Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä hyvää ero voi saada aikaan  (Luettu 47697 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #30 : 03.09.2006 22:32:19 »



     Cry

         Kasvaminen on aina kivulioista!!  knuppel2

            Varsinkin parisuhteessa näin on,

               ja olkoon.  Embarrassed  Cry  Kiss


                        angel

                           smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Intimaria
Vieras
« Vastaus #31 : 03.09.2006 23:32:14 »

Mitä hyvää ero voi saada aikaan?
..........
Erosta huolimatta Rakkaus säilyy, jos se on sitä Itseään  smitten
Ero on ehkä Rakkauden suurin koetinkivi, ero ajassa tai ero paikassa. Rakkaus ei tunne kuitenkaan aikaa/paikkaa, joten se pysyy.
 smitten

Näin on! Ihmisten ei tarvitse lopettaa rakastamasta, vaikka eivät yhdessä pysty elämään. Siinä on muuten hyvä rakkauden mitta. Tai ei mitta, mutta määre...  idiot2
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #32 : 08.09.2006 15:00:07 »

.........
Ihmisten ei tarvitse lopettaa rakastamasta, vaikka eivät yhdessä pysty elämään. ....
smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #33 : 08.09.2006 16:38:38 »

En voi sanoa Rakastavani entisiä miehiäni, mutta välitän ja tykkään heistä todella paljon ja tiedän , että he myös tuntevat samoin minua kohtaan.  smitten
Toivon heille pelkkää hyvää heidän elämäänsä.
Sitä kaikkea, mitä he elämässään haluavat.
Minä haluan omaan elämääni sopivia asioita ja myös toimin niin ja etsin niitä ihmisiä, jotka kulloinkin elämäntehtävääni sopivat.
 Suon sen myös ex- miehillenikin.

Viime viikonloppuna olin juuri kylässä nykyiseni kanssa entisen luona ja voi että meil oli hauskaa… Wink


tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #34 : 08.09.2006 17:43:48 »

En rakasta exejäni. Pistin juuri yhdelle meiliä jälkikasvustaan ja hänen käytöksestään kesällä, mikä kiehuttaa vieläkin. En pysty olemaan väleissä ihmisten kanssa, jotka muuttuvat kaksinaamaisiksi törkimyksiksi - tai ehkä he aina olivat sellaisia. Ollaan niiden kanssa joista on hyötyä tai joihin nyyhkytarina tai saavutukset tai Merkittävät Tekemiset tehoavat.

Eli ilo asiasta oli kyllä se että pääsi samalla eroon isosta kasasta tunne-elämän ongelmia. Hassua vain että senkin jälkeen aina joku  HIEMAN tunneongelmainen tulee kuvaan, mutta tällä kertaa en ala seurustelua. Voin pitää, en seurustele tosissani.. ei enää diakoniatoimintaa ja itseuhrausta. Olishan se voinut jatkua ikuisuuksiin.

Edelleen eron jälkeen saa olla itsensä ja olla vapaammin ihmisten kanssa, jos haluaa olla.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
christa88
Vieras
« Vastaus #35 : 12.09.2006 20:57:35 »

oon kypsyny tosi paljon. erottiin tammikuun lopussa ja nyt elämä on paljon parempaa. en ole löytänyt uutta rakkautta ja sitä kaipaisin nyt, mutta itsetunto on kasvanut huikeasti ....uusia oivalluksia suhteista ja miten ne toimii. olihan se kauheaa itkeä kaks kuukautta joka päivä mutta nyt jälkeenpäin olne iloinen siitö että erosimme. olen kuin uusi ihminen melkein. paratunut ainakin.  Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #36 : 12.09.2006 21:24:57 »

Kunpa miehet itkisi tota surua pois eikä kuolettaisi tunteita. Olen kuullut, ex mukaanlukien, kolmesta miehestä jotka surevat exiä. Ei kun neljästä. Neljäs oli sellainen joka älysi itkeä edellistä pois. Mutta sen jälkeiset - olihan kaurisexällä ISO ongelma erosta, ei pystynyt kerta kaikkiaan uuteen suhteeseen, vaikka ne seksiä haluaisi niin ei vaan. Se ei varmasti itkenyt mitään pieleen mennyttä liittoa pois. Sellainen on sitten kuorma jota kantaa.

Tai eräs toinen, joka ei ole saanut rakastettuaan, kaikenlaisia käänteitä niilläkin on ollut. Tai eräs sitten, jolla oli usean vuoden suhde ja siitä jäi sille paha maku. Mikä terapeutti minä olen, mutta silti. Melkein kaikilla miehilläkin on joku kipeä juttu takana, joku jota muistellaan, yleensä kuulen niiden naisten nimetkin, kuka on K, kuka on A, ja niin edelleen.  Tongue

Jos ne vaan antaisivat aikaa surulle!

Itkisivät.

Sitten vasta eteenpäin. Tai ei ainakaan viinaan hukuttamista!
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 21:27:14 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #37 : 14.09.2006 00:30:33 »



     Sad  Huh  Embarrassed  HAH, ja HAH !!  JOS, mies itkee!!


                    NIIN, jo sanotaan sillä olevan

                     
                      äitiä ,,    I K Ä V Ä N ..


                               2funny   

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #38 : 14.09.2006 07:50:18 »

Eli niiden metodi todella on kuolettaa tunteet ja posottaa eteenpäin? Pari miestä tiedän itkeneen, minusta se oli normaalia. Yksi ei varmasti ainakaan näyttänyt sellaista ja se olikin se rasittavin yksilö.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #39 : 14.09.2006 12:29:09 »

Minun ystäväpiirissäni on montakin herraa, jotka itkevät kyllä, mutteivät välttämättä kuin yksikseen tai läheisen henkilön/kumppanin läsnäollessa. Tuossa juuri jokunen aikaa sitten soitin eräälle miespuoliselle ystävälleni lohdutuspuhelun, kun häntä itketti niin kovasti.

Miesten itkua pidetään kulttuurissamme heikkoutena. Kuinka moni mies on pikkuisesta lapsesta lähtien kuullut "isot pojat eivät itke!" Puhutaan, että miesten pitäisi osata ilmaista tunteitaan ja samaan aikaan ylläpidetään näitä kirjoittamattomia sukupuolisia lakeja. Kuinka typerää ja kahtiajakoista.

Miestä saa kyllä vituttaa niin helvetisti, mutta itkeä ei saa. Mieluummin hukutetaan se suru muuhun kuin itkuun.

Sitten on olemassa myös ihmisryhmä, joka ei vain osaa tuoda tunteitaan esille. Tämä taitaa olla suhteellisen uusi huomio psykologiassa. Tällaista tunteiden ilmaisemisen kyvyttömyyttä kutsutaan aleksitymiaksi.
Tutkimuksen mukaan joka viides mies ja kymmenes nainen on aleksityymikko.
Aiheesta oli hiljattain artikkeli Imagessa.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2006 12:31:58 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #40 : 14.09.2006 14:28:01 »

Kunpa miehet itkisi tota surua pois eikä kuolettaisi tunteita. Itkisivät.
.....
Sitten vasta eteenpäin. Tai ei ainakaan viinaan hukuttamista!

Samaa mieltä. Itse en ole itkenyt lainkaan, mutta nyt edes tunnistan jonkinlaisen surun sisälläni. Viinaan en kyllä koske lainkaan.

Kyllä se siitä...  Smiley
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
kooky
Vieras
« Vastaus #41 : 14.09.2006 15:47:25 »


Lainaus
Sitten on olemassa myös ihmisryhmä, joka ei vain osaa tuoda tunteitaan esille. Tämä taitaa olla suhteellisen uusi huomio psykologiassa. Tällaista tunteiden ilmaisemisen kyvyttömyyttä kutsutaan aleksitymiaksi.
Tutkimuksen mukaan joka viides mies ja kymmenes nainen on aleksityymikko.
Aiheesta oli hiljattain artikkeli Imagessa.

en ole lukenut juttua, mutta vaikuttaisi siltä kuin tälläinen "aleksitymia" olisi ominaisuus jota suositaan ja jota pitäisi vähintäänkin oppia pärjätäkseen, jos ei ole aluksi sitä hyvin hallinnut.

Olen pannut merkille, että tunteiden (no varsinkin negatiivisten) näyttäminen on yhtäkuin häviö, tappio. Kaikki haluavat kuitenkin olla voittajia, omissa ja muiden silmissä. Siksi pitääkin viimeiseen asti välttää sitä että joutuisi myöntämään ja näyttämään, "tuo satutti, olen surullinen, loukkaantunut, minuun osui". Se olisi oman tappion julkista myöntämistä. Kun elämä on siis taistelua, jossa pyritään kaikin keinoin säilyttämään "kasvot" ainakin hiukan virheettömimpinä kuin jokaisen vastantulijan, toisen ihmisen, siis "vihollisen". Toisen kasvojen menetys, negatiivisten tunteiden näyttäminen tuo sitten toiselle mielihyvää, särö toisen hallitússa julkisivussa vahvistaa oman julkisivun täydellisyyttä, ainakun ollaan vertaamassa toiseen, siis "kaksintaistelussa". Ja joillakin lähes jokainen toinen ihminen elämässään on potentiaalinen taisteluvastustaja.

sitten ehkä löydetään yksi valittu (kumppani) ja yksi tai kaksi läheistä ystävää, jolle kasvojen alla olevaa todellista monimuotoisempaa, haavoittuvampaa ja tuntevampaa minää voi hieman valoittaa. Kumppanille ehkä kaikkein eniten, kun siihen liittyy niinkin haavoittuvan ja intiimin alueen paljastaminen kuin seksuaalisuus. Sitten kuitenkin myös vaatimukset kumppania kohtaan kasvaa huimiin mittoihin, kun tämä alttiiksi ja paljaaksi asettuminen jonkun toisen edessä on niin suuri riski, riski tulla murskatuksi, todella menettää kasvonsa myös itsensä edessä. Tulla ihmiseksi, jota ei edes itse kehtaa katsoa silmiin. Tässä vaiheessa tarvitaan manipulointitaitoja edes jonkin verran, jotta saadaan kumppani käyttäytymään niin ettei tule itse liian loukatuksi, ja myös itse yrittää käyttäytyä niin ettei hajoita tämän toisen horjuvaa luottamusta. Sitten jonkin aikaa pelaillaan peliä "anna sinulle kaiken mitä haluat koska annat minulle kaiken mitä haluan=emme uhkaa toistemme kasvoja ". Molemmat kuitenkin janoaa yhteyttä, yhteyttä toiseen ihmiseen mikä on voimaa antava kokemus, ja mitä ei voi saavuttaa niiden taisteluvastustajien kanssa joita kävelee vastaan kadulla ja työpaikoilla.

Sitten jossain vaiheessa jompikumpi kumppaneista epäonnistuu siinä, ettei loukkaa kumppaninsa todellista minää, joka on haavoittuva. ja sitten....kuka tietää...ollaan joko verissään loukkaantuneita siitä että häneenkään ei voi luottaa ja hän petti minut ja lähdetään etsimään uutta ihmistä, jolta saisi täydellisen hyväksynnän sisäiselle itselleen. Vedetään taas naamari kasvoille ja mennään etsimään jotain, jonka kanssa sen uskaltaisi riisua...tai sitten jatketaan tämän kanssa joka sohaisi itsetuntoa, mutta hieman epävarmempana ja ehkä pikkuisen janotaan kostoa, tilaisuutta sohaista takaisin. tai sitten vaihtoehto x...ihan mitä vaan... :Smiley


joo, mutta kouluissakin huomaa, että sellaista joka ei ole oppinut tarvittavaa määrää "aleksitymiaa" kiusataan helposti, koska se on niin herkullista nähdä, kun yksi "repeilee", silloin kiusaajien omat muistot siitä milloin heidät vaikka kotona nolattiin ja häväistiin siitä kun he erehtyivät näyttämään tunteensa saavat tasoituksen, ja tuntuu hetken aikaa hyvältä ja oikeudenmukaiselta. Inhimillistä sekin.

mut tunteiden ei ehkä ois pakko olla niin "hävettävä" asia, ellei siihen oppisi. Olen myös huomannut, että tunteensa kuolettanut voi suuresti kadehtia sitä elävyyttä, mikä tunteisiinsa kosketuksissa olevasta ihmisestä huokuu, ja sen seurauksena katkerana keksiä syitä, miksi tunteellisuus olisi halveksittavaa ja typerää ja koittaa saada tunteella eläjänkin luopumaan niistä, kun ei kestä katsoa sitä että tällä on jotain sellaista minkä on itsestään jo tappanut...

jep, yhden ihmisen ajatuksia, en väitäkään että olisivat mitään suuria, muttumattomia totuuksia.


tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #42 : 14.09.2006 20:25:18 »



   coolsmiley

     Kuulemani mukaan, miehen itkemättömyys aiheuttaa

      ennenpitkään tilanteen, jossa hän syö itseltään

       sisuskalujaan!!  Cry  Eli ongelmia tulee, jos

        ei pura hetkellisiäkin tuntemuksiaan!!   Undecided

           tickedoff   uglystupid2   smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #43 : 15.09.2006 08:34:02 »

jep, yhden ihmisen ajatuksia, en väitäkään että olisivat mitään suuria, muttumattomia totuuksia.

 :Smiley Noh, erittäin puhuttulevaa tekstisi kyllä oli ja siitä 'loisti' itseoivallus... jotain mitä on koettu ja todettu..nähty pinnan alle..  smitten
Lainaus
mut tunteiden ei ehkä ois pakko olla niin "hävettävä" asia, ellei siihen oppisi. Olen myös huomannut, että tunteensa kuolettanut voi suuresti kadehtia sitä elävyyttä, mikä tunteisiinsa kosketuksissa olevasta ihmisestä huokuu, ja sen seurauksena katkerana keksiä syitä, miksi tunteellisuus olisi halveksittavaa ja typerää ja koittaa saada tunteella eläjänkin luopumaan niistä, kun ei kestä katsoa sitä että tällä on jotain sellaista minkä on itsestään jo tappanut...

Minulla on tuosta kokemusta. Ihan molempiin suuntiin. Itse olen ollut 'molemmissa rooleissa'.
Tässä kun sitä on heijasteita käsitellyt milloin mistäkin suunnasta, niin harvemmin sitä tulee niitä ajateltua, niin, että jotkin puolet, mitkä ovat positiivisiksi itsen määrittelemiä ja mitä kunnioittaa ja ehkä ihaileekin toisessa, on puolia itsessä, joita ei ehkä koe itsellään olevan, tai ei uskalla olla sitä. Helposti menee piiloon itseltään ja syitä ja selityksiähän löytyy vaikka miten paljon. (olen ihmistyyppinä syrjäänvetäytyvä, en välitä 'small talkista', koska olen syvällinen  Grin  yms.. ) <- omia juttujani ollut...  Wink

Mutta tästä, että mitä hyvää ero voi saada aikaan?
Minusta paljonkin kaikkea 'hyvää'.
Juuri nuo kuvaamasi asiat, saattavat saada realistisemmat mittasuhteet eron myötä, kun ei olla niin likikkäin emotionaalisestikaan. Aletaan nähdä toinen oikeissa mittasuhteissa. Tai ainakin siihen on mahdollisuus silloin. Eri asia on käyttääkö sen mahdollisuutensa.  :Smiley




tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #44 : 15.09.2006 09:49:48 »

Muistan kun sanoin exälle, eikö ollut hyvä kun pääsit niistä vaimoista eroon. Luulin että hän rakasti minua tms tai edes välitti. "Mitä tohon nyt sitte sanois" mies heitti. Näin miten hänelle oli tärkeintä erojen jälkeen irtiotto; että MINÄ määrään ja olen täs nyt vapaa. Ei sinne päinkään että olisi pitänyt sanansa esim viime vuoden kesän yhteiselosta ja matkoista. Piti olla yksin. Hän oli yksin puoli v, se kuulema teki hyvää. Hän olisi pitänyt minua juttukaverina ja sankaritöiden kuulijana ulkomaille muuttoonsa asti, samoin kuin kaukosuhdettaan, exiään jne - naisena jota voi välillä huvin vuoksi torjua, välillä pyörittää makunsa mukaan. Stop.

Niin ehkä se sitten oli hänelle tarpeen, tosin hänestä ei hullukaan ota selkoa. Eli oli hyvä päästä eroon tyypistä lopulta. Ei itse tarvitse ruveta samanlaiseksi. Kumpikin näistä existä olisi vienyt henkisesti alaspäin. Siinä välissä oli yksi joka sai ajattelemaan, että miehen henkisyys olis aika tärkeää - ja asiat kunnossa.  knuppel2
Minulle on ollut hyvä kuitenkin nostaa vain tasovaatimusta koko ajan - esimerkiksi oli todella hyvä idea ottaa avioero aikanaan, mies on tosi piittaamaton paitsi välitöntä lähipiiriä kohtaan, i.e. uusi vaimo ja ipana. Mitä enemmän itse menee henkisyyttä ja ykseyttä kohti, sitä karkeammalta tuntuu keskivertomiesten ego ja erillisyys. Se todella loistaa kaduilla ja kujilla. Rakkaus on pieni toive päästä sellaisesta pois.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2006 09:53:44 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: