Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tähtimerkit ja musiikki  (Luettu 17189 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« : 24.04.2015 21:40:51 »

Niin, teenpäs tällaisen postauksen tässä perjantai illan ratoksi.  Cool Minulla aina jotkut kappaleet tai tietyt soinnut yhdistyy tiettyihin tähtimerkkeihin ja joidenkin merkkien luonne on esimerkiksi tosi helppo käsittää musiikin kautta. Jousimiehen olen esim. aina yhdistänyt lämpimän rytmikkääseen lattarimusiikkiin, leijona voisi olla että jokin mahtipontinen klassinen musiikki? Tai dramaattinen elokuvamusiikki? No, nuo tuli nyt ensimmäisenä mieleen.

Löysin tällaisen:

https://youtu.be/WaJGdw7vexc

Siinäpä hyvät elämänohjeet Skorppioonille ja Skorppiooni painotteisille...  :Smiley
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 25.04.2015 11:49:52 »

No entäs me muut?
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 25.04.2015 12:23:42 »

Siis ihan yleisesti saa heittää mielipidettä kehiin, että millainen musiikki sopisi millekkin merkille. Eihän minun tarvitse kaikkea luetella.  :Smiley
Vesimiehet muuten tuntuu olevan tietokonemusa/teknoihmisiä.
Kaksospainotteisille maistuu trendikäs poppi...? Ainakin yksi tuntemani kaksospainotteinen oli aikoinaan Lady Gagan suurkuluttaja.
Kauriille lienee menevän raskaampi musiikki... ja Kaloille jonkin ambitien-tyyppinen kaunis hengehtävä musa?
tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #3 : 25.04.2015 14:48:58 »

Se on tietysti myös kulttuurikysymys. Suomessa taitaa olla aika paljon raskaan rokin kuluttajia. Tulee omasta ystäväpiiristä mieleen ainakin yksi vesimies joka käy joka vuosi Ruisrockissa, ja eräs Härkä jolla on tänään synttärit, ja jonka musiikkimakua en oikein vieläkään ymmärrä.
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 26.04.2015 09:57:30 »

Vahva Pluto: blues-rock.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.04.2015 08:46:15 »

Itse pidän myös musiikista, jonka melodiasta löytyy jotain ei-niin-tavanomaista kuten lana Del Rey:n West Coast joka kertsissä hidastuu nopeutumisen sijaan. Ylipäätään musiikkimakuni on aika laaja, siihen jokunen massan mukana kulkeva pop-kappalekkin mahtunee. Mutta yksitoikkoista musiikkia ja pinnallista jumputusta en missään nimessä voi sietää (täytyy olla jotain yllättävää). Rytmikkäästä musiikista pidän, en tiedä olisiko sitten maamerkin vaikutusta, että pitää olla ns. "pohjaa" eikä soundi voi vain leijjua missä vaan. Rokistakin tykkään, mutta enemmän balladimaisesta rokista kuin Death Metalista tms.

Elokuvamusiikista tai sen tyylisistä tykkään myös.  :Smiley Kaveri totesi kerran, että pitää elokuvamusiikista myös koska se on jotenin "täyttä" mikä oli minusta osuvasti sanottu. Siksi kai pidän elokuvamusiikista itsekkin.
tallennettu
scarlettk
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #6 : 06.05.2015 15:00:40 »

Mä luulen näin leijonien edustajana voivani kertoa, että musiikin on oltava voimakasta ja tunnepitoista. Mikään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos- minimalismi ei pure. Hyvänä esimerkkinä brittipoppi, eli vähän joku hentoääninen mieslaulaja sievästi rämpyttää kitaraansa.... ei kiitos!  2funny Mieslaulajan on oltava maskuliininen karju, naisella vahva ääni, tai sitten muusikolla on oltava jo ansioita,  iso fanikunta ja triplaplatinaa myyty levy. Myös elokuvamusiikki voi purra, jos se on tunteellista tai mahtipontista. En tosin tunne muiden leijonien musiikkimakua. Lady GaGa ja Madonna voisi kuulua näihin. Voihan leijona pitää myös taiteellisemmasta ilmaisusta, mutta kuitenkin näin peruskonservatiiveina tuskin oltais ihan fiiliksissä jossain Björkin keikalla  Grin
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #7 : 16.05.2015 20:39:35 »

Olen itse todella tarkka musiikista, jota suostun kuuntelemaan. Kaikki hittilistojen poppi on ehdoton nou-nou, enkä myöskään välitä minkäänlaisesta jazzista tms. Lemppareina klassinen koska sitä itsekin soitan, suosikkeja perinteiset Bachit, Beethovenit ym. ja venäläinen musiikki, sekä ranskalaisista Ravel. Muista genreistä menee metalli ja sit gootimpi konemusa. Kaikessa musiikissa miellyttää jonkinlainen raskaus ja/tai syvällisyys, ja suuria tunteita saa mielellään olla. Kiinnitän myös eniten huomiota melodioihin, myös silloin jos musiikissa on sanat.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015 20:41:29 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #8 : 19.06.2015 21:54:36 »

Mulla vähän vaihtelee tuo maku, mutta esim. tällasta tulee nykyään kuunneltua:

https://www.youtube.com/watch?v=6NXnxTNIWkc (Tuo laulaja on hot, mutta valitettavasti lesbo)

https://www.youtube.com/watch?v=kTvKaLW5bu8

https://www.youtube.com/watch?v=p9nfVrusSMg

« Viimeksi muokattu: 19.06.2015 21:56:46 kirjoittanut ghede » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 20.06.2015 11:51:40 »

Arvaattekohan merkkejä kun kerron ollleeni kymmeniä vuosia näiden laulujen ystävä?

https://www.youtube.com/watch?v=D1EDKvXRKd0


Joku vesimerkki varmaan? Sano polttaako vai kylmeneekö.  Wink
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 20.06.2015 18:39:00 »

Ensimmäisenä mulla taisi tulla mieleen kalat. Tuo melodia mulle kuulosti jokseenkin "ambitient" -tapaiselta. Mutta vesi-elementtiin sen yhdistän koska se on jotenkin läikehtivä ja ikäänkuin pohjamudissa. Periaatteessa voisi olla mikä vesimerkki vain.

Omalle kohdalleni olen kyllä huomannut, että ihan kaikki tekijät kartalla vaikuttavat musiikkimakuun, ei vain venus tai neptunus, jotka mulla tosin molemmat kauriissa ja raskaampikin musiikki menee. Neitsyt-merkkisillä olen kyllä huomannut myös taipumusta elektroniseen musiikkiin. Ehkä siksi, että Neitsyt kuitenkin on laadultaan muuttuva, vaikka maa-merkki onkin.

Miten minä tätä asiaa katson, niin ei vain musiikkimaun kannalta vaan nuottien, sointujen ja äänimaailman kannalta. Tietty horoskooppi-merkki tai planeetta mulle kuulostaa aina tietynlaiselta.  Smiley
tallennettu
Helskytin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #11 : 09.07.2015 12:15:58 »

jousimies:
Hyvä olet arvioimaan  Smiley
Tämä jouskari kuuntelee kyllä melkein laidasta laitaan, ja musiikkimaku vaihtelee. mutta muuttuvasta merkistähän tässä on kysekin.
Mutta TANSSI:  Ehdottomasti lattarit ovat ykkössuosikkeja minulle.  Cheesy
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 09.07.2015 17:54:01 »

Lattarit on suosikkinä täälläkin, varsinkin tanssina.  Cheesy
tallennettu
elyce
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #13 : 17.09.2015 03:48:10 »

Hauska topikki! Cheesy Mitä mulle tulee mieleen eri merkeistä:

Oinas: Rock
Härkä: Klassinen
Kaksonen: Disco
Rapu: Iskelmä
Leijona: Elokuvamusiikki
Neitsyt: AOR
Vaaka: Pop
Skorpioni: Metalli
Jousimies: Reggae
Kauris: Blues
Vesimies: Elektroninen
Kalat: Jazz

Ja metallista vielä spesifimmin:

Oinas: Speed metal
Härkä: Heavy metal
Kaksonen: Thrash metal
Rapu: Folk metal
Leijona: Glam metal
Neitsyt: Power metal
Vaaka: Symphonic metal
Skorpioni: Black metal
Jousimies: Melodic death metal
Kauris: Doom metal
Vesimies: Industrial metal
Kalat: Dark metal
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #14 : 17.09.2015 16:14:35 »

Nuorempana kuuntelin kaikkea jännää ja outoa ja voimakasta, esim. Marilyn Manson ja Eminem, sit innostuin nimenomaan rapmusiikista vähän ja kuuntelin ulkomaisiakin artisteja, sit suomalaisia ja nykyään eniten suomalaista musiikkia missä on ehkä rapvaikutteita (puhemusiikki iskee mutta tykkään myös laulusta). Nykyään on pari suomalaista artistia mitä kuuntelen mut en tiedä mihin genreen ne kuuluisi silleen Cheesy

Tässä esimerkkejä lemppareista mitä voi kuunnella kuinka monet kerrat eikä kyllästy:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLrP6_6w_QhjyAokjQrZBEA7CZ308Jwy6q

https://www.youtube.com/watch?v=uo-vbI7ZGLU

https://www.youtube.com/watch?v=IeyqiG7oGGE

Rytmi on tärkeä, ja monipuolinen äänimaailma Cheesy Ja mahtipontisuudesta tykkään ja tykkään kun ei tehdä taidetta liian tosissaan vaan tehdään mitä halutaan ja sit se vaan jaetaan muille. Ja on tärkeää että musiikki saa ajatukset liikkeelle hyvällä tavalla ja sitä tarvii kuunnella keskittyneenä, turhasta samasta jankutuksesta en välitä.

Terveisin,
ASC, venus (12.h puolella)  leijona
Aurinko, merkurius (11.h) rapu
Kuu, saturnus (7.h) kalat
Mars härässä (10.h.) oppositiossa skorpioni-plutoon (4.h), myös kuunsolmut näillä kohdin
Neptunus yhtymä Vertex, sekä uranus Kauriissa (5.h)
Khiron Neitsyt (1.h)
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: