Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rehellisyys  (Luettu 5650 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« : 26.06.2014 01:44:38 »

Saako ihminen enää nykyään olla rehellinen ? Voitko ihan rehellisesti kaikki asiat sanoa muille, vai annatko jotain perinteistä kaunistelevaa ? Minulle vaan tullut sellainen tunne, ettei osata olla enää suoria, vaan elämä on jotain "feikkiä" ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 26.06.2014 11:42:50 »

Minulla se vähä mitä ihmisten kanssa olen tekemisissä, on pelkkää puhetta ( kaikki jää tekemättä ja toteutumatta).
Rehellisyys on myöskin tuntematon käsite, edestä ollaan enkeleitä, takaa ku pieniä perkeleitä..  Cry
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 26.06.2014 12:13:08 »

Rehellisyys on monitahoinen asia tavallaan, sillä toisaalta se on positiivinen asia, mutta sitä voi myös käyttää negatiivisesti tekosyynä julmille sanoille. Saman asian voi rehellisesti sanoa monellakin eri tavalla, eli rehellisyys yksin ei vielä kerro kaikkea siitä miten asia on sanottu.

Hyvä motto onkin: Rehellisyys ilman rakkautta muuttuu helposti julmuudeksi.

Olen luonteeltani hyvin suorapuheinen ja rehellinen, mutta tuon ylläolevan koetan pitää kuitenkin aina mielessä. Koen voivani itse sanoa kaikki ne asiat rehellisesti muille, joista ylipäätään haluan puhua muille. En jaksa niin feikata kuin olla feikkien seurassakaan, mutta ei se silti mitään raadollisuutta tai julmaa puhetta tarkoita, vaan ihan vain suoruutta ja selkeyttä.

Rehellisyyteen toisaalta liittyy myös luottamus ja oppimiskokemukset siitä: Joskus on tarpeen tulla huijatuksi tarpeeksi monta kertaa, jotta ymmärtää että ihan kaikkiin ei voi ihan aina luottaa. Tai se oppimiskokemus voi olla sitä, että oppii kuuntelemaan omaa intuitiotaan siinä keneen voi luottaa ja keneen ei. Tätä kautta ne epärehellisetkin ihmiset ovat meille suuria opettajia.



tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
jadex
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« Vastaus #3 : 26.06.2014 18:26:18 »

Suomalaisille rehellisyys on tärkeämpää kuin monille muille kansallisuuksille. Myöskään tyhjää puhetta (small talk)
suomalaiset eivät paljoa harrasta, mikä mielestäni liittyy myös rehellisyyteen (let´s have lunch).

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 26.06.2014 23:56:28 »

Niinpä niin, tuo let's have lunch ja niin edelleen. Mut ainakin pistää sekaisin, kun ei voi tietää koska sitä oikeasti tarkoitetaan ja koska ei. Suomen kulttuuri on siinä paljon helmpompi. Afro

Mutta aloitukseen, itse kyllä jossain määrin kaunistelen aina, olisihan se ihan täysi totuus aika raakaa ja turhaakin välillä. Ei sitä kaikkea tarvitse tietää, että hetkellisesti koki jonkin vihan hetken esimerkiksi, jos se on ohimenevää. On turha selostaa kaikki nyanssit asioista. Kuinka suora sitä sitten on.. en tiedä, usein aika tilanteen mukaan. Ja joskus möläyttelen silloin kun ei pitäisi.

Siinä vaiheessa, jos alkaa kokemaan kaiken kanssakäymisen olevan feikkiä, roolitettua, käsikirjoitettua tms., niin ehkä jotakin on tosiaan vialla? Jotakin aitoa ihminen silti myös kaipaa elämässään. Onhan se aitous vaikea asia siinäkin mielessä, että kuka uskaltaa helposti luopua kuoristaan? Onhan meillä jokaisella sellaiset, ja kestää oman aikansa niistä luopuminen.

Ja mikä sitten taas on aitoa, onhan ne roolitkin aitoja omalla tavallaan, kun niitä kerran elää. Ei sieltä sipulia kuorimalla tule esille kuin erilaisia puolia samasta ihmisestä. Se aitous mitä kaipaa, onkin enemmänkin kokemus aitoudesta kuin löydettävä totuus, ehkä jotakin monipuolisempaa ja syvempää kuin vain se yksi näkyvä osa.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #5 : 27.06.2014 01:12:14 »

Hmmm, ehkä minun olisikin pitänyt kirjoittaa aitous  Smiley. Sitä minä juuri lähinnä kaipaan.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #6 : 05.07.2014 00:47:38 »

Rehellisyys ilman rakkautta on julmuutta ja sitä kovempaa, mitä voimakkaammat on tunteet.
Mietin tuota pitkään, mutta onhan se niin..
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: