Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Väreistä iloa  (Luettu 20091 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
terhi71
Vieras
« : 27.04.2014 02:41:04 »

Katselin otsikoita, enkä ihan heti löytänyt, että kukaan olisi aloittanut uutta aihetta väreistä, joten päätin laittaa tällaisen. En usko, että pelkkä väri parantaa mitään sairauksia, mutta olen itse huomannut, että väreillä on oma vaikutuksensa ja värit tuovat hauskuutta elämään. Onko kenelläkään muulla mitään kokemuksia värien vaikutuksesta? Oma lempivärini ja voimavärini on oranssi. Olen haalinut kotiini kaikenlaista pientä oranssista alkaen tiskiharjasta. Tällä hetkellä virkkaan oranssisesta kalalangasta seinävaatetta. Saan "ahmia" oranssia koko ajan, kun teen käsityötä. Olen ollut vähän kipeänäkin. Värini on oranssi, vaikka kuinka yrittäisi jotain muuta. Aina se tulee jostain vastaan ja melkein tajunta laajenee, kun tajuan, että se on tässä.
tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #1 : 28.04.2014 20:19:13 »

Minullakin on oranssi lempivärinä. Kaupoissa kierrellessä on joskus vaikea pitää näppejään erossa oransseista tavaroista. Cheesy Olen sitä useasti miettinyt, miksi juuri oranssilla on niin voimakas vaikutus (tulinen oinas?). Pidän kyllä muistakin lämpimistä väreistä, esim. viininpunaisesta, samoin tietyt violetin sävyt miellyttävät. Ainoa josta en pidä on kylmän sininen.
Onhan värien vaikutuksia tutkittukin. Erään tutkimuksen mukaan minuutin oleskelu sinisessä tilassa arvioidaan keskimäärin 11 sekuntia lyhyemmäksi kuin punaisessa tilassa (eli aika "kuluu nopeammin").  idiot2
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #2 : 29.04.2014 22:46:03 »

Oranssi on siis korostunut jos tykkää oranssista? Siinä tapauksessa ei päde minuun ollenkaan...   Smiley
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #3 : 30.04.2014 10:20:36 »

No tuo osuu jo paljon paremmin. Mutta en tule hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, vain tietynlaisten.
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
miix
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #4 : 01.05.2014 19:05:27 »

Mun värit tällä hetkellä on turkoosi ja lila. Turkoosi enemmän kotona ja lila vaatteissa. Vaatteet on kyllä menossa kirkkaampaan suuntaan.

Oranssista olen joskus lukenut tai kuullut, että se on Oinaan väri. Oranssi myös auttaa eroprosessissa. Tykkään kyllä oranssistakin sopivina määrinä.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #5 : 01.05.2014 21:39:36 »

Mulla ei oo tällä hetkellä mitää värimaniaa menossa...  Smiley
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 03.05.2014 17:58:50 »

Oranssi täälläkin, ihana oranssi neule ja ihana oranssi juliste joita fiilistelen  Kiss

Toisaalta voimakas sininen on vetänyt puoleensa.
tallennettu
pakuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #7 : 04.05.2014 11:08:56 »

Minun tuli juuri muutettua ja nyt, kun tilani on vielä hieman tyhjä, ajattelin kirppareilta saalistella sinne oranssia. Sen olen huomannut, että sattumalta olen viime päivinä syönyt paljon oranssia, mm. porkkanoitten ja appelsiinien muodossa. Lempiväristä en osaa sanoa, mutta yleensä suosin "rauhallisia värejä", eli en mitään räiskyvän kirkkaita sävyjä, mistään väristä.
tallennettu
sininentuuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19



Profiili
« Vastaus #8 : 07.08.2014 19:06:23 »

Etsin väreihin liittyviä keskusteuja ja päädyin tänne. Sepä sattui sopivasti! Smiley

Olen jonkin verran perehtynyt väreihin ja värien voimaan. Tänään on ollut erikoinen päivä, olen kiinnittänyt paljon huomiota läheisyydessäni oleviin ja kaipaamiini väreihin. Aamulla töihin lähtiessä laitoin käteen oranssin rannekorun, valitsin huomaamattani oranssin teemukin ja oranssin teepussin (Uskollinen ystävä)  laugh Myöhemmin päivällä töiden jälkeen kävin markkinoilla. Aion tarkoituksella mennä ostamaan Swarovskin kristalleja eräästä kojusta. Mietin hetken mitä värjeä valitsisin, ja ostin kaksi kirkkaan punaista, oranssin, violetin ja vaaleansinisen kristallin. Taas oranssia ja punaista!

Oranssi ja punainen ovat elinvoiman värejä niin hyvässä kuin pahassa. Ne symboloivat elämää, intohimoa, seksuaalisuutta, energiaa ja aggressiivisuutta. Tajuan, että alitajuisesti kaipaan juuri nyt elämääni ripauksen lämmintä kipinää sekä rohkeutta.  :Smiley Luottovärini on sinisen ja vihreän vahvat sävyt. Hehkuvan punainen kristalliriipus tuo suojaa, mutta myös tasapainoittaa sinisen ja vihreän vaikutusta.

Juttelin tästä äitini kanssa ja hän sanoi ajoittain kaipaavansa tiettyä väriä. Hän sanoi että joskus tulee ostettua kaupasta vain keltaisia hedelmiä, ruokia ja pakkauksia jotka ovat keltaisia.. Tein äidilleni lahjaksi korun jossa on keltainen kristalliriipus sekä hopeoitu risti. Tunsin jotenkin äitini tarvitsevan sitä.

Hassua miten mieli toimii alitajuisesti. Kun kuuntelee sisäistä ääntään ja seuraa sitä, päätyy takuulla oikealle polulle.  Wink

tallennettu

Wherever your heart is, there you will find your treasure - Paulo Coelho

Sun - Libra   
Moon - Virgo
Mercury - Scorpio
Venus - Virgo
Mars   - Scorpio
Jupiter - Libra   
Saturn - Aquarius
Uranus - Capricorn
Neptune - Capricorn
Pluto - Scorpio
AC - Gemini
MC - Capricorn
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #9 : 09.08.2014 10:19:00 »

Mä oon saanu viime aikoina paljon inspiraatiota keltaisesta, nimenomaan hehkuva sitruunankeltanen ja vähän vaaleampi vaniljankeltanen, ei niinkään ihan voimakas lämmin kullankeltanen.
Yllättävän vähän on mitään teepaitoja tai puseroita tällä hetkellä kaupoissa, tai elloksessa jotka ois em. keltasia ja samalla jotenkin jämäkkää materiaalia, ainoat löytämäni oli jotain liian ohutta pliisua, sellasta venyvää lötköä matskua joka ei näytä kivalta jos on vähänkään ylipainoa. Myös materiaali vaikuttaa siihen miten se väri tulee esille.

Mutta aion jatkaa keltasen käyttämistä nyt syksyllä, en siirry ns. syksyväreihin.
tallennettu

.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #10 : 10.08.2014 16:32:59 »

Sininen puskee nyt voimakkaasti etenkin kylppärissä. PItää olla sinistä joka pullo ( ei mitään makeita tuoksuja, vaan jotan raikasta ja androgyyniä) Cheesy
Tällä on varmaa jotai tekemistä tämän luksusvillityksen kanssa, joka on tullut taloon Grin

tallennettu

Kuuntele tuulta.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #11 : 16.07.2015 18:28:06 »

Lainaus kirjasta Värimagia (Richard Webster), joka on sattumalta kirjastosta lainassa:

Jos oranssi on tasapainossa, tulet hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa. Kykenet yhteistyöhön ja osaat toimia tarpeen vaatiessa diplomaattisesti. Avoimuus, rehellisyys ja itsevarmuus kuuluvat luonteenpiirteisiisi. Jos oranssi on sivuosassa tai puuttuu kokonaan, olet yliherkkä muiden mielipiteille, etkä oikein tule toimeen ihmisten kanssa. Jos oranssi korostuu muihin väreihin verrattuna, olet hyvin tunteellinen ja liian riippuvainen muista ihmisistä.

Oranssi symboloi lämpöä, laajenemista, hyvinvointia, sadonkorjuuta, sietokykyä ja kaikkea elävää kohtaan tunnettua rakkautta. Oranssi edistää uusien ideoiden syntymistä ja uusia tapoja tarkastella asioita. Väristä voi olla hyötyä niille, jotka tarvitsevat lisää elinvoimaa ja kannustusta eteenpäin pääsemisessä.



Juuri lainasin tuon kirjan kirjastosta ja innoissani lasken täällä vanhempieni värejä. Yhtä seikkaa tuossa laskentatyylissä en tajua ja se on tuon salaisen toiveen väri.Sen ymmärsin että jos joku väri on ylikorostunut siitä pitää vähentää kaksi,mutta entäs sitten jos kaksi väriä on tasoissa?Pitääkö silloin vähentää?
Otan nyt esimerkkinä isäni numerologiset värit.Tässä lista väreistä,joita isäni nimessä on ja mitkä värit puuttuvat.

1.punainen: 3kpl
2.oranssi:4 kpl
3.keltainen:2 kpl
4.vihreä:-
5.sininen:1 kpl
6.indigo: -
7.violetti: -
8.pinkki:2 kpl
9.pronssi:4 kpl

Oman käsitykseni mukaan isältäni ei tarvitse vähentää oranssista ja pronssista mitään eli hänellä olisi kaksi salaista toivetta.Menikö oikein?

Äidilläni puolestaan värit menevät näin:(huom!tässä käytin äidin nykyistä nimeä en tyttönimeä)

1.punainen: 6
2.oranssi:2
3.keltainen:2
4.vihreä:-
5.sininen:3
6.indigo: -
7.violetti: -
8.pinkki:1
9.pronssi:8(vähennettävä 2?!)

Eli koska pronssi on äidilläni hallitseva väri niin siitä pitäisi vähetää kaksi eli pronssia olisi silloin 6kpl ja ja punaista 6 kpl.Eli äidillänikin olisi kaksi salaista toivetta?!
Kun laskin äidin tyttönimellä värejä niin punaiseen tuli 8 ja pronssiin 8?!Eli kaksi toivetta silloinkin?

Samoin syntymäpäivän numeron laskeminen jäi vähän epäselväksi.Siis jos henkilö on syntynyt 18 päivä niin onko laskukaava 1+8=9?Lasketaanko mukaan syntymävuosi?Kirjassa ei mainita syntymävuoden mukaan laskemisesta mitään.Kirjassa on automaattisesti sanottu,että jos henkilö on syntynyt 11 tai 22 päivä niitä ei supisteta, kun ne ovat mestarilukuja.Tuossa kirjassa on näköjään käytetty erilaista laskentatyyliä,kun mitä yleensä olen tottunut käyttämään.
Olin tippua penkiltäni, kun laskin omia värejäni ja mulle tulee pinkkiä elämäntehtävään sekä elämänpolkuun.Sen kyllä myönnän,että ruusukvartseista tykkään,mutta minä pinkissä asusteessa?!Ei ikinä... uglystupid2
« Viimeksi muokattu: 16.07.2015 18:35:39 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
tammikuunlapsi83
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #12 : 09.05.2020 22:31:02 »

Minun lempivärejä ovat Vihreä Turkoosi ja Violetti.
Vihreästä pidän siksi koska Vihreä on rauhoittava väri.
Turko osi myös rauhoittaa minua.
Violetti on ihana väri .
tallennettu
Serafina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #13 : 10.05.2020 08:21:31 »

Violetti ja indigo  smitten

Kiva, kun nostit tämän vanhan
aiheen esille Tammikuunlapsi83!  smitten
« Viimeksi muokattu: 10.05.2020 08:33:06 kirjoittanut Serafina » tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #14 : 18.05.2023 20:38:29 »

on kyllä harka sessä tungosta näin toukokuussa

jupiter kuunsolmu merkurius vesta kuu uranus aurinko harka

mulla puikoilla härkätytölle vaaleanvihreää puuvillaa, kukkakimppu jonka vein härkänaiselle tänään haaleaa liilaa. molemmat värit taattua mummia, minun äidinäiti aurinko harka

hänelläkin auringon hallitsija venus  rapu kuten taivaalla nyt
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: