Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suola  (Luettu 7189 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« : 15.10.2016 01:42:15 »

Mitä suolaa käytätte ja mitä mielestänne tulisi käyttää? Vaihtoehtoja kun tuntuu olevan niin monia. Itse olen aina ottanut vain sitä, joka käteen osuu ekana ja on suhteellisen halpaa. Nytpä sitten ostin ensimmäistä kertaa elämässäni tuollaista himalajan ruususuolaa...kenelläkään kokemuksia? Kuulemma esim. jotkut jäsenkorjaajat suosittelevat käyttämään puhdistamatonta merisuolaa.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #1 : 15.10.2016 23:52:01 »

No auttoihan tuo. Kiitos taas Sinikiviuhko. Herbamarea olen itsekin joskus käyttänyt. Aion varmaan seuraavaksi siirtyä käyttämään enemmän merisuolaa.

Löysin muuten Sepolta pari vuotta vanhan videon osittain tähän aiheeseen liittyen. Ainakin videolla kohdasta 7:40 eteenpäin sivutaan myös tätä suola-asiaa.

https://www.youtube.com/watch?v=wNz9qDHa170

tallennettu
NikiT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #2 : 17.10.2016 21:27:14 »

Hyvälaatuista ruususuolaa ja merisuolaa -mm. Masajo tällainen merkki -luontaistuotekaupasta.
Herbamarekin ok, mutta aikas kallista esim. kinkun suolaukseen  Wink)

Halvin ja helpoin tapa tehdä itselleen terveyspalvelus on heittää kaupan kakkasuolat ( puhdistettu hyvät hivenaineet pois + lisätty myrkkyjodia) ja alkaa tehdä itselle aamuisin kannullisen suolavettä. 1 litra yön yli seisonutta vettä johon on illalla lisätty aluksi 1/4 tl ruususuolaa. Juo vesi aamulla aamutoimia tehdessäsi. Tee niin kauan tällä annostuksella kunnes suola ei enää maistu miltään. Sen jälkeen voit lisätä suolan määrää 1/2 tl:lliseen. Suolaa voi samalla ohjella lisätä aina 1 tl / l asti, samoin veden määrää voi lisätä jopa 3-4 litraan asti päivässä.

Hyödyt: puhdistaa, nesteyttää, normalisoi verenpaineen, nivelkivut poistuvat, kuiva iho palautuu normaaliksi, närästys ja vatsavaivat loppuvat, elimistön Ph-tasapaino paranee - eli estää syöpää.... näitä löydät lisää googlettamalla.

Ruususuolassa on enemmän luonnon jodia kuin merisuolassa - jodin hyvä ja luonnollinen lähde on merilevät.

Ja hyödyt tulevat täysimääräisesti käyttöön, kun ey syö kaupan eineksiä ja leipiä, vaan valmistat itse oikeista, puhtaista raaka-aineista itse ruokasi.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #3 : 17.10.2016 23:31:14 »

Kiitos tiedosta, NikiT! Ajattelinkin juuri testata tuota suolaveden juomista aloittaen varovaisin annoksin. En tiennyt tuotakaan, että suolattua vettä 'tulisi' seisottaa yön yli. Jossain sivulla taas sanottiin, että about 5 minuuttiakin riittää suolan liukenemiseen veteen.
tallennettu
NikiT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #4 : 18.10.2016 15:00:32 »

Niin riittää, mutta itse vesi lämpenee ja hapettuu - parempi elimistölle.
Sen takia kannattaa välttää eineksia, kun niissä on se huono suola, joka nostaa paineita ym. Suolaveden teho ei ole niin hyvä, jos samalla käyttää myös huonoa suolaa.
Käytä paljon tuoretta - tietenkin vihreää sekä myös värikkäitä juttuja.
Panosta oikein hyvälaatuiseen suolaan kun hoidat itseäsi. Tsemppiä.

tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2016 22:27:17 »

Ahaa, kiitos tiedosta NikiT! Olenkin nimenomaan pyrkinyt välttelemään eineksiä, joita olen aiemmin varmasti kuluttanut ihan liikaa... Testaan nyt kuitenkin puhdistamatonta merisuolaa ja ruususuolaa osana monipuolisempaa ruokavaliota. Varmaan jonkinlaista "puhdistautumistakin" on tapahtunut, kun koko ajan saa niiskuttaa ja räkä valuu pitkin poskia. Huh Tai sitten se johtuu ihan jostain muusta jutusta, heh. Yritän nykyisin valmistaa ruokaa mahdollisimman paljon itse ja ihan perus vaihtelevaa kotiruokaa se yleensä on. Kahtelen ohjeita netistä, kirjoista ja milloin mistäkin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: