Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 10 käskyä ruokahihhuleille  (Luettu 3833 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« : 12.06.2015 06:45:49 »

Ruuasta on tullut uskonto, väittävät jotkut.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/09/10-kaskya-ruokahihhuleille Grin
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 12.06.2015 15:29:51 »

No tommostahan se vähä on.
"Minä minä ja mun tapa ainoa oikea ja kaikki muut on väärin".

Enpä ihan kamalasti oo itse onneks törmänny näihi fanaatikkoihin.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.06.2015 15:34:46 »

Tällä foorumillakin on niihin törmätty, niitä löytyy mm. ketjusta nimeltlä "Syömisen Karma."

(USAsta löytyy muuten yksi vegaani, joka toivoo että saataisiin luonnossa elävät villieläimetkin lopettamaan toistensa syöminen, kun se vain on niin väärin. Epäilen itse pitkäaikaisen eläinrasvan puutteen keskushermostovaikutuksia kyseisessä tapauksessa.  Grin  )
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 12.06.2015 16:02:46 »

Niinjoo ja Suomessa näitä uskovaisia löytyy myös THL:stä sekä Itä-Suomen yliopistosta, jotka tarraavat fanaatikon voimin kiinni jo murtuneeseen "kova eläinrasva tappaa"-paradigmaan, vaikka maailmalla jo viranomaisetkin ovat ruvenneet antamaan uudenlaisia suosituksia.

Itä-Suomen yliopisto on esimerkiksi luokitellut VHH:n (vähähiilihdyraattinen ruokavalio) uskomushoidoksi, vaikka Ruotsissa se on hyyväksytty jo käypä-hoito suosituksiin tyypin 2 diabeteksen hoitoon ja laaja tutkimuskoostekin osoittaa sen olevan niitä 40 viimeiestä vuotta toitotettujae uskomusruokavalioja (=vähärasvainen + korkeahiilihydraattinen) selkeästi tehokkaampi sekä painon pudotuksessa, pudotetun painon pois pysymisessä, että erilaisten terveysmarkkereiden (kolesteroliarvot, verenpaine jne) parantamisessa.

Tosin Itä-Suomen yliopiston kohdalla voi olla kyse vain 'kenen leipää syöt, sen lauluja laulat' - ilmiöstä nyt, kun yliopistot joutuvat hakemaan rahoituksensa yksityissektorilta ja sieltä saadun rahamäärän perusteella määräytyy myös valtion niille antama rahamäärä...
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: