Äänestys
Kysymys: Oletko lentänyt nukkuessassi?  (Äänestys päättynyt: 07.10.2014 22:58:55)
Olen lentänyt ("astraalisesti") nukkuessani - 11 (100%)
En muista lentäneeni nukkuessani - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 10

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko lentänyt nukkuessasi?  (Luettu 25431 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« : 23.09.2014 22:58:55 »


Ei ole mitään käryä, pitääkö tämä paikkansa, mutta joku
jäppinen FairfieldLife -yahoo-gruupissa väitti Transsendenttisen
Meditaation(R) länteen lanseeraajan, Maharishi Mahesh Yogin
esittäneen ilmeisen retorisen kysymyksen (parafraasi; ei siis sanasta sanaan):

Jos ihminen kerta voi lentää nukkuessaan, miksei hän yhtä hyvin voisi
tehdä sitä valveilla ollessaan?

 :Smiley

PS. Voipi olla, että olen kysynyt tämän jo aiemminkin, tai sitten en...
tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #1 : 23.09.2014 23:05:37 »

Olen lentänyt:) Mutta sitä on vaikea hallita. Muutenkin jos unessa tajuan olevani hereillä ja yritän päästä haluamiini paikkoihin tai tapaamaan tärkeitä ihmisiä niin se jotenkin välillä "jumiutuu".
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #2 : 23.09.2014 23:12:37 »

Olen lentänyt:) Mutta sitä on vaikea hallita. Muutenkin jos unessa tajuan olevani hereillä ja yritän päästä haluamiini paikkoihin tai tapaamaan tärkeitä ihmisiä niin se jotenkin välillä "jumiutuu".

Tulipa mieleen, että mitä jos kokeilisit seuraavalla kerralla paradoksaalista intentiota,
eli jos haluat mennä johonkin tiettyyn paikkaan, ajattele, että sinne en ainakaan missään tapauksessa
halua mennä!  Cheesy
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #3 : 23.09.2014 23:33:01 »


Olen lentänyt nukkuessani. Eipä taida onnistua hereillä, tai ainakin vaatisi tosi vahvan uskon asiaan.  coolsmiley
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #4 : 23.09.2014 23:37:16 »


Olen lentänyt nukkuessani. Eipä taida onnistua hereillä, tai ainakin vaatisi tosi vahvan uskon asiaan.  coolsmiley

Niinpä! Unitilassa lienee se etu, että ihminen "sielu" taitaa olla silloin  kulttuurin ja kasvatuksen aivoihin ohjelmoiman
uskonpuutteen ulottumattomissa! Jessen mukaan muistaakseni sinapinsiemenen verran uskoa riittää siirtämään
vuoren tai ainakin pienen kukkulan paikasta toiseen ajatuksen voimalla?

 :Smiley

(Lisäys, Pyhästä Raamatusta)

19 Kun he olivat taas keskenään, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?"

20 "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta.

« Viimeksi muokattu: 23.09.2014 23:44:24 kirjoittanut sideman » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #5 : 24.09.2014 00:04:41 »

On lennelty aikoinaan, kun vielä muistin uniani paremmin. Vaikeinta oli ehkä lentää "leijumalla" eli täysin pelkällä tahdolla, ilman mitään fyysisiä eleitä tai ajatuskaavioita mukana. Unessa lentäessä sitä näkee miten hyvin pystyy omaa "uskoaan" pitämään yllä. Jos tulee epäilys niin voi tippua nopeastikin. Siksi oikeaan uskoon ei tarvita kuin sinapinsiemenen verran, koska jo sekin määrä on horjumaton ja ensimmäinen askel täyteen potentiaaliin, joka on jo olemassa. Tuskin se vuori siitä heti siirtyy, vaikka Jeesus niin tahtoisi.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014 00:06:16 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 24.09.2014 08:26:57 »

Jos ihminen kerta voi lentää nukkuessaan, miksei hän yhtä hyvin voisi
tehdä sitä valveilla ollessaan?

 :Smiley

Koska valveilla meillä on fysiikan lait, unissa vain käsityksiä niistä, ja käsitykset voivat elää.


Monesti olen unissa lentänyt. Nyt en ole aikoihin harrastanut omien unieni muokkaamista, joten lentelykin on jäänyt. Kyllä se tuppasi vähän mahanpohjasta ottamaankin.
tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #7 : 24.09.2014 09:34:49 »

Mitä tarkoitat tuolla fyysisellä eläällä Ritsa  Huh

Sideman täytyypä kokeilla jos uskallan  Grin
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #8 : 24.09.2014 09:54:13 »

Jos ihminen kerta voi lentää nukkuessaan, miksei hän yhtä hyvin voisi
tehdä sitä valveilla ollessaan?

 :Smiley

Koska valveilla meillä on fysiikan lait, unissa vain käsityksiä niistä, ja käsitykset voivat elää.


"Fysiikan lait" ovat ihmisten vajavaisia tulkintoja todellisuuden perimmäisestä luonteesta.
The great Einstein masentui kai loppuiäkseen yrittäessään todistaa, että kvanttimekaniikka
ja erityisesti Heisenberg's uncertainty principle eivät voi olla totta... (Gott würfelt nix!)

 Embarrassed

Science is the belief in the ignorance of experts.   Cool  -- Richard Feynman, fyssan nobelisti
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014 09:57:05 kirjoittanut sideman » tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 24.09.2014 10:41:40 »

Ainakin pari lentomatkaa muistan.

1) Olin lapsi kovassa kuumeessa ja muistan lentaneeni omenapuiden ylapuolella ja nain isani ja aitini keraavan mansikoita ja viela vilkutin heille, etta katsokaa nyt mutta ei ollut reaktiota. Kerroin iltapaivalla lentomatkastani ja kysyin miksi ette huomanneet minua, vanhempani todella kerasivat mansikoita.
Myohemmin tajusin, etta paha kuumeni aiheutti levollisen tilan ja antoi minulle uutta energiaa ja kuume havisi.

2) Muutama vuosi sitten jokin voima vei minut lentomatkalle, olin vuoristojen valisen joen ylapuolella ja viela kuulin Tiibettilaista rukousmusiikkia ja kuin jokin mangneetti veti minua vauhdilla eteenpain, maisemat vilisi ohitseni ja lopulta paadyin vuoristojen ohi ja meri oli edessani ja siihen loppui matkani.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #10 : 24.09.2014 11:10:53 »

Mielestäni ainakin kaikkien, joilla on ollut voimakkaita lentoelämyksiä unen aikana,
kannattaisi harkita joogalentokurssille osallistumista!

Voisi nimittäin kuvitella, että heillä epäileminen ei ole niin voimakasta
kuin tavan tallaajilla.

Luultavasti olennaisin osa joogalennossa (aakaasha-gamanam) ja muissakin yoga-siddhi-tekniikoissa
on samaadhi. Patañjalin mukaan samaadhin conditio sine qua non on shraddhaa eli usko ( = cittasya prasaadanam,
mm. Bhojadevan ja Vyaasan mukaan...)

shraddhaa-viirya-smRti-samaadhi-prajñaa-puurvaka itareSaam (YS I 20), muutama käännösyritelmä:


[IT]: (In the case) of others (Upayay-Pratyaya Yogis) it is preceded by faith, energy, memory and high intelligence necessary for Samadhi.

[VH]: In the case of others, it (the other nirodha) is preceded by faith, energy, memory ( aklista-unobstructed), samadhi-cognitive absorption and prajna-primary insight.

[BM]: For others cessation of thought follows from faith, heroic energy, mindfulness, contemplative calm, and wisdom.

[SS]: To the others, this Asamprajnata Samadhi could come through faith, strength, memory, contemplation of by discernment.

[SP]: The concentration of the true spiritual aspirant is attained through faith, energy, recollectedness, absorption and illumination.

[SV]: To others (this Samadhi) comes through faith, energy, memory, concentration, and discrimination of the real.

 :Smiley
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014 11:18:24 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 24.09.2014 11:15:52 »

Näen silloin tällöin lentounia. Mielenkiintoinen juttu on se - ja tätä on tutkittukin - että kun ihminen näkee jonain yönä unta lentämisestä, on hyvin suuri todennäköisyys että hän näkee muutaman yön kuluessa ns. selväunen, eli unen jossa on tietoinen siitä että näkee unta.

Minulla nämä ovat alkaneet assososioitua keskenään niin voimakkasti, että joskus käy jopa niin, että nimenomaan unessa lentäessäni tajuan näkeväni unta.  Grin

Voin suositella Patricia Garfieldin erinomaista teosta 'Luovaan Unennäköön' jossa kerrotaan tuostakin lentouni/selväuni-asiasta ja jossa esitellään erilaisia unennäkötekniikoita ympäri maailma, joista voi valita itselleen sopivan/sopivia.

Ko. kirjan lukeminen poisti muuten minulta kertaheitolla painajaiset.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 24.09.2014 11:22:25 »

Mielestäni ainakin kaikkien, joilla on ollut voimakkaita lentoelämyksiä unen aikana,
kannattaisi harkita joogalentokurssille osallistumista!

Voisi nimittäin kuvitella, että heillä epäileminen ei ole niin voimakasta
kuin tavan tallaajilla.

No meikäläisellä kyllä on epäilyä huolimatta omista runsaistakin lentounista, koska se mitä olen joogalentämisestä videoita joskus nähnyt, niin ei se mitään lentämistä ole, se on hyppimistä/pomppimista. Tosin lootusasennossa, eli vaativa suorite varmaan fyysisesti, mutta ei lentämistä minun mielestäni.

Minä lasken lentämiseksi nimittäin vain sen, että pysyy siellä ilmassa pidempään kuin mitä hypätessä/pompatessa pysyy, eli toimii selkeästi toisin kuin mitä painovoima edellyttäisi.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #13 : 24.09.2014 11:32:34 »

Mielestäni ainakin kaikkien, joilla on ollut voimakkaita lentoelämyksiä unen aikana,
kannattaisi harkita joogalentokurssille osallistumista!

Voisi nimittäin kuvitella, että heillä epäileminen ei ole niin voimakasta
kuin tavan tallaajilla.

No meikäläisellä kyllä on epäilyä huolimatta omista runsaistakin lentounista, koska se mitä olen joogalentämisestä videoita joskus nähnyt, niin ei se mitään lentämistä ole, se on hyppimistä/pomppimista. Tosin lootusasennossa, eli vaativa suorite varmaan fyysisesti, mutta ei lentämistä minun mielestäni.

Minä lasken lentämiseksi nimittäin vain sen, että pysyy siellä ilmassa pidempään kuin mitä hypätessä/pompatessa pysyy, eli toimii selkeästi toisin kuin mitä painovoima edellyttäisi.

Jooga-upanishadien mukaan (ainakin muistaakseni yoga-tattva-upanishad, tai sitten jokin muu) bhuumi-tyaagan
(maankamaran "hylkäämisen") oppiminen tapahtuu vaiheittain: ensin joogi rupeaa nytkähtelemään, sitten hän pomppii
kuin sammakko (dardurii), ja viimeksi, pitkän harjoituksen jälkeen, nousee ilmaan. TM-liikkeen joogalentäjät ovat
jämähtäneet, ilmeisesti uskon heikkouden takia, tuohon kakkosvaiheeseen.

Ei tuon levitaation pitäisi niin järjenvastaista olla fysiikan ja kemiankaan näkökulmasta. Eikös ihminen valtaosin koostu
nimittäin vedystä ja hapesta (H2O)?


 :Smiley
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014 12:03:23 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #14 : 24.09.2014 12:08:18 »

yoga-tattva levitaatiosta (perustuu praaNaayaamaan, tarkemmin 16-64-32  -vuorosierainhengitykseen; älkää kokeilko
kotona!  ):

41-44. Drawing the air through the left nostril for about sixteen Matras and having retained it (within) for about sixty-four Matras, one should expel it again through the right nostril for about thirty-two Matras. Again fill the right nostril as before (and continue the rest). Practise cessation of breath four times daily (viz.,) at sunrise, noon, sunset and midnight, till eighty (times are reached). By a continual practice for about three months, the purification of the Nadis takes place. When the Nadis have become purified, certain external signs appear on the body of the Yogin.
45-46(a). I shall proceed to describe them. (They are) lightness of the body, brilliancy of complexion, increase of the gastric fire, leanness of the body and along with these, absence of restlessness in the body.
46(b)-49. The proficient in Yoga should abandon the food detrimental to the practice of Yoga. He should give up salt, mustard; things sour, hot, pungent, or bitter vegetables; asafoetida, etc., worship of fire, women, walking, bathing at sunrise, emaciation of the body by fasts, etc. During the early stages of practice, food of milk and ghee is ordained; also food consisting of wheat, green pulse and red rice are said to favour the progress. Then he will be able to retain his breath as long as he likes.
50-53. By thus retaining the breath as long as he likes, Kevala Kumbhaka (cessation of breath without inspiration and expiration) is attained. When Kevala Kumbhaka is attained by one and thus expiration and inspiration are dispensed with, there is nothing unattainable in the three worlds to him. In the commencement (of his practice), sweat is given out; he should wipe it off. Even after that, owing to the retaining of the breath, the person practising it gets phlegm. Then by an increased practice of Dharana, sweat arises.
54. As a frog moves by leaps, so the Yogin sitting in the Padma posture moves on the earth. With a (further) increased practice, he is able to rise from the ground.
55. He, while seated in Padma posture, levitates. There arises to him the power to perform extraordinary feats.
56. He does (or should) not disclose to others his feats of great powers (in the path). Any pain small or great, does not affect the Yogin.
57. Then excretions and sleep are diminished; tears, rheum in the eye, salivary flow, sweat and bad smell in the mouth do not arise in him.
58-60. With a still further practice, he acquires great strength by which he attains Bhuchara Siddhi, which enables him to bring under his control all the creatures that tread this earth; tigers, Sarabhas (an animal with eight legs), elephants, with bulls or lions die on being struck by the palm of the Yogin. He becomes as beautiful as the god of love himself.

 smitten

6
1-62. All females being taken up with the beauty of his person will desire to have intercourse with him. If he so keeps connection, his virility will be lost; so abandoning all copulation with women, he should continue his practice with great assiduity. By the preservation of the semen, a good odour pervades the body of the Yogin.

 coolsmiley   2funny
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014 12:17:17 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: