Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Menneet elämät  (Luettu 8707 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
:elisa:
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« : 01.06.2006 10:18:50 »

Minua kiehtoo ajatus menneistä elämistä - tai ehkä olen vähän skeptisen utelias asian suhteen - ja minua kiinnostaisikin tietää, kuinka tiedätte eläneenne ennekin? Miten minä voin tietää eläneeni ennenkin? Millä tavalla uskotte elämän kiertokulun menevän uudestisyntymisen kautta (loppuuko se koskaan, milloin?)?

Mietiskellen,

Elisa

tallennettu

Aurinko ~ Kauris
Nouseva ~ Neitsyt
Kuu ~ Kala
Merkurius ~ Vesimies
Venus ~ Jousimies
Mars ~ Kaksoset
Sininen Yliääni Myrsky
Jinx
Vieras
« Vastaus #1 : 01.06.2006 10:25:09 »

Hyvä kysymys... Mielen kiinnolla myöskin odottelen muiden vastausta!!!

Mitään muuta en omasta edellisestä elämästä tiedän vain sen mitä luonneanalyysissa on sanottu... Haluaisin kyllä tietää lisää...

Luonneanalyysissä on sanottu seuraavaa:

Edellisessä elämässäsi olet ollut varsin päämäärätön ja selittelevä ihminen. Mittasit onneasi lähimmäistesi onnen ja epäonnen kautta. Jouduit usein uhrautumaan ja tekemään paljon toisten onnen ja menestyksen hyväksi saamatta siitä korvausta itsellesi. Tähän elämääsi olet tuonut mukanasi paljon katkeruutta tuon seikan vuoksi, koska et aikanaan saanut korjata hyvien tekojesi hedelmiä. Tätä vastakohtaisuutta tuot jatkuvasti esille laskusolmusi kautta vaa'assa. Se estää sinua löytämästä todellista itseäsi. Vastoin kaikkia muita eläinradan merkkejä sinä olet saanut kaikkein vähiten kokemuksia omasta todellisesta itsestäsi. Nyt sinun on opittava tietämään, kuka sinä oikein olet.

Niinpä niin...
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #2 : 01.06.2006 10:35:38 »

Englanninkieltä taitaville löytyy runsaasti hyvää perustietoa seuraavalta foorumilta:

http://www.childpastlives.org/vBulletin/

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #3 : 01.06.2006 16:37:18 »

tääläkin on foorumilla keskusteltu asiasta... hae edelliset elämät!! smitten
tallennettu
sirahvi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #4 : 01.06.2006 23:20:10 »

Minua kiinnostaisi kovasti millainen yhteinen menneisyys, aikaisemmissa elämissä, on ollut nykyisten ystävieni kanssa  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.06.2006 03:02:27 kirjoittanut sirahvi » tallennettu

kauris, nousu leijona.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 02.06.2006 00:18:35 »

Kyllä ne vastaukset sieltä pomppaavat mieleen ajallaan - jos ei tässä elämässä niin sitten seuraavassa Wink
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #6 : 02.06.2006 17:52:02 »

Minulle ajatus menneistä elämistä on ollut itsestään selvä asia siitä lähtien kun tutustuin kirjallisuuden perusteella asiaan joskus toisella kymmenellä.
Omakohtaiset, ensimmäiset muistikuvat heräsivät vasta n. 27-vuotiaana, ja enemmissä määrin olen käsitellyt menneitä elämiäni ja niiden vaikutusta nykyisyyteen vasta muutaman viime vuoden aikana.

Menneet elämät ovat siis minulle itsestäänselvyys, ja mielenkiintoistahan niitä on tutkia. Jossakin vaiheessa kiinnostus niihin alkaa lopahtaa ja huomio kääntyä taas nykyisyyteen: jokaisella meistä kun on myös todella paljon käsiteltäviä asioita tässä nykyisessä elämässämme. Esimerkiksi varhaislapsuutemme ja vauvaikämme ¨unohdetut¨ kokemukset ja tunteet määrittävät loppujen lopuksi hyvin pitkälle reagointitapojamme ja elämäämme aikuisina. Ja usein ne selittävät ihan samoja asioita mitä menneet elämätkin.

Niin että jos eivät nyt muistinystyrät ala toimia kovin kauaksi taakse päin, aina kannattaa tutustua itseensä nykyisyydessä. :Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 03.06.2006 16:39:04 »

Niin - olisiko suurempi ihme syntyä kaksi kertaa, kuin syntyä kerran? Smiley

Onhan tätä aihetta tullut pohdittua, itsekin tutustuin siihen kirjoja lukemalla joskus yläasteikäisenä ensimmäisen kerran. Ensimmäinen mieleen jäänyt kirja oli Gina Cerminaran Monta asuinsijaa. Myöhemmin olen tullut siihen tulokseen, että tämä aikakäsityksemme ja siitä käytettävät ilmaisut jonkin verran hämäävät näiden asioiden ajattelussa. Ajan kulku kun ei välttämättä ole niin lineaarista kuin miksi sen ajattelemme, vaan kaikki - niin menneisyys kuin tulevaisuuskin - voi ikään kuin olla läsnä tässä ja nyt. Uskon, että tietoisuutemme ei välttämättä ole sidottu tämänhetkiseen kehoomme ja että niin kutsuttuja "rinnakkaismaailmoja" voi hyvinkin olla olemassa. Tämä selittäisi niin "menneiden elämien" muistot kuin ns. tulevaisuusmuistinkin.

En itse ainakaan tietoisesti muista mitään mahdollisista muista elämistäni, mutta on esim. maita, jotka ovat aina herättäneet minussa tietynlaisia tunteita ja ajatuksia ja pidän mahdollisena, että osa näistä kiinnostuksen tai inhon kohteista voi olla perua jostain muualta kuin tästä elämästä. Katselin mielenkiinnolla jokin aikaa sitten TV:stä neloselta tullutta, tanskalaista dokumenttiohjelmaa nimeltä Entiset elämät. Siinä joukko ihmisiä vietiin eri maissa paikkoihin, joissa he hypnoosissa muistivat eläneensä aikaisemmin. He esim. muistivat paikoista asioita, joista osa pystyttiin myös vahvistamaan oikeiksi historiallisista dokumenteista ja asiantuntijoilta.

Minusta (tähänkään) asiaan ei kuitenkaan tarvitse suoralta kädeltä sokeasti uskoa ja pidän myös kaikenlaista "todistelua" sen suhteen (esim. skeptikoille) melko turhana. Ajatus monista elämistä on kuitenkin sinänsä huima ja pelkästään sen mahdollisuuden pohtiminen laajentaa kummasti näkökulmaa tähän elämään. Esimerkiksi se seikka, että emme kenties ole tupsahtaneet nykyiseen perheeseemmekään sattumalta, antaa paljon miettimisen aihetta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #8 : 03.06.2006 21:45:59 »

Nuo ihmissuhdejutut muakin kiinnostaisivat tai ovat alkaneet kiinnostaa enemmän. Sitä saattaa tutustua johonkin ihmiseen sattuman kautta eikä oikein sitten tiedä miksi pitäisi tuntea tuo ihminen tai miksi se vaan jää mieleen.
Olen yhden ihmisen kohdalla miettinyt tuota, että sen on pakko olla joku jostain edellisestä elämästä. Oon miettiny puhki ja ympäri suhteemme tässä elämässä ja hetkessä. Me ollaan tavattu vain pari kertaa ja siitäkin on kauan. Vähän aikaa sitten otin häneen yhteyttä ilman että odotin vastausta ja sitten hän olisi halunnut nähdä minut, mutta ei ollut koskaan aikaa, ja silti hän on kiinnostunut, vaikka nyt on melkein mahdottomuus enää tavata. Silti on jokin outo yhteys ja tapaan häntä unissani kuin hän olisi vanha tuttuni.
Jotenkin tuntuu, että saan hänen kautta maistaa jotain omaa vanhaa lääkettäni. Kuin roolimme olisi vaihdettu toisin päin. Tämä tuntemisemme ei ole ollut kauhean palkitsevaa nimittäin tähän asti.

Mutta näissä ihmissuhteissa pitää muistaa, jos ajattelee, että ketähän ystäväni ovat olleet edellisissä elämissäni, että ystävät ja merkittävät ihmiset ovat saattaneet olla myös henkitason oppaita ja päinvastoin. Tai siis, että henkitason ystävämme ovat saattaneet inkarnoitua tänne auttamaan meitä.   Wink
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
:elisa:
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #9 : 04.06.2006 19:46:40 »

Englanninkieltä taitaville löytyy runsaasti hyvää perustietoa seuraavalta foorumilta: http://www.childpastlives.org/vBulletin/

Kiitos Linn! Sivut imaisivat minut mennessään pariksi päiväksi, ja vaikka tulinkin siihen tulokseen, että en halua tietää omista menneistä elämistäni (kai niitä on?) (koska tässä nykyisessäkin on tarpeeksi käsittelemistä), nautin suunnattomasti foorumilaisten tavasta ajatella elämää. Jotenkin se, että olemme syntyneet tähän perheeseen ja tähän aikakauteen näine ongelminemme syystä, on helpottava tieto; aivan kuin elämälle tulisi saman tien järkevä tarkoitus.

Kiehtovaa oli myös monet ajatukset sielun elämästä (nimenomaan erikseen kirjoitettuna), kokemukset ruumiin ulkopuolella olemisesta, astraalitasoista, valosta jne. jne.

Ihanan mielenkiintoista  smitten

Elisa
tallennettu

Aurinko ~ Kauris
Nouseva ~ Neitsyt
Kuu ~ Kala
Merkurius ~ Vesimies
Venus ~ Jousimies
Mars ~ Kaksoset
Sininen Yliääni Myrsky
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #10 : 05.06.2006 13:52:46 »


Mukavaa, että pidit ko. foorumista, Elisa! smitten

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: