Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomi 2018?  (Luettu 5040 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« : 23.04.2015 11:58:46 »


Ryynebäri taisi olla melkoinen näkijä:

Vårt land är fattig, skall så bli
För den, som guld begär.


Intuitiivisesti tuntuu siltä, että parin lähivuoden aikana Suomi kurjistuu
käsittämättömän vikkelästi, ja vuonna 2018 kansa on valmis kapinaan
vuoden 1918 tapahtumien "satavuotisjuhlan" kunniaksi?


 :Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #1 : 23.04.2015 12:01:49 »

Ilimat vaa otetaan pois suurista toiveista. Realismi alkaa Sipilän johdolla laittaa meijjän jalat maahan. No - vaa sehän ei ole pahasta.

PerSuthan on se kapinaliike, joka pyrkii saamaan suomalaiset hoitamaan ensin oman pesän kuntoon, vasta sitten auttamaan muita.
Vaikka en persu olekaan, sanon että hyvää tekevät siinä mielessä.
Päättäjillä ei ole oikein todellista tietoa normaali-kansan arjesta. Eikä tässä kohtaa voi syyttää kuin kansaa itseään. Miksi eivät vie tiedoksi todellisuuttaan kuntansa päättäjille sekä Arkadian mäelle?

Monesti ihmettelen, kun tuolla vaalimökeillä olen jakamassa esitteitä yms materiaalia, tulee yksi ja toinen kertomaan minulle elämästään - tajuamatta, etten minä voi hoitaa heidän asioitaan. Laittaisivat kirjeitä edustajille. Kertoisivat mikä on tilanne ja kuinka näkevät sitä voitavan /tarvittavan korjata. Sitten voi odotella muutosta. Kaikkein helpointa se on, kun liittyy johonkin puolueeseen ja puhuu todellisuuttaan niille, joilla on mahdollisuus asioihin vaikuttaa.

Nurkujia on ollut maailman sivu. Pohtijoita muutama. Tekijöitä vielä vähemmän.

Ymmärrän ajatuksesi sideman. Hyvä kun nostat näitä asioita esille.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2015 16:29:51 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #2 : 24.04.2015 10:14:59 »


Jokainen voi pikku tekosilla jouduttaa Suomen kurjistumista? Kun se kerran on tullakseen,
parempi sitten että tulee ennemmin kuin myöhemmin?

Itse olen esim. viime aikoina ostanut yksinomaan Arlan kermajuustoa Oltermannin asemesta.
Myös vaikkapa Lidl'issä asioiminen lienee pieni ele kurjistumisen jouduttamiseksi? Tai sitten ei...

 :Smiley

tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #3 : 10.05.2015 19:44:40 »

PerSuthan on se kapinaliike, joka pyrkii saamaan suomalaiset hoitamaan ensin oman pesän kuntoon, vasta sitten auttamaan muita.
Vaikka en persu olekaan, sanon että hyvää tekevät siinä mielessä.

Aina kun sanoo persuista jotain positiivista, on hyvä aloittaa "Vaikka en persu olekaan... "  Wink
Mutta nyt persut saavat mahdollisuuden näyttää, onko heidän tapansa hoitaa asioita oikeasti parempi kuin muiden.
Odotan kiinnostuneena miten käy.
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
AfricaRozales
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #4 : 10.05.2015 23:31:52 »

Ymmh.... Eli osaatteko sanoa, että onko sinänsä meillä hätää... Kun nähnyt pienen ikäni sotaunia ja nyt sillä pelotellaan meediassa kovin. On lapsi tulossa ja lemmikkejä ja kovasti oon elämässäni tehny töitä että saisin perheen ja pääsisin joskus ulkomaille vielä ja että voisin oppia käyttämään henkisen potentiaalini parantamiseen ennustamiseen yms... Ja jotenkin huolettaa ajatus siitä, että sota ja pieni tytön tylleröinen ja nuo elukat ja mieskin vielä sotimassa- juuri kun asiat alkaa sujumaan ja pilvet väistymään tulevaisuuden taivaalta  Cry On eräs kaveri joka jaksaa aina pelotella ja syöttää mulle epävarmuutta itsestäni ja omista mahdollisuuksistani ja tällä hetkellä hän myös lietsoo sodan pelkoa... Mä haluan tietää että tuleeko sota ja mitä mä teen Shocked
tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #5 : 11.05.2015 03:04:17 »

En usko että sotaa tulee Suomeen tänä vuonna. Ensi vuonna sen sijaan Suomen astrologisella kartalla on sellaisia merkkejä, joita on usein nähty sotien alkamisen aikoihin. Mutta se mitä tulee tapahtumaan, riippuu siitä miten asiat etenevät tänä vuonna Venäjällä ja Euroopassa yleisesti. Mitään ei voi pitää varmana, mutta ainahan kannattaa varautua varsinkin jos tilanne näyttää kiristyvän.

tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 11.05.2015 12:59:26 »

Ennen kaikkea: Älkää uskoko valtiovarainministeriön kusetusta leikkaustarpeista!

Muutama pointsi:

Se Suomen valtionvelka on VAIN noin 60% BKT:stä, kun muilla emu-mailla se on järjestään yli 80% - myös sillä paljon hehkutetulla menestyvällä Saksalla. Ei perusteita siis leikkauspolitiikkaan.

Kestävyysvaje aktivoituu - jos aktivoituu koska kukaan ei tiedä mitä moisessa ajassa ehtii tapahtua - 60 vuoden kuluttua. Siis KOLMEN SUKUPOLVEN kuluttua. Ja sekin tapahtuu vain jos mikään ei sinä aikana muutu. Ei perusteita siis leikkauspolitiikkaan.

Ja erityisesti vielä Helsinkiläisille:
Helsinki teki puhdasta voittoa vuonna 2014 peräti 180 miljoonaa. Se on myös ollut voitollinen jo vuosikymmeniä, mistä syystä  sillä on maailmalla sijoituksissa kiinni peräti MILJARDI euroa. Helsingissä ei siis varsinkaan ole minkäänlaisia tarpeita säästää tai leikata yhtään mistään tippaakaan, päinvastoin voitaisin vähän vaikka sijoittaa johonkin. KAIKKI puhe siitä että Helsingissä tarvitsisi tehdä mitään leikkauksia on aivan puhdasta kusetusta.

Koko tämä nykyinen leikataan-leikataan meininki on siis Suomen osalta suurelta osin puhdasta huijausta - Valtiovarainministeriön laskelmat kas kun eivät edes perustu tieteeseen, vaan Chicagon koulukunnan ideologiaan, jolla on ennenkin syrjäytetty ihmisiä ja moninkertaistettu itsemurhalukuja joka paikassa missä se on ollut käytössä. Kyseessä on vain tekosyy, jolla halutaan ajaa alas hyvinvointivaltio ja yksityistää kaikki mahdollinen markkinoiden pelikentäksi.

Kansan herääminen siihen että heitä kusetetaan näin rankasti olisi totisesti tarpeen.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: