Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Varaa matkustella Tanhualla  (Luettu 11599 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sole11
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« : 28.12.2014 15:06:03 »

Suomessa on monta tuhatta työtöntä ja tämä vaikuttaa suoraan myös muun perheen jäseniin, niin ottaa pattiin kun Tanhua lähettelee viestejä milloin mistäkin maasta. Jos vaikka astrologia onkin tuottoisaa puuhaa , niin pakkoko sitä on köyhille näyttää.
Tätä Astro-sivustoa lukee monet, myös työttömät/eläkeläiset/sairaat ihan ajankulukseen ja sitten plösähtää kuvaruutuun mm. Paneettauttiset jostakin Sumatralta.
Ällöttää  Angry
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 28.12.2014 15:53:44 »

Jos annat ulkomaailman vaikuttaa tuolla tavoin mielentilaasi, voit yhtä hyvin tehdä saman toisin päin oloasi parantaaksesi:

Aina kun jonkun varakkaamman matkustelu ottaa päähän, vilkaisepa internetin ihmemaailmasta vaikkapa ebola-orpojen kohtaloa, tämänhetkisiä pakolaisleirejä lähes missä päin maailmaan tahansa, sekä sitten myös niiden elämää jotka elävät alle dollarilla päivässä (=enemmistö tämän planeetan asukkaista).

Olen itse kyllä tuloerojen kaventamisen puolella ja kokenut melkoistakin köyhyyttä välillä, mutta ei minun oloani silloni ole huonontanut niiden ajatteleminen joilla menee paremmin - ihan vain koska en suostu sellaiseen omaa oloani huonontavaan vertailuun. Ei minun ole pakko tehdä niin, vaikka kuinka näkisin vaikka videon jonkun muun ulkomaanmatkasta. (Muutamia Tallinnan päiväreissuja lukuunottamatta olen viimeksi matkustanut ulkomaille vuonna 1999  - aivan, ei ole rahaa. Tällä hetkellä ei edes voimassa olevaa passia.)

Tässä pointti nyt ei ole niinkään se, että jollain menee taloudellisesti paremmin kuin jollain muulla, vaan se mitä itse tulee ajateltua siitä että niillä muilla menee paremmin.

Aiheutat itse kaikki omat tunteesi omilla ajatuksillasi. Niinpä kannattaa vähän kiinnittää huomiota siihen mitä sattuu ajattelemaan.

Niin ja luen muuten vain ilmaisia horoskoppeja. Ja olen kiitollinen ja onnellinen tästä ilmaisesta keskustelufoorumista.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #2 : 28.12.2014 15:59:34 »

Kateus on yksi seitsemästä kuolemansynnistä.

Vaikka ei tuohon uskoisikaan, niin kateus kyllä tappaa omat enrgiat - ja mahdollisuudet.

Tuskin Tanhua yksin astrologialla "rikastuu". Käsittääkseni hän on mukana verkostomyynnissä Aloe Vera tuotteilla.
Lisäksi hänen vaimonsa saattaa olla ihan muualla palkkatöissä.

Kysessä on myös priorisointi, joku käyttää mielummin rahansa matkusteluun, kuin esim omistusasuntoon tai autoon. En tiedä Tanhuoiden varallisuudesta, joten tämä on vain spekulaatiota.

Voi että, kun minäkin niin mielelläni matkustelisin!  Cheesy

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #3 : 28.12.2014 19:08:29 »

No johan nyt Cheesy Cheesy
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #4 : 28.12.2014 20:19:32 »

Otan osaa fiiliksille itsekkin köyhänä, ei oo helppoa ei kun toiset saa mennä ja tulla ja vieläpä kehtaavat nauttia siitä  crazy2
Soo soo kaikki tuhmat rikkaat  knuppel2
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #5 : 29.12.2014 18:58:29 »

"Joo en mä oo kateellinen, muuten vaan sössötän ja sönkkään, kun joku tekee jotain siks, että sillä riittää millä mällätä"

Että niin..
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 29.12.2014 22:10:27 »

Jokainen on oman onnensa seppä.  :Smiley Sitäpaitsi, miksi sitten edes katsot niitä? Älä katso jos se kerran on niin kamalaa.

Oma varallisuuteni on todellakin alle köyhyysrajan. Kuussa minulle jää välttämättömien maksujen jälkeen rahaa ruokaan n. 50 euroa ja suurimmaksi osaksi elänkin lainalla. Silti en koe että minulta olisi mitenkään pois jo joku Seppo matkustelee koska se voi. Seppo elää elämäänsä parhaansa mukaan niinkuin voi. Eihän kukaan voi esim. miettiä että mennäkkö nyt kampaajalle kun jos joku jonka olemassa olosta en edes tiedä, näkee minut kadulla ja siitä suuttuu. Hullua sanon minä. Tosin olin aistivinani tekstissäsi hieman huumoripoikasta.  :Smiley

tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #7 : 30.12.2014 00:40:20 »

Mielestäni on upeaa, että jotkut ovat uskaltaneet toimia intohimonsa mukaan, kuten Tanhua. Miettimättä mitä muut miettivät. Mahdollistaen myös tämän foorumin siinä sivussa. Ja mitä luultavimmin auttaen monia ihmisiä tulkinnoillaan. Maailmalla on vaikka kuinka tälläisiä esimerkkejä ja niitä kaikkiahan voisi kauhistella. Tai sitten ehkä itse joskus uskaltaa seurata omaa intohimoaan ja lahjojaan. Vanha on se maailma/energia, jossa toisen ilo/menestys on toisen menetys. Muutos on jokaisen omissa kätösissä ja se lähtee esimerkiksi oman ajatusmaailman tarkastelusta.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2014 00:47:51 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #8 : 30.12.2014 01:04:54 »

Niin, Seppo tuntuu elävän kuten opettaa.  Smiley
Hänhän neuvoo usein heittäytymään hetkeen ja tekemään sitä, mitä itse haluaa. Ihanaa nähdä, että se toimii hänen elämässään ja maailmankaikkeus mahdollistaa hänelle sellaisen elämän, jota hän halunnee elää.
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #9 : 30.12.2014 21:54:41 »

Kielletty aihe selvästi.  Cool

Vähän samanlaisia kommentteja herättää,  kuin vaikkapa jos kristitty uskaltaa uskonyhteisössä kyseenalaistaa "jumalan" tahdon ja maailman ihmisten eriarvoisuuden. Samanlainen aihe on myös "selvänäkijät ja rahastus".

En ota itse tähän tapaukseen kantaa, mutta perheenjäseneni jotka EIVÄT harrasta astrologiaa eivätkä mitään muutakaan henkimaailman juttuja vitsailevat jatkuvasti ko. asialla ja aika rankasti... Wink 2funny
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #10 : 30.12.2014 22:10:07 »

Kielletty niin olisi Tanhua jo jopa itse moderoinut ketjun poies? Kritiikkiä voi esittää, ja muut laittavat omat näkemyksensä sitten kehiin. Itse en huomannut aloituksessa oikein huumoriakaan... Sad Eikös tämä ole Tanhuan oma sivusto, juurikin omanlaisensa astrologian mainostamista varten? Ehkä hän ei esimerkiksi sitten kaipaa tämän tyyppisiä ihmisiä sitten asiakkaikseen, joiden reaktio on aloittajan kaltainen? Teoilla on aina seuraukset ja sillä millainen itse on. Häntä ei taida aihe hirveästi huolettaa, siellä Sumatralla tai missä lienee luurailee. Smiley
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #11 : 30.12.2014 23:34:33 »

Kuka/mikä estää pistämästä paremmaksi?
Jokainen saa tienata astrologialla niin paljon kuin rahkeet riittää. Mutta saattaa se työtä vaatia.

En nyt tässä kommentoi ainoastaan Tanhuan matkustelua. Mielestäni meidän kannattaisi opetella iloitsemaan toisten onnesta ja menestyksestä.

Olen tilannut muutaman maksullinen tulkinnan, muuten roikun täällä ilmaispuolella. Koen saavani paljon itselleni foorumilta, viikkovillityksestä ja muista horoskoopeista. Joulukalenteri oli erilainen ja mielenkiintoinen.
Mielestäni on mukavaa, ettei kaikesta peritä maksua.

tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #12 : 10.01.2015 14:24:10 »

Niinpä.
Aloitusviestistä, ja rubiinittaren kommentista jää vaikutelma, että astrologialla rikastuminen olisi se ongelman ydin. Ymmärsinkö oikein?

Vai onko ongelma se, ettei salaile menestystään? Onko sillä eroa, jos on hankkinut matkarahat kovassa bisnesmaailmassa vai astrologialla? Onko sallitumpaa, että lääkefirman toimitusjohtaja matkailee maailman äärissä? Noh, hän ei tietenkään tule tälle foorumille pahoittamaan köyhien mieltä.  Wink

Itsellä taas ihan kamala matkakuume, mutta täällä räntäsateessa on rämmittävä. Silti minusta on ok, jos astrologilla on varaa matkustella, eikä yritä häpeillen piilotella sitä. Minulle on ok sekin, että lääkefirman toimitusjohtaja matkustelee.
Itseäni saan "syyttää" omista valinnoistani.

Eikä mikään estä ketään aloittamasta astrologiaopintoja...  coolsmiley
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #13 : 11.01.2015 11:30:24 »

Olin oikeassa, kielletty aihe  Grin

Ja huomaa, että ainakaan minä en ottanut kantaa tähän Sepon ansaitsemisasiaan, kerroin vain että se herättää hilpeyttä ei-hihhuipiireissä.
Olen itse tehnyt omaisuuteni (melko ison) lähes pelkästään vitsiä vääntämällä, aivan yhtä moraalitonta (tai ei) sekin  Wink

Mutta kun keskustelu on avattu, niin olen sitä mieltä että näinkin "pyhästä" asiasta pitää voida keskustella, vaikka sitten huumorilla. Kun selvänäkijätopikissa keskustellaan näkijöistä jotka eivät näe, mutta rahastavat silti, niin se keskustelu täällä kuitenkin hyväksytään. Itselläni on ollut selvänäkijätuttuja, jotka ovat elämässään rahastanet valtavia summia katsomisella ja yhtäkkiä rahahanat ovat vain menneet kiinni. Rikkauden oppiläksy tuli opittua? Aika siirtyä seuraavaan läksyyn.

Astrologin kohdalla voisimme keskustella vaikka sitä, onko eettisesti oikein kertoa erityisen hankalista ja haasteellisista transiiteista ja heti saman tulkinnan yhteydessä kaupata tulkintoja ikäänkuin "pelastavana" lääkkeenä ihmisille, joira ko. transiitti pelottaa. Tästä on noiden blogien perässä ollut jonkin verran keskustelua, mutta sen pidemmälle ei kukaan ole uskaltanut keskustelussa edetä. Sepon itsensä täytyisi aiheesta tulla tänne juttelemaan.

Minulla on varmaankin sellainen KARTTA, että en kauhean helposti hyväksy sitä, että on asioita joista ei voi puhua. Eikä keskustelu tarkoita juuri Sepon tienestien moralisointia. Jos itse olisin astrologi, niin takuulla miettisin samalla tavalla näitä asioita. Ja mietin myös silloin, kun koomikkona rikastuin, vaikka koinkin että työstäni on joilekin ihmisille iloa. Toisten silmissä taas olin yksiselitteisesti  jumalanpilkkaaja pariisilaisten pilapiirtäjien tapaan. Oliko minulla siis oikeus ansaita jumalanpilkalla?  knuppel2 knuppel2

Eikä suomalaisia astrologeja voi tietenkään syyttää erityisen ahneiksi. Maaimalla guruilee ja on aina guruillut henkisen alan miljardöörejä
Edesmenneen Sai Baban rikkauksia olen  paljon pohtinut, sattuneesta syystä. Aina kun on kyse henkisistä asioista on vastuu erittäin suuri.

Ymmärrän jos ymmärrätte minut väärin. Joten taivastelkaa, neitoset. päivitelkää ja paheksukaa!  uglystupid2 Keskustelu ei haavoita ketään. Tämä on keskustelupalsta.

tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #14 : 11.01.2015 13:50:28 »

Miten niin kielletty aihe? Lopussa kehoitat keskustelemaan. Logiikkasi mukaan se, ettei komppaa aloittajaa, tarkoittaa aiheen kieltämistä.
Varsin outoa.

Aloittajan pointti oli, että köyhille ja työttömille tulee paha mieli, kun ruutuun pläjähtää paleettauutiset ulkomailta. Vastasin tuohon väittämään.
Onko eroa siinä, matkustaako putkimies ja kaupan kassa ulkomalle, vai astrologi? Jos työllänsä tienaa ja rahaa ja käyttää sen omalla tavallaan, onko siinä joku ongelma?

Onko olemassa ammattikuntia - astrolgit, selvännäkijät, parantajat jne - joiden rikastuminen on tabu?
Kyllähän ihmisen pitää saada korvaus ajastaan, osaamisestaan ja työstään, oli ammatti mikä tahansa. Jokaisella pyörii sähkölaskut ja muut kulut, oli ammatti mikä tahansa. Kukaan parantaja tai selvännäkijä ei voi mennä ruokakauppaan ja sanoa hoitaneensa ilmaiseksi, joten nyt pitää saada ruokaa ilmaiseksi. Onko olemassa jonkinlainen moraalinen lasikatto, jonka yli astrologien ja parantaien ei ole soveliasta tinata? Ruokaa saa ostaa, mutta ei nauttia  elämästä?

Hassua, että koet myös oman entisen ammattisi jotenkin nolona. Pitääkö ihmisen ihan oikeasti tenata leipänsä otsa hiessä ja kämmenet känsillä?

On sanonta; "ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa." Vastuuttaisin ihmisiä heräämään kuluttajina. Ei ole pakko maksaa epäselvännäkijöille tai piilomainontaa harrastavalle peloittelija-asrtologille.

Vaikka olen aloittajan ja rubiinittaren kanssa eri linjoilla, en pidä aihetta kiellettynä  Grin Mielestäni on jeesustelua pitää rahaa likaisempana jossain ammatissa kuin toisessa.
En myöskään tunne Tanhuaa.
Tienaan leipäni "rehellisellä" työllä. Usein otsa hiessä ja sielu karrella.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: