Äänestys
Kysymys: Mihinkä tämä materiaa palvova sivilisaatiomme kaatunee?  (Äänestys päättynyt: 07.11.2014 11:19:23)
Tietojärjestelmien kaatumiseen - 2 (16.7%)
Ydinsotaan - 1 (8.3%)
Johonkin luonnonkatastrofiin - 2 (16.7%)
Johonkin kulkutautiin - 1 (8.3%)
Ympäristön saastumiseen - 2 (16.7%)
Ydinvoimaloiden paukkumiseen - 0 (0%)
Johonkin muuhun; mihinkä? - 1 (8.3%)
Ei kaadu, vaan etiäppäin nilkuttaa hamaan tulevaisuuteen... - 3 (25%)
Äänestäjiä yhteensä: 7

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sivilisaatiomme romahtamisen tod. näk. syy?  (Luettu 21298 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #15 : 18.11.2014 20:31:44 »

Näkisin Putinin vastavoimana Amerikan maailmanpoliisiudelle ja eri maiden sisäisiin asioihin puuttumiselle ja molemmissa sekä huonoja, että hyviä puolia. Muutenkin ihmiset näkevät mitä on propaganda sodassa ja sen ulkopuolella ja kaikkea muuta mahdollista. Mutta ei siitä sen enempää.

Hienoa jos et pelkää sideman. Kyllähän näitä ajatuksia on puskenut välillä itsellekin, mutta ne voi oppia sivuuttamaan, juuri aiemmin mainitsemistani syistä. Minä en vain näe vaikeista asioista puhuttaessa järkeä pysyä siinä "negatiivisuudessa" vaan pyrkiä näkemään niissä ne positiiviset puolet. Ja jos niitä ei näy, niin silloin voi vahvistaa omaa uskoaan itseensä ja maailmankaikkeuteen. Aina löytyy jotain positiivista, jos ei jää vellomaan epätoivoon.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #16 : 19.11.2014 00:15:25 »


Hienoa jos et pelkää sideman. Kyllähän näitä ajatuksia on puskenut välillä itsellekin, mutta ne voi oppia sivuuttamaan, juuri aiemmin mainitsemistani syistä. Minä en vain näe vaikeista asioista puhuttaessa järkeä pysyä siinä "negatiivisuudessa" vaan pyrkiä näkemään niissä ne positiiviset puolet. Ja jos niitä ei näy, niin silloin voi vahvistaa omaa uskoaan itseensä ja maailmankaikkeuteen. Aina löytyy jotain positiivista, jos ei jää vellomaan epätoivoon.

Luulisin pessimismini  merkittävän tekijän olevan se, että olen syntynyt kaikista synkimpänä vuodenaikana,
marraskuun puolivälin tienoilla, jolloin "pysyvän" lumenkin tuloon on useimmiten viikkoja aikaa.

Vuosien takaisen tyttöystävän äiti kutsui minua nimellä Mies Pimeydestä...  Grin
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #17 : 19.11.2014 00:53:31 »

Heheh, kunnioitettava lempinimi! Smiley Eipä siinä, pessimismi näyttää maailman huonot puolet, joita on olemassa ja joiden olemassaolo kannattaa olla tiedossa. Mutta positiivisuus luo itselleni sitten sen mihin pyrin, koska tiedän missä olen ollut.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #18 : 19.11.2014 02:00:42 »


Hienoa jos et pelkää sideman. Kyllähän näitä ajatuksia on puskenut välillä itsellekin, mutta ne voi oppia sivuuttamaan, juuri aiemmin mainitsemistani syistä. Minä en vain näe vaikeista asioista puhuttaessa järkeä pysyä siinä "negatiivisuudessa" vaan pyrkiä näkemään niissä ne positiiviset puolet. Ja jos niitä ei näy, niin silloin voi vahvistaa omaa uskoaan itseensä ja maailmankaikkeuteen. Aina löytyy jotain positiivista, jos ei jää vellomaan epätoivoon.

Luulisin pessimismini  merkittävän tekijän olevan se, että olen syntynyt kaikista synkimpänä vuodenaikana,
marraskuun puolivälin tienoilla, jolloin "pysyvän" lumenkin tuloon on useimmiten viikkoja aikaa.

Vuosien takaisen tyttöystävän äiti kutsui minua nimellä Mies Pimeydestä...  Grin



no skorppari joo...
mutta se merkkaa vaan että on kestävyyttä ja sitä silmää vähän kattella erivaloista,
mutta ne valot voi olla myös valoisat  Kiss
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 19.11.2014 10:30:36 »

Heheh, kunnioitettava lempinimi! Smiley Eipä siinä, pessimismi näyttää maailman huonot puolet, joita on olemassa ja joiden olemassaolo kannattaa olla tiedossa.

Yksi hyvä syy kehittää itsestään optimisti, ellei luonnostaan ole sellainen:
Optimisti elää noin 10 vuotta pidempään kuin pessimisti ja myöskin kaiken kaikkiaan terveempänä. (Tästä oli aikoinaan oma ketju.)

Se että olen optimisti ei estä minua olemasta realisti. Ei minulla ole mitään vaikeuksia nähdä millainen on maailman tila (muistaen että media uutisoi enemmän huonoja uutisia kuin niitä oikeasti on maailmassa suhteessa hyviin uutisiin!)  - minä vain en omilla ajatus-oletuksillani muokkaa näkemystäni maailmasta synkempään suuntaan, vaan pikemminkin positiivisempaan suuntaan aina kun vain on mahdollisuus.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #20 : 19.11.2014 13:04:41 »


Se että olen optimisti ei estä minua olemasta realisti. Ei minulla ole mitään vaikeuksia nähdä millainen on maailman tila (muistaen että media uutisoi enemmän huonoja uutisia kuin niitä oikeasti on maailmassa suhteessa hyviin uutisiin!)  - minä vain en omilla ajatus-oletuksillani muokkaa näkemystäni maailmasta synkempään suuntaan, vaan pikemminkin positiivisempaan suuntaan aina kun vain on mahdollisuus.

Kuinka optimistinen olet (asteikolla 0 - 10) esimerkiksi sen suhteen, että Ukrainan kriisi ratkeaa
suht. rauhanomaisesti?

 Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 19.11.2014 13:08:30 »

Kuinka optimistinen olet (asteikolla 0 - 10) esimerkiksi sen suhteen, että Ukrainan kriisi ratkeaa
suht. rauhanomaisesti?

Olen asian suhteen täysin neutraali, en niin optimistinen kuin pessimistinenkään.
En käytä itse asiassa turhaan edes aikaani sen pohtimiseen kummin päin asiassa käy. Minulle ei olisi tullut edes mieleen että joku voisi käyttää aikaansa sen pohtimiseen kumpaan suuntaa ko. kriisi ratkeaa, ellet olisi asiasta kysynyt.

Seuraan uutisia, mutta en spekuloi tulevaisuudesta mitään. En yleensäkään tee niin kovinkaan monien asioiden suhteen, en näe pointtia sellaisessa. Pyrin elämään tässä hetkessä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
koppi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148


Profiili
« Vastaus #22 : 20.11.2014 22:54:36 »

Aihe on niin kutkuttava ja samalla mieltä kiihoittava eten malta olla kommentoimatta. Angry

Sivilisaatiome todennäköisin romahtamisen syy on ihmiskunnan saatanallisen suuri tyhmyys ja itsekkyys asioiden hoidossa. tickedoff Meille on annettu kaikki valta maan päällä parantaaksemme koko ihmiskunnan elinoloja ja eloa, mutta kuinkas on sitten käynytkään kun on tuo itsekkyyden ja ahneuden perkele viitoittamassa matkuetta ja samalla syvä tyhmyys vallitsee päätöksenteossa ja toiminnassa.  knuppel2
Kansat tappelee energiavaroista ja liebensraumista sekä kansakunnat riitelee omistusoikeudesta maapalaan jos toiseenkin.  tickedoff uglystupid2 knuppel2 idiot2 crazy2
Nostradamuksen ennustukset ja monien muiden, kuten abokalyptiset ennustukset raamatussa ja melkein kaikissa uskonnoissa ennustavat koko lafkalle sanoisinko paskasta loppua, kuten ydinsotaa tai meteoriittia törmäämässä palloomme. Cry Angry Sad
 Ei kyllä lopputulos miellytä jos sen takana on mahdollisuus valita toisinkin. Tieteen ja etenkin kansainvälisten tiedeyhteisöjen vastuulla olisi kertoa ihmiskunnalle maapallomme todellisesta tilasta ja elinolosuhteistamme täällä, sekä keinoista voittaa esim nälkä maailmassa.
Täydellä vatsalla on niin helppoa katsella kolmannen maailman hätää ja nälkää. coolsmiley Lips Sealed Embarrassed Cry
Energiavarojen tuhlaamisen sijasta pitäisi arvostaa säästäväisyyttä ja tinkiä tuhlaamasta nergia- ja raaka-ainevaroja turhuuteen. idiot2 Angry
 Ihmiskunnan eloonjäämistaistelussa ei auta mielikuvitus vaan vankka ja rehellinen tilannearvio missä ja miten mennään sekä tinkimätön toteuttaminen tarvittavissa asioissa. Ilman saasteet ja merien paskominen sekä suoranaine ryöstäminen energiavaroissa tulisi lopettaa Ryöstökalastus ja ylituotanto maataloudessa mm esimerkkinä. knuppel2 tickedoff Angry Shocked
välittömästi  tulisi siirtyä luonnonmukaiseen elämäntapaan sekä uusiutuvaan energiavarojen käyttöön. Keinoja kyllä on mutta samalla pitäisi unohtaa santalaatikolla opitut toimintatapamallit jossa tenavatähdet lopettaisivat riitelemisen BB- talon nukkumapaikoista tässä maailma nimisessä hotellissa. crazy2 idiot2 tickedoff uglystupid2 2funny
 Meillä ei ihmiskuntana ole mitään muuta mahdollisuutta kuin luopua ahneudesta ja itsekkyydestä voidaksemme elää sukupolvesta toiseen. Viisautta kyllä on ja tieteen valossa koestettua totuutta eikä nykyisessä informaatioteknologisesti valmiissa maailmassa kukaan jää tahtomattaan tyhmäksi sivustakatsojaksi jollei niin halua tehdä.  coolsmiley Embarrassed Lips Sealed Undecided Kiss
Toistaiseksi tätä maailmaa johtavat ihmiset vaikkakin maailman johtajilla tuntuukin nykymenoa katsellessa olevan pikkuisen liian pienet aivot sillä niin pienellä järjellä tätä maailmaa kuitenkin johdetaan. idiot2 tickedoff 2funny
 No TARTTIS tehrä jotakin....Tää aihe on kyllä hiton hyvää matskua joten kiitos aloittajalle Wink
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #23 : 21.11.2014 13:09:02 »

Syntyvyyden säännöstely olisi varmaan ihan hyvä juttu. Itse toisaalta uskon mieluummin lisäksi, että ihmiskunnan tietoisuus lisääntyy jatkuvasti yhä radikaalimmin sekä uusia keksintöjä ja oivalluksia tulee, jotka poistavat tarpeen ihmisten määrän pienenemiselle. Se on aivan yhtä mahdollista kuin joku katastrofi, ehkäpä vieläkin todennäköisempää, koska on uusien energioiden mukainen eli rakkaudellinen vaihtoehto useammille. Tosin se on aivan sama mitä käy, kaikki ihmiset saavat henk. koht. juuri sen kaltaisen todellisuuden mihin uskovat.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 21.11.2014 13:29:47 »

kaikki ihmiset saavat henk. koht. juuri sen kaltaisen todellisuuden mihin uskovat.
Tiivis suppea ilmaus jonka sisältö ja taustat saattaisivat olla laajemman avaamisen väärti.

Kanssaluominen: Sitä mihin uskoo kutsuu luokseen. Kannattaa siis tarkkaan valita mihin uskoo...  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #25 : 21.11.2014 14:05:27 »

Niinkuin Eklektikko sanoi. Universumissa on rajaton määrä energiaa ja potentiaaleja, joista ihminen voi vapaalla tahdolla houkuttaa itselleen sitä mitä haluaa. Siksi sen kaltaisen kuin uskoo, että ihmisen rajallinen mieli ei todellakaan tiedä mikä on laajimmalla tasolla mahdollista ja se laajenee joka hetki. Se mihin uskoi 5 minuuttia sitten on jo tässä hetkessä uudelleen tiedostettuna laajentunut, kun huomio kiinnittyy siihen uudestaan. Ja niin edelleen.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #26 : 21.11.2014 14:18:15 »

Ja tuosta, että olen itse kokenut, kuinka pelkojenkin takaa löytyy rakkaus. Joten henk. koht. suositukseni on ainakin (ehdottomaan) rakkauteen uskominen ja se sisältää kaiken. Myös itseensä on ihan hyvä uskoa ja tuon rakkauden kautta uskoo sitten myös muihin. Mutta kaikki uskomukset rikastuttavat maailmaa, tosin saatan itse löytyä jostain muualta sitten kuin esimerkiksi sotimasta enää. Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 21.11.2014 16:17:17 »

Tekisi ihan mieli järjestää kysely todellisuuden luomisen rajoista, mikä on vielä mahdollisuuksien rajoissa  Huh

Minulla vasteaika on tunneista puoleen vuorokauteen esim. silloin kun kaipaan jotain tietoa tms.

Nykyään pystyn myös kanssaluomaan työtä: Teen projektiluontoisia töitä nollatuntisopimuksella ja viimeisen noin vuoden aikana ei ole tarvinnut kuin ajatella että tulisipa taas seuraava keikka kun edellinen projekti on loppumassa, niin seuraavana päivänä se jo tulee.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2014 16:20:42 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #28 : 21.11.2014 17:37:18 »


Kovasti on kaikki nopeutunut. Minä olen pääasiassa onnistunut luomaan/löytämään ihmisiä ulottuvilleni.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #29 : 21.11.2014 17:50:38 »

Joo. Itselläkin noita ihmisiä alkanut löytymään ympäriltä, jotka ovat samoista asioista kiinnostuneita.

Mun mielestä mikä tahansa on mahdollista. Pointtina on tosiaan vaan se, on hyvä olla myötätuntoa, kärsivällisyyttä ja luottamusta. Jos petyt heti itseesi/maailmankaikkeuteen kun et onnistu luomaan jotain tai juuri sitä mitä haluat, niin sitten ei vaan ole vielä aika sille tai se ei ole mitä oikeasti tarvitset. Vain rakkaus ja mielikuvitus on rajana, eli onko niitä rajoja siis? Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: