Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Milloin seuraava luku alkaa?  (Luettu 23843 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #15 : 13.05.2015 00:50:32 »

Tunnen vain, että jokin voima saa elämäni syöksymään uusien epäonnisten tapahtumien kautta seuraaviin.

Kuulostaa ihan siltä että se "jokin voima" on jokin toistuva transiitti tuossa kartallasi. Astrologia voi selittää hyvin juuri tuon tyyppiset ongelmat. Eli transitoiva planeetta aktivoi jonkin suotuisan kuvion, jonka jälkeen tulee epäonninen kuvio joka romuttaa kaiken. Ja sama toistuu aina vain uudelleen. Karmasta siis on kysymys, kuten sideman sanoi.
Ammattiastrologi voisi saada selkeyttä tuohon tilanteeseen. Vastaus siihen "onko tulossa jotain muuta", riippuu luullakseni paljon siitä, miten tuo kokonaiskuva tulkitaan. Vastoinkäymisillä on parhaimmillaan sellainen vaikutus että ne tekevät meistä viisaampia ja saavat katsomaan asioita uusista näkökulmista. Tilanne muuttuu kun sinä itse muutut. Voihan olla että tarpeellisia muutoksia on jo tapahtunut, ja "koulu" helpottuu.

tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #16 : 13.05.2015 04:26:57 »

Tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että esim. NLP:sta saattaisi olla sinulle jotain apua, mikäli noissa vaivoissa
on mukana voimakas psyykkinen komponentti...
 Smiley
Olen sen verran noob näissä asioissa, että nyt on pakko kysyä, että tarkoitatko NLP::llä Neurolingvistisistä ohjelmointia (neuro-linguistic programming)? Ensimmäinen minkä bongasin googlesta. PItää hiukan syventyä tuohon asiaan, kunhan vapaat alkavat töistä. Jos tiedät hyviä sivustoja laita ihmeessä linkkiä, googlen kautta löytyvät sivustot ovat välillä mitä ovat, englanti ei ole ongelma.

Olen eräältä hyvältä ystävältä saanut hiukan neuvoa näistä asioista, mm. olemme puhuneet syvämeditoinnista yms. ja olenkin alkanut testailemaan näitä pikkuhiljaa. Sen voin myöntää, että olen todella huono rentoutumaan ja pysymään paikallaan.

Karmasta siis on kysymys, kuten sideman sanoi.
Ammattiastrologi voisi saada selkeyttä tuohon tilanteeseen.

Olen jo pitkän aikaa miettinyt ammattiastrologia, on vain hirveän vaikea erottaa oikeat ja ne jotka sanovat mitä vain rahan takia, en halua nimittäin kuulla, että asiani alkavat sujumaan todella hyvin ja löydän elämäni rakkauden yms., jos toisella on vaan rahan kiilto silmissä ja todellisuudessa asiat eivät helpotu ollenkaan.. Jos joku osaa suositella hyvää astrologia, otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Tuota karmaa olen miettinyt jo pitkään ja erään tilanteeni tietävän ystäväni kanssa olemme naureskelleetkin, että olen varmaan ollut Hitler entisessä elämässäni kaiken mennessä välillä niin huonosti.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 13.05.2015 09:25:45 »

En säälittele omaa menneisyyttäni, olen oman lapsuuteni aikoinaan läpikäynyt ja olen hyväksynyt mitä siellä on. Olen vihannut vanhempiani ja sisartani, jonka jälkeen olen päästänyt siitä vihasta irti. Olen vihannut jokaista minua kohtaan väärin tehnyttä henkilöä ja päästänyt irti.

Mutta oletko käsitellyt oman suhteesi omaan itseesi? Se on se mikä vahingoittuu toimintahäiriöisessä perheessä helposti ja se on se joka saa ajautumaan vahingollisiin ihmissuhteisiin tai sabotoimaan omaa menestymistä, koska alitajunta uskoo ettei ole rakastamisen arvoinen eikä ansaitse parempaa.

Jos sinulla on edelleen taipumus ajautua parisuhteisiin narsistien jne. kanssa, et todennäköisesti ole saanut käsiteltyä asioita loppuun asti, vaan homma on vielä kesken. Ne lapsuuden olot ovat merkittävin vaikuttaja silloin, kun ajaudutaan toimintahäiriöisiin parisuhteisiin.

Lisäksi yksi mahdollinen ilmiö mitä tapahtuu toimintahäiriöisessä perheessä kasvaneelle on se, että hän alitajuisesti sabotoi omia tekemisiään, esim sairastuu sopivasti juuri kun olisi tärkeää tehtävää, unohtaa jonkin tärkeän asian tms. Tämä johtuu yleensä siitä, että alitajunnan tasolla ihminen ei usko ansaitsevansa mitään hyvää ja on siis myöskin merkki siitä että se asioiden käsittely on kesken.

Toisaalta sitten voi aivan hyvin olla, että sieltä astrologiselta kartalta eli transiiteista löytyy se ratkaisu, kuten Thema Mundi ehdotti.

Karmakäsityksiä on monenlaisia ja minä en jaa Sidemanin karmakäsitystä ollenkaan. Minun maailmassani karma on läsnä vain ihmisten VÄLISISSÄ asioissa malliin 'vedän sinulle turpiin nyt niin sitten sinä saat vetää minulle turpiin myöhemmin.' Niinpä ne negatiivisista kokemuksistasi jotka ovat olleet toisten ihmisten kanssa voivat potentiaalisesti olla esim. karman takaisin maksua, mutta kaikki itseksesi kokemasi asiat (esim. huonoon aikaan sairastuminen) ovat minun maailmankatsomuksessani ei suinkaan karmaa, vaan sielusi itselleen tilaamia oppimiskokemuksia. Opetus voi olla esim se, että asiat menevät pieleen niin kauan, kunnes olet ne lapsuuden haavasi käsitellyt ja saanut pois systeemeistä.

MInulta meni noin 5 vuotta saada pahimmat ongelmat pois systeemeistä ja se oli hyvinkin koko vapaa-ajan täyttävä prosessi. Hienosäätö jatkuu edelleen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #18 : 13.05.2015 10:19:41 »

Mutta oletko käsitellyt oman suhteesi omaan itseesi? Se on se mikä vahingoittuu toimintahäiriöisessä perheessä helposti ja se on se joka saa ajautumaan vahingollisiin ihmissuhteisiin tai sabotoimaan omaa menestymistä, koska alitajunta uskoo ettei ole rakastamisen arvoinen eikä ansaitse parempaa.

Jos sinulla on edelleen taipumus ajautua parisuhteisiin narsistien jne. kanssa, et todennäköisesti ole saanut käsiteltyä asioita loppuun asti, vaan homma on vielä kesken. Ne lapsuuden olot ovat merkittävin vaikuttaja silloin, kun ajaudutaan toimintahäiriöisiin parisuhteisiin.

Lisäksi yksi mahdollinen ilmiö mitä tapahtuu toimintahäiriöisessä perheessä kasvaneelle on se, että hän alitajuisesti sabotoi omia tekemisiään, esim sairastuu sopivasti juuri kun olisi tärkeää tehtävää, unohtaa jonkin tärkeän asian tms. Tämä johtuu yleensä siitä, että alitajunnan tasolla ihminen ei usko ansaitsevansa mitään hyvää ja on siis myöskin merkki siitä että se asioiden käsittely on kesken.
Se on pakko myöntää, etten ole täysin saanut tuota asiaa käsiteltyä ja teen sen eteen edelleen töitä. Tiedän uhriutuvani helposti ja tästä syystä jokainen pitkä parisuhteeni on ollut juuri tälläisen narsistisen väkivaltaisen juopon kanssa. Olen kerennyt jopa itsesäälissäni miettimään, että muutanko itse heidät omalla uhriutumisellani ja liian kiltillä käytökselläni sellaisiksi, vai vedänkö vain puoleeni näitä ihmisä. Lähes jokainen on vaikuttanut aluksi hyvältä tasapainoiselta ihmiseltä, minkäänlaista merkkiä ei ole ollut ennen kuin mies on saanut minut koukutettua jollain tasolla itseensä. Viimeisimpänä esimerkkinä omistan edelleen asunnon exäni kanssa. Hänen käytöksensä muuttui vasta asunnon oston jälkeen.

Siitä olen kuitenkin ylpeä itsessäni, että jokaisesta suhteesta olen lähtenyt kävelemään HETI jos fyysinen väkivalta on astunut kuvioihin. Siinä mielessä taas voin syyttää itseäni, että henkistä väkivaltaa kestän liian pitkään ja tiedostan tämän asian. Syytä sille miksi en lähde ajoissa, en osaa edes varmaksi sanoa. Osittain tiedän omaavani nk. lehmän hermot, osittain tunnen jonkinlaista vastuuta näistä ihmisistä ja kun huomaan heidän pahan olonsa purkautuvan minuun, en pysty yksinkertaisesti jättämään heitä oman onnensa nojaan. Osittain ehkä luulen, että pystyn parantamaan heidän pahan olonsa ja osittain jopa ajattelen, etten tule ikinä löytämään parempaa.

Tiedostan nämä kaikki ajatukset ja pystyn järjellä ajattelemaan ne, sekä tiedän miten minun pitäisi käyttäytyä. Käytännössä taas en osaa toimia niin kuin pitäisi. En pysty hylkäämään ketään. Esimerkkinä tästä on eräs exäni, jonka kanssa suhde oli jatkuvaa alkoholismin katselua, henkistä väkivaltaa ja lopulta päättyi tämän miehen käydessä kimppuuni, painaen kehollaan minut maahan hakkaen ja kuristaen minut melkein tajuttomaksi. Kuitenkin kaikesta huolimatta kuuntelen tämän miehen murheita, lohdutan häntä ja kerron, että kyllä kaikki vielä järjestyy. Lähelle itseäni fyysisesti en häntä enää päästä, mutta henkisesti en pysty hylkäämään ketään. En ole sitä ikinä pystynyt kenenkään kohdalla tekemään, enkä pysty vieläkään. Tiedostan tämän syyt, mutta en osaa muuttaa tuota käytöstä itsessäni. Suoraan sanoen, tiedän rakastavani itseäni vähemmän kuin muita ihmisiä. Vaikka omaan kohtalaisen hyvän itsetunnon ja pidänkin jopa itsestäni, en kuitenkaan pidä itsestäni yhtä paljon kuin muista.

Olen näitä asioita käsitellyt paljon, niin itsekseni, kuin ammattilaisen kanssa ja olen huomannut, että minulla kaikkein järkevin toimintatapa näihin on ajatella ne järjellä. Järkeistää nämä asiat, että miksi joku tekee niin, kuin tekee. Pystyn analysoimaan ihmisten käytöstä ja omaa käytöstäni. En vain vielä täysin osaa panna näitä järkeilyjä täysin käytäntöön.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #19 : 13.05.2015 10:20:47 »

Tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että esim. NLP:sta saattaisi olla sinulle jotain apua, mikäli noissa vaivoissa
on mukana voimakas psyykkinen komponentti...
 Smiley
Olen sen verran noob näissä asioissa, että nyt on pakko kysyä, että tarkoitatko NLP::llä Neurolingvistisistä ohjelmointia (neuro-linguistic programming)? Ensimmäinen minkä bongasin googlesta. PItää hiukan syventyä tuohon asiaan, kunhan vapaat alkavat töistä. Jos tiedät hyviä sivustoja laita ihmeessä linkkiä, googlen kautta löytyvät sivustot ovat välillä mitä ovat, englanti ei ole ongelma.


http://www.samiminkkinen.fi/

http://tinyurl.com/ntj7vv2
« Viimeksi muokattu: 13.05.2015 10:23:09 kirjoittanut sideman » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 13.05.2015 10:32:42 »

Kyllä Suomesta löytyy useita hyviä ammattiastrologeja, jotka tosin ottavat palkkion tulkinnoistaan, mutta haluavat tehdä myös parhaansa asiakkaan tilanteen selvittämiseksi.

Minulla pistää silmään kartalla Auringon ja Pluton oppositio ja tämän lisäksi Uranus-Neptunus-Saturnus-yhtymän kolmio Auringolle. 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa syntyneillä on kaikilla vähintäänkin Uranus ja Neptunus yhtymässä, mutta kun Saturnuskin on siinä, niin kaikenlainen haaveilu tahtoo päätyä mahalaskuun. Saturnuksesta tulee helposti ilonpilaaja ja nythän on käynyt myös niin, että menneisyyden perusteella olet alkanut pelätä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Ehkä haasteena on oppia nauttimaan niistä hyvistä hetkistä niin kauan kuin niitä kestää ja jättää tulevaisuudesta huolehtiminen sikseen.

Sitten jos lapsuudessa on solmukohtia, joiden takia esimerkiksi ihmissuhteet ovat mitä ovat, niin ehkä olisi aika miettiä jotakin terapiaa. Vertaistukeakin saa narsistien uhrien tuki ry:n sivuilta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #21 : 13.05.2015 10:39:59 »

Kyllä Suomesta löytyy useita hyviä ammattiastrologeja, jotka tosin ottavat palkkion tulkinnoistaan, mutta haluavat tehdä myös parhaansa asiakkaan tilanteen selvittämiseksi.

Minulla pistää silmään kartalla Auringon ja Pluton oppositio ja tämän lisäksi Uranus-Neptunus-Saturnus-yhtymän kolmio Auringolle. 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa syntyneillä on kaikilla vähintäänkin Uranus ja Neptunus yhtymässä, mutta kun Saturnuskin on siinä, niin kaikenlainen haaveilu tahtoo päätyä mahalaskuun. Saturnuksesta tulee helposti ilonpilaaja ja nythän on käynyt myös niin, että menneisyyden perusteella olet alkanut pelätä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Ehkä haasteena on oppia nauttimaan niistä hyvistä hetkistä niin kauan kuin niitä kestää ja jättää tulevaisuudesta huolehtiminen sikseen.

Sitten jos lapsuudessa on solmukohtia, joiden takia esimerkiksi ihmissuhteet ovat mitä ovat, niin ehkä olisi aika miettiä jotakin terapiaa. Vertaistukeakin saa narsistien uhrien tuki ry:n sivuilta.


Uskon kyllä, että varmasti löytyy ihan ammattilaisia, mutta lähinnä se mietityttää, että miten osaan erottaa nämä oikeat ammattilaiset pelkistä rahan kerääjistä. Palkkion pyytämisen ymmärrän täysin, mutta en halua kuitenkaan heittää rahaa hukkaan.

Olen siis tosiaan käynyt ihan terapiassa, sillä minut otettiin huostaan 14 vuoden iässä, jonka jälkeen vietin nuoruuteni suljetussa lastenkodissa siihen asti, että saavutin täysi-ikäisyyden. Tuona aikana ja senkin jälkeen olen käynyt ihan terapiassa käsittelemässä asioitani ja aa-klinikalla isäni alkoholiongelmien takia. Itselläni ei ole alkoholista koitunut ongelmaa, mutta nuorempana kävin aa-klinikalla ihan ennaltaehkäisevästi.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 13.05.2015 10:41:06 »

. Lähelle itseäni fyysisesti en häntä enää päästä, mutta henkisesti en pysty hylkäämään ketään. En ole sitä ikinä pystynyt kenenkään kohdalla tekemään, enkä pysty vieläkään. Tiedostan tämän syyt, mutta en osaa muuttaa tuota käytöstä itsessäni. Suoraan sanoen, tiedän rakastavani itseäni vähemmän kuin muita ihmisiä. Vaikka omaan kohtalaisen hyvän itsetunnon ja pidänkin jopa itsestäni, en kuitenkaan pidä itsestäni yhtä paljon kuin muista.

Melko tyypillinen toimintahäiriöisessä perheessä kasvaneen tilanne siis. Järjellä pähkäily auttaa yleensä silloin, kun ei ole ns. tilanne päällä, mutta se harvoin auttaa muuttamaan toimintaa niissä itse tilanteissa. Olennaista olisi esimerkiksi käsitellä ja kyseenalaistaa niitä tunteita joita herää jos ajattelet esimerkiksi jonkun hylkääväsi. Nehän ovat ne tunteet jotka saavat sinut olemaan hylkäämättä, vaikka pitäisi. Tunteita ja järkeä täytyy hyödyntää yhdessä, yksinään kumpikin toimii vajaateholla.

Kuten sanottua, itseltäni meni viitisen vuotta kaikki suunnilleen kaikki vapaa-aika siihen, että ravasin AAL-ryhmissä, luin itsehoitokirjallisuutta, kävin sisäinen-lapsi ryhmässä, käsittelin tunteitani jne. Nopeasti ei homma ole suinkaan hoidettu. Ja yksi olennainen juttu on se, että tällaisista toipuminen yleensä pysähtyy tai vaikeutuu jos on parisuhteessa, eli olisi syytä elellä yksikseen kunnes jonkinlainen terve rakkaus itseä kohtaan on saavutettu.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #23 : 13.05.2015 10:52:29 »

Ja yksi olennainen juttu on se, että tällaisista toipuminen yleensä pysähtyy tai vaikeutuu jos on parisuhteessa, eli olisi syytä elellä yksikseen kunnes jonkinlainen terve rakkaus itseä kohtaan on saavutettu.

Tällä hetkellä olenkin oikeastaan lähes eristyksissä vastakkaisesta sukupuolesta ja ainoat miespuoliset ovat työpaikkani sonnipojat. Muutto tänne maalle tekemään tätä työtä oli tietoinen päätös pitää taukoa suhteista, tunteista ja suoraan sanottuna miehistä.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 13.05.2015 10:57:18 »

Tällä hetkellä olenkin oikeastaan lähes eristyksissä vastakkaisesta sukupuolesta ja ainoat miespuoliset ovat työpaikkani sonnipojat. Muutto tänne maalle tekemään tätä työtä oli tietoinen päätös pitää taukoa suhteista, tunteista ja suoraan sanottuna miehistä.

Tuohan kuulostaa tosi mukavalta ja on muutenkin semmoinen hyvän kuuloinen ympäristö parantaa sitä omaa suhdetta omaan itseen; siitähän toipumisessa on kuitenkin paljolti kysymys.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #25 : 13.05.2015 10:58:37 »


Tätä mahdollisutta pääsee kätevästi tutkailemaan. Seuraava astrokartta näyttää ulkoplaneettojen transiitit muutaman vuoden ajalta jolloin niitä voi verrata tosielämän tapahtumiin :

www.astro.com/horoscopes
-> Extended chart selection
-> Special charts
-> Transit Rhytmogram
-> Click here to show the chart

rhytmogrammin alkukohtaa voi siirrellä sekä menneisyyteen että tulevaisuuteen.


Kävin katsomassa neljä vuotta menneisyyteen ja neljä vuotta tulevaisuteen, pv-määräksi molempiin laitoin oman syntymäpäiväni. Osaisiko joku tulkita tätä edes hiukan? Itselle on lähinnä hepreaa.

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 13.05.2015 11:08:36 »

Pikaisesti katsottuna menneisyyteen, sinulla on ollut ainakin vuodesta 2011 lähtien joku merkittävä Pluton, Neptunuksen, Uranuksen tai Saturnuksen transiitti päällä ja Pluto tekee yhtymää vielä tämän vuoden ajan karttasi Saturnukselle. Sitten olisi vuorossa pieni hengähdystauko ja rakkauselämän puolella saattaa tapahtua vuonna 2017.

Tuo maalle muutto ja etäisyyden ottaminen ihmissuhteisiin on tässä vaiheessa varmasti ihan hyvä ajatus. Aurinko-Härälle maaseudun rauha tekee eetvarttia.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #27 : 13.05.2015 11:15:43 »

Tuohan kuulostaa tosi mukavalta ja on muutenkin semmoinen hyvän kuuloinen ympäristö parantaa sitä omaa suhdetta omaan itseen; siitähän toipumisessa on kuitenkin paljolti kysymys.

Suoraan sanottuna olin aika pahassa jamassa tammikuussa tänne muutettuani. Silloin olin todella lähellä masennusta. Tajusin kuitenkin, etten ole sen jälkeen puhunut oikeastaan kenellekkään asioista jotka pyörivät päässäni, joten tämä foorumille kirjoittelu näköjään tuli tarpeen, sillä ajatukset ovat alkaneet selventyä siitä, mitä ne olivat kun tämän aloituksen tein. Asioistani puhumattomuus on myös yksi suuri ongelmani. En pysty kuormittamaan läheisiäni omilla ongelmillani, sillä olen nähnyt niin useasti romahduksen, enkä halua aiheuttaa kenellekkään yhtään enempää huolta. Terapiassa en ole käynyt enää puoleen vuoteen, sillä huomasin ongelmaksi nyt loppuvaiheessa, että nämä ammattilaisetkaan eivät kaikki kestä sitä kaikkea kuormaa mitä kannan.

Pahinta mitä voi terapiassa tapahtua on, että saan ammattilaisen itkemään minun elämääni ja tämä on käynyt useammin kuin kerran. Viimeisen kerran jälkeen sulkeuduin täysin, sillä en halua kuormittaa ketään ja olenkin huomannut parhaimmaksi käsitellä asiat yksin.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2015 11:17:44 kirjoittanut akiras » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 13.05.2015 11:21:54 »

Pahinta mitä voi terapiassa tapahtua on, että saan ammattilaisen itkemään minun elämääni ja tämä on käynyt useammin kuin kerran. Viimeisen kerran jälkeen sulkeuduin täysin, sillä en halua kuormittaa ketään ja olenkin huomannut parhaimmaksi käsitellä asiat yksin.

Jos terapeutti rupeaa sinun edessäsi sinun elämääsi itkemään, kyseessä ei silloin kyllä ole ammattilainen, vaan 'ammattilainen!'

Se, että ihmisellä on nimike terapeutti (ja jos muuten ei ollut psykoterapeutti vaan pelkkä terapeutti, niin sellaiseksi saa itseään kutsua ihan kuka vaan ilman mitään koulutusta!) ei tee hänestä välttämättä sopivaa henkilöä olemaan sinun toipumisesi tukena.

AAL ja muut vastaavat vertaistukiryhmät ovat kivoja siitä, että kenenkään ei ole niissä tarkoituskaan ryhtyä muiden  yksittäisten jäsenien tueksi. Se perusmotto meille joilla on kuvaamasi kaltaisia ongelmia on: Näpit irti toisten ihmisten elämästä ja huomio siihen omaan elämään! Meille kun se muiden hyysääminen on useinmiten vain tapa siirtää huomio pois siitä, että omaa itseä tulisi kohdella lempeämmin ja rakastaa enemmän.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Akiras
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #29 : 13.05.2015 11:30:38 »


Jos terapeutti rupeaa sinun edessäsi sinun elämääsi itkemään, kyseessä ei silloin kyllä ole ammattilainen, vaan 'ammattilainen!'

Se, että ihmisellä on nimike terapeutti (ja jos muuten ei ollut psykoterapeutti vaan pelkkä terapeutti, niin sellaiseksi saa itseään kutsua ihan kuka vaan ilman mitään koulutusta!) ei tee hänestä välttämättä sopivaa henkilöä olemaan sinun toipumisesi tukena.

AAL ja muut vastaavat vertaistukiryhmät ovat kivoja siitä, että kenenkään ei ole niissä tarkoituskaan ryhtyä muiden  yksittäisten jäsenien tueksi. Se perusmotto meille joilla on kuvaamasi kaltaisia ongelmia on: Näpit irti toisten ihmisten elämästä ja huomio siihen omaan elämään! Meille kun se muiden hyysääminen on useinmiten vain tapa siirtää huomio pois siitä, että omaa itseä tulisi kohdella lempeämmin ja rakastaa enemmän.

Minua on hoitanut niin psykoterapeutteja, kuin terapeuttejakin. Eräs näistä kirjoitti jopa väitöskirjaa psykologiasta samoihin aikoihin. Vertaistukiryhmissä on itsellä se vika, että vaikka kuinka yrittäisin pysyä toisten elämästä ja ongelmista erossa, ne tulevat ns. kummittelemaan omiin ajatuksiini ja vaikken varsinaisesti lähtisi muita hyysäämään siirrän ajatukseni toisten ongelmiin liian helposti ja otan ne omille harteilleni. Lisäksi tunnen vaikeutta lähteä purkamaan ihmisille elämääni, joilla on jo valmiiksi omia ongelmia. Netin kautta anonyymisti kirjoittaessa ei tätä ongelmaa tule, sillä en tällä tavoin tunne kertovani asioita jollekkin suoraan vaan ne "lentävät bittiavaruuteen", jossa joku saattaa niihin vastata tai sitten ei.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: