Äänestys
Kysymys: Koulutusasteesi
Perusaste - 1 (2.6%)
Keskiaste - 11 (28.9%)
Alin korkea-aste - 2 (5.3%)
Alempi korkea-aste - 11 (28.9%)
Ylempi korkea-aste - 12 (31.6%)
Tutkijakouluaste - 1 (2.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 32

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koulutuskysely  (Luettu 13141 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 25.07.2014 15:46:09 »

Tänne saa vieläkin vastata. Ihan mielenkiintoiselta näyttää tuo jakauma tällä hetkellä.

Pistetäänpä ihan tilastotietoa suomalaisten koulutuksesta. Tällä hetkellä n. 37,6% 25 vuotta täyttäneestä aikuisväestöstä on suorittanut vähintään alimman korkea-asteen tutkinnon. Vastaavan ikäisillä naisilla luku on korkeampi, hieman ikäryhmästä riippuen jopa 40-55%. Koska astro-foorumilaiset ovat enimmäkseen naisia, niin voihan sitä odottaa melko runsaslukuista korkeakoulutettujen määrää tällekin palstalle, mutta n. 75% on kyllä melko paljon..

http://www.minedu.fi/OPM/Verkkouutiset/2014/01/Koulutustarjonta.html

EU:n kyselyissä on muuten pistetty merkille, että Euroopassa astrologiaharrastus ei ole kiinni koulutuksesta, toisin kuin USA:ssa, jossa koulutetummat ovat kriittisempiä astrologiaa kohtaan. Tällä palstalla keskustellaan vielä paljon muustakin huuhaasta, eikä koulutustaso näytä estävän kiinnostusta niihinkään.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Downtempo
Vieras
« Vastaus #16 : 27.07.2014 00:37:45 »

Mullo keskiasteen koulutus.
Kapasiteettia olis ollu vaikka mihin, mutten pystyny  hyödyntämään.

Sama homma...

mulla tökkäs siihen, että se mitä haluan, niin löydän omat tieni siihen.
en todellakaan ole pitkän kaavan lukija, vaan meen sinne minne siltä tuntuu. siis että jatkaisin opintojani pitkälle...
oon semmone luikertelija, että menen sinne mistä mulla on konkreettinen kokemus, ja ajattelen et p****t väliä että onko koulutusta vai ei,koska se käytännön osuus riittää? Jos oikeasti sellaista löytyy.
En halua lukea itseäni ammattiin mikä ei sit olekaan se "juttu", niin en halua sitoo itteeni siihen.
täytyy olla vaihtelun varaa ja eikä olla sitoutunu mihkään sellaseen, mistä on vaikea päästä pois.
turhaa ajautua opintoihin vaan sen takia, että kunhan on ammatti, vaan et täytyy olla joku kutsumus. näin mä ajattelen  smitten

tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #17 : 01.08.2014 16:48:31 »

Minä olen saanut käytyä loppuun vain lukion eli keskiasteen koulutuksen. Varmasti tuolla Uranuksella (osa Suurta Ristiä) ja Neptunuksella (Askendantin toinen hallitsija) väljässä yhtymässä Keskitaivaaseen on ollut osansa asiaan. Minulla on siis parikin koulua nyt ihan loppusuoralla, mutta viimeistelemisessä on pirusti haastetta. Ja mielenkiinnon kohde on jo oikeastaan muuttunut, kun tietää, että on kasvanut ihmisenä.

Tuntuu, että yhtä kutsumusta olen seurannut aina ja se on henkisyys. Ensimmäinen ammatinopiskelu on ollut sitoutunut tietysti siihen mitä kouluissa on tarjolla eli sokkona siihen kuitenkin mentiin. Ja työnäkymät siellä ovat mitä ovat. Mutta laiska olen aina ollut vain niissä aineissa/aihepiireissä mitkä eivät itseäni kiinnosta tai jotka tuntuvat turhilta. Onneksi on astrologia, muuten tuntisin varmaan vieläkin huonoa omatuntoa näistä asioista. Nyt voin suorittaa ne loppuun kun on sen aika, tai jättää suorittamatta ja keksiä muuta. Mutta tarkoitus on suorittaa kyllä ainakin toinen. Jokatapauksessa kaikki se tieto, jota sain näistä opinnoista ja opintokavereiden kautta on jo sisäistetty, eli mikään ei ole mennyt hukkaan edes nyt. Ja tämän koulusta valmistumattomuuden kanssa kun painii tarpeeksi ja päästää irti niin elämään ilmaantuu yllättävä rentous!
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #18 : 01.08.2014 23:37:17 »

Alemman korkea-asteen, AMK, tradenomi kirjastoalalta. Sitä ennen oli hankittu yo-merkonomikoulutus sihteerilinjalta kauppaoppilaitoksesta.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: