Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko sinulla ollut Saturnus nousulla?  (Luettu 5571 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« : 16.12.2015 16:42:50 »

Minulla on tällä hetkellä.

Olisi mielenkiintoista kuulla teiltä, joilla moinen tärppi on ollut, että miten koitte sen vaikuttavan ja millä alueilla? Mitä tapahtui sisällä, mitä ulkoisissa olosuhteissa? Koitteko sen rankaksi ajaksi? Toiko Saturnus hyviä asioita tullessaan?
Kevyt ja helppo se ei varmaankaan ole ollut kenenkään kohdalla?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.12.2015 18:32:57 »

Paljon riippuu varmaan omasta kartasta kuinka sen kokee, omalla kohdalla. Mulla on  Saturnus radixilla Ic llä ja tällä periodilla Auringon Paluun Ascilla.

Radixin ASC on väljästi kvinkunsissa radix Saturnukseen ja try.  Saturnus ylitti Keskitaivaani jokin aika sitten tehden puolituksen eli opposition. Ja myönnän olleeni väsynyt ja hidas liikkeinen .

Toisaalta Saturnus maadottaa sillä alueella, jolla se on  ja Ascilla se saa kaikkein eniten energiaa.

Jäin tässä miettimään, että tarkoitatko transiittia vai Radixia?

Omalle kohdalleni tr.  Saturnuksen Asc ylitys tulee syksyllä 2017, joten kerron sen jälkeen. .
tallennettu

Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #2 : 16.12.2015 23:29:39 »

Minulla se on syntymäkartalla noin. Hyvänä asiana ehkä sen tuoma sitkeys.  Cool
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 17.12.2015 00:04:38 »

joo,
on ollut  jousimies nousulla tänä vuonna pari kertaa, siis transiittina,
alkuvuodesta ja sitten nyt syksyllä uudestaan.
Ja siis toista kertaa elämässä jo.
Sillon nuoruudessa se oli kotoa irrottautumisen aikaa, muualla opiskelemista,
ja pitkän ystävyyssuhteen solmimista samassa koulussa olleen tytön kanssa.
Syntymäkartalla on  saturnus vesimies aspect_opp kuu kuunsolmu leijona ja siltä  aspect_tri askendentti jousimies
jotenka tämän uuden ystävän  askendentti leijona osu solmulleni elikkä oli enämpi ku tarkotuskin kohdata.
Ehkä siinä oli myös sitä pienellä budjetilla toimeen tulemista,
mikä kyllä toisaalta on 2 huoneen  saturnus :lle ominaista ( on siellä  jupiter :kin  Smiley),
niin  saturnus aspect_sex askendentti vielä lisäks, mitä ei tuu aatelleeksi, jostain syystä.

No tänä vuonna, jos aiemmin oli irtautumista lapsuuden kotoa,
niin nyt on ollut sitten semmosta vetoa takasin, enämpi ku tavallisesti,
siis kovin kauas en oo koskaan pesästä lentänyt,
Kivijalka on kunnostettu,  saturnus,
 huomattu, että sisaruksista se olen minä joka aina ottaa vastuun,
mikä ottaa välillä aivoon.
Vanhan isän   saturnus kanssa oltu välillä sukset ristissä,
muut kun ei  "uskalla" eiku välitä riidellä, sanoa suoria sanoja,
pitäs ottaa vastuuta mutta ei sais käyttää valtaa.

Ja sitkeyttäpä hyvinkin.
Sisua  knuppel2 sisua  knuppel2
Tein syksyllä rankakasan pihamaalle raahaten niitä käsin pellon laidasta,
että jos velipoika hyvinkin tarttus moottorisahaan,
kun on valmiiks alustettu ja pedattu.  vesimies veli.
Ehkä vähän  tickedoff hänenkin kanssaan.

Yksinäinen olo.
Vaikka ite halusinkin erakkona olla,
omassa rauhassa, yksinkertaista elämää viettäen.
Kissani kadotin ja siihenkin liittyi tavallaan semmonen yhteiskunnallinen kannanotto ja suivaantuminen.
Vastuu ja vapaus, mieluummin kuolema kuin vankila, periaatteella.

Mut joo,
ihminen ei pysyis pystyasennossa ilman Saturnusta.
Raukka ja laiska sitä pelekää. angel
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 17.12.2015 00:05:58 »

Siis ju transiittina se Saturnus nyt keikkuu radix karttani nousulla, 9 jousimies
Radixilla Saturnukseni on huoneessa 10  aspect_con Pof.

Työelämään tässä toivon ja ootan peukut pystyssä pääseväni, ja se vaatisi minulta kyllä nimenomaan itseni kuriin laittamista ja ruodussa pitämistä, jotta onnistuu.

Väsynyt ja hidas sopiipi Saturnukseen.
Olen kuullut sen kyllä keskitaivaalla tuoneen uusia työpaikkoja tai toimenkuvan laajenemista omassa työssä..eli se tosiaan on mitä on kellekin. Minut se taisi keskitaivaalla ollessaan jämäyttää kotiin tutkailemaan itseäni..ja sitäkin jatkui sitten hyvän aikaa, tuli Saturnuksen paluukin siinä.

Mulla kun transiitti Saturnus neliöi radix Saturnusta, tapahtui suuria ja rankkoja mullistuksia, ja niitä riittikin sitten monta vuotta..en muista nyt juuri tarkasti että mikä vuosi se oli kun alkoi, mutta joku selkeä sykli siinä on varmasti havaittavissa siinäkin; pitääkin tarkistaa tuo.

Emeliakin  askendentti jousimies ?

Sitkeyttä multa ei puutu, mutta uskaltaisinkohan toivoa että Saturnus tois semmosta vakautta ja raameja mulle?  :Smiley




tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #5 : 17.12.2015 00:12:25 »

No kappas että sanoit tuon nikki: vastuu ja vapaus.
Kummasti olen tuota sanaparia tässä viimeaikoina miettinyt ja makustellut omassa suussani, omaan itseeni ja olemiseeni liittyen.
Että pitää kiinnittää huomiota siihen omaan selkärankaan, vastuu itsestä ja omista teoista ja tunteista. Ja että vastuun kautta se vapaus oikeasti tulee.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #6 : 23.12.2015 10:03:22 »

Mullakin on vielä tulossa tuo Saturnus nousulle.  Luulin että piankin, mutta menee vielä toista vuotta.  Näkyy mokoma tuossa seilailevan Jousimiehessä, itse asiassa täsmälleen mun Auringon päällä nyt juuri.

Minä en oo kokenu Saturnusta niin pahana kuin mitä monet kokee.  Saturnus on mulle niin kovin tuttu, nousumerkin hallitsija ja 1. huoneessa Kauriissa. 

Onkohan kukaan noteerannut Saturnuksen vaikutusta omaan painoonsa?  Joku astrologi on sanonut, että Saturnuksen transiitin aikoihin laihduttaminen onnistuu helpoiten.  Mulla on käynyt niin onnellisesti, että mun paino on pudonnut puolessa vuodessa melkein kymmenen kiloa.  En koe olleeni mitenkään laihdutus'kuurilla', mutta olen jättänyt ruokavaliostani mulle sopimattomia aineita pois.  Saturnus kutistaa!  Wink
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #7 : 23.12.2015 15:50:48 »

Ei ole vielä aikuisiällä ollut ko. transiittia. Mutta parin vuoden sisällä tullee tuo  saturnus aspect_con askendentti -transiitti (olen  askendentti kauris ). Mulla sama juttu kuin Meimillä, eli Saturnuksen transiitit eivät välttämättä tunnu niin hirmu julmilta, onhan näin Nousu-Kauriille Saturnuksen sitkeyttä ja kärsivällisyyttä opettava vaikutus hyvinkin tuttu luonnostaan Smiley

Tosin 2008 (oliko  saturnus silloin  neitsyt :ssä...?), kun  saturnus teki rytinällä neliötä mun Jouskari-stelliumille, silloin tuntui, ettei oikein mikään tuntunut oikealta, kaikki polkee paikallaan, itketti, turhautti, väsytti jne. Nyt tr.-  saturnus , joka reissaa  jousimies :ssä, on aloittanut jälleen läpikäymään mun  jousimies -stelliumia - olo on aika erilainen kuin tuolloin 2008 (?). Arjen pienet asiat, turvallisuus jne. saavat sydämeni hykertelemään smitten  Hitaus ei haittaa, vähemmälläkin kiireellä ehtii. Jotenkin luonnostaan tuntuu sujuvan asioiden priorisointi ja turhia asioita on helpompi jättää sivuun, jos tuntuu, ettei itse jaksa/ehdi/kykene. Levolle löytyy tilaa, enkä ole syyllistänyt itseäni siitä, jos vapaa-aika kuluu lorviessa Smiley

Olen luonnostani se, joka nappaa aina tuhansia projekteja ja hoitaa ne oman jaksamisen kustannuksella. Se, jonka muut olettavat hoitavan kaiken. Saturnus pakottaa löytämään ne oman jaksamisen rajat - ehkä nyt aikuisiällä alkavat löytymään munkin jaksamisen rajat...?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: