Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Omia havaintoja värähtelyjen nousun vaikutuksista  (Luettu 35927 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #45 : 27.11.2014 20:25:08 »

Minä tarkoitin liiallisella älyllisellä kontrolloinnilla sitä, että määrittää täysin mikä on parasta sinulle ilman mahdollisuutta, että jotain muuta kävisi. Pyytää yltäkylläisyyttä ja sitten on jo määrittänyt sen aiemmin tai samassa hetkessä siihen, että saa vaikka 200 euroa arvasta tai 50 miljoonaa eurojackpotista. Ihmisen mieli on NIIN rajallinen kuin olla voi. Rakkaus, maailmankaikkeus ja tietoisuus on kuitenkin rajaton. Mielellä voi kuitenkin kuvitella eli keksiä uusia asioita ja luoda uutta, jos se on sopusoinnussa sielun tahdon kanssa. Kyse on tasapainosta sielun ja mielen ja ihmisen kokonaisuuden välillä. Ja siitä, että hyväksyy sen, että mitä tahansa tuleekin, on sielun tahdon mukaista.. on vain löydettävä keino, jolla se esilletuleva asia on rakkaudellinen kaikkia kohtaan. Mielellä voi perustella asioita vaikka hamaan loppuun asti, mutta jos tunnetta/rakkautta/myötätuntoa ei ole siinä mukana, niin kukaan ei kuuntele - suunnilleen kuten Kryon sanoi hetki sitten. Liika kontrolli ei anna armon laskeutua vaan analysoi sitä, jolloin pysyy siitä helposti erillään.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 28.11.2014 11:04:11 »

Lienee pikemminkin kyseessä tunne siitä että ei ehkä pysty pysymään tunnetasolla erillään omaisuudesta ja rahoista aiheutuvasta vallan ja tärkeyden tunteesta. Jos vaikka paljo omaisuus saa aikaan ajatuksen että ne joilla ei ole niin paljoa ovat huonomman laatuisia ihmisiä. 

Nuo ovat oikein hyviä pointteja tähän ketjuun kaikki: Itse pidän vertailua itsetunto-ongelman  merkkinä; jos tarvitsee vertailla toisiin millään perusteella, olipa se sitten raha/omaisuus, valta, ulkonäkö, koulutustaso, älykkyys, luovuus tai vaikka puolison vastaavat ominaisuudet, niin silloin ei rakasta itsään terveellä tavalla eikä omaa tervettä sisäistä arvon tunnetta.

Ei se kanssaluominenkaan sillon onnistu (kuten eivät monet muutkaan asiat, kuten vaikkapa nyt tasapainoiset suhteet toisiin ihmisiin...).

Mutta älystä ei tuossa ole kysee tai älyllisestä kontrollista, vaan ihan vaan siitä puuttuvasta arvon tunteesta eli itsetunto-ongelmasta. Sitä ehkä vaan sitten paikkaillaan pohtimalla älyllisesti perusteluja sille miten voisi tuntea itsensä ok-ihmiseksi, kun nimenomaan sieltä sisältä tunnepuolelta se tunne puuttuu.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 28.11.2014 11:10:12 »

Minä tarkoitin liiallisella älyllisellä kontrolloinnilla sitä, että määrittää täysin mikä on parasta sinulle ilman mahdollisuutta, että jotain muuta kävisi. Pyytää yltäkylläisyyttä ja sitten on jo määrittänyt sen aiemmin tai samassa hetkessä siihen, että saa vaikka 200 euroa arvasta tai 50 miljoonaa eurojackpotista.

Hyvä pointti tuokin, eli mielen onkin hyvä olla avoin yltäkylläisyydelle ilman ihmeempiä rajoituksia.

Toisaalta näen  kovin eri tilanteena sen, jos on jokin hyvin ajankohtainen ja ennen kaikkea käytännöllinen tarve: Kun minulla ei työttömyysjakson jälkeen ollut rahaa edes vuokraan, niin en minä ajattellut asiaa yltäkylläisyys-aspektilta, koska elämäni on muuten hyvinkin yltäkylläistä tavoilla jotka eivät ole lainkaan rahalla mitattavissa, vaan kyse oli vain ajankohtaisesta ja tarkasti määritellystä tarpeesta. Sellainen pieni eli muutaman satasen lottovoitto olisi jo auttanut siihen ja yltäkylläisyyden tunteella ei ollut paljoakaan tekemistä koko asian kanssa, ihan vain käytännön elämän tarpeilla.

Tosin kanssaluomista Kryonin mukaan voi tehdä mille asialle vain - myös siis rajoittuneella tavalla, jos nyt niin sattuu tekemään - eli sen lopputuloksen kyllä voi määrittää itse, mutta sitä miten sinne päästään ja milloin se tapahtuu ei sen sijaan voi määritellä ollenkaan.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #48 : 28.11.2014 16:28:40 »

Eklektikko niinpä.. keinoja on monia! Kaikki toimivat varmasti jollain tavalla ja tuokin on hyvä, että pystyy luottamaan nopeaankin "apuun".
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #49 : 29.11.2014 11:29:46 »

Oikeastaan tarkoitin älyllisellä sitä että ottaa huomioon kirjallisuudessa  esitettyja  käsityksiä siitä mikä aiheuttaa  materiaan tarrautumisen ja sitä kautta sielun kehityksen juuttuminen. Näitä käsityksiä on kautta hengellisen kirjallisuuden melkeinpä uskonnoista ja sisäisitä suuntauksista riippumatta.  Jokainen toki lukee ja sisäistää asioita eri tavoin ja painotukset nousevat esiin omien kokemusten ja aiempien oppimien pohjalta..


Niinpä, monissa uskonnoissa ja traditioissa köyhyyttä ja kurjuutta ihannoidaan. Mielestäni ne on "vanhan liiton" juttuja ja vanhaa energiaa. Ajatus; kärsi kärsi kirkkaamman kruun saat, taitaa olla yksi vanha hallintakeino. Näin pidettiin köyhät kyykyssä ja nöyrinä.

Ketjun otsikko kertoo, että tässä pohditaan uusia energioita ja niiden tuomia muutoksia. Raha voitaisiin vapauttaa vanhoista taakoistaan ja hyväksyä, että sekin on energiaa. Ja sillä energialla voidaan luoda paljon hyvää energiaa ja iloa ihmisten elämään.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 11:51:18 kirjoittanut Tigerwoman » tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #50 : 29.11.2014 12:00:59 »

Korjailin edellistä viestiäni äsken.

Jatkan vielä tähän.

Raha on hyvä renki, mutta huono isäntä.
Ei ole rahan syy, että ihmiset ovat tyhmiä ja käyttävät rahaa väärin. Ahneus tulee ihmisen sisältä, ei rahasta. Ihminen voi ahnehtia myös muita asioita. Joskus silmitön ahneus näkyy ihmissuhteissa, joissa vahvempi imee toisen energian itseensä.

Jos voittaisin jättipotin varaisin siitä ison summan hyväntekeväisyyteen. Kohteina olisi luonnonsuojelu, uutta eettistä ja egologista teknologiaa kehittävät yritykset, sekä yhdistykset jotka tekevät auttamistyötä.
Lisäksi voisin irtisanoutua työstä, joka tällä hetkellä vie kohtuuttomasti voimiani ja energiaani. Voisin keskittyä omaan ja läheisten hyvinvointiin esimerkiksi lisäämällä meditointiaikaani, panostamalla hyvään puhtaaseen ravintoon ja opiskelemalla lisää erilaisia energiahoitoja ja muita tekniikoita. Voisin myös rahallisesti tukea henkisiä auttajia, joiden yritys ei tuo leipää pöytään, vaikka heillä olisi halu auttaa ihmisiä.

Miten ihmeessä tämä toiminta turmelisi minut tai madaltaisi energoitani?   idiot2

« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 12:06:23 kirjoittanut Tigerwoman » tallennettu
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #51 : 29.11.2014 13:16:58 »

Nyt vasta hokasin tän ketjun, ihanaa miten monilla on kokemuksia energioista. Mulla juuri  20.12.2012  lävisti mielen ajatus, herranen aika, nythän kaikki on muuttunut. Sen jälkeen niitä energian nostoja on tullut tasaiseen tahtiin, samoin kun kaikenlaista haudattua moskaa noussut pintaan käsiteltäväksi. Olen kyllä välillä aika uupunut kaikesta tunnemylläkästä.
 uglystupid2
Mä olen aina suhtautunut rahaan pelokkaasti ja omaisuuden kerääminen on tuntunut ahdistavalta. Olen kyllä syyllistänytkin itseäni tuosta ajattelusta, ihan kuin nimenomaan juuri minulla ei olisi oikeutta omistusasuntoon, autoon, kesämökkiin jne. Mukavaa elämää olen kuitenkin elänyt. Mutta juuri  nuo mylläkät ovat vapauttaneet mua toisaalta syyllisyydestä ja toisaalta tuosta pelostakin. Uteliaisuudella odotan mitä elämä vielä tuo tullessaan.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #52 : 21.03.2015 20:53:45 »

Paljon pahaa oloa purkautuu ilmoille tänään eilisen jäljiltä.
Huomasin sen itsessänikin.
Nyt on enää kovin tyhjä  ja " ei mitään"- olo.

tallennettu

Kuuntele tuulta.
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #53 : 21.03.2015 21:30:26 »

Paljon pahaa oloa purkautuu ilmoille tänään eilisen jäljiltä.
Huomasin sen itsessänikin.
Nyt on enää kovin tyhjä  ja " ei mitään"- olo.



Meillä on ainkin tänään ollut kova tuuli. Ikäänkuin se tuulettaisi pois kaikkea vanhaa pahaa oloa, mitä eilen ilmoille purkautui. Jotenkin pöllämystynyt olo itsellä. Kuuntelen ja tunnustelen oloa ja eloa. Varmaan aikalailla samanlainen tyhjä ja "ei mitään" olo kuin sinulla.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #54 : 22.03.2015 21:42:53 »

Kilisee, kolisee, rymisee ja räjätelee.
Eikä sille mitään vaan voi.

Ei sillä ole ollut väliä, onko ollut  hiljaa tai ei, sama tulos.
Kovin ikävää, rasittavaa ja tuntuu niin turhalta.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #55 : 12.10.2015 16:01:40 »

Uusi kokemus tämäkin:

Kesäloman ajan olen yleensä nettipaastolla, eli kirjaston koneelta hoidan vain välttämättömät (laskujen maksu, sähköpostit, tiedonhaku tarpeeseen jne), mutta nyt kävi niin, että vaikka kesäloma loppui jo kuukausi sitten, ei tehnytkään mieli lopettaa nettipaastoa ainakaan keskustelupalstojen (olen parilla-kolmella aktiivinen) osalta.

Töissä joudun käyttämään ihan asiatiedon hakuun nettiä + nettisanakirjoja jne. eikä sen lisäksi ole ollut loman jälkeenkään juuri intoa muuhun netinkäyttöön kuin uutisotsikoiden ja parin ravinto/terveysblogin satunnaiseen lukemiseen.

En nyt oikein muutakaan syytä keksi kuin ne värähtelyjen nousut, mutta voihan tämä jostain muustakin toki johtua. Ja vielä tuli mieleen toinen viimeaikainen asia: Olen aiemmin tykäänyt first-person-shootereista eli räiskintäpeleistä, nyt ei ole pitkään aikaan tehnyt mieli pelata niitä, yksi ihan kelvollinen on ollut kesken jo toista vuotta.

Muttasiis, ehkä palailen vielä foorumikirjoitteluun josain vaiheessa jos/kun siltä tuntuu, tämä ei ole mitään mikä johtuisi tästä foorumista, eipä ole ollut intoa niitä paria muutakaan paljoa seurailla tai niihin kirjoitella. Hyvää syksyä kaikille!
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: