Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: World Peace Meditation - Helsinki 21.9. 19:00  (Luettu 34480 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« : 17.09.2014 11:58:51 »

Tämmöinen tupsahti sähköpostiini, kun olen AoL postituslistalla ja sanaa siis saa levittää, joten laitan tännekin.
Tapahtuma on ilmainen:

Hei,

Syyskuun 21. päivä on YK:n julistama kansainvälinen rauhan päivä (Day of International Peace). Art of Living juhlistaa tätä järjestämällä maailmanlaajuisesti meditaation yli 300 kaupungissa sunnuntaina 21.9.. Viime vuonna tapahtumaan osallistui yli 150 000 ja tänä vuonna odotetaan osallistujamäärän kasvavan. Helsingissä tilaisuus pidetään Balderin salissa, Aleksanterinkatu 12, klo 19:00 alkaen. Tilaisuus kestää n. yhden tunnin. Meditoimme 15-20 minuuttia Sri Sri Ravi Shankarin opastuksella videon kautta. Tarjolla on myös teetä ja pientä purtavaa. Meditaatio oivallinen tapa luoda sisäistä rauhaa, joka välittyy käyttäytymiseemme ja sitä kautta vaikuttaa myös ympäristöömme. Mitä useampi ihminen meditoi, sitä suuremmat kumulatiiviset vaikutukset sillä on yhteiskuntaan. Elämme myös maailman poliittisesti turbulenttia aikaa ja maailman laajuinen rauhan meditaatio on kannanotto rauhallisemman maailman puolesta.

Tilaisuuteen on vapaapääsy ja se on avoin kaikille. Viestiä saa vapaasti laittaa eteenpäin!

Tule mukaan ja tuo ystäväsikin!

Rauhaa!

Art of Living Team Finland
International Association for Human Values
« Viimeksi muokattu: 17.09.2014 12:01:00 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #1 : 17.09.2014 18:25:33 »


Ikäväkseni minun täytyy todeta, että en usko tuollaisten yksittäisten
meditaatiotapahtumien positiiviseen vaikutukseen, muutoin kuin hetkellisesti. Minusta se on vähän
kuin sytyttäisi hetkeksi tuikun normaalisti aina pimeähköön huoneeseen.
Kun tuikku sammuu, huone näyttää tovin jopa pimeämmältä kuin normaalisti...   Undecided

Tuo koskee myös TM-liikkeen järjestämiä häppeninkejä!   Angry
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #2 : 17.09.2014 21:29:25 »

Samaa mieltä kuin Sidis.

Jos haluat maailmaan rauhan, aloita itsestäsi. Hetken heiluminen jossain tilaisuudessa, ja sitten kotiin mieli mykkyrällä omista murheista.
Mutta egollehan tuo tekee tietty hyvää.  coolsmiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 18.09.2014 09:39:37 »


Ikäväkseni minun täytyy todeta, että en usko tuollaisten yksittäisten
meditaatiotapahtumien positiiviseen vaikutukseen, muutoin kuin hetkellisesti. Minusta se on vähän
kuin sytyttäisi hetkeksi tuikun normaalisti aina pimeähköön huoneeseen.
Kun tuikku sammuu, huone näyttää tovin jopa pimeämmältä kuin normaalisti...   Undecided

Tuo koskee myös TM-liikkeen järjestämiä häppeninkejä!   Angry

Höö... suht kaikki rajatiedolliset lähteet sanovat että tällaisten asioiden teho kasvaa eksponentiaalisesti sitä mukaa mitä enemmän ihmisiä tekee asiaa yhdessä. Jopa meditatiiviseen tilaan tuppaa porukassa pääsemään usein helpommin kuin yksin. (Kvanttifysiikka muuten tukee tätä ajatusta - kaikki on energiaa, kaikki on yhtä ja kaikki siis myös vaikuttaa kaikkeen.) Esim Kaariporttiystävien kokoontumisissa lähetetään aina illan lopuksi ryhmänä energiahoitoa niille, jotka ovat sitä pyytäneet.

Miksi te ajattelette että tällaiseen yhteistapahtumaan osallistuminen sulkee pois sen, että tekisi ihan jokaikinen päivä itse myös työtä itsensä kanssa ja valotyötä myös?   Shocked Undecided  

Minulla ainakin kuuluu ihan jokapäiväisiin iltarutiineihin energiahoitolähetys noin tusinalle ihmiselle ja valon kanavointi lukuisiin kohteisiin maailmassa. Minä lakkasin olemasta murheista mykkyrällä tuossa vuosituhannen vaihteessa ja vasta sitten alkoi ylipäätään tällaiset asiat edes kiinnostaa. Hengellisyys on minulla nimenomaan osa ihan jokapäiväistä arkielämää aamusta iltaan ja sen on minusta se olennainen juttu asiassa.

Toivottavasti siis tekin elätte kuten opetatte, eli olette aloittaneet itsestänne tässä asiassa...
« Viimeksi muokattu: 18.09.2014 09:50:46 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #4 : 18.09.2014 11:46:40 »

Höö... suht kaikki rajatiedolliset lähteet sanovat että tällaisten asioiden teho kasvaa eksponentiaalisesti sitä mukaa mitä enemmän ihmisiä tekee asiaa yhdessä. Jopa meditatiiviseen tilaan tuppaa porukassa pääsemään usein helpommin kuin yksin. (Kvanttifysiikka muuten tukee tätä ajatusta - kaikki on energiaa, kaikki on yhtä ja kaikki siis myös vaikuttaa kaikkeen.) Esim Kaariporttiystävien kokoontumisissa lähetetään aina illan lopuksi ryhmänä energiahoitoa niille, jotka ovat sitä pyytäneet.

Miksi te ajattelette että tällaiseen yhteistapahtumaan osallistuminen sulkee pois sen, että tekisi ihan jokaikinen päivä itse myös työtä itsensä kanssa ja valotyötä myös?   Shocked Undecided  


Mikä tuollaisen yhteistapahtuman funktio oikeastaan on? Se saanee aikaan hetkellisen euforian lisääntymisen, mikä voi kai
olla jopa haitaksi, jos jengi kokee että issekseen harjoittelu on tylsää ja tehottomampaa, ja siksi saattaa luopua siitä.

Mitä tietoja "potilaasta" muuten vaaditaan tuon energiahoidon kokeilemiseksi?
Perusedellytys lienee, plasebovaikutuksen minimoimiseksi, että hoidettava ei tiedä ajankohtaa,
jolloin on hoidon kohteena?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 18.09.2014 12:05:20 »

No se tarkoitus kerrottiin kyllä jo tämän ketjun ekassa viestissä:
Meditaatio oivallinen tapa luoda sisäistä rauhaa, joka välittyy käyttäytymiseemme ja sitä kautta vaikuttaa myös ympäristöömme. Mitä useampi ihminen meditoi, sitä suuremmat kumulatiiviset vaikutukset sillä on yhteiskuntaan.

Ja kuten aiemmin totesin, kvanttifysiikka komppaa sitä että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole pakko uskoa ellet halua, mutta kysypä itseltäsi (minä en vastausta kaipaa tähän) että mikä osa sinusta oikein haluaa ei-uskoa siihen että on kiva asia että ihmisiä kiinnostaa tällainen ja että he haluavat omalla toiminnallaan vaikuttaa maailmaan ja että sillä ehkä voisi jopa olla vaikutusta maailmaan?

Vinkki:
 Ego on meissä se osa joka uskoo erillisyyteen ja siihen että ei ole muuta kuin tämä fyysinen taso ja yksi ainoa maallinen elämä...  Wink

Ja sitten kysyn vielä uudelleen kysymyksen johon et vastannut:
Miksi ajattelet että tällaiseen yhteistapahtumaan osallistuminen sulkee pois sen, että tekisi ihan jokaikinen päivä itse myös työtä itsensä kanssa ja valotyötä myös?

Kaariporttiystävien Helsingin ryhmässä on sellainen avunpyyntövihko, johon illan aluksi jokainen voi kirjoittaa sellaisten tuttavien yms. nimiä jotka haluavat että heille lähetetään energiahoitoa. Pointti on nimenomaan se vaikutuksen kumuloituminen, kun monta ihmistä yhdessä lähettää sitä hoitoa. Mitään  muuta tietoa potilaista ei ole kuin nimi ja kotipaikkakunta siinä vihossa ja niitä nimiäkään eivät ihmiset edes näe, elleivät vilkaise itse sinne kirjoittaessaan.

Ja mitään todisteita mistään muusta kuin plasebovaikutuksesta ei ole niin tässä kuin missään muussakaan energiahoidossa tai vastaavassa. Hoidettava saattaa joko tietää ajankohdan tai sitten ei tiedä. Ja mitä väliä sillä sitten on? Käythän myös muissa tämän foorumin energiahoitoja koskevissa keskusteluissa kyselemässä miten plasebovaikutukset minimoidaan?  Grin
(Tämäkin on retorinen kysymys, eli en kaipaa vastausta.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #6 : 18.09.2014 12:07:16 »


Syyskuun 21. päivä on YK:n julistama kansainvälinen rauhan päivä (Day of International Peace). Art of Living juhlistaa tätä järjestämällä maailmanlaajuisesti meditaation yli 300 kaupungissa sunnuntaina 21.9.. Viime vuonna tapahtumaan osallistui yli 150 000 ja tänä vuonna odotetaan osallistujamäärän kasvavan. Helsingissä tilaisuus pidetään Balderin salissa, Aleksanterinkatu 12, klo 19:00 alkaen. Tilaisuus kestää n. yhden tunnin. Meditoimme 15-20 minuuttia Sri Sri Ravi Shankarin opastuksella videon kautta.

Kuinkahan paljon tuo meditaatiotekniikka muistuttaa teeämmää? SSRS on, kuten jotkut tietänevät, Maharishin
"kouluttama" hemmo...

Wiki:

 After graduation, Shankar travelled with Maharishi Mahesh Yogi[10] giving talks and arranging conferences on Vedic science, and setting up meditation and Ayurveda centres.[11][12]
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 18.09.2014 12:11:15 »

Ei hajuakaan  mikä nimenomainen meditaatio on kyseessä, sillä olen itse AoL kursseilla tehnyt ainakin puolta tusinaa erilaista meditaatiota, joista osa on ollut myös fyysisiä sellaisia, ei vain istumista tms.

Voin raportoida tähän ketjuun millainen oli, aion itse mennä tuonne.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #8 : 18.09.2014 12:11:36 »


Ja sitten kysyn vielä uudelleen kysymyksen johon et vastannut:
Miksi ajattelet että tällaiseen yhteistapahtumaan osallistuminen sulkee pois sen, että tekisi ihan jokaikinen päivä itse myös työtä itsensä kanssa ja valotyötä myös?


Vastasin mielestäni yllä siihen: motivaatio "masturbatoriseen" harjoitteluun voi vähentyä,
kun se ei synnytäkään samanlaista euforiaa kuin jengissä funtsiminen...

 :Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #9 : 18.09.2014 12:30:57 »

Ei hajuakaan  mikä nimenomainen meditaatio on kyseessä, sillä olen itse AoL kursseilla tehnyt ainakin puolta tusinaa erilaista meditaatiota, joista osa on ollut myös fyysisiä sellaisia, ei vain istumista tms.

Voin raportoida tähän ketjuun millainen oli, aion itse mennä tuonne.


Jos tuosta ajasta (15 - 20 minsaa) voi mitään päätellä, kyseessä saattaa olla TM:n perustekniikan
tyylinen biija-mantra -meditaatio...
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 18.09.2014 12:34:22 »

Vastasin mielestäni yllä siihen: motivaatio "masturbatoriseen" harjoitteluun voi vähentyä,
kun se ei synnytäkään samanlaista euforiaa kuin jengissä funtsiminen...

Sinun analogiaasi käyttäen:
Minä masturboin silloinkin kun olen parisuhteessa ja saan riittävästi seksiä.
Minulle nekään eivät ole toisensa poissulkevia, eli mastrubaatio ei ole seksin korvike, se on seksiä oman rakkaan itsen kanssa.

Enkä saa muuten jengissä tehdyistä hengellisistä harjoituksista itse yhtään enempiä hyvänolontunteita kuin itse tehdyistäkään ja molemmat ovat täysin erilaista toimintaa muutenkin, eli eivät missään nimessä toisensa poissulkevia.

Tästäkin asiasta sinulla näyttää olevan kovin pessimistinen käsitys...
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 18.09.2014 12:35:08 »

Jos tuosta ajasta (15 - 20 minsaa) voi mitään päätellä, kyseessä saattaa olla TM:n perustekniikan
tyylinen biija-mantra -meditaatio...

Ajasta ei voi päätellä yhtään mitään, osa niistä fyysisistä meditaatioista joita olen tehnyt on MYÖS ollut tuon pituisia... Mutta raportti seuraa siis ensi viikolla.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #12 : 18.09.2014 13:42:07 »


Ei yhteismeditaatiot sulje pois yksin tehtäviä meditaatiohetkiä. Molemmilla on oma tehtävänsä ja merkityksensä. Ainakin tuttavistani suuri osa osallistuu itsensä ja maailman parantamiseen molemmilla tavoilla.  angel
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #13 : 18.09.2014 15:07:05 »


Ei yhteismeditaatiot sulje pois yksin tehtäviä meditaatiohetkiä. Molemmilla on oma tehtävänsä ja merkityksensä. Ainakin tuttavistani suuri osa osallistuu itsensä ja maailman parantamiseen molemmilla tavoilla.  angel

TM:n jargonissa stressin purkaantuminen tarkoittaa käsittääkseni mm. sitä, että alitajunnassa
olevat jännitteet sun muut (saMskaarat) purkautuvat kiusallisen yllättäen ja vähän liian nopeasti.

Isojen epäspesifisten ryhmämeditaatioiden yksi riski, joskaan ei kaiketi kovin suuri sellainen, on, että stressi
kollektiivisessa tietoisuudessa purkautuu hallitsemattomasti, jolloin jälki voi olla melko
rumaa.

Tuo mahdollinen ilmiö lienee sukua mm. sille, kun homeopaattisessa hoidossa vaiva aluksi usein pahenee
joskus huomattavastikin ennenkuin se alkaa lieventyä. Vuosia sitten eräs homeopaatti varoitti jotenkin
siihen tapaan, että sinun naamasi saattaa ensialkuun mennä ihan ruvelle. Onneksi sitä ei kuitenkaan tapahtunut.
Ehkä hänen diagnoosinsa ei osunut aivan nappiin...

 Grin
« Viimeksi muokattu: 18.09.2014 15:09:05 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 18.09.2014 15:18:45 »

Tämähän ei ole epäspesifinen meditaatio vaan rauhanmeditaatio.
Tosin sittenhän vasta nähdään, millainen se on. Raportoin kyllä mahdolliset mellakat myös, jos niitä tapahtuu.  Grin

Vähän hakemalla haettua kyllä:
AoL jatkokurssilla Göteborgissa tehtiin niitä epäspesifejä meditaatioita useamman sadan hengen voimin samassa salissa, eikä siellä kellään purkautunut mitään mikä olisi aiheuttanut mitään ikävää. Jälki oli pikemminkin kaunista kuin rumaa, vaikka tokihan osa porukkaa sai tunnereaktioita, mutta niitähän tulee ihan yksikseenkin meditoidessa kun se stressi purkautuu. Riski on siis pikkuruinen.

Tämä nyt on vaan tunne joka minulle tulee, mutta tuntuu siltä että yrität väen vängällä löytää tästä tapahtumasta jotain negatiivista.  Shocked

Meditaation yksi pointti ihan yksikseenkin tehtynä on se, että kaikenlaisia piilossa olevia asioita ja tukahdutettuja tunnetiloja tulee esiin sen aikana ja yhtä hyvin vaikka naurua, kuin itkua. Näin ainakin sanovat suht kaikki meditaatioon liittyvät tekstit. Että tuolla periaatteella ei kannata sitten meditoida ikinä kenenkään ollenkaan?

(Energiahoidossa saattavat varsinkin fyysisesti kipeät paikat kipuilla kun niissä tapahtuu paranemista. Minulla esim. usein juilivat silloin vanhat urheiluvammat. Tällöin kyse ei kuitenkaan ole vaivan pahenemisesta vaan tunne osoittaa vain että jotain tapahtuu.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: