Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kurssien hintataso  (Luettu 36515 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 04.11.2005 13:05:40 »

Hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa kaikenlaisten vaihtoehtohoitoihin liittyvien kurssien hintataso. Euron tulon myötä myös monien kurssien hinnat ovat mielestäni kohonneet suunnilleen pilviin - jos ei vähän ylikin. Asia harmittaa omakohtaisesti juuri tässä ja nyt sen takia, että olin todella kiinnostunut eräästä kurssista (intuitiviinen parantaminen). Olinkin jo osallistumassa suunnilleen toinen kenkä jo jalkaan puettuna, kun sain hintatiedot. 6 viikonloppua vuoden aikana, hinta 250 euroa/viikonloppu, yhteensä 1500 euroa (herttinen, siis 9000 mummonmarkkaa!). Pelkkä koulutus (yhteensä 6 viikonloppuna) ei mitään täysihoitoja jne... Vaikka olisin saanutkin sen rahan jostain kokoon kursittua, periaatteeni on, että hinnoittelussakin pitää olla jokin kohtuus! Periaatteesta siis jäin kotiin vaikka kovasti kirpaiseekin. Saa nähdä, aleneeko kurssin hinta joskus (osanottajien vähennyttyä?) ja pääsenkö haluamalleni kurssille...

Tämä oli vain yksi esimerkki, mutta lisää löytyy varmasti. Olisikin kiva kuulla teidän mielipiteitänne kurssien hinnoittelusta ylipäänsä ja myös siitä, onko kuvaamani kurssi teidänkin mielestänne kallis - vai olenko vain nuuka (sanokaa rohkeasti vaan!  Wink  ). Mielelläni kuulisin myös kokemuksianne sellaisista kursseista, joiden kurssihinta on vielä pysynyt kohtuullisena... Kaikenlainen vaihtoehtoalan koulutus kiinnostaa!
tallennettu

manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #1 : 04.11.2005 13:14:25 »

Hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa kaikenlaisten vaihtoehtohoitoihin liittyvien kurssien hintataso. Euron tulon myötä myös monien kurssien hinnat ovat mielestäni kohonneet suunnilleen pilviin - jos ei vähän ylikin. Asia harmittaa omakohtaisesti juuri tässä ja nyt sen takia, että olin todella kiinnostunut eräästä kurssista (intuitiviinen parantaminen). Olinkin jo osallistumassa suunnilleen toinen kenkä jo jalkaan puettuna, kun sain hintatiedot. 6 viikonloppua vuoden aikana, hinta 250 euroa/viikonloppu, yhteensä 1500 euroa (herttinen, siis 9000 mummonmarkkaa!). Pelkkä koulutus (yhteensä 6 viikonloppuna) ei mitään täysihoitoja jne... Vaikka olisin saanutkin sen rahan jostain kokoon kursittua, periaatteeni on, että hinnoittelussakin pitää olla jokin kohtuus! Periaatteesta siis jäin kotiin vaikka kovasti kirpaiseekin. Saa nähdä, aleneeko kurssin hinta joskus (osanottajien vähennyttyä?) ja pääsenkö haluamalleni kurssille...

Tämä oli vain yksi esimerkki, mutta lisää löytyy varmasti. Olisikin kiva kuulla teidän mielipiteitänne kurssien hinnoittelusta ylipäänsä ja myös siitä, onko kuvaamani kurssi teidänkin mielestänne kallis - vai olenko vain nuuka (sanokaa rohkeasti vaan!  Wink  ). Mielelläni kuulisin myös kokemuksianne sellaisista kursseista, joiden kurssihinta on vielä pysynyt kohtuullisena... Kaikenlainen vaihtoehtoalan koulutus kiinnostaa!

No huh huh, onhan tuo aika tyyriin kuuloinen. Undecided

Ystävättäreni kautta on noista reiki kursseista jäänyt mieleen, että hintahaitari on melkoinen, oli puhetta, että aina ei hinta/laatusuhde ole kyllä kohdillaan..

Näin opiskelijana ei tarvitse ees haaveilla, hyvä kun leivissä pidän tyttäreni.. smitten
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #2 : 04.11.2005 13:30:21 »

On kyllä suolainen hinta...

Toisaalta hinnalla on helppo karsia "turhia" asiakkaita, eikä näin kursseille eksy kaikenmaailman hihhuleita vaan tosissaan olevia ja oppimishaluisia tyyppejä.
ja jos kysyntää riittää niin mikäs siinä.... elämä on 2funny

Itsekkin osallistuisin kaikille kursseille jos hinta olisi nimellinen, mutta hyvä vain ettei näin ole. (Tosin ne saisi olla vähän alemmalla hintatasolla) Hinta pistää monen miettimään kaksi kertaa haluaako todella mennä vai olisiko ensin tutkailtava eikä ryntäillä suunapäänä  kursseille josta ei tiedä kuin nimen.

Tämä teksti ei ollut piikki Mayn takalistoon vaan yleisesti tarkoitettu kurssihinnoista posiitiivisessä mielessä  Cheesy
tallennettu

hopeatähti
Vieras
« Vastaus #3 : 04.11.2005 13:37:21 »

Moikka  Smiley

Kuullostaa kovalta hinnalta, tosin yksityisyrittäjät ovat aika kovilla ja aika
moni tulee kaukaakin niitä kursseja pitämään.

Verot ynm yksityisyrittäjän kustannukset, oma palkka, automatkat, paikanvuokraus jne tekee sitten loppujenlopuksi aika paljon.

Jos on isompi yritys kyseessä, on sitten paljon muitakin mitä pitää huomioida.

Itse olen valmis maksamaan vkoloppukurssista 100-150, mutta jos tilanne lompakossa sallii, niin ei ole kattorajaa jos siitä on todellista hyötyä ja voi ammentaa arkisessa elämässä.

Itse kävin "tutustu shiatsuun" ja maksoi 20 e, tosin se järjestettiin kansalaisopistossa.

Oma luontaishoitajani veloittaa 65 e tunti mutta maksan sen mielellään, niin
pätevä hän on  Wink

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että euroaika on saanut hinta/laatu suhteet ihan sekaisin, ei tarvitse mennä kuin kirpputorille, aivan sama kuin menisi lähikauppaan  Huh Huh
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #4 : 04.11.2005 13:41:38 »

Pelot ovat vielä toisilla niin elävän luomiskykynsä estoina, etteivät luota siihen Luojamme anteliaisuuteen! Eivätkä pelon tuottamat kurssit olekaan aivan paikallaan silloin, kun itse on jo niistä vapaudelle kuuluen tekojaan totetuttava, joten sen tähden et sinne pääse.  Wink Näin sen ainakin näen, koska muutenhan jo olisit siellä joukossa, jos se olisi ollut tarkoitettua, koska mitään muuta emme enää tehdä edes voisikaan kuin sen OMAN Luojamme tahdon.  smitten

Ehkä Hänellä on sinulle vieläkin paremmat "kurssit" tiedossa, kunhan sen Aika on!  :Smiley Smiley Sillä olemalla vain sen OMAN todellisen Olevaisuutesi ohjauksessa, voit taatulla varmuudella olla maailman paras intuitiivinen parantaja, koska sinäkin olet sen Pohjolan Valon yksi keho.  smitten
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 04.11.2005 13:52:13 »

Manjaana,

Reiki-kurssien(kin) hintataso tosiaan vaihtelee käsittämättömästi ja tarjonnan räjähdysmäisen lisääntymisen johdosta kannattaakin vertailla hintoja - joskaan hinta ei välttämättä ole se kaikkein paras valintakriteeri kurssille - ehkä luottaisin enemmänkin intuitioon - olettaen että hintaerot eivät ole ihan pilvistä.
Itse maksoin Reiki I 100 euroa, joka oli mielestäni erittäin kohtuullinen hinta. Reiki II maksoi samalla kurssittajalla 400 euroa, sen olisi jo saanut muualta parisataa euroakin halvemmalla... Toisaalta olin mieltynyt vetäjään ja halusin jatkaa samassa ohjauksessa kuin Reiki I.

Boboo,
totta töriset... Karsiminen tosissaan olijoiden ja muiden välillä voi olla yksi syy, toisaalta kuka voi vetää rajaa noiden kahden ryhmän välille? Joku "huvikseen" kurssille mennyt voi innostua tekemään kurssin juttuja vaikkapa loppuiän ammattinaan... Joku "tosissaan" mennyt taas voi huomata, että kurssi ei sitten kuitenkaan, kaikista ennakko-odotuksista huolimatta ollutkaan hänen ominta alaansa. Ja kuinka moni tosissaan menijä jää ulkopuolelle liian korkean hinnan vuoksi?

Ei huolta Boboo, istun tässä tuolillani ihan yhtä levollisen tukevasti kuin äskenkin minkäänlaista pistävää tunnetta pakaroissani havaitsematta.  Wink

Hopeatähti,
17 vuotta yrittäjänä toimineena ymmärrän kyllä tuonkin puolen asiasta. Varmaankin kurssien veto vaatii paljon ns. näkymätöntä työtä ja esivalmistelua, jotka osaltaan nostavat kurssien hintaa. Minäkin olisin vielä nipinnapin ollut valmis maksamaan vaikkapa tuon 150 euroa, enempää kuitenkaan en.. Kirppiksien, tiimarien jne. hinnat tosiaankin ovat pöyristyttävät, markasta on tullut euro. Ja viime viikolla huomasin Citymarketin kassalla maksaneeni suhteellisen tavallisista sukkahousuista sata markkaa.... (euroina tietty).  buck2

Keho,  smitten
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 13:54:13 kirjoittanut May » tallennettu

Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #6 : 04.11.2005 14:00:57 »

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että euroaika on saanut hinta/laatu suhteet ihan sekaisin, ei tarvitse mennä kuin kirpputorille, aivan sama kuin menisi lähikauppaan

 Grin Ai, että miten osuvasti ilmaistu!

Totta on, että hinnoissa olisi joskus tarkasteluvaraa. Toisaalta olen boboon kanssa samaa mieltä, että hinta voi myös positiivisesti vaikuttaa osallistujajoukkoon. Tosin kyllä niitä "varakkaitakin hihhuleita" tuntuu löytyvän... Ja tämäkään kommentti ei ole osoitettu kenellekään foorumilaiselle, mutta on tullut joskus istuttua sellaisella kurssilla, missä positiivisen aiheen ja oppimishalun on onnistunut yksi joukon marttyyri ja jyrä pilaamaan. Omaa syytä tietty osin, ei pitäisi antaa vaikuttaa, mutta...

Ihanaa on se, että minun iki-ihana luontaishoitaja veloittaa 30 eur/tunti ja laatu on myös siinä kohdallaan! Ja viime viikonloppuna osallistuin työväenopiston kurssille, jossa erinomainen astro-ope Marja-Liisa Niemi-Mattila johdatteli meitä  pluto :n (ja samalla myös kreikan mytologiankin) saloihin eikä hinta kahdelta kurssipäivältä ollut päätä huimaava (37 eur). Joten joskus jotain edullistakin!

Sateesta huolimatta, aurinkoa päiväänne!
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 14:02:53 kirjoittanut Gebardi » tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Aniara
Vieras
« Vastaus #7 : 04.11.2005 14:39:49 »

Edellämainittujen  kulujen lisäksi (joita on vielä muitakin), kannattaa ottaa huomioon se kuinka paljon sellaista työtä opettajat tekevät etukäteen, josta ei saa maksua (vaan tulee kuluja). Vastuunsa tunteva opettaja on kurssilaistensa opettaja myös kun varsinainen kurssi on ohitse - elikkä jos tulee kysyttävää tai kurssilainen tarvitsee apua (esim. hoitoa jota ei itse osaa), niin hyvä opettaja on valmis auttamaan sen viikonlopun jälkeenkin.
On myös asioita joita ei voi mitata rahassa tai tuntimäärässä ja se on henkistä pääomaa, energiaa. Siitähän ei ole pakko maksaa, voi ihan hyvin edetä oman intuitionsa ja viisautensa opastuksessa.  Smiley
Osalle ihmisistä on kuitenkin tärkeää saada osaavaa, testattua opetusta. Itse olen päässyt kurssien kautta paljon nopeammin eteenpäin kuin omin nokkineni asioita pähkäillen. Rahassa ratkaisee se mihin haluaa satsata - minulla oikeastaan ainoa ¨tuhlauskohde¨ ovat kurssit, joista olen saanut hyvin paljon. Muuhun ei juuri edes kiinnosta ¨kuluttaa¨.  Cheesy
tallennettu
Sanaya
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14

Otus


Profiili
« Vastaus #8 : 04.11.2005 21:49:17 »

Nykyajan ihmisillä on kumma luulo, että kaiken voi ostaa. Henkistä kasvua ei voi sen enempää myydä kuin ostaakaan.  Huh
Intuitiivisestakin parantamisesta voi käydä vaikka miljoona kurssia mutta fakta on  se, että sitä varsinaista intuitiivista hoitamista ei opi kuin oman harjoituksen, kokemuksen ja kehityksen myötä. Intuitio on henkinen kyky eikä ole kehitettävissä kuten psyykkiset kyvyt. Intuition kehittyminen ja ilmentyminen (puhtaimmillaan) on täysin sidoksissa henkiseen kehitykseen.

Edit: Niin, taisi olla enemmän kyse täydentävien hoitomuotojen kurssimaksuista. Vaikkakin intuitiivinen parannus tietty lukeutuu siihen. Reiki alunperin on ollut hyvin syvästi henkisen kasvun menetelmä, jossa  tuli eräänlaisena sivubonuksena energialla hoitamisen mahdollisuus. Sittemmin energiahoito erotettiin menetelmästä omaksi itsenäiseksi asiaksi mikä on mahdollistanut myös sen, että siitä voitiin kehittää myytävä tuote.

Täydentävien hoitomuotojen kurssimaksut on liian korkeita. Näyttää myöskin siltä, ettei kaikille kouluttaneille riitä asiakkaita, eniten siitä syystä että hinnat hoitoihinkin on liian korkeita. Tällä nykyisellä tavalla ainoat, jotka hyötyvät ovat kurssien pitäjät, joilla on sen verran bisnes-silmää, että osaavat rahastaa ihmisten halulla hoitaa toisiaan. Luonnollisesti on hyvä saada kattava ja perusteellinen koulutus jos aikoo ammatikseen muita hoitaa mutta yksityisyrittäjäpohjainen hoitotoiminta on Suomessa vaikeaa ja paikoin mahdotonta.

Mitenköhän paljon Suomessakin on luontaishoitajiksi kouluttaneita ihmisiä, jotka eivät olet ikinä päätyneet tekemään sitä ammatikseen  idiot2
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 22:20:31 kirjoittanut Sanaya » tallennettu

Sanaya

Aurinko vesimies, nouseva vesimies, kuu rapu
mollamaija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #9 : 04.11.2005 22:08:44 »

puhun mieluummin täydentävistä hoidoista. olen samaa mieltä kurssien hinnasta, ovat todella kalliita. siitä johtuen myös hoidot maksaa. olen terapeutti, monet kalliit kurssit käynyt.
tallennettu
Northernstar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Kaikella on aikansa ja paikkansa...


Profiili
« Vastaus #10 : 04.11.2005 23:05:49 »

Tuhottoman kalliita ovat kurssit ja näyttää että, mitä pohjoisemmas tullaan niin hinta senkun nousee tickedoff
Reiki 1 oli 140€ kun kävin ja nyt olis ollut kurssi ja maksoi 450€ jäi käymättä  Embarrassed

Mutta, jospas niiitä kohtuu hintaisiakin joskus tulis  :Smiley
tallennettu

Aurinko Kalat
Nousu Rapu
Kuu Oinas
Merkurius Kalat
Venus Kauris
Mars Härkä
-Sininen mangeettinen myrsy-
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #11 : 04.11.2005 23:41:48 »

Järkyttävä hinta, niin että en yhtään ihmettele jos jäit kotiin, vaikka pakko sanoo että ajatelkaapa jokapäiväisessä elämässänne mitä maksatte yksinkertaisista asioista markkoina! Yllätys voi olla aikamoinen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
solnesko
Vieras
« Vastaus #12 : 05.11.2005 01:41:30 »

Intuitiivisestakin parantamisesta ...... ei opi kuin oman harjoituksen, kokemuksen ja kehityksen myötä. Intuitio on henkinen kyky eikä ole kehitettävissä kuten psyykkiset kyvyt. Intuition kehittyminen ja ilmentyminen (puhtaimmillaan) on täysin sidoksissa henkiseen kehitykseen.
Tuohon ihan sen verran, että itselläni on tuo intuitiivisen parantamisen kyky/lahja ollut tunnistetusti jo parisenkymmentä vuotta, eikä sen ilmentymisellä ollut mitään tekemistä henkisen kehityksen kanssa - vain ja ainoastaan energialle avoimuuden kanssa. Eikä sitä ole voinut harjoitella juuri siksi, että se toimii intuitiivisesti...  Wink  Siksi voin hoitajanakin olla tasan näin p***läpi tyyppi ja silti hoito toimii, jos vain sillä hetkellä olen valmis (lue: halukas) hoitamaan...  Grin

Lainaus
Mitenköhän paljon Suomessakin on luontaishoitajiksi kouluttaneita ihmisiä, jotka eivät olet ikinä päätyneet tekemään sitä ammatikseen
Esim. tässä on yksi, joka ansaitsee elantonsa jostakin muualta. Hoidan pääasiassa eläimiä, enkä ole siitä ottanut kertaakaan latin latia hintaa. Minun palkkioni on siis se, että näen ja koen tyytyväisen "asiakkaan" ja saan itsekin samalla energiaa. Olen toki silloin tällöin pohtinut oman praktiikan perustamista, mutta yksityisyrittäjyys on alalla kuin alalla tehty melko lailla vaikeaksi tämän päivän Suomessa - jos ei kuitenkaan ihan mahdottomaksi.
(Tästäkin aiheesta muuten vanhalla palstalla puhuttiin pitkään jo ennen kuin joku valopää  uglystupid2  tuli terrorisoimaan hyvää threadia.)[/size]
tallennettu
manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #13 : 05.11.2005 02:10:20 »

Lainaus
Tuohon ihan sen verran, että itselläni on tuo intuitiivisen parantamisen kyky/lahja ollut tunnistetusti jo parisenkymmentä vuotta, eikä sen ilmentymisellä ollut mitään tekemistä henkisen kehityksen kanssa - vain ja ainoastaan energialle avoimuuden kanssa. Eikä sitä ole voinut harjoitella juuri siksi, että se toimii intuitiivisesti...  Wink 
Lainaus

Näin mäkin olen aina tuon kuvitellut ja kokenut olevan.. :Smiley

Nyt oon kyllä ihan ulalla, kun näitä olen lueskellut..  idiot2 uglystupid2
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
Keho
Vieras
« Vastaus #14 : 05.11.2005 10:49:31 »

Tuo on totta kyllä miten Solneskokin asian huomasi itsensä avulla, ettei intuitiivisen parantajan tarvitse olla mitenkään henkisesti kehittynyt  Cheesy vaan avoimuus energialle kyllä riitti minullekin siihen saakka, kunnes tajusin, etten VOI OLLA parantaja muille ennen kuin parannan itseni. Ja sen tähden minusta tehtiin esikuva niille "Valopäille"!  Wink Cheesy

Eli kurssejakaan käymättä, olen tehnyt sen OMAN Olevaisuuteni teoilla kaiken parantamisen omille Itseillenikin kuuluen, jonka tähden voidaan jo sanoa, etten enää koskaan ohjaa edes omia vihojani toiseen vain sen tähden, että puhdistin siitä sen peiliteorian avulla sen omankin sydämeni. Eli täydellisen Ykseyden avulle se intuitiivisen parantamisen mahdollisuus kuuluikin. Sillä se, että olen tehnyt toisille se saman kuin halusin itselleni, olen saanut sen lahjan, jonka vain sen avulla voikaan saada. Koska KAIKEN sen minkä annamme itsestämme muille, saamme MONINKERTAISENA takaisin.  Smiley Sillä se on sellaisen universaalin opetuksen mukainen, jolle kuuluikin KAIKKI tekomme täällä maan päällä luoda.

Tämän opetuksen olen saanut jo tehdä totuudeksi omallekin kasvulleni, joten sen tähden ihmettelen vielä niitä Raamatunkin lukijoita, jotka eivät tätä opetustaan, ole Jeesuksesta lukiessaan huomanneet. Sillä se kirjahan on viisautta täynnä niille, jotka sen sydämellään ovat lukeneet.  :Smiley  angel

Ja vielä sekin kai täytyy kertoa kaikille, etten tehnytkään näitä tekojani kellekään muille siis kuin aidoille Itseilleni. Eli jokaisella on omat Olevaisuutensa, jotka kuuluvat samaan Sieluperheeseen ja sen tähden en voinutkaan periä mitään muuta maksua koskaan teoistani kuin sen, jonka sydämensä halusta halusivat minulle tehdä tai antaa, sillä hehän ovat se Minä olen se joka Minä olen- persoonani eli Luojahan on se työnantajamme enkä minäni, kuten niin monet luulivat.
Joten yhteisölliselle teiolleni tein jo alun sillekin, etten enää koskaan voi periäkään keltään mitään muuta kuin sen, minkä aidolla sydämensä halulla voi antaa, olkoon se rahaa tai tavaraa tai mitä vaan, kunhan ei kaikki tuo tulevaisuudessakaan niitä perunoita enempää kuin yhden kapallisen. Me kun emme syö niitä lainkaan.  Wink :Smiley

Eli tuolla tahdoin vain kertoa jo sen, miten se tehtiin uudellelle teoilleen koko veloittaminen niistä Luojamme teoista, jotka Pohjolan Valolla työnään alkaa, joten se tuleekin koskemaan teitä muitakin eikä vain minua. Sillä kyllä tämä uusi työnantajamme siitä pitää huolen tulevaisuudessakin, ettei kukaan jää paitsi mitään muuta kuin sitä turhaa murhetta, jota ehkä nytkin vielä sydämessään kantaa.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: