena kannattanee ottaa huomioon nupullaan oleva
depressio, mikäli muita sen oireita esiintyy...
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.01.2017 16:05:09 »

Koko Eurooppa nukkui yöunensa kahdessa osassa tuonne 1600-luvulle saakka. (Tunnetut luonnonkansat tekevät edelleen sitä aika paljon. )
Ihmiset asuivat suurperheissä tai muuten suurissa talouksissa ja aina oli joku  muukin hereillä tuolloin. Ihmiset saattoivat syödä vähän jotain, tai istua tai jutella tai vaikka pitää rukoushetken. sitten mentiin taas uudelleen nukkumaan se loppuosa yöstä.

Sitten tuli protestanttinen tehokkuuskulttuuri ja tehottoman lepojakson pituutta haluttiin lyhentää ja niinpä ruvettiin sitten 'väkisin' nukkumaan koko yö yhteen putkeen. Se ei kuitenkaan ole ihmiselle luontaista.

Ihmiskeho haluaa  mitä ilmeisimmin herätä hetkeksi keskellä yötä ja on hyvin luonnollista herätä vähän enemmän sen unisyklin lopussa, joka sijoittuu 3-5 välille aamuyöllä. Ihminenhän herää ihan jokaikisen unisyklin jälkeen (1t 20 min - 1t 50 min, keskiverto 1 t 30 min), mutta yleensä nukahtavat niin pian heti uudelleen, että eivät tiedä heränneensä.

Minä tiedän herääväni joka unisyklin jälkeen, koska unihalvaus on minulla  niin hyvä että en liiku lainkaan nukkuessa. Niinpä herään ihan oikeasti hereille kääntääkseni kylkeä aina 1,5 tunnin välein. Mutta siinä 'suden tuntina' aamuyöstä herään selvästi enemmän enkä nukahda ihan välittömästi uudelleen. Saatan nousta ylös ja juoda vähän vettä, uskon että kroppa tykkää edes pienestä ylös nousemisesta siinä vaiheessa yötä.

Sinun kroppasi, Jadex siis vain noudattaa ihmisen ihan luonnollista ryhmiä ja koko Eurooppa nukkui tuolla tavoin 1600-luvulle saakka (toki varmaan silloinkin osa nukkui läpi koko yön) ja luonnonkansat tekevät niin edelleen.

Vika ei siis ole sinussa, vaan tehokkuusajattelun läpitunkemassa maailmassa.  Grin


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2017 07:10:08 »

Jos haluaa ihan maallinen vastaus niin luontaishoitajani kertoi aikonaan että tietyt kellonajat heijastaa tiettyä osaa ruumiissa.

Esim kello 4 heräämiset voidaan liittää keuhkoihin ja kello 3 maksantoimintaan jne.

Itse herään usein myös puol 4 ja 4 välillä. Olen hereillä muutama tunti ja menen takaisin nukkumaan hetkeksi tai sitten tiedän jo etukäteen että tämä päivä menee suht rauhalliseen tahtiin.

Tosin, eihän nämä nyt kulje yhteiskunnan kellojen mukaan ollenkaan. Minulla nyt on sellainen tilanne että onneksi en tarvi näitä noudattaa.

Tulee toki öitä jolloin nukun paremmin. Onhan tämä ärsyttävää kukkua hereillä kun muu maailma nukkuu  Angry
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #4 : 08.08.2017 13:51:58 »

Vuohenputkea syömällä pääsin itse eroon säännöllisestä yöheräilystä 02:00. Kannattanee kerätä talvivarastoon vielä kun se on mahdollista.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #5 : 08.08.2017 14:00:00 »

Ihmiselle on luontaista nukkua kahdessa osassa vuorokautta unensa enkä ymmärrä miksei niin voisi tehdä jos se parhaalta itselle tuntuu  Smiley
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: