Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkioppaat  (Luettu 28489 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #15 : 05.11.2014 21:13:00 »

Itse en noista nimistä niin perusta, niin en pelkän nimen takia luottaisikaan mihinkään oppaaseen. Siltä voisi kysyä vaikka mitä kysymyksiä, eikä tarvitsisi hypätä umpimähkää mihinkään. Muutenkin uskon, että ihmisen omakin yliminä joka näyttäytyisi olisi pelottava, jos sen tietoisuus olisi paljon korkeammalla tasolla kuin itsellä siinä hetkessä. Ihminen pelkää helposti sitä mitä ei ymmärrä. Ja uskon yliminäni todellakin filtteröivän kaiken pois mikä ei palvele korkeinta hyvää/rakkautta elämässäni. Siksi en niitä suojiakaan "käytä" vaan ne ovat automaattiset. Tietysti omia sisäisiä asioitaan täytyy tarkkailla vaikeissa tilanteissa ja koittaa pysyä rakkaudessa mahdollisimman paljon. Jos eteeni tulee jotain pelottavaa, niin katson sitä ymmärtävästi ja hyväksyn sen olemassaolon, jolloin sen voima katoaa ja muuntuu rakkaudeksi. Tai sitten en edes törmää enää ns. pelottaviin asioihin, koska niillä ei ole enää niin paljon opetuksia annettavana. Mutta vaikeita kokemuksia löytyy itseltänikin, eikä niissäkään ole käynyt kovin huonosti, vaikka olin ihan eri tietoisuuden tasolla silloin kuin nyt.
tallennettu
zajon
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Profiili
« Vastaus #16 : 05.11.2014 22:12:33 »


Tiedän mm tapauksen, jossa ihminen kertoi oppaansa nimen. Väsyneenä ja muutenkin heikossa hapessa hänelle kävi niin, että paikalle tuli opas. Nimeä kysyttäessä osasi sanoa oikean nimen, koska oli napannut sen "eetteristä". Loppu olikin aika rumaa jälkeä.
Kyllä tämä ihminen on taas nokka veden pinnalla, mutta monta tuskallista mutkaa tuli tehtyä.

Mielenkiinnosta, mikä on tuo "eetteri" josta nimiä tai muita tietoja nappaillaan? Eikö nuo henkiolennot pysty nappailemaan asioita ihan pelkistä ajatuksistakin? (Kysyn tätä ihan vakavissani, koska olen tumpelo ja tietämätön näissä asioissa)

Hmm. Alkaa tuntua, ettei tämä henkisyys taida olla ihan minunkaan juttunu  Undecided
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #17 : 05.11.2014 22:24:15 »

Jaaa - minulle eetteri merkitsee ajatusenergiaverkkoa tms. En oikein osaa sanoa sitä. Ja silläkin rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ja rakkaalla sanalla montta merkitystä.

Ei kannata luovuttaa. Mutta järjenkäyttö on sallittua. Ja moni pärjäilee ihan hyvin, vaikka sukeltaa innolla henkimaailman seikkailuihin. Joskus oma into tai ajattelemattomuus voi aiheuttaa vauhtisokeutta.
Henkisyys on todella antoisaa ja voimaannuttavaa.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #18 : 05.11.2014 22:29:09 »

Henkisyyttä on niin monenlaista. Jokaiselle se on omanlaistansa. Ei kannata kiirehtiä, muuten voi tulla vaan enemmän takapakkia. Sitä mukaa tutustuu asioihin kun hyvältä tuntuu. Kaikkea ei tarvitse ymmärtää heti, vaan ne itselle todelliset asiat vahvistuu oman kokemuksen kautta sykleissä.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #19 : 05.11.2014 22:30:19 »


Tiedän mm tapauksen, jossa ihminen kertoi oppaansa nimen. Väsyneenä ja muutenkin heikossa hapessa hänelle kävi niin, että paikalle tuli opas. Nimeä kysyttäessä osasi sanoa oikean nimen, koska oli napannut sen "eetteristä". Loppu olikin aika rumaa jälkeä.
Kyllä tämä ihminen on taas nokka veden pinnalla, mutta monta tuskallista mutkaa tuli tehtyä.

Mielenkiinnosta, mikä on tuo "eetteri" josta nimiä tai muita tietoja nappaillaan? Eikö nuo henkiolennot pysty nappailemaan asioita ihan pelkistä ajatuksistakin? (Kysyn tätä ihan vakavissani, koska olen tumpelo ja tietämätön näissä asioissa)

Hmm. Alkaa tuntua, ettei tämä henkisyys taida olla ihan minunkaan juttunu  Undecided

kyllä, henkioppaille, mutta ei ehkä niille keillä on henkioppaita.
Jos ei ole valmis, tai tiedä, niin omasta kokemuksesta, ei kannata lähteä sellaiseen mistä ei tiedä...
siis vain omasta kokemuksesta.

ja vähän ehkä pätee kaikkeen muihinkin asioihin, jos ei tiedä asioista, niin "ei umpimähkässä" osaa oikein tehdä mitään.
kun ei ole kokemusta tarpeeksi. Ja joillekin joku asia ei sovi, joillekkin sopii.

Ei kannata nyt suinkaan kaikkea lytätä, mutta asioita voi pikkuhiljaa lähestyä, jos siltä tuntuu.
Itse menin vähän "perse edellä puuhun"...

Itsetutkiskelua Smiley Mikä tuntuu hyvälle ja mikä ei.
pikkuhiljaa. Jokaisella oma tuntuma...

tuo mitä kerroin oli vain oma kokemus,
eikä se välttämättä sovi, eikä sovikkaan kaikkeen,
mutta se oli esimerkki vain, mitä voi tapahtua.

ja henkisyys on monenlaista, henkioppaat, on yksi asia niistä Smiley
minä vedin vähän oman johtopäätökseni, kokeiltuani monia muitakin tähän aiheeseen liittyviä juttuja,
mitkä koin itselleni epäsopiviksi....

jokaiselle sopii omat juttunsa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2014 22:37:26 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #20 : 05.11.2014 22:44:46 »

vauhtisokeus! se oli se!
"slow down you me"  Cheesy
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #21 : 05.11.2014 23:36:34 »


Joo no tuo on ihan tuttua kauraa. Vaikeita asioita on menty läpi. Ei niissä ole huonosti käynyt. En ole kyllä törmännyt mihinkään kovin pelottavaan, eikä mitään sellaista ole tullut vastaan, mikä olisi elämäni sekoittanut. Valossa ja rakkaudessa pyrin pysyttelemään.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #22 : 06.11.2014 02:24:15 »

Eikös se ole ihan "normaalia" että jossain vaiheesssa henkistä polkua vastaan voi tulla kokemuksia niistä matalemmista energioista?
Koskaan en ole kuullut että opastyöskentelyssä tai tutustumisessa oppaaseen olisi ollut ongelmia pimeän puolen suhteen.
Tigerwomanin kuvaus suojauksesta on myös aivan vieras. Mulla on suoja 24/7 ja aistin silti usein liian voimakkaasti kanssaihmiset ja muutkin energiat.
Jännä miten erilaisia ihmiset on.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 06.11.2014 10:16:44 »

No niin, vääntö alkaa taas!  2funny Grin 2funny

Ai kysymyksen kysyminen on vääntöä?  Shocked idiot2

(Olen aidosti hämmentynyt tästä, miten voi saada selville mitä toinen tarkoitti, ellei kysy?)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 06.11.2014 10:43:59 »

Kommentteja Tigerwomanin viestiin. Vapaan tahdon laki on jotakin, joka ei ole oma keksintöni ja vaikka kaikki eivät siihen usko, en suinkaan ole ainoa tällä foorumilla joka uskoo.

Lainaus
Ajatus on energiaa ja menee aina kohteeseensa. Voimme lähettää esim hoitoa toisillemme pelkän nimimerkin turvin.

Minun maailmankatsomukseni mukaan  nimenomaan ei mene ellei vastaanottaja anna hoidolle LUPAA mennä perille. Ja näin kyllä sanovat myös kaikki tuntemani energiahoitajat. Tämä on se vapaan tahdon lain juttu nimenomaan: Mitään energeettistä hommelia ei voi toisille tehdä ilman heidän lupaansa.

Lainaus
Kun joku henkilö potuttaa, sekin energia menee kohteeseensa.

Ei mene, jos on suojat päällä. Vapaan tahdon laki jälleen.

Lainaus
Se, että joku ärsyttää tahallaan, ei välttämättä ole merkki hyvistä suojista.

Se että joku ärsyttää toista tahallaan ei ole minkäänlaista energeettistä toimintaa, se on täysin maallista toimintaa jolla ei ole mitään tekemistä niin suojauksen kuin suojaamattomuudenkaan kanssa. Toisaalta mistä sen tahallisuuden tietää ellei ole telepaatti? 
(Tahallisuus on myös usein ärsytyksen kokijan oma ja välillä virheellinenkin tulkinta tilanteesta, ärsytyksen tunnehan luodaan omilla ajatuksilla siitä mitä tuo toinen sanoi/kirjoitti. Jos ajattelee 'nyt se TAAS ärsytti tahallaan!' voi olla aivan väärässä asian suhteen ja aiheutti ihan itse sen oman ärtymyksen tunteensa.)

Lainaus
En tietenkään väitä, ettei jollakin voisi olla niin teflonpinta, ettei mikään pääse läpi. Mille mahtaa tuntua sellaisten suojien sisällä?

En tiedä, koska minun automaattisuojani estävät vain NEGATIIVISTEN energioiden yritykset päästä läpi, sekä muiden ei-toivottujen energioiden läpipääsyn.  Grin 2funny  Kaikki muu kulkee kuten se normaalistikin ihmisten välillä kulkee.

Lainaus
Moni on varmaan huomannut, että riitaisat ketjut vievät voimia ja tuntuvat tunkkaisilta. Ihan harmitonta ja muusta elämästää erillään olevaa touhua tätä kirjoittelu ei ole.

Kauan ennen kuin kirjoittelin millekään foorumille, tai olin edes kiinnostunut mistään hengellisestä, aiheutin omilla ajatuksillani siitä mitä muut minulle sanoivat esim. juuri riitatilanteissa paljonkin voimia vieviä negatiivisia tunteita. Onneksi otin vastuun omista ajatuksistani ja sitä kautta myös tunteistani. Nyt muiden ihmisten minkäänlaiset sanomiset eivät aiheuta minussa negatiivisia tunteita, koska olen tietoisesti opetellut ymmärtämään että on hyvin tärkeää kiinnittää huomiota siihen mitä minä itse niistä sanomisista ajattelen. Suosittelen, säästyy energiaa tärkeämpiin asioihin ja jaksaa paljon paremmin. Toisten ihmisten kanssa kasvokkain keskustelu ei ole yhtään sen vaarattomampaa tai vaarallisempaa kuin foorumikirjoittelukaan, koska siihen pätee tämä aivan sama asia.

Lainaus
Alemmalla astraalitasolla on matalampia henkiä, jotka pyrkivät vaikuttamaan ihmisten valintoihin ja elämään.
Vaikka uskonkin vapaan tahdon lakiin, on olemassa tahoja, jotka eivät sitä kunnioita.

Ylläolevassa on ristiriita: Vapaan tahdon lailla yleensä tarkoitetaan sitä, että mikään taho ei voi valita kunnioittaako vapaan tahdon lakia vai ei, vaan sitä on PAKKO kunnioittaa. Sen vuoksi sen nimi on LAKI eikä SUOSITUS.  Wink (Ja tämä ei ole minun keksimäni juttu.)

Näen itse asian niin, että puhtaasti se ettei usko vapaan lain tahdon sitovan kaikkia tahoja laskee ne suojat ja antaa luvan tulla läpi.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #25 : 06.11.2014 11:32:22 »

Kommentoin myös nyt vähän, koska aiemmassa viestissä mietin näitä samoja asioita, mutta en yksityiskohtaisesti. Olen myös samaa mieltä, että täällä ihmiset antavat kyllä luvan niille hoidoille. Ja toisaalta tuosta, että jotain ihmistä potuttaa vaikka minun kommenttini, niin en kyllä sitä itse huomaa. Tai jos huomaan, niin nauran ja muutan sen rakkaudeksi, että kiitos vaan potuista nekin ovat ravitsevia! Enkä ole huomannut, että riitaisat ketjut vievät voimia. Joko en kommentoi niihin, tai sitten kommentoin ja se on siinä. Ei mitään ylimääräistä tunteilua tai pähkäilyä päässäni tarvittavan lisäksi. Ja olen tuosta Eklektikon kanssa samaa mieltä, että jos uskoo, että jotkut eivät kunnioita vapaan tahdon lakia, niin sitten omassa uskossa on "reikä". Tai siis jotkut uskottelevat, että he voivat rikkoa sitä, mutta ne joille he sitä rikkovat, suostuvat siihen.
tallennettu
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #26 : 06.11.2014 11:39:38 »

Kaikkea ei sitten kannata uskoa mitä puhutaan.  Wink

Meidän täytyy itse löytää vastaukset, löytää se ymmärrys, eikä se ole älyllistä litaniaa, vaan todellista tietoa.

Ihminen voi pyytää ymmärrystä, ja se on ainoa mitä voimme itsellemme pyytää, mutta sitä voimme pyytää vaikka kuinka paljon.
Esimerkiksi meditoinnin / mietiskelyn aikana voimme näin tehdä, pyytää tietoa kysymykseen joka meillä on.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #27 : 06.11.2014 12:04:19 »

Jeps.. juurikin tuosta syystä minua ei oikeastaan edes kiinnosta onko se minä, henkioppaat, yliminä vai jumala joka minua ohjaa. Asialla ei ole minulle paljoakaan merkitystä, koska toimistani ja tuntemuksistani näen, olenko rakkaudessa vai jossain muualla. Nämä kaikki eri termit ja oliot sekoittavat helposti pään. Ja ihminen ulkoistaa oman viisautensa. Mutta kaikki tiet ovat oikeita ja täydentävät toisiaan.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 06.11.2014 12:16:27 »

Ja jonkun tie voi hyvinkin olla se että antaa negatiivisille energioille ensin itse luvan tunkeutumiseen, kunnes huomaa että niin ei ole pakko tehdä ja oppii suojaamaan itsensä. Usein oma kehitys vaatii sen, että kerta kaikkiaan ryytyy itse siihen miten on ennen asiat tehnyt ja vasta siitä aiheutunut riittävä tuska motivoi muuttumaan. Ihminen on luonnostaan muutosvastarintainen olento, sillä kai on jotain tekemistä sen kanssa, että luonnontilassa eläessä muutos on aina potentiaalisesti vaarallinen juttu.

(Omalla kohdallani tällainen tapahtui juuri siinä vastuun ottamisessa omista ajatuksista ja niiden tuottamista tunteista; piti aiheuttaa itselle aikamoisia tunnemyrskyjä ennen kuin suostun tajuamaan että kukaan muu kuin minä itse ei voi tehdä sille asialle mitään.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #29 : 06.11.2014 18:16:33 »

Eikös se ole ihan "normaalia" että jossain vaiheesssa henkistä polkua vastaan voi tulla kokemuksia niistä matalemmista energioista?
Koskaan en ole kuullut että opastyöskentelyssä tai tutustumisessa oppaaseen olisi ollut ongelmia pimeän puolen suhteen.
Tigerwomanin kuvaus suojauksesta on myös aivan vieras. Mulla on suoja 24/7 ja aistin silti usein liian voimakkaasti kanssaihmiset ja muutkin energiat.
Jännä miten erilaisia ihmiset on.


Totta, me ollaan erilaisia ja koetaan asiat eri tavalla. Lisäksi sama ihminen kokee asioita eri tavalla elämän eri tilanteissa.
En puhunut normisuojista, vaan erikoistilanteessa käytettävästä kilvestä.

Olen samaa mieltä, jokainen kohtaa jossain vaiheessa henkistä polkuaan matalia energioita ja muuta kökköä. Joskus sitä vaan toivoo, että joku voisi välttää ne ottamalla opiksi toisten kokemuksista.

Oma intuitio ja järki on parhaat matkakumppanit. Joskus vaan joillakin lähtee menemään liian lujaa ja varoitukset ohitetaan.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: