Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Etä- ja nettisuhteet  (Luettu 9681 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« : 06.10.2014 10:47:30 »

Otsikko kertoo oleellisen.

Kautta aikojen on ollut pariskuntia, jotka elävät ajoittain erossa toisistaan esim. opiskelujen, runsaan reissaamisen tai töiden takia. Jotenkin näistäkin ajoista on selvitty tai sitten homma on kaatunut välimatkaan. Nykyään on yhä tavallisempaa tavata mielenkiintoisia ihmisiä netissä. Näissä tapauksissa välimatkaa voi olla runsaastikin ja joillekin se on suhteen kehittelyn kannalta este, toisille ei.

Mitä mieltä olette, millaiset tekijät/merkit kartalla tekevät etäsuhteen ylläpidon helpoksi ja mitkä merkit taas eivät kestä erossaoloa?

Jos omasta puolestani puhun, niin itselläni on ollut usein (jo ennen netin keksimistä  Wink) välimatkaa suhteissa. Arvelen DC-Kauriin altistavan tähän. Tosin yhtälailla DC-Vesimies tai Uranus tai Saturnus 7. huoneessa voisivat testata suhteen kestävyyttä fyysisen etäisyyden muodossa.
Minulla on kuitenkin myös Kuu Härässä ja en ylläpidä etäsuhteita kovin pitkään, ellei melko läheisessä tulevaisuudessa ole näkyvissä mahdollisuutta yhteiseloon. Järki voittaa aika pian ja fyysisen läsnäolon tarve on suhteessa varsin voimakas.

Kokemuksia?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
stiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #1 : 06.10.2014 19:47:14 »

Itselläni on parhaillaan tilanne, että opintojen johdosta olen 3-5 päivää viikossa toisella paikkakunnalla. Toimii mielestäni parisuhteessa hyvin, hetken aikaa. Meillä tilanne kestänee noin 1 vuoden eli ensi syksyyn. Joulukuussa on toki kuukauden tauko luennoista, silloin olen kotona.

Kiinnitti huomion, minulla on Saturnus 7. huoneessa. Mutta asia miehellekin ok. Pidämme toistemme seurasta, mutta voimme olla välillä näinkin erossa. Toki olemme olleet jo 12 vuotta yhdessä, ihan alkuaikoina etäisyys olisikin ollut hankalampaa :-).

Mutta mukava, kun molemmat ovat selkeästi samantyyppisiä. Mies jopa hoitaa lapset kotona. Lapsista ero onkin selkeästi vaikeampaa minulle.
tallennettu

Aurinko härkä - Nouseva skorpioni - Kuu leijona
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #2 : 06.10.2014 22:45:57 »

No luulisin, että itselläni tuo pluto/skorpioni -vaikutus syntymäkartallani haluaa ikään kuin välitöntä ja intohimoista kosketusta toiseen ihmiseen, mutta Kuu kaksosissa ja 11.huoneessa puskee ilmeisesti tuota vastaan ja haluaa pikemminkin viedä suhdetta eteenpäin kaveripohjalta. Sitten kun soppaan lisätään vielä kartallani vahvasti vaikuttava Saturnus/Uranus -pari, joka neliöi "ihmissuhdeplaneettoja" eli Venusta ja Marsia ja tekee oppositiota "emotioonalisten tarpeiden planeetalle" eli Kuulle niin melkoista sisäistä jylläystä taidetaan käydä läpi, kun kohdataan vähänkin kiinnostavalta tuntuva henkilö. crazy2

Mites sitten esim. 9.huoneessa olevien planeettojen suhde 5.huoneessa oleviin planeettoihin ? Voisiko se taas kertoa jotakin siitä, että rakkauden perässä saatetaan matkustaa pitkiäkin matkoja? Ottaen huomioon tietysti myös planeettojen luonteet ja niiden tekemät aspektit huoneiden välillä.

Käsittääkseni 7.huone edustaa kuitenkin varsinaista vakinaista parisuhdetta ja 5.huone pikemminkin jonkinlaista romanssia, mutta toisaalta myös lapsia? Jostain muistan lukeneeni myös, että 7.huoneeseen liitettäisiin jotenkin sellaiset henkilöt, jotka koetaan vihollisina tai jotain...

Merkeistä en pahemmin osaa sanoa mitään, mutta olettaisin että impulsiiviset tulimerkit (erityisesti oinaat) eivät kestä mitään kovin pitkäaikaista etäsuhdetta? Korjatkaa toki jos olen väärässä. Ne haluavat kuitenkin heti sänkyyn...kiimaisia kun ovat. Skorpionilla taas on varmaan taipumusta samaan, mutta he taitavat vain olla arempia, koska omaavat usein lukuisia seksuaalisia komplekseja. Kalojen luontainen haavellisuus saa varmaan niiden pään pyörälle jo ensimmäisillä minuuteilla ja he taas saattavat naiiveina vielä 10 vuodenkin päästä odotella rakkaansa perään. Mutta nämä ovat toki vain raakoja yleistyksiä ja kenties täysin todistusaineistoa vailla olevia. Lips Sealed

Lisäksi veikkaisin, että Uranuksen vaikea kulmat esim. Kuulle, Venukselle ja Marsille saattavat myös liittyä päättömään suhteesta toiseen hyppelemiseen, koska ilmeisesti mikään ei tyydytä tarpeeksi erikoisuudellaan tai tuota jännitystä. Samoin, jos Uranus on vaikeasti asemoitunut 5. tai 7.huoneessa. Toisaalta omiin kokemuksiini nojaten olettaisin myös, että edellä mainittuja aspekteja omaavat henkilöt saattavat kokea fyysisen kanssakäymisen (tai liian läheiseksi käyvän kontaktin) jopa jossain määrin luotaantyöntäväksi, jolloin hieman Uranusmaisesti on aina pidettävä tietty etäisyys muihin ihmisiin...aspergermaiseen tyyliin tai jotain. Cheesy
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 07.10.2014 11:28:49 »

Omien havaintojeni mukaan Kalat viihtyvät hyvin netissä (ainakin astrologisissa nettiryhmissä  Wink). Mutta viihtyvätkö he myös treffipalstoilla tai luovatko suhteita tätä kautta helpommin kuin muut merkit?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
unelmassa
Vieras
« Vastaus #4 : 07.10.2014 16:33:39 »

Otimpa ed. viestin pois  :Smiley
Mitä tuo meinas..et saa kalojen pään pyörälle ynm. :Smiley
ghede smiley6600
 Ja juu,oikeeta täytyy ootella. Wink Cheesy smitten
Lilli, juu täällähän tuota vieläkin roikun, vaikka monesti ..aikonu uida täältä pois. :Smiley Tongue Cheesy
« Viimeksi muokattu: 07.10.2014 16:42:42 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #5 : 07.10.2014 18:32:29 »

No en minä oikeastaan tiedä mitä meinasin sillä kaloihin kohdistuvalla -heitolla. Lähinnä vain vajavaisia päätelmiäni heittelin ilmaan kuten tavallisesti. idiot2

Kalat on parhautta...heillä on usein kyky saada minut rennoksi. smitten


tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #6 : 07.10.2014 19:01:41 »

No en minä oikeastaan tiedä mitä meinasin sillä kaloihin kohdistuvalla -heitolla. Lähinnä vain vajavaisia päätelmiäni heittelin ilmaan kuten tavallisesti. idiot2

Kalat on parhautta...heillä on usein kyky saada minut rennoksi. smitten



Jahass, no eipä se olluk kaan..kun leikkimielinen kymysys. Wink Cheesy
Huumoria elämään. Wink Cheesy smitten
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #7 : 07.10.2014 20:46:01 »

Riippuu, onko esim. suhde jo konkreettinen ja pitkällä, ja sen jälkeen toinen osapuoli, esim. lähtee opiskelemaan.
sitten on sitä uskoa, että *on vain tilapäistä*. ja valmis kestämään ne ajat ( aurinko aspect_opp saturnus)
koska sehän on vain tilapäistä.. ja miksi sen takia luovuttaa (kuiskuttelee saturnus!)

Sitten jos esim. puoliso muuttaisi toiseen kaupunkiin, tai vaikka toiseen maahan töihin, ja itse ei ole kykeneväinen tai ei pysty muuttamaan perässä. niin siinä kohtaa suhde rakoilee. vaikka se toinen osapuoli kävisikin luona, aikaajoin, vaikkapa viikonloppuisin, tai pari päivää viikossa. tai itse kävisi toisen luona...Mulle kävisi niin, että alan automaattisesti itsekin luomaan omaa erilaista elämää, ja mitä pidemmäksi aikavälit käy, en osaa enää yhdistää kumppania yhteiseen elämään. eli tiet erkanee.

mutta suhteen aloitus etäisyyksineen varsinkin netin välityksellä. ei onnistu, ellei se konkretisoidu jossain vaiheessa.
LIVe-kontakti=konkretisoituminen. Aluksi joo, mutta jos ei mitään tapahdu pidemmällä aikavälillä...niin ei.

desc: kalat = unelmat, illuusio, toiveet
 venus kaksoset = saa ollakin sitä ilmarakoo, välimatkaa = ideaalisuus

mutta sitten tulee  kuu harka (ja  mars harka) mitkä laittaa jarrut, ja järkeilee, että sitä konkreettisuutta tarvitaan.
ideaalisuus ja unelmat ei enää riitä, vaan tarvitaan fyysistä kontaktia.
 pluto luo vielä sitä intensiivisyyttä. että ei vaan jaksa ikuisuuksiin sitä ideaalisuutta, vaan fyysistä olemusta. Läsnä olemista.
ja siinä kohtaa tulee turhautuminen. ja game is over.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.10.2014 15:04:29 »

Allekirjoitan tuon, että mikäli homma on vain väliaikaista niin miksi luovuttaa jos elämät ennen pitkään palaavat taas samoille urille niin sanotusti. Iso osa suhteen toimivuutta minun mielestäni ovat ehdottomasti yhteiset päämäärät ja tarkemmin vielä sielun päämäärät, kutsumukset. Jos ne ovat erit niin ennen pitkää yksilöt ajautuvat erilleen toisistaan.

En näe etäsuhdetta ongelmana mikäli se olisi vain väliaikaista ja että jonain päivänä lyötäisiin hynttyyt yhteen. Jousimiehenä olen aika joustava ja pärjään myös omillani. Eli luulen että ainakin Jousimies on yksi etäsuhteessa pärjäävistä merkeistä, mutta vain jos on toivoa yhteisestä tulevaisuudesta.  Smiley

Vesimies on kai toinen etäsuhteessa pärjäävä, koska veskut eivät tunnetusti halua että homma menee liian diipiksi vaan ikäänkuin leijailevat sen kaiken yläpuolella.  Huh
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 09.10.2014 17:55:31 »

Minulla on kokemusta sekä etänä alkaneesta suhteesta että etäsuhteeksi muuttuneesta lähisuhteesta. Se onkin jännä juttu, että joskus yhteydenpito puhelimitse, netin kautta tai vaikka kirjeitse  ja satunnaisin tapaamisin toimii yllättävän pitkään, mutta sitten kun oikeasti ollaan koko ajan saavutettavissa, niin homma kaatuu pian tai ajautuu ainakin kriisiin. Arkisemmat asiat ja elämäntavat huomaa konkreettisemmin vasta siinä vaiheessa.

Pidemmät avoliittoni ovat olleet myös etävaiheessa useamman vuoden yhteiselon jälkeen. Eivät suhteet ole sitäkään kestäneet, vaikka etävaiheet ovat olleet väliaikaisia. Urbaanilegenda kertoo, että monet suhteet ajautuvat 7. vuonna kriisiin (eli heti kohta sen jälkeen, kun on 6 vuotta oltu kimpassa), missä testataan suhteen kestävyyttä. Astrologisessa mielessä Saturnushan se siinä testaa, miksei Uranuskin. Ilmeisesti minun suhteeni ovat olleet liian höttöä kestääkseen näiden planeettojen järjestämiä testejä. Ensimmäinen avoliitto päättyi kestettyään tasan 7 vuotta, toinen 6 vuoden jälkeen. Edelliset avopuolisot olivat molemmat Au-Oinaita. Nykyinen, etänä alkanut suhde on kestänyt kohta 6 vuotta. Vaikein vaihe oli kohta sen jälkeen, kun muutettiin etävaiheen jälkeen yhteen. Avoliitto uhkasi jäädä lyhyimmäksi ikinä. Yhdessä kuitenkin ollaan, mutta alkuvaiheen kriisi jätti kyllä jälkensä. Nykyinen mies on Au-ja AC-Neitsyt, Kuu-Kauris, Uranus ja Pluto tarkasti Aurinkoon yhtymässä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Iloinen lumikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173



Profiili
« Vastaus #10 : 09.10.2014 19:48:02 »

Otsikko kertoo oleellisen.

Kautta aikojen on ollut pariskuntia, jotka elävät ajoittain erossa toisistaan esim. opiskelujen, runsaan reissaamisen tai töiden takia. Jotenkin näistäkin ajoista on selvitty tai sitten homma on kaatunut välimatkaan. Nykyään on yhä tavallisempaa tavata mielenkiintoisia ihmisiä netissä. Näissä tapauksissa välimatkaa voi olla runsaastikin ja joillekin se on suhteen kehittelyn kannalta este, toisille ei.

Mitä mieltä olette, millaiset tekijät/merkit kartalla tekevät etäsuhteen ylläpidon helpoksi ja mitkä merkit taas eivät kestä erossaoloa?

Jos omasta puolestani puhun, niin itselläni on ollut usein (jo ennen netin keksimistä  Wink) välimatkaa suhteissa. Arvelen DC-Kauriin altistavan tähän. Tosin yhtälailla DC-Vesimies tai Uranus tai Saturnus 7. huoneessa voisivat testata suhteen kestävyyttä fyysisen etäisyyden muodossa.
Minulla on kuitenkin myös Kuu Härässä ja en ylläpidä etäsuhteita kovin pitkään, ellei melko läheisessä tulevaisuudessa ole näkyvissä mahdollisuutta yhteiseloon. Järki voittaa aika pian ja fyysisen läsnäolon tarve on suhteessa varsin voimakas.

Kokemuksia?
tallennettu
Iloinen lumikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173



Profiili
« Vastaus #11 : 09.10.2014 19:52:54 »

ENSINNÄKIIN KUMPPANINI ON TUPLA SKORPPARI, JA HÄNESTÄ TODELLAKIN SAA HAKEMALLA HAKEA SEKSIÄ, NO ONKO, EI OLE!
LISÄKSI POKANI ON KALAT EIKÄ TODELLAKAAKAAN OLE MIKÄÄN NYNNY NYIVERÖ. EHKÄ VAIKUTTAA MYÖS HÄNEN NOUSU LEIJONANSA
JA PALJON SATURNAALIAA MYÖS KARTALLA.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #12 : 14.10.2014 23:17:02 »

Olen hankkinut somen kautta kätevästi useita lyhytaikaisia hoitoja, joista pari osoittautui luonnossa paljon paremman näköisiksi ja muutenkin kuumemmiksi kuin olisi kuvien perusteella luullut.
(Kyse siis ulkomaalaisista, joita olen mennyt tapaamaan heidän kotimaihinsa.)

Ne pitkäaikaisemmat jutut on olleet sitten näitä kliseisiä nousuhumalassa baarissa tavattuja, joita en sen ekan yhteisen yön jälkeen jättänyt jostain syystä taakseni. Yleensä mä saankin potkaista itseäni jälkikäteen kun en lopettanut hyvän sään aikana!

Niin ja mulla siis  venus aspect_con uranus ja  kuu jousimies . Tosin mun ylin some-seuranhakuviehätys on mennyt ohi (johtaa esim. tilanteeseen missä seurustelet yhden kanssa, ylläpidät neljää päällekkäistä nettisuhdetta, päätät tavata kaksi niistä luonnossa, eroat heilasta moraalisista syistä ennenkuin paneksit näiden muiden kanssa, joista tietysti kumpikin heittäytyy vielä mustasukkaiseksi toisista...)
 Sad
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: