Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi puhelimella on niin vaikea soittaa unessa?  (Luettu 5206 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« : 04.01.2015 09:31:05 »

Ihan nuoresta lähtien minulla on tämä sama ongelma ollut unissani (yli 20 vuotta siis). Puhelimella soittaminen ei vaan onnistu. Ensinnäkin se puhelinnumeron löytäminen on kamalan haastavaa, ja jos sen satun jostain saamaan, niin puhelimella soittaminen on ihan mahdotonta. Joskus harvoin olen päässyt niin pitkälle, että olen saanut kaikki onnistumaan, mutta sitten käy niin, että puhelimen toisessa päässä oleva, ei joko kuule minua, ei usko minua tai ei ymmärrä mitä puhun.
Taas viime yönä olisi pitänyt päästä soittamaan terveyskeskukseen, kun rotta puri käteen, enkä ollut varma, että onko jäykkäkouristusrokotus voimassa. Yritin kavereiltani saada numeroa, kun itselläni ei sitä ollut, mutta eihän se onnistunut taaskaan...

Onko mulla siis viestinnän kanssa jotain ongelmaa, vai mistä tämä kertoo?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #1 : 04.01.2015 18:40:41 »

No tulee mieleen, että pelkäät ettet tule kuulluksi tai/ja ettei sinua ymmärretä. Ongelmia kommunikoinnissa on siis varmaan ihan oikea tulkinta. Et koe olevasi kontaktissa toisiin /ymmärretty sillä laajuudella kuin haluaisit tai kokisit turvalliseksi.

Varsinaisesta unesta, jonka kerroit tulee lisäksi mieleen, että haet vakuutusta, varmistelet mielipiteitäsi läheisiltäsi. Sisäistä epävarmuutta pohjalla (?) mutta pysyvää varmuutta ei koskaan voi saada muilta vaan se pitäisi löytää omasta sisimmästä.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2015 18:42:20 kirjoittanut Sydänpuu » tallennettu
ihmetys
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #2 : 04.01.2015 22:31:11 »

Minusta tämä on unissa yleistä: mikään sähköllä toimiva ei tunnu toimivan odotetusti, jos sitä yrittää itse käyttää. Yrittäkääpä kokeilla seuraavan kerran unessa esim. valokatkaisijaa, puhumattakaan monimutkaisimmista laitteista.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #3 : 05.01.2015 00:32:27 »

Rotta puri käteen, ja olit avun tarpeessa. Mistään ei kuitenkaan tullut mitään, eikä kavereista tainnut olla apua. Jos pääset puhelimella läpi, kukaan ei kuule tai ymmärrä sinua.

Aika yksinäistä meininkiä.
Tuntuuko, että sinun pitää jaksaa ja pärjätä aina itse? Jos sinulla on jokin hätä, sinua ei kuulla tai ymmärretä?

tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #4 : 05.01.2015 08:45:50 »

Kiitos teille!

Mä en kyllä tiedosta kaipaavani apua tai tukea. Olen tottunut pärjäämään omillani, enkä kärsi siitä, että ympärillä ei ole ystäviä huolehtimassa. Yksinäinen en kuitenkaan ole.
Sitä toki joskus jään miettimään, että ymmärretäänkö minut väärin. En tahdo kenellekään pahaa, mutta pyrin esittämään ja sanomaan asiat niin kuin ne ovat. En mielistele enkä kaunistele.

Olen aina joutunut kovasti todistelemaan osaamistani ja kykyjäni. Voisikohan nämä puhelimen käyttöongelmat liittyä jotenkin siihen...? Olen aina ollut nuoren näköinen, ja kun parikymppisenä toimin sairaanhoitajana, niin varsinkin omaisille jouduin jatkuvasti vakuuttamaan, että osaan ja olen kouluni käynyt.
Nyt sitten vanhempana olen toiminut työssä, johon ei välttämättä vaadita minkäänlaista koulutusta. Nyt koen, että minun pitää todistella olevani siitä huolimatta fiksu, vaikka teenkin tällaista "aivotonta" työtä. Monet ihmettelevät, että miksi en halua tehdä arvostetumpaa työtä, josta saisin parempaa palkkaa. Tämä on kuitenkin oma valintani.

Kymmeniä vuosia vaivanneet vessaunet (joissa vessa oli aina kamalan likainen tai pönttö saattoi sijaita avoimella ja julkisella paikalla) ovat loppuneet, kun niistä tänne kirjoitin. Jospa sen puhelimenkin saisin nyt vihdoin toimintakuntoon.
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: