Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Silmät  (Luettu 166664 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #120 : 14.06.2006 08:23:30 »

Juu minäkään en ole mikään biologi, mutta olen joskus miettinyt, että kyseinen "ilmmiö" voisi olla mahdollinen, mikäli toinen vanhemmista on perimältään ruskeasilmäinen, mutta jonkun geneettisen mutaation seurauksena ilmiasu (vai mikä se oikea sana on...) on kuitenkin sinisilmäinen. Onhan kuitenkin sellaisiakin ihmisiä, joilla on esim toinen silmä sininen ja toinen ruskea. Tällöinkin perimä on kait ruskeasilmäisen.
Tuttavapiirissäni on vastaava tapaus ja minäkin epäilin postimiestä, mutta ovat kuulemma mukulat aivan isänsä näköisiä.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #121 : 14.06.2006 09:05:01 »

Vastaus (?) silmäprobleemaanne: vihreät silmät. JOS jommankumman "sinisilmäisen" vanhemman silmät ovatkin enemmän vihreät, on ruskehtavasilmäinen lapsi mahdollinen. Vihreäsilmäisillä on tavallaan "piilossa" se ruskea väripigmentti. Kaksi täysin sinisilmäistä vanhempaa toki voivat saada ruskeasilmäisen lapsen mutaation kautta, mutta voi kyse olla siitäkin, että toinen vanhemmista on niin sanotusti sinisilmäisempi. Sinisten silmien omistajan geeniperimässä kun ei kertakaikkiaan ole sitä tekijää, joka aiheuttaa ruskeasilmäisyyttä.

Olisi muuten ihan hyvä, jos lukion biologian kirjoja päivitettäisiin, silmien väriin kun vaikuttaa useampi geeni, eivätkä mutaatiot nimenomaan noissa geeneissä ole harvinaisia. Itsellänikin oli peräti kaksi isotätiä, joilla oli toinen silmä vihreä, toinen ruskea  Shocked ...Olenkohan minäkin mutantti, hui  Tongue? Minulla on vihreät silmät, joissa kullanvärisiä pilkkuja, samoin äidilläni mutta äidinäidillä oli pistävän ruskeat silmät. No, hän olikin nousu-Skorpioni Smiley

Toivottavasti en puhunut ihan lööperiä, tällaisen käsityksen silmien värin periytyvyydestä olen kuitenkin saanut seurattuani (netissä) jokusta väittelyä tyyliin "alakerran Ramin" vai isän lapsi?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #122 : 15.06.2006 00:53:42 »

Miksi se meidän biologian ope ei aikanaan kertonut, että mun vihreiden takana onkin piilossa ruskeat silmät?  smitten

Niin siitä on tosiaan vierähtänyt... muutama vuosi... kun sitä biologian kirjaa selasin, että...  :Smiley En nyt tosiaan mene vannomaan mitään. Kun en silloinkaan sitä ihan täysin tajunnut...

Niin ja sitten vielä nämä, että molemmat silmät ovat nekin eriväriset... I give up.  Lips Sealed
tallennettu
Elonkorjuu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #123 : 15.06.2006 10:28:58 »

No jooo, tuossa tuollainen vähän ylivalottunut, ei mulla ole ihan noin vaaleat silmät. En nyt enää muista näkyykö siinä ylioppilaslakkia mut toi on kuitenkin yhdestä yo-kuvasta.

Mulla on joko tollainen möllötysilme tai sit viekas kissamainen, mut en löytänyt sellasta toista hyvää kuvaa...
tallennettu

This little light of mine, I'm gonna let it shine! -valonkantaja
Oikku67
Vieras
« Vastaus #124 : 15.06.2006 17:03:04 »

Itsellänikin oli peräti kaksi isotätiä, joilla oli toinen silmä vihreä, toinen ruskea

Niin ja sitten vielä nämä, että molemmat silmät ovat nekin eriväriset... I give up.  Lips Sealed


Jaa.. yhdellä ystävälläni on toinen silmä sininen ja toinen puoliksi ruskea, puoliksi sininen.. ja se on tasan puoliksi Aika hauskan näköinen.. (isällään oli ruskeat silmät) Shocked Cheesy

 Oikkusmitten
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #125 : 15.06.2006 17:18:45 »

Pakko tähän väliin kommentoida erikoisista silmistä että, täällä meidän paikkakunnalla on puukalusteseppä jolla on lasisilmä.
Mielestäni se liikkuu katseen mukaan, mutta hieman vikasuuntaan.
Siis niin että lasisilmä on vähän kuin kierossa.
Mukava mies on hän.  knuppel2 Wink
tallennettu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #126 : 18.06.2006 10:10:27 »

Heip  Smiley

Kaikki silmät ovat kauniita ja joistkin voi "lukea" silmien/katseen
perusteella paljonkin  Shocked
Monesti huomannu et nää tyypit on niitä,jotka ei muuten paljoa tunteistaan/ajatuksistaan puhu..

Ja nousevana skorpparina oma katseeni on kuulemma melkoisen läpitunkeva
ja niinpä nämä herkät ja ujot tyypit ei pitkään silmiin katso  :Smiley
Se tekee tyypistä aivan tajuttoman mielenkiintoisen  Tongue

Noista perityvästä silmien väritykseen en paljookaan oo perehtyny,mut
oon huomannu et tuota silmien erivärisyyttä ilmenee eniten leijonilla
tai nousujellonilla.. muil havaintoja?

Mut kyl täytyy sanoo,et katse ja silmät kertoo ensvaikutelmalla tosi
paljon.. Silmät on ehkä se tärkein konkreettinen asia ihmises Wink

tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Elonkorjuu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #127 : 19.06.2006 09:21:43 »

Khyllä, nimenomaisestikin leijonafrendilläni on eriparisilmät, toinen siniharmaa ja toinen vihreä... Sitten mä aina manaan sille että perskules kun on hämäävää, kun ei tiedä kumpaan silmään pitäis kattoo puhuessaan, kun ei voi kattoo yhtäaikaa kumpaankin! Kun se vaan on niin hämäävää...!

Naapurin tyttö joka on au rapu, niin sillä on toinen silmä sellanen kellertävän ruskea ja toinen puoliksi sininen/puoliksi vihreä. Sekin on aika friikkiä... Cheesy
tallennettu

This little light of mine, I'm gonna let it shine! -valonkantaja
Aniel
Vieras
« Vastaus #128 : 19.06.2006 18:58:15 »

hih, tässä minun silmäni!  :Smiley
tallennettu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #129 : 19.06.2006 19:17:54 »

Niin ainakin jellonil tai nousevil näitä huomattu   laugh

Entä onko kukaan havainnut? (minä olen) et joidenkin skorpionien silmät
ei aina katso ihan täysin samaan suuntaan..




Katse on sanaton viesti.. coolsmiley :Smiley smitten
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #130 : 19.10.2006 19:36:59 »

Lainaus käyttäjältä: pluto
Mitä ootte mieltä, nousiskorpparin läpitunkevuutta vai kuukaksosen kommunikointia?

Oi, mikä katse! Ehdottomasti noususkorpin intensiivisyys ja kuukaksosen uteliaisuus ja mielen notkeus näkyvissä. Loistava coctail  Wink
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #131 : 19.10.2006 21:17:10 »

Loistava coctail  Wink

No eikös vain Wink, niin minunkin mielestäni... coolsmiley smitten
tallennettu
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Leijona & nouseva Skorpioni


Profiili
« Vastaus #132 : 22.10.2006 20:54:04 »

Usein utuisten kalojen silmät (aika usein ruskeat!) hurmaavat täysin.
Ja tietenkin skorpionien salaperäinen katse ja monen kaksosen nokkeluus,
joka heijastuu katseesta.

Hit..si että kesti kauan tajuta mistä voi laittaa kuvan mukaan...  Tongue
No tuossa se nyt on. Vähän sumeana  Smiley Sinisilmut

Välillä silmäni ovat hiukkasen ilmeikkäämmät, nyt vain ei ole kuvia koneella... Omasta mielestäni olen tietenkin silmienkäytön mestari. Kameleontti.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 22.10.2006 21:41:52 kirjoittanut Lion paradoxal » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #133 : 22.10.2006 21:54:46 »

Että nuo ruskeat silmät on syötävät ja varsinkin Asterix´in heittämä härkä/juristi... Cheesy
Oman puolisoni silmät omaavat saman (jopa hurjan), porautuvan katsomistyylin (toisinaan). Mutta niillä silmillä voi katsoa myös kuin pieni lapsi tai rakkaudesta täyttyvä mies vain voi  Cool Vaikka erona tuohon juristiin on juuri tuo ammatti  Wink
Omista silmistä olen kuullut, ettei ne osaa peittää mitään (?, sieltä näkyy ihastus, suru, väsymys, arivo ja suuttumus, koko elämän kirjo. Enpä muuten osaa valehdellakkaan päin näköö kelleen  Angry Silmäni ovat siniharmaat ja varsin tylsät mielestäni (liian pienet)  Tongue Onneks meikkaamalla saa tehtyä vaikka ihmeitä  angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #134 : 23.10.2006 07:14:25 »

Siis voi hyvä tavaton Lion Paradoxal, sinulla on käsittämättömän kauniin lumoavat silmät! Tuota kuvaa voisi tuijotella vaikka kuinka pitkään.  Cheesy angel smitten

Onko sinulla jotain erityistä kykyä/lahjaa? Osaatko esim. parantaa tms.?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
  Tulostusversio  
 
Siirry: