Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Outo outojen joukossa  (Luettu 9136 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
lentävälisko
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« : 28.10.2016 14:23:28 »

Moi, koitan pitää tekstin lyhyenä ettei lähde liikaa rönsyilemään, en oikein tiedä mitä haen täältä, mutta toivottavasti täällä on jollakin jotain kommentoitavaa mun tarinasta. Eli:

Olen tuntenu itseni joukkoon kuulumattomaksi teini-iästä lähtien, jolloin havaitsin että pystyn erottelemaan tunteen sekä järjen toisistaan. Nykyään tuo on niin abc-juttua etten tiedä pitäisikö sitä edes mainita. Pohjimmiltani äärimmäisen analyyttinen tyyppi joka pystyy tarkastelemaan asioita äärimmäisen objektiivisesti. Ja tästä syystä tavan ihmiset pitävät useita mun näkemyksiä epätavallisina tai outoina.

Myöhemmällä iällä rupesin keskittymään terveyteen, ensiksi fyysinen, sitten psyykkinen. Täten sainkin hankittua äärimmäisen laajan ymmärryksen fyysisestä ja psyykkisestä terveydestä (ravintotiede,liikunta,psykologia). Mutta näillä ei ratkottu kuin osa mun probleemista, sitten onki menty henkiseen terveyteen ja tällä hetkellä tuntuu että oon todella syvissä vesissä Smiley

Tämän lisäksi mm. Oon kunnellu paljon nykyfysiikan ymmärryksestä mistä todellisuus koostuu / miten me se havaitaan, sekä asioita tietoisuudesta. Ja uskon jossain vaiheessa pystytään osoittamaan toteen (luultavasti joku muu ehtii minua ennen) henkimaailman ja toisten ulottuvuuksien yhteyden, eli piste missä tiede kohtaa henkisyyden väkisinkin. Luultavasti ei koskaan suoraa osoitusta, mutta tähän totuuteen viittaavien todisteiden määrä kasvaa liian suureksi. (pienempi todennäköisyys sattumalle)

Ja tuosta edellisestä kappaleesta varmaan voi päätellä että mitä enemmän mä kehitän itseäni sekä ymmärrystäni niin sitä kauemmaksi ajaudun tavan ihmisen ajatusmaailmasta. Mutta koska olen järkiperäinen tyyppi henkisissä piireissä missä valtaosa tyypeistä tulee sieltä kolikon toiselta puolelta, eli tunteesta, niin olo on ollu näissäkin piireissä aika orpo Smiley

TL;DR ennen skeptikko/ateisti, nykyään jotain täysin muuta.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #1 : 28.10.2016 15:29:26 »

Hei vaan ja tervetuloa foorumille Smiley

Tunne tässä hei, joskin iha outo tyyppi.
Mut ku tarpeeks tarkastellaan ni kaikki me ollaan outoja, tai ainakin haluttaisiin olla.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.2016 13:50:09 »

Tervetuloa! Olen itsekin käännynnäinen: Kristillisyys -> Ateismi -> Buddhalaisuus -> Yleinen henkisyys tai panteismi sekamelska. Tiede & Henkisyys yhdistyvät varmasti. Minulla on Neptunus & Uranus yhtymässä Keskitaivaaseen, joten aihe kiinnostaa. Käsittääkseni statistiikan ja matematiikan tieteenhaarasta kiinnostuneet huomaavat usein jossain vaiheessa, että sattumaa ei ole olemassakaan. Kvanttifyysikot ovat huomanneet, että tietoisuuden keskittyminen vaikuttaa heidän kokeiden tuloksiinsa siinä onko partikkeli tuolla vai täällä. Sähköinen Universumi-teorian tiedemiehet hieman naureskelevat tuollaiselle tutkimiselle, koska tutkija ja tutkimuksen kohde ovat saman eetterin sisällä (muodostuu luultavasti neutrinoista, muistutuksena 99,99 % universumin energiasta on plasmaa, joka on loistava sähkönjohtaja) ja jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Heidän teoriassaan neutrino on pienimmän massan omaava partikkeli, jota on ympärillämme kovassa vauhdissa jatkuvasti joka puolella "odottaen" suurempaa sähkövarausta. Näitä laajempiin näkemyksiin heränneitä tieteilijöitä löytyy jatkuvasti enemmän joka tieteenhaarasta. Tuo massoista erkaantuminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, kun tietyistä asioista kiinnostuu. Jänniä aikoja. Smiley
tallennettu
lentävälisko
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #3 : 01.11.2016 13:28:45 »

Jonkinnäköinen muutos näyttäisi olevan tapahtumassa. Tosin omista silmistä se näyttää niin kovin hitaalta, koittaa vaan hillitä oman alkuinnostuksen, koska tiedän miltä nää jutut kuulostaa "skeptikoiden" korvissa + Se että moni on tehnyt tätä hommaa vuosikymmeniä sillä fiiliksellä että "kohta jotain tapahtuu" Smiley
Kirjoitin skeptikko hipsuissa sen takia että oma kehitys oli jumissa sen takia etten ollut riittävän skeptinen..

Tulee yks mieltä avaava video mieleen, näyttää sen kuinka vähän me oikeasti tiedetään, ja kuinka paljon on luulon varassa:
http://www.ted.com/talks/donald_hoffman_do_we_see_reality_as_it_is
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: